ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

بازیگر نقش آرتور مورگان از رویکرد راکستار در ساخت GTA 6 می‌گوید

راجر کلارک بازیگر نقش آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2 اخیرا طی مصاحبه‌ای نظر خود در رابطه با رویکرد راکستار در ساخت GTA 6 را عنوان نموده است. به نقل از گیم رنت، ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۱

راجر کلارک بازیگر نقش آرتور مورگان در بازی Red Dead Redemption 2 اخیرا طی مصاحبه‌ای نظر خود در رابطه با رویکرد راکستار در ساخت GTA 6 را عنوان نموده است.

به نقل از گیم رنت، راکستار گیمز پس از عرضه Red Dead Redemption 2 دیگر عنوان جدیدی راهی بازار نکرده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد معرفی GTA 6 یا بازی احتمالی دیگری باشیم.

با این حال امکان دیگری هم وجود دارد؛ اینکه راکستار دیگر عناوین گسترده و بزرگی مثل رد دد عرضه نکند و در عوض، بازی‌های خود را به شکل اپیزودی و قطعه قطعه وارد بازار کند. در نتیجه خیلی‌ها احتمال می‌دهند بازی GTA 6 به کلی با عناوین قبلی خود متفاوت باشد.

راجر کلارک، بازیگر نقش آرتور مورگان که بیش از ۵ سال در استودیو راکستار مشغول فعالیت بوده، از صمیم قلب امیدوار است رویکرد جدید این استودیو در ساخت بازی‌ها موفق باشد.

اگر راکستار بخواهد فرمول کاملا جدیدی پیاده کند ریسک بالایی دارد اما ظاهر این مورد غیر قابل اجتناب است. نسخه بعدی GTA فاصله بسیاری تا زمان عرضه دارد و هواداران همچنان باید منتظر تصمیمات راکستار بمانند.

طبق شواهدی که موجود است، راکستار گیمز با تغییر رویکرد و نحوه توسعه بازی‌ها شرایط بهتری برای کارمندان خود ایجاد می‌کند و این موضوع به قیمت دگرگونی نحوه «عرضه» عناوین آن‌ها خواهد بود.

آینده فرانچایز GTA

GTA 6

طی ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر مدیران استودیو راکستار تغییرات مهمی در سیاست‌های خود ایجاد کرده‌اند تا مسائلی نظیر کرانچ (اضافه‌کاری اجباری) کاملا از بین برود. اما خب چنین تغییراتی به تنهایی رخ نمی‌دهد و در سیستم‌های بزرگ وقتی یک مورد را عوض کنید، چندین مورد دیگر به خودی خود دچار تغییر می‌شوند.

بازی بعدی GTA احتمالا «کار خود را با یک ابعاد متوسط آغاز می‌کند و پس از آن با آپدیت‌های منظم بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد». اینگونه فشار کاری روی کارمندان کم می‌شود و مسائلی چون کرانچ هم به کلی از بین می‌رود.

آغاز کار با «ابعاد متوسط» هیچ‌گاه در سیاست کاری راکستار وجود نداشته اما خب با فرا رسیدن نسل جدید و افزایش سطح تقاضا، این رویکرد می‌تواند آینده راکستار گیمز باشد. یکی از مواردی که بسیاری از مخاطبان را ناامید کرده عدم عرضه بازی‌های جدید توسط این استودیو است. مخاطبان سال‌های سال می‌شود که با GTA V سر کرده‌اند و این بازی هم طی این سال‌ها محتوای آنچنانی و جدید دریافت نکرده است.



بازیگر شخصیت آرتور مورگان یعنی راجر کلارک که بخش قابل توجهی از زندگی خود را صرف همکاری با راکستار کرد، از صمیم قلب امیدوار است رویکرد احتمالی و جدید راکستار در توسعه بازی‌ها به ثمر بنشیند:

گفتنش سخت است. یکی از بخش‌های مثبت این رویکرد آن است که بازیکنان بیشتر شاهد عرضه محتوای جدید خواهند بود. اضافه کردن داستان به هسته اصلی بازی می‌تواند فوق‌العاده باشد و در نتیجه یک جنبه اپیزودی به داستان‌پردازی می‌دهد؛ چیزی شبیه به روایت داستان در سریال‌های تلویزیونی. بدون شک کلیف‌هنگرها هم به ابزار مهمی در داستان‌سرایی بازی‌ها تبدیل خواهد شد.

یک احتمال قوی برای GTA 6 این است که راکستار آن را در دو بخش تک‌نفره و آنلاین عرضه کند؛ هر کدام از این بخش‌ها به شکل منظم محتوای بیشتری دریافت می‌کنند و روز به روز گسترده‌تر می‌شوند.

شکی نیست که بخش آنلاین جی تی ای نسبت به قبل توجه بیشتری دریافت می‌کند اما اضافه کردن داستان به هسته بازی هم می‌تواند رویکرد به‌شدت جذابی باشد. همین حالا هواداران Red Dead Redemption 2 خواستار عرضه DLC برای بازی هستند. در نتیجه چنین محتوایی باب میل هواداران نیز خواهد بود.

یک نمونه کوچک از همین رویکرد DLC بازی Grand Theft Auto 4 تحت عنوان Episodes of Liberty City بود. امکان دارد داستان GTA 6 در آینده به تکه‌ها و اپیزودهای مختلف، یا حتی روایت شخصیت‌های مختلف تقسیم شود.

در هر حال هر چه که باشد، راجر کلارک اعتماد زیادی به راکستار گیمز دارد:

یکی از کارهای فوق‌العاده‌ای که راکستار در انجامش موفق بوده، عرضه آی‌پی‌هایی است که هم مخاطبان طرفدار بخش آنلاین و هم مخاطبان بخش داستانی و تک‌نفره را راضی می‌کند. حال اضافه کردن محتوای منظم به بازیکنان اجازه می‌دهد تجربه خود را شخصی‌سازی کنند.

احتمالِ کم عرضه بازی‌هایی نظیر RDR2

GTA 6

عرضه بازی‌های اپیزودی مثل Life is Strange هیچ‌گاه تخصص یا حتی خواسته راکستار نبود اما آن‌ها با چنین رویکردی می‌توانند با یک تیر دو نشان را بزنند: کم کردن فشار از روی توسعه‌دهندگان و از بین رفتن مسائلی مثل کرانچ، و ایجاد فرصت برای روایت‌های متفاوت و جدید. تازه در کنار این موارد راکستار با عرضه محتوای جدید و منظم، هواداران را بیشتر راضی می‌کند.



با تمام این اوصاف، به عقیده راجر کلارک این رویکرد جدید می‌تواند در طولانی‌مدت احتمال عرضه بازی‌هایی چون Red Dead Redemption 2 را کم می‌کند:

من نمی‌دانم این رویکرد جدید چگونه کار خواهد کرد اما می‌تواند احتمال ساخت خطوط داستانی حماسی و طولانی مثل رد دد ردمپشن ۲ را در آینده کم کند. گرچه فکر می‌کنم کلی احتمال و امکان هیجان‌انگیز دیگر جای آن را خواهند گرفت. از نظر یک بازیگر، اعتقاد دارم این رویکرد پتانسیل بسیاری دارد.

در نهایت باید گفت آینده راکستار متفاوت اما روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. حالا که دن هوسر یکی از کلیدی‌ترین اعضای راکستار این استودیو را ترک گفته، احتمال دارد GTA 6 نخستین بازی آن‌ها باشد که با رویکرد جدید در دست توسعه قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون روی پی سی، پلی استیشن 4، گوگل استیدیا و ایکس باکس وان در دسترس است.


تماشا کنید: چطوری تو امانگ آس با دوستامون قایم باشک بازی کنیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohsen2288
    Mohsen2288 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    شماهایی ک الان دارید ب راکستار فهش میدید فردا بازی های راکستار بیشتر از بازی های الانش ترکوند نیاید بگید ما طرفدار راکستاریما!!

  • Mohsen2288
    Mohsen2288 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    شما ها ک الان دارین ب راکستار فهش میدید هنوز درک و شعورتون ب این تصمیم های آینده دار نمیرسه.
    پس فردا بازی های جدید راکستار چندین برابره بازی های فوق العاده الانش ترکوند نیاید بگید ما طرفدار راکستاریم و از اینا ها.
    شما همون حقتون اینِ ک عین حیوون بشینید ی جا فقط کنترلر رو این ور اون ور کنید

  • Hamidi
    Hamidi | ۲ دی ۱۳۹۹

    خاکستار

    • Mohsen2288
      Mohsen2288 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

      جواب بالا

  • Daredevil-03
    Daredevil-03 | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    10 سال مارو معطل کرد که بازی رو اپیزودی بده بیرون. توی این ده سال چیکار میکردی پس

    • Mohsen2288
      Mohsen2288 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

      کامنتِ بالامو بخون
      Mohsen2288
      این

  • Abbas
    Abbas | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    واقعاً درک نمی کنم جای اینکه 10 سال وقتس رو صرف این کنه که آنلاین و آفلاین رو با هم با با فاصله کم زمانی عرضه کنه بیاد اول بخش داستانی رو بطور کامل نه اپیزود،اپیزود و نه به صورت ناقص عرضه کنه، و بعد بیاد بخش آنلاین بازی رو مثل فورتنایت به مرور زمان پیشرفت بده.

    • Mohsen2288
      Mohsen2288 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

      کی گفته ب صورت ناقص عرضه میکنه؟
      اگه ویدیو های ویجیاتو رو دنبال کنی توش گفتن ک بازی کامل هست ولی طی چند ماه بعد آپدیت میده بازی بزرگتر و جذاب تر میشه.
      تحقیق کنی بعد نظر بدی بهتره

مطالب پیشنهادی