ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۵ بازی جاه‌طلبانه‌ای که هیچ وقت منتشر نشدند – قسمت دوم

در طی این سال‌ها، بازی‌های بسیاری بعد از معرفی کنسل شدند. در نسل هفتم و هشتم به قدری شاهد این اتفاق بودیم که دیگر کنسل شدن بازی‌ها به امری عادی تبدیل شد. اما حقیقتش را ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۳

در طی این سال‌ها، بازی‌های بسیاری بعد از معرفی کنسل شدند. در نسل هفتم و هشتم به قدری شاهد این اتفاق بودیم که دیگر کنسل شدن بازی‌ها به امری عادی تبدیل شد. اما حقیقتش را بخواهید نمایش‌های یک سری از این بازی‌ها به قدری خوب و جاه‌طلبانه بود که واقعا دلمان بعد از شنیدن خبر کنسل شدنشان شکست. در این مقاله، دوباره سراغ همین بازی‌ها رفتم و از ۵ بازی جاه‌طلبانه‌ دیگری برایتان گفتم که هیچ وقت منتشر نشدند. با ویجیاتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

5) Chronicles of Elyria

Chronicles of Elyria یک بازی MMO RPG به شدت جاه‌طلبانه بود که وعده آزادی بی‌چون و چرا در دنیایی قرون وسطایی را به مخاطبانش می‌داد. در Chronicles of Elyria عملا شما می‌توانستید مثل یک انسان واقعی پا به این دوره خاص اروپا بگذارید و هر کاری که مردم آن زمان قادر به انجامش بودند را انجام دهید. قرار بود در بازی هیچ کاراکتر غیر قابل بازی‌ای وجود نداشته باشد و بازیکنان از یک دیگر ماموریت‌های مختلف را بگیرند. همچنین سازندگان قصد داشتند چرخه زندگی به بازی اضافه کنند. یعنی قرار بود کاراکتر تحت کنترل‌تان پیر شود و حتی از کهولت سن بمیرد. Chronicles of Elyria برای اولین بار روی پلتفرم‌های کراود فاندینگ دیده شد و آنقدر ایده‌اش برای مردم جذاب بود که آن‌ها نزدیک ۳ میلیون دلار برایش بودجه ساخت جمع کردند. با این حال، یک جای کار Chronicles of Elyria می‌لنگید. ایده‌هایی که تیم سازنده بازی در موردش حرف می‌زدند به قدری بزرگ بودند که حتی همین الان هم استودیوهای مطرح بازی‌سازی قادر به انجامشان نیستند؛ چه برسد به یک تیم کوچک که تجربه بالایی هم در ساخت بازی‌های بزرگ نداشت. تیم سازنده Chronicles of Elyria لقمه بزرگ‌تر از دهانش برداشته بود و همین موضوع باعث شکست‌شان شد. آن‌ها نتوانستند بازی جاه‌طلبانه‌شان را تمام کنند و در نهایت، هم ۳ میلیون دلار پول گیمرهای بیچاره به باد رفت و هم درهای خود استودیو بسته شد.

4) Identity

بازی Identity می‌خواست معنای سبک MMO RPG را برای گیمرها تغییر دهد. قرار بود در Identity صد بازیکن به صورت همزمان وارد دنیایی بزرگ و کاملا آزاد شوند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. در کل بازی سعی می‌کرد چیزی شبیه به ‌نسخه بزرگ‌تری از GTA Online باشد و در نمایش‌هایش نیز این را به خوبی نشان می‌داد. اما خب طبیعتا در طی این سال‌ها دیگر این باید برای‌تان جا افتاده باشد که هر کسی سراغ ساخت یک جی‌تی‌ای کیلر برود با کله زمین ‌می‌خورده. همین اتفاق هم برای Identity افتاد و عملا تیم سازنده نتوانستند از بازیشان چیزی که می‌خواستند را بیرون بکشند و در نهایت ترجیح دادند بیخیال پروژه جاه‌طلبانه‌شان شوند.

3) Raw

انتشار تریلر Raw مثل یک بمب خبری بود. گرافیک بی‌نظیر، گیم‌پلی پرجزئیات، نقشه بزرگ و جهان به ظاهر آزاد Raw، باعث شد که گیمرهای بسیاری به سمت صفحه کیک استارتر بازی هجوم بیاورند. Raw در ظرف چند روز نزدیک ۲۰۱ هزار دلار بودجه از طریق کمک‌های مردمی جمع کرد اما مسئله اینجا بود که اصلا بازی‌ای در کار نبود. در اصل یک تیم دو نفره در حال کار روی Raw بودند اما وقتی به تریلر بازی نگاه می‌کردید، با خودتان می‌گفتید دو نفر نمی‌توانند از پس ساخت چنین چیزی بربیایند. این موضوعی بود که خود کیک استارتر را هم مشکوک کرد و آن‌ها چون احتمال می‌دادند سازندگان تریلر Raw قصد کلاهبرداری از مردم را دارند، صفحه آن‌ها را در وبسایت خود مسدود کرد.

2) Star Wars 1313

Star Wars 1313 واقعا پروژه جاه‌طلبانه‌ای بود و می‌توانست با تلفیق گیم‌پلی آنچارتد با دنیای جنگ ستارگان، تبدیل به یک شوتر سوم شخص به یادماندنی شود. بازی در جریان مراسم E3 2012 یک نمایش بی‌نقص داشت و با گرافیک بی‌نظیر و اکشن فوق‌العاده‌اش، حسابی طرفداران مجموعه جنگ ستارگان را شیفته خودش کرد. اما متاسفانه بازی خیلی بد موقع معرفی شد. لوکاس آرتز و دیزنی در حال ادغام بودند و همین موضوع روی سرنوشت Star Wars 1313 تاثیر گذاشت. گویا مدیران دیزنی خیلی علاقه‌ای به ساخت این بازی از خود نشان ندادند و دستور به لغو آن دادند. بله، به همین راحتی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های جنگ ستارگان کنسل شد و همه ما در حسرت تجربه‌اش ماندیم.

1) Metal Gear Solid Rising

شاید از دیدن شماره اول این لیست تعجب کنید و با خودتان بگویید که متال گیر رایزینگ که عرضه شده. اما نه این بازی، آن متال گیر سالید رایزینگی که خیلی‌ها منتظرش بودند نیست. در ابتدا قرار بود که خود کوجیما وظیفه کارگردانی این نسخه را به عهده بگیرد و در استودیو کوجیما پروداکشنز آن را بسازد. حتی بازی پسوند «Solid» را هم یدک می‌کشید تا طرفداران متال گیر سالید‌ها نیز متوجه شوند که اتفاقات این نسخه هم جزوی از خط داستانی سری اصلی است. چند نمایش خیلی خیره کننده هم از پروتوتایپ‌های بازی به نمایش درآمد که در آن‌ها شاهد فیزیک بی‌نظیر محیط بازی بودیم. اما متاسفانه در میانه کار کوجیما متوجه شد که تیمش از پس انجام این پروژه بر نمی‌آید و بازی، آن کیفیت لازم را ندارد. برای همین آن‌ها دست به دامان استودیو پلاتینیوم گیمز شدند و از آن‌ها خواستند که وظیفه ساخت این بازی مورد انتظار را برعهده بگیرند. اینجا بود که نام متال گیر سالید رایزینگ به Metal Gear Rising: Revengeance تغییر کرد و همانطور که می‌بینید پسوند سالید هم از آن حذف شد. به لطف این موضوع، پلاتینیوم گیمز فرصت پیدا کرد تا قصه خودش را برای کاراکتر Raiden بنویسد و آن‌ها تا حد امکان سعی کردند از داستان‌هایی که کوجیما روایت کرده بود فاصله بگیرند. برای همین هم هست که خیلی‌های Metal Gear Rising: Revengeance را با اینکه بازی معرکه‌ای است، عضوی از خانواده متال گیر سالید‌ها نمی‌دانند و حقیقتش را هم بخواهید حق دارند.

منبع: Gameranx

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • Jjj
    Jjj | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    واقعا رایزینگ چی بود؟من هنوز هدف ساخت همچین بازی‌ای رو نفهمیدم.اصلا نه خط داستانی درست و حسابی‌ای داشت.نه حتی یکی از کرکتر های خود متال گیر توش بودن رایزینگ یک فاجعه گیمینگ بود واقعا

  • --smile--
    --smile-- | ۳۰ آبان ۱۳۹۹

    کلا افت استاروارز = دیزنی
    افت کل دنیا = دیزنی :/

  • مبین
    مبین | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

    وای متال گیر سالید هنوز هم عکس بازی هاش نگاه میکنم اشکم میگیره

  • sina2000
    sina2000 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    جالب بود ممنون

  • اسکارفیس(دشمن نیل دراکمن)
    اسکارفیس(دشمن نیل دراکمن) | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    متال گیر سالید از کجا به کجا رسید:(((
    واقعا حیف.
    هنوز وقتی گیم پلی نسخه اول رو میبینم گریم میگیره.

    • iman-generous
      iman-generous | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

      دقیقا با شما موافقم - خاک بر سر کونامی - درود بر استاد کوجیما آقای همه گیمرها - یک آرزو در ذهنم دارم که شاید روزی به واقعیت بپیونده (سونی بیاد و امتیاز کلی بازی های متال گیر سالید و سایلنت هیل و کسلوانیا رو یکجا از کونامی بخره و بده به استاد که شش تا بازی معرکه ازش دربیارن - البته باید قبلش استودیو کوجیما پروداکشن رو هم توسعه بده)
      Metal Gear Solid 1 - Full Remake
      Metal Gear Solid 4 - Remastered
      Metal Gear Solid V Phantom Pain - Complete Story
      Silent Hill 1 - Full Remake
      Silent Hill P.T
      Castlevania (new game)

  • ALI20K
    ALI20K | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    مورد اول بازی بدی نبود و حتی توسط خود کوجیما هم تحسین شد.

  • ROCKSTAR
    ROCKSTAR | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    اینجا هم که شده مثل اون ور، همش بی دلیل میره تایید :)
    جناب نیما میشه یکم توضیح بدید

  • ROCKSTAR
    ROCKSTAR | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    اون Raw رو یادمه
    میگفتن قراره جی تی ای رو به خاک بماله :))

  • Rdfd
    Rdfd | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    متال گیر خیلی زیبا بود و هنوزم من خودم بازیش میکنم ای کاش ادامه داشته باشه و کیفیت عالی ای رو شاهد باشیم.
    یه روز دیگه و یه لیست جالب دیگه! ?

  • atila
    atila | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    مورد 5 اصلا امکان نداشت بیاد چون از red dead هم وسیع تر و بزرگتر میشد و انگاری زندگی جریان داشت
    مورد 3 هم فک کنم نید فور اسپیده ولی با نقشه بزرگتر

  • Just a Human
    Just a Human | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    شک ندارم مقاله هات بد بشه نیما. واسه شماره سه یک آی وای بلند

  • Uncle-STULIN
    Uncle-STULIN | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    ممنون از مقاله خوبتون
    Metal Gear Rising: Revengeance واقعاً تریلر هاشم خوب نیست چه برسه به خود بازی اصلاً نمیدونم چرا اسمشو عوض نکردن و این بازی یه توهین بود به اسم Metal Gear حیف شد که نیرو کم آوردن و جای اون شاهکار اینو تحویلمون دادن.

    پ.ن:انصافاً به کوجیما خیلی ظلم کردن و بهترین کار کوجیما جدا شدن از کپکام بود، به نظر من بهترین ناشری که با کوجیما میتونه کار کنه سونیه، چون سونی دست سازنده ها رو خیلی باز میذاره و این دقیقاً چیزیه که کوجیما میخواد و نیاز داره.

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      اونی که از کپکام جدا شد،میکامی،کامیا و اینافونه بوده که همین نسخه رایزینگ زیر نظر کامیا ساخته شده.

  • پارسا
    پارسا | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    باید به متال گیر بها میدادند کوجیما یکی از بهترین بازی ساز دنیا اگه میشد چی میشد

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      فقط میتونم بگم حیف شد.

  • Ramin-abysswalker
    Ramin-abysswalker | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    فک کنم تو نسل 9 دیگه اینا جاه طلبی به حساب نمیاد و خیلی از این ایده ها عملی شن

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      به احتمال زیاد همین اتفاقی که میگی میفته.

    • alpha
      alpha | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      چه ربطی داره ؟ مگه به خاطر کم بودن گرافیک و رم این بازی ها ساخته نشدن ؟ خیلی ازین گزینه ها فقط به خاطر کمبود دانش و علم توی بازی سازی یا برنامه نویسی ساخته نشدن

      • Ramin-abysswalker
        Ramin-abysswalker | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

        کم بودن گرافیک و رم ؟؟؟ تو با این سوادت کامنتیو ریپلای نکن. یعنی تو این نسل فقط رم و گرافیک رفته بالا ؟؟

        • alpha
          alpha | ۲۵ آبان ۱۳۹۹

          :))))))))))))))))) باشه آقا شما خدای سواد و علم و تکنولوژی بشین تا این بازیا رو بسازن

  • HOOMAXXX
    HOOMAXXX | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    خب الان که تکنولوژی و همه ایناش هس پاشن بسازن دیه
    چی کار میکنن پس

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      آخه فقط بحث تکنولوژی نیست که. واقعا نیروی کار کم دارن واسه این پروژه‌ها.

  • sep
    sep | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    مورد اول, silent hill, MGS5,چقدر بازی که به خاطر کوجیما یا خراب شد یا عرضه نشد

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      به خاطر کوجیما نبود. این بنده خدا در بند ددلاین و این حرفا نیست و میخواد تا جایی که میتونه کار کنه رو بازی‌هاش. برای همینه که با کونامی هم به مشکل خورد.

      • sep
        sep | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

        خصلتی که هم خوبه هم بد. ولی همیشه وقتی اختیار با خودش بوده نتیجه نهایی شاهکار بوده

  • Aref3831
    Aref3831 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا ????

    میگم اون Agent که مال rockstar بود کنسل شد ، مگه نه ؟؟؟؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      آره اونم هست. سرونشت غریبی داره اون بازی هم.

  • Reza567
    Reza567 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    Star wars 1313 با اون گرافیک و گیمپلی هوایی
    لعنت به EA?

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      خیلی پر ریزون بود تریلرش واقعا. حیف شد.

    • PlagroundGames
      PlagroundGames | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      به ea چه ربطی داره تقصیر دیزنی بود

      • Reza567
        Reza567 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

        اشتباه شد
        لعنت به دیزنی?

  • bezi
    bezi | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    یه کابوس :


    مورد ۱۱: سایبر پانک

    این بازی با گرافیک فوق العاده و تیزر هیپنوتیزم کننده و صداپیشگی کیانو ریوز در سال ۲۰۱۳ معرفی و پس از تاخیر های پی در پی سر انجام در سال نحس ۲۰۲۰ لغو شد.?.

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      :(((((

    • Aref3831
      Aref3831 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      زبونتو گاز بگیر .

  • gameR87rocK
    gameR87rocK | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    شماره سههههههههههههههههههههه خدا

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      خود منم واسش هایپ بودم حتی.

  • amir3
    amir3 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

    سلام اقا نیما مثل همیشه عالی بود خسته نباشید لطفا مقاله ده بازی که از ریشه هایشان دور شدن بگذارید بعدا یه سوال چطوری عکس پروفایلمو تغییر بدم

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

      خیلی مخلصم. چشم اینم ایده جالبیه. میرم تو کارش.
      برای تغییر عکس پروفایلت فکر کنم باید بری تو پیشخوان ورد پرس، از اونجا روی شناسنامه کلیک کنی و بعدش عکست رو از اونجا تغییر بدی.

مطالب پیشنهادی