برای من رزیدنت اویل 4، نه تنها یکی از مهمترین بازیهای تاریخ است، بلکه به جرات میتوانم بگویم شمارش ساعتهایی که پای تجربهاش نشستهام، از دستم در رفته. با این حال، وقتی که شایعه ساخت بازسازی این اثر بعد از فاجعه رزیدنت اویل 3 ریمیک منتشر شد، نمیدانستم که باید خوشحال باشم یا ناراحت. طبیعتا خرابکاری کپکام سر ساخت رزیدنت اویل 3 بیعلت نبود.
چراکه به نظرم آنها پتانسیلهایی که این بازی داشت را دور ریختند و به جای بهبود نقاط ضعف نسخه اورجینال، اثری ساختند که حتی با اصالت خودش هم فرسنگها فاصله داشت. از طرفی، همین چند وقت پیش دوباره رزیدنت اویل 4 را روی استیم تجربه کرده بودم و به نظرم برعکس نسخه اول و دوم، مکانیکهای گیمپلی بازی آنقدر کهنه و از کار افتاده نشده بودند که نیازمند بهروزرسانی باشند.
همین موضوع من را بیشتر به آینده بازسازی رزیدنت اویل 4 نگران کرد. چراکه اگر کپکام بخواهد مثل رزیدنت اویل 2 آن را بازسازی کند، عملا مجبور است همان بازی اورجینال را با گرافیکی بهتر و گیمپلی بهروز شده عرضه کند که آن وقت اسم این کارشان را کسی «ریمیک» نمیگذارد. اما از سوی دیگر اگر قرار باشد بازی با رویکردی مثل آنچه در رزیدنت اویل 3 شاهد بودیم ساخته شود، به نظرم کپکام همین الان پروسه ساخت بازسازی رزیدنت اویل 4 را کنسل کند بهتر است.
چراکه در چنین شرایطی، احتمالا تیم سازنده بسیاری از بخشهای داستان و حتی مراحل بازی را تغییر خواهد داد و در نهایت اثری پیش رویمان میگذارد که هیچ شباهتی به نسخه اورجینالش ندارد. البته ایجاد تغییرهای بنیادی صرفا چیز بدی نیست و نباید از چنین موضوعی ترسید. اما مسئله اینجاست که رزیدنت اویل 4 نیز یک بازی معمولی نیست که همه بتوانند با تغییرات زیاد آن کنار بیایند.
خیلیها منجمله خودم، هنوز پای تجربه رزیدنت اویل 4 مینشینیم و به نظرمان بازی چیزی از اکثر آثار فعلی ژانر وحشت و اکشن امروزی کم ندارد. بنابراین، اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، رزیدنت اویل 4 با یک ریمستر ساده و چند تغییر کوچک در گیمپلی نیز هنوز میتواند مثل یک بازی نسل هشتمی خوب عمل کند و بسیاری از طرفدارانش را دوباره برای خریدش ترغیب کند.
اما طبیعتا یک ریمستر این چنینی، ایرادات اصلی بازی را برطرف نمیکنند. اینجاست که اهمیت کار روی پروژه بازسازی رزیدنت اویل 4 توسط کپکام اهمیت پیدا میکند. به هر حال، ما قرار است بازسازی رزیدنت اویل 4 را روی نسل نهم کنسولهای بازی تجربه کنیم و طبیعتا در چنین شرایطی، ما به چیزی فراتر از یک سری بهبود جزئی احتیاج داریم.
برای مثال، اگر الان پای رزیدنت اویل 4 بنشینید، خیلی زود مراحلی که باید در کنار اشلی طی کنید، روی اعصابتان میرود. چراکه در این مراحل، اشلی عملا یک کاراکتر اضافی است که به خاطر هوش مصنوعی ضعیفش ممکن است مدام بیدلیل بمیرد و شما را مجبور کند که بارها یک مرحله ساده را از اول طی کنید.
از طرف دیگر برخی کاتسینها، دیالوگها و همچنین بخشهایی از داستان رزیدنت اویل 4، با منطق قصهنویسی امروزی برای مدیوم ویدیو گیم فاصله بسیاری دارند و عملا با شنیدن یا دیدن برخی از آنها ممکن است خندهتان بگیرند.
حالا به این موضوع گانپلی کهنه شده بازی که از ران اند گان نیز پشتیبانی نمیکند نیز اضافه کنید، تا درک کنید حجم تغییراتی که باید موقع ساخت بازسازی رزیدنت اویل 4 صورت بگیرند، چقدر است.
بنابراین، بیایید با هم به یک جمعبندی برسیم. رزیدنت اویل 4 طبیعتا به اندازه قسمت دوم و سوم مجموعه نیازمند یک بازسازی سنگین نیست. اما کپکام میتواند با ایجاد یک سری تغییرات جزئی در قصه و بهبود برخی از مکانیکهای گیمپلی بازی، به اثر به روز و قدرتمندی برسد که هم طرفداران قدیمی دوستش دارند و هم گیمرها جدید.
البته به شرطی که حجم این تغییرات مثل رزیدنت اویل 3 از خط بیرون نزنند و شاهد اثری نباشیم که هیچ شباهتی به ریشههایش ندارد. حال دوست دارم نظر شما را هم در مورد بازسازی رزیدنت اویل 4 بدانم. به نظرتان این بازی نیازی به بازسازی شدن دارد؟ اگر نظرتان مثبت است برایم بنویسید که دوست دارید شاهد چه تغییراتی در بازی باشید.
به جز کوتاه بودن بازی و کم بودن معما ها بازی ایرادی نداشت بعضیا زیاد گندش میکنن
سلام
به نظرم باید یکم تغییرات بدن تو ریمیک نسخه ۴ داستان یکم اضافه کنه یه چیزایی که طولانی تر و جذاب سه البته من یه نظری دارم که به اویل ۴ ربطی ندارد
نظرم اینه که تو اویل ویلیج باید یه دی الی سی بسازن که لیان هم توش باشه
کپکام ریمیک ایول ۴ را سپرده به تیمی که RE2 را ریمیک کرده و این قضیه نوید بخش یک ریمیک
فوق حرفه ای را میدهد !
پیش از این تیم M-Two که دومین تیم مهم در کپکام برای ساخت بازیها به شمار میرود در حال کار روی رزیدنت اویل ۴ ریمیک بوده اما این کمپانی ژاپنی پس از آن که متوجه شده طرفداران انتظارات زیادی از این بازی دارند،
تیم دیویژن ۱ که بزرگترین تیم کپکام و مسئول ساخت نسخههای اصلی رزیدنت اویل و RE2 REMAKE را روی ساخت این بازی متمرکز کرده است.در واقع کپکام مثل ریمیک موفق رزیدنت اویل ۲ میخواهد هسته اصلی بازی را حفظ کرده و المانهایی برای تازهتر کردنش به آن اضافه کند.همین منبع میگوید که به خاطر این تغییرات ممکن است ریمیک رزیدنت اویل ۴ که قرار بود سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه شود، تا ۲۰۲۳ منتشر نشود تا تیم سازنده زمان کافی برای اعمال تغییرات داشته باشد.
خب، اول قطعا گرافیک و فضاسازی بازی، با اینکه عالیه، اما بعد از بیست سال یه فضای جدید نیازه…
مدل سازی کاراکترها و محیط دیگه قدیمی شده.
اضافه کردن چند بخش داستانی (یه چیزی شبیه دی ال سی، ولی وسط بازی)
باس فایت آخر بازی هم به نظرم مسخره بود و اونو اگه بخوان دور بریزن، من راحت ترم
برای منی که کل دوران کودکیم پای رزیدنت ایول ۲ و ۳ گذشته، چیزی که از بازسازی رزیدنت ایول ۳ دیدم فرقی با یه فاجعه نداشت. من این سری رو جوییدم واقعا و میتونم ساعتها در مورد دلایلی که این بازی یه شوخی بیمزه از سمت کپکام واسه چاپیدن جیب ملت بود حرف بزنم. اگه دوست داشتی توی اینستاگرامم بهم مسیج بده با هم گپ بزنیم در موردش.
موافقم
والا تو متاکریتیک یکدونه هم نقد منفی قرمز رنگ نگرفت که بگیم فاجعه است
از نظر من نیازی به ریمیک کردن نیست فقط باید ریمسترش کنن و هوش مصنوعی اشلی رو بالا ببرند و کمی هم آلمان یا یه چیز جدید تو گیم پلی اضافه کنن
حاجی حالا شاید تو ایول ۳ ریمیک شبیه داستان قبلیش نبود و نمسیس ضعیف شده بود ولی دیگه نامردیه به عنوان یه فاجعه ازش یاد کنی خدایی هیجانی که تو ۳ ریمیک بود تو ۲ ریمیک نبود.ولی از نظر ترسناکی ۲ ریمیک بهتر بود
به نظرم ریمیکش کار درستیه
رزیدنت ایول ۳ ریمیک بازی بدی نبود
ولی انگار یه بازی دیگه بود و خیلی چیزای نسخه اورجینالو نداشت
ولی برعکس نسخه ۲ ریمیک خیلی عالی ساخته شد حتی از نسخه اصلی هم بهتر
کپکام الان دستش اومده مردم چیو میخوان و مطمئنن کار درستو میکنه
منم مشکلی با بازسازیش ندارم. مثل رزیدنت ایول ۳ نشه من راضیم.
دادش کپکام مطمئن باش میسازتش و احتمالا و خدا کنه خیلی عالی هم بسازنش.
تازه اگه تغییرات ندن که منتقدا از یک طرف میگن بازی پیشرفتی نداشته و همونو ورداشتن یکم بهبود دادن.
بنظرم باید ضمن حفظ ویژگی های مهم بازی تغییرات جالب رو هم اعمال کنن . خداوکیلی یه دستی به هوش مصنوعی اون اشلی اکبند بکشید خدا میدونه چند بار بخاطرش مردم .
به نظرتون ممکنه یه روزی از resident evil 7 یا حتی هشت هم ریمیک بسازن؟?
ایول ۴ ب یک ریمیک نیاز داره حالا چرا!! چون ما هیولا هایی ک توی ۳.۵ دیدیم و من ب شخصه خودما خیس کردم سر شنیدنش مثلا هوکمن یا اون عروسک های کوچیک ک خیلی واقا پتانسیل بازی زیاد تر میشه مثلا دکمه زدن خیلی خوب بود و با اینکه سخت بود لذت بخش بود و هیچ کدوم از دشمنای سخت مثل غول شرتی (همون یارو ک توی ی جای چوبی و ۴ تا کلبه اولین بار میبینیم و سگ کمک میکنه) ب هر حال غول شرتی و یا سگ ها ک دهن منا نمودن یا همون کوسه هیچ کدوم نباید برن و ب نظرم ی تایرنت هم تو بازی باشه تو قسمت کلیسا ک خوف کنی خوب میشه ک البته فک کنم هوک من خوب باشه
چندتا نکته راجب این ریمیک کپکام این بازی رو کنسل نمیکنه نه بخاطر سودی که داره بخاطر اینکه کپکام داره داستان کل سری رو بهبود میبخشه و این بهبود بخشی یعنی ما توی این نسخه با زندگی شخصی لیان اشنا میشیم و از طرفی هم خیلی چیز ها به بازی اضافه میشوند و خیلی چیز ها کم در کل کپکام تا نسخه ۶ بازی رو بازسازی میکنه و تمامی قسمت ها با داستان های قوی تری همراه میشوند
به نظر من که باید مثل RE2 ریمیک بشه.
یعنی حتی از نسخه اصلی هم بهتر شه.
من شخصا از بازی لذت بردم،ولی با گیم پلی قدیمیش حال نمیکنم.مثلا موقع شلیک یک جا وایمیستی و نمیتونی حرکت کنی.یا مثلا با دوربین نمیتونی پشت سرت رو ببینی.
تازه با یک سری نو اوری میشه یک چیز عالی دراورد.
ریمیکش هیچ ضرری نمیزنه.
RE3 اونقدر ها هم فاجعه نبود.فقط بعضی بخش ها حذف و نمسیس هم شبیه سیب زمینی!?که مثل Mr.X مارو با هوش مصنوعی فوق العادش دنبال نمیکرد.
واقعا RE3 شکست نبود.فقط به اندازه کافی خوب نبود.
ما که نباید سر این موضوع از یک Remake نگران باشیم.
از کجا معلوم چیز خوبی نشد؟و کپکام هم احتمالا فهمیده که باید چیکار کنه.
البته والا حرف های ما تاثیری در کار کپکام نداره.
به نظر من ریمستر کافیه . هنوز رو pc دارمش و هیچ موقع برام تکراری نمیشه فقط میترسم مثل evil 3 بشه . کپکام به فکر سود بیشتره و داره این مجموعه رو نابود میکنه?
باید مثل رزیدنت اویل ۱ریمیک بازسازیش کنن.همون مکانیکا اما بهبود یافته با گرافیک بالا.مثلا توی نسخه اصلی رزیدنت۴ وقتی هدف گیری میکردی نمیتونستی راه بری و این نقطه ضعف بود که حتما برطرف میشه.
به نظر من تو گیم پلی دست نبرن بهتره
چون رزیدنت اویل دو ریمیک با نوع گیم پلی رزیدنت اویل چهار شد این
ولی رزیدنت اویل چهار که خودش چهاره دیگه با چه گیم پلیی ساخته بشه آخه؟؟ (مگه این که با گیم پلی رزیدنت هفت باشه که خوب نمیشه)
یه سوالی که واسم پیش اومده، اینه که توی ریمستر ها، گیمپلی هم دچار تغییراتی میشه؟ مثلا اگر قرار باشه re4 یا rdr1 ریمستر بشن، باید با مکانیزم های همون دوران بازی کنیم؟ برای مثال گان پلی و کنترل کاراکتر ها رو هم تغییر میدن؟
اگر جواب منفیه، به شخصه از تجربش صرف نظر می کنم.
سلام آقای فرشین اصلا همه با این بازی خاطره دیرینه دارن ، به نظر من باید این بازی رو ریمیک کنن حتی اگه ۲ یا ۳ سال طول بکشه .