ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

Cyberpunk 2077 به نسل هشتم خیانت کرد

در هر جایی از اینترنت که به ویدیویی از باگ‌ها و مشکلات فنی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم برخورد کردید، به کامنت‌ها نگاهی بیاندازید و بدون استثنا افراد زیادی را می‌بینید که از عملکرد ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

در هر جایی از اینترنت که به ویدیویی از باگ‌ها و مشکلات فنی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم برخورد کردید، به کامنت‌ها نگاهی بیاندازید و بدون استثنا افراد زیادی را می‌بینید که از عملکرد بازی دفاع می‌کنند و می‌گویند Cyberpunk 2077 یک بازی نسل جدید به حساب می‌آید که دارد روی سخت‌افزاری بسیار قدیمی اجرا می‌شود، پس طبیعی است.

برای مثال یکی از کاربرهای توییتر در زیر ویدیو مشکلات نسخه پلی استیشن ۴ بازی نوشته است: «من نمی‌دونم مردم روی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ انتظار چی رو داشتن. Cyberpunk 2077 یه بازی نسل جدیده که به قدرت زیادی نیاز داره و تلاش برای اجرا کردنش روی سخت‌افزاری از ۷ سال پیش واقعا دیوونگیه. عجیب‌ترین چیز اینه که این سخت‌افزارها اصلا می‌تونن بازی رو اجرا کنن».

بازی Cyberpunk 2077 پلی استیشن ۴

نظرهایی از این دست که اتفاقا موافقین و لایک زیادی هم دارند، کم نیستند. بدون شک Cyberpunk 2077 بازی عظیم و از بسیاری جهات خیره کننده است اما یک بازی نسل جدید؟ نه واقعا.

وقتی نسل جدیدی در کار نبود

اولین تیزر پخش شده از سایبرپانک تقریبا به ۸ سال پیش بر می‌گردد. یعنی حتی چندین ماه قبل از آنکه کنسول‌های نسل قبلی از راه برسند. اگر زمان معرفی پروژه را هم در نظر بگیریم، بیشتر تیم سی‌دی پراجکت رد کار خود روی بازی را بعد از ساخت بسته الحاقی ویچر ۳ در سال ۲۰۱۶ آغاز کردند. یعنی بازه زمانی که اصلا خبری از ساخت کنسول‌های نسل نهم نبوده است.

تمام بازاریابی و تبلیغات بازی روی نسل هشتم انجام شده است. میلیون‌ها گیمر بازی را برای پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس وان خود پیش‌خرید کردند و همین حالا هم جامعه کاربری پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس به هیچ وجه قابل مقایسه با نسل گذشته نیست.

بازی Cyberpunk 2077 پلی استیشن ۴

شاید از یکی دو سال گذشته و با دسترسی پیدا کردن به Dev Kit کنسول‌های این نسل، سی‌دی پراجکت رد کارش را روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس آغاز کرده باشد اما نمی‌توان Cyberpunk 2077 را یک بازی نسل بعدی دانست.

شاید وسوسه تیم سازنده برای پرداختن به کنسول‌های جدید و البته بدشانسی کرونا باعث شده باشد که امروز بازی روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان تا این حد مشکل داشته باشند اما این تقصیر گیمرها نیست، آن‌ها به اشتباه یک بازی نسل جدید را برای کنسول ضعیف خود خریداری نکرده‌اند.

«سخت‌افزار قدیمی»

پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در مقایسه با پسرهای تازه نفس خود و کامپیوترهای قدرتمند واقعا دستگاه‌های ضعیفی هستند. آنقدری ضعیف که به راستی بعضی اوقات از اجرای بدون ایراد برخی از بازی‌ها روی آن‌ها تعجب می‌کنیم اما نکته‌اش دقیقا همین است. بازی‌هایی هستند که با همان معیاری که احتمالا Cyberpunk 2077‌ را برخی نسل جدید حساب می‌کنند، نسل جدید باشند و بدون هیچ مشکلی روی این سخت‌افزارهای پیر ۷ ساله اجرا شوند.

بازی Red Dead Redemption 2

اگر مثال‌هایی چون The Last of Us 2 یا Forza Horizon 4 را می‌خواهید به خاطر انحصاری بودن آن‌ها و محدود بودن پلتفرم‌هایشان رد کنید، پس نظرتان در مورد Red Dead Redemption 2 چیست؟ عنوانی بی‌اندازه بزرگ و پر از جزییات که از همان روز اول با کمترین مشکلی روی کنسول‌های این نسل اجرا شد. هنوز هم باورم نمی‌شود چطور پلی استیشن ۴ مدل اسلیمم از عهده اجرای بازی بر آمد اما خب به هر صورت پس شدنی است. حالا اگر راکستار توانایی انجامش را دارد، سی‌دی پراجکت رد چرا نباید بعد از ۸ سال موفق شود؟

در هر صورت گیمرها مقصر نیستند

چه کرونا تمامی برنامه‌ریزی‌های سی‌دی پراجکت رد را دچار مشکل کرده باشد یا واقعا سخت‌افزارهای این نسل نمی‌توانند از عهده اجرای درست بازی بر بیایند، نمی‌توان به هیچ‌وجه گیمرها را مقصر دانست که چرا به جای ۵۰۰ دلار هزینه کردن برای یک کنسول جدید و خرید Cyberpunk 2077، تصمیم گرفته‌اند بازی را روی نسل قبلی تجربه کنند.

اگر بازی همچنان به تاخیر دوباره‌ای نیاز داشته است و سازندگان از ترس گیمرها دیگر از یک تاخیر دیگر اجتناب کرده باشند هم باز تقصیر گیمرها نیست. بله، واکنش‌های شدیدی مثل تهدید سازندگان بازی به مرگ به هیچ‌وجه درست نیست و نمی‌توان سلامت روانی و آسایش تیمی بزرگ از بازی‌سازهای زحمت‌کش را هم فراموش کرد اما باز هم این گیمرها نبودند که تاریخ انتشاری برای بازی اعلام می‌کردند و بعد برای چندمین بار موفق نمی‌شدند به موقع کار را تمام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • MO85
    MO85 | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    یک سوال: چرا تاکید کردی PS4 slim ؟؟

    • پدرام بهادری
      پدرام بهادری | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

      تاکید نکردم والا :)))‌ کنسولم اینه، خواستم بگم حتی نه روی پرو که سخت‌افزار قوی‌تری داره.

  • Alireza2007
    Alireza2007 | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    من واقعا سرش نا امید شدم، باگ های زیادی که داشت ولی بنظر من فیزیک بازی و کیفیت تکچستر ها از ردد 2 هم کمتر بود! وقتی ماشین میزنه بهت خیلی غیرطبیعیه، شهر اصلا زنده نیست ان پی سی های بازی خشک اند هیچ اتفاقی نمیفته که شهر بازی رو زنده نشون بده یچیزی تو مایه های بازی های نسلای قبل که npc ها برای خالی نبودن محیط بازی ان فقط

  • safir
    safir | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    هشت سال بجا اینکه باگ های بازی بر طرف کنن.نشستن مدل ها مختلف اینو طراحی کردن ( .i. ) بزرگ باشه کوچک باشه.بنظرم سازندگانش مشکل جنسی داشتنه…

  • mohamadi
    mohamadi | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    به خاطر یک مشت دلار چرک کف دست

  • area3344
    area3344 | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    عکس دوم دیدم قلبم درد گرفت

  • XBOX360
    XBOX360 | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    اگه سازنده هارو برای تاخیر تهدید به مرگ نمی‌کردین اینطوری نمیشد

    • ALI20K
      ALI20K | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

      کی بود اون اول زمان عرضه رو تعیین کرد؟

      • XBOX360
        XBOX360 | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

        فکر میکنی دور کاری و covid 19 چقدر روی محاسباتشون برا زمان عرضه تاثیر گذاشته؟
        هرچند اگه کلا تاخیرش میزدن تا 2021 خیلی بهتر می‌بود این به خاطر کم تجربه بودن CD عه ولی بازم تهدید به مرگ کار درستی نیست
        بعدشم قشنگ دیدم داشتن میگفتن برام مهم نیست بازی باگ داشته باشه 10 fps باشه یا 30 یا 1000 فقط میخوام بازیش کنم
        خب بیا اینم از این با fps10 و باگ بازیش کن مگه همینو نمی‌خواستن؟

      • khezrisiavash
        khezrisiavash | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

        تاخیر خوردن طبیعیه اما تحدید به مرگ هیچ توجیهی نداره

    • پدرام بهادری
      پدرام بهادری | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

      با اینکه این اقدامات رادیکالی بدون شک خیلی غلطه ولی خب بازم این سازنده‌ها بودن در اصل که سه بار نتونستن به ددلاین خودشون برسن که دو بارش هم تهدیدی در کار نبوده.

  • Aref3831
    Aref3831 | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    مشکل از بهینه نبودن بازی هست .
    اینا اصلا نباید تاریخ انتشار میدادن .

  • ALI20K
    ALI20K | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    همه این مشکلات به خاطره دروغه:(

    • mani-safaei
      mani-safaei | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

      اینا همش کار دشمنه

      • ALI20K
        ALI20K | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

        مر.گ بر ام.ر...ی...کا XD

  • khezrisiavash
    khezrisiavash | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    به نظر من اگر این بازی 2 سال قبل میومد و این مشکلات رو روی کنسولای نسل هشت داشت اونموقع باید شکایت میکرد اما الان به دلیل اینکه سیدی پراجکت هم خرو میخواد و هم خرما(نسل هشت و نسل نه) مجبور شد کیویت رو برای نسل 9 طراحی کنه اما این کارش باعث ضربه به نسخه ی نسل هشتمیش شد.

مطالب پیشنهادی