۵ مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازیها را غیر ممکن میکردند
بسیاری از بازیسازان کلاسیک بر این باور بودند که نباید به گیمر راحت گرفت و آنها باید برای تمام کردن بازیها واقعا زحمت بکشند. دلیل اینکه اکثر بازیهای کلاسیک ۳ دهه گذشته تا این حد ...
بسیاری از بازیسازان کلاسیک بر این باور بودند که نباید به گیمر راحت گرفت و آنها باید برای تمام کردن بازیها واقعا زحمت بکشند. دلیل اینکه اکثر بازیهای کلاسیک ۳ دهه گذشته تا این حد سخت بودند هم به همین موضوع باز میگشت. با این حال، این رویه بعدها تغییر کرد و بازیسازان به دنبال این بودند که بازیهایشان توسط افراد بیشتری تمام شوند. البته این روحیه در یک سری از بازیسازان نه تنها تغییر نکرد، بلکه بدتر هم شد. طوری که سختگیریهای آنها دقیقا از همان اولین مرحله شروع میشد و در کل بازی ادامه پیدا میکرد. در این مقاله به سراغ همین بازیسازان سختگیر رفتم و از ۵ مرحله ابتدایی سختی برایتان گفتم که خیلیها قادر به رد کردنشان نبودند.
۵) مرحله روستا - Resident Evil 4
شاید الان وقتی به مرحله روستای رزیدنت ایول ۴ نگاه کنید، با خودتان بگویید که این مرحله اصلا سخت نبود. اما مسئله اینجاست که شما با تجربیات الانتان دارید صحبت میکنید و گیمرهای ۱۵ سال پیش اصلا با نوآوریهایی که میکامی در سبک بازی ایجاد کرده بود آشنا نبودند. برای اولین بار دوربین پشت شانه در رزیدنت ایول ۴ معرفی شد و عملا گیمر داشت چیزی را میدید که هیچ ایدهای در موردش نداشت. علاوه بر این، مرحله روستای رزیدنت ایول ۴، مرحله به شدت شلوغ و پر زد و خوردی بود. بازی یک دفعه صدها دشمن سرسخت را روی سرتان میریخت و باید تنها با یک کلت کمری جلویشان میایستادید. فرار هم کار را سختتر میکرد و اگر سعی میکردید به خانهها پناه ببرید، دکتر سالوادور با آن اره برقی پر سر و صدایش از راه میرسید و عرصه را به شما تنگتر میکرد. بله، مرحله روستای رزیدنت ایول ۴، در زمان خودش واقعا سخت بود و خیلیها نمیتوانستند آن را رد کنند.
۴) مرحله خیابان اسپرینگفیلد - The Simpsons: Bart vs the Space Mutants
سیمپسونها در سال ۱۹۹۱ محبوبیت عجیب و غریبی پیدا کرده بودند و همه جا حرف از آنها بود. در همان سالها یک بازی نیز تحت عنوان The Simpsons: Bart vs the Space Mutants از روی وقایع این انیمیشنها ساخته شد و طبیعتا خیلیها برای خریدش اقدام کردند. اما بازی با مرحله ابتدایی سختش، حسابی از خجالت طرفداران سیمپسونها در آمد و ذوق آنها را برای ادامه دادن کور کرد. بازی یک پلتفرمر دو بعدی بود که در مرحله ابتدایی آن باید سعی میکردید بدون لمس کردن موجودات فضایی، از روی آنها بپرید. اما پرش از روی موانعی که بازی پیش رویتان قرار میداد، آنقدر به زمانبندی و دقت بالایی احتیاج داشت که اصلا با مکانیکهای کنترلی بازیهای آن زمان جور در نمیآمد. همین موضوع مرحله اول The Simpsons: Bart vs the Space Mutants را به یک عذاب تمام عیار تبدیل کرده بود و مانع از این میشد که طرفداران سیمپسونها بتوانند مثل سریال از بازی این مجموعه نیز لذت ببرند.
۳) مرحله گورستان تسخیر شده - Super Ghouls 'n Ghosts
در Super Ghouls 'n Ghosts شما باید با کنترل یک شوالیه، به جنگ شیاطین و ارواح میرفتید و مثل ماریو، پرنسس مورد علاقه کاراکتر اصلی بازی را نجات میدادید. اما مرحله اول بازی به قدری پیچیده و سخت بود که خیلی از خریداران بازی همان ابتدا بیخیال نجات جان پرنسس میشدند و خودشان را قانع میکردند که اصلا جای این ملکه زیبارو پیش جهنمیان خوب است. مرحله گورستان Super Ghouls 'n Ghosts طوری طراحی شده بود که گیمر در هیچ لحظه آن احساس امنیت نکند. سازندگان بازی در نقطه به نقطه این مرحله تلههایی کار گذاشته بودند که هر کدامشان میتوانستند به راحتی جان شما را بگیرند. تنها راه برای رد کردن مرحله گورستان این بود که کل مرحله را حفظ میکردید و با استفاده از حافظه خود در آن پیش میرفتید. در غیر این صورت، بهتر بود که شما هم بیخیال تجربه بازی میشدید و به زندگی آسوده خود ادامه میدادید.
۲) مرحله فارست فالیز - Cuphead
زمانی که کاپهد معرفی شد، همه عاشق آن جلوههای بصری رنگارنگ و نسبتا کلاسیکش شدند. اما بازی دقیقا مثل اکثر بازیهای کلاسیک، آنقدر سخت طراحی شده بود که خیلیها از آن به عنوان دارک سولز دو بعدی هم یاد میکردند. بازی حتی در مرحله اولش نیز به گیمر راحت نمیگرفت و دقیقا بعد از دو قیقه، شروع میکرد به آزار دادن مخاطبش. از در و دیوار محیط مرحله اول کاپهد، دردسر میبارد و فقط کافیست یک لحظه حواستان پرت شود تا به اول مرحله برگردید.
۱) مرحله پارکینگ - Driver
نمیشود در مورد سختترین مراحل ابتدایی بازیها حرف زد و از بخش تمرینی درایور نگفت. بازی در همان اولین مرحله گیمر را به یک پارکینگ میبرد، لیستی از حرکات مختلف جلوی رویش میگذاشت و میگفت یک دقیقه فرصت داری تا همه این حرکات را انجام دهی. اولا اینکه نمیشد کل این حرکات را زیر یک دقیقه انجام داد. ثانیا، لیست پیش رویمان اصلا مفهوم نبود و گیمر عملا نمیدانست چه کاری باید انجام دهد. برای همین عملا خیلیها همان اول کار، بیخیال تجربه درایور میشدند و آن را برای همیشه کنار میگذاشتند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب چرت
فقط IGI ای جی ای که مردیم و زنده شدیم تا تمومش کنیم ! :)
ویجیاتو عزیز خبر نداری igi 3 origins چه سیستمی نیاز داره و خبر جدیدی در موردش هست یا نه
تشکر
شکنجه ی واقعی مرحله اول تنها در خانه ی سگا بود من اون زمان لاکپشت های نینجا که همه از سختیش گلایه داشتن رو دوبار پشت سر هم تموم میکردم ولی این بازی رو هرکاری کردم از مرحله ی اول جلوتر نرفت
مرحله پارکینگِ درایور و سیمپسونارو تجربه کردم و سر هر دو بیخیال ادامه شدم.
سر سیمپسونا فکر کردم بازی مشکلی داره چون یه ماسماسکی بود هر چی از روش میپریدم رد نمیشد
مرحله فارست فالیز کاپ هد یک مرحله فرعی بود و در اصل برا این بود که این مرحلرو بری و دو مرحله دیگرو نری برا همین سخت بود من ردش کردم (:
سلام به نظرم dmc 5 هم میتونست تو این لیست قرار بگیره عملاً غیر ممکن بود شکست دادن باس مرحله اولش اونم با یه دست باید شکستش میدادی.
dmc5 لازم نبود حتما شکستش بدی.بعدش اگه بتونی توانایی هاتو ارتقا بدی،کارت راحت تر میشه.
شماره ۲ رو راحت رفتم
شماره پنج ?
مرحله ی درایور رو تو کلوب برات می رفتن
سلام.چند تا بازی پلتفرمر معرفی می کنید؟
مرحله مسابقه مافیا 1 یکی از بیخود ترین مراحلی بود ک بازی کردم و اوایل بازیم بود
و در همین مسابقه تجربه مافیا بازی کردن من به پایان رسید!!
مرحله اول nier automata از همشون سخت تره مخصوصا اگه اسیست خاموش باشه
سلام نیما جان ببخشید نبودم که زیر پست هات کامنت بزارم گوشی گرفته بودم پسورد ویجیاتو رو هم یادم رفته بود واسه همین اکانت جدید ساختم SorooshKiller2 ببخشید. رفتم تو کلن کالاف دیوتی موبایلتون پر بود ?? اد فرند میزنم قبول کنی عزیز. ای بنیان گذار کلن ویجیاتو
و یادی کنیم از دارک سولز
نیما جان ایول
خیلی مهمه که بعد مدت طولانی که مطالب موردی که میگذاری،سوژه ها و موضوعات انتخابیت تکراری نشدن و این هنر یه نویسنده زبردسته.
من تمام مطالب موردیت رو به جد دنبال میکم و مواردی رو که چنتا دیگه از نویسنده های عزیز کهاینکارو ادامه میدن هم پیگیری میکنم
افرین بهت میگم و دوست دارم ???
با دیدن این مطلب یاد blasto افتادم اما فکر که کردم اینجا جا نمیشد هیچجوره ولی بازی سختی بود که یادمه تو ps1 بازی میکردم و از یه جایی انقدر سخت بود ولش کردم تا اخیرا که تمومش کردم
فکر نکنم کسان زیادی تجربش کرده باشن، به اون بازیهای سخت و کمتر شناخته شده مثل blasto هم میپردازی؟
(سلام خدمت ویراستار محترم بعد مدتها ??)
حرف دل منو زدی اون روستا تو رزیدنت اویل۴ خیلی سخت بود
مرحله ۲ تو بلک
وای درایور با اون رزیدنت اویل 4 و صد البته شماره 2 :((((((((((((((((((
وااااااااااااییی درایور ??? چه بازی بود
دمتون گرم خیلی باجال بود
در مورد re4:بهترین راه برای رد کردن اون بخش این بود که برین بالای برج ناقوس دهکده.اگر هم کسی خواست بالا بیاد،با چاقو بزنینش.
نه اقا میرفتیم بالا اتش پرت میکردن
سلام نیما چرا جدید ترین مصاحبه اد بون رو راجب فیلم مورتال کومبات رو در سایت قرار نمیدی
یادی کنیم از پوسایدون و و اون زنه تو اوت لست ۲
کاپ سواز
نیما عالییی . فقط مرحله روستا ??
راستی نیما میخواستی شیرینی تست کرونا یه مطلب درمورد gta بری چیشد???☻
مرحله اول دارک سولز 3رو هم میگفتین همون بسم اله یه باس فایت قوی بود برای تازه کارا همراه مرحله اول مضخرف بازی سوپر من 64 که فکر نکنم کسی تونسته باشه ردش کرده باشه
راستی اقا نیما یک چیز یادم اومد اون لینکی که برای من فرستادید مال تریلر اول resident evil village بود ازتون می خوام تحلیل تریلر دوم این بازی را هم بزارید با تشکر
سر این فارست فالیز به فنا رفتم . خیلی زجر کشیدم تا تونستم ردش کنم .
همشون سخت بودن مرحله روستا هم کم و بیش سخت بود چون باید با کمترین مهمات از خودت در مقابل اهالی روستا مراقبت میکردی و کابوسی هم اینجا وجود داشت بنام دکتر سالوادور به امید روزی که رزیدنت اویل ویلیج هم توی این لیست قرار بگیره
سلام اقا نیما مثل همیشه عالی بود فوق العاده بود واقعا مراحل سختی بودن اصلا تا این مراخلو دیدم بی خیال ادامه شدم اقا نیما یک پیشنهاد دارم برای تاپ تن : ده بازی ابر قهرمانی برتر
واقعا کاپ هد خیلی قشنگ بود و یک سختی شیرینی داشت ام باز تو ایران به دلیل نوع قدیمی طوریش بهش توجه نشد