سازنده Metro Exodus: ایکس باکس سری اس میتواند ساخت بازیهای آینده را سخت کند
مدیر ارشد فناوری کمپانی سازنده فرنچایز Metro درباره توانایی فنی ایکس باکس سری اس در ساخت بازیهای نسل بعدی شک دارد. مایکروسافت نسل نهم گیمینگ را با دو کنسول آغاز کرد: ایکس باکس سری ایکس ...
مدیر ارشد فناوری کمپانی سازنده فرنچایز Metro درباره توانایی فنی ایکس باکس سری اس در ساخت بازیهای نسل بعدی شک دارد.
مایکروسافت نسل نهم گیمینگ را با دو کنسول آغاز کرد: ایکس باکس سری ایکس و سری اس. سری اس ارزانترین کنسول نسل جدید است و در ازای این قیمت کاهش یافته، از سختافزار ضعیفتری هم بهره میبرد. با معرفی این کنسول، بسیاری نگران بودند که شاید این سختافزار ضعیفتر در توسعه بازیهای نسل بعدی اختلال ایجاد کند. اکثر توسعهدهندگان نگرانی خاصی درباره این کنسول نداشتند، اما حالا یک نفر دیگر نظر خود را به اشتراک گذاشته است.
مدیر ارشد فناوری 4A Games یعنی اولکساندر شیشکوستوف در مصاحبهای با Wccftech درباره سری اس صحبت کرد. از او پرسیده شد که به نظرش مشکلات رم این کنسول باعث بروز مشکل در ساخت بازی میشود یا خیر. او پاسخ داد که فکر نمیکند رم سری اس مشکل خاصی ایجاد کند و آنها در حال حاضر به دردسر خاصی برخورد نکردهاند، اما ممکن است پردازنده گرافیکی کنسول در آینده چالشهایی را به وجود آورد.
رم (در حال حاضر) مشکلی برای ما به وجود نیاورده، اما عملکرد GPU برای بازیهای آینده چالشهایی به وجود میآورد. رندرر کنونی ما برای رزولوشنهای High Spatial و Temporal طراحی شده است. این سیستم ذاتا استوکاستیک (تصادفی) است. کاهش هر کدام از آنها نیازمند این است که محاسبات سنگینی بیشتری انجام دهیم و در نتیجه راندمان فنی حتی پایینتر میآید. ما فعلا یک راه حل پیدا کردهایم، اما من هنوز از آن راضی نیستم.
4A Games در سال ۲۰۱۹ نسخه سوم فرنچایز مترو یعنی Metro Exodus را عرضه کرد و قرار است نسخه بهبودیافته آن را برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی عرضه کند. این نسخه Enhanced Edition قرار است از مدل پیشرفتهتری از رهگیری پرتو و DLSS 2.0 پشتیبانی کند و روی کنسولها به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد - در پلی استیشن 5 و سری ایکس با رزولوشن 4K، و در سری اس با 1080p. این نسخه برای دارندگان نسخه اصلی بازی روی تمام پلتفرمها مجانی خواهد بود. همچنین، نسخه مک بازی در در ماه مارچ و نسخه لینوکس تا آخر سال عرضه خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
- توسعهدهندگان Metro بهخاطر ریتریسینگ پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هیجانزدهاند
- استودیو توسعهدهنده Metro مالک جدیدی پیدا کرد
- لیست بهترین بازیهای بیست سال اخیر سایت متاکریتیک منتشر شد
ویجی لاگ: چرا باید نینتندو سوییچ بخریم؟
تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب ویجیاتو
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من نگران اجرا ریتریسینگ روی ps5 هستم دیگه این برای من از ماجرا خارج شده، کلاً تعداد هسته های ریتریسینگش اندازه 2060 هست تازه بدون چیزی مثل دی ال اس اس
Amd اولین باره داره ری تریسینگ رو روی کارت های گرافیکش استفاده میکنه پس فک نمیکنم در حد و اندازه rtx های انویدیا بشه
مشکل اصلی اون موقع هست که تا میانه نسل سری اس کمتر از 10 درصد مجموع بین چهار تا کنسول باشه بعدش هم چند تا استودیو بی خیال استفاده از Ray Tracing برای این مدل بشن
چرا سخن بیهوده میگویی؟
۳۵ درصد فروش کنسولای xbox مال series S هست
اگر همون سری ایکس دیجیتالیشو 400 دلار میداد خیلی خوب میشد الان کمترین رغبت خرید بین این چهار تا کنسول مربوط به همین سری اس میشه
چرا سخن بیهوده میگویی؟
35 درصد فروش کنسولای xbox مال series S هست
بابا من تازه ایکس باکس سری اس گرفتم بعد طرف میگه cpu ضعیفه ، شانسو ببین ?
CPU که همون cpu ایکس باکس سری ایکسه
اینجا پردازنده گرافیکیو میگه.
بنظرم اگر انتظار گرافیک بالا و رزولوشن 4k نداری برایت مناسبه.
که البته هنوز کامل از ویژگی هاش استفاده نشده و پتانسیلش معلوم نشده ولی با بهینه سازی فکر کنم بتونن یه کاریش بکنن.
Cpu سریز اس فرکانسش 3.6 گیگاهرتز هستش
مشکل این سازنده gpu عه
که اونم هنوز بازیشو نداده واسه همین خودش هم مطمئن نیست
CPUت از CPU کنسول PS5 قوی تره
مشکلت از GPU هست
قسمت جالب ماجرا اینجاست که نصف سازنده ها میگن بده و نصفشون میگن خوبه
البته به سطح گشادی بازیسازا هم ربط داره
واقعا؛یکی میگه مشکلی نی؛یکی میگه مشکلی هست…..
به نظر من اون هایی که خیلی از بهینه سازی خوششون نمیاد از سری اس هم خوشش نمیاد…….
تا وقتی بازی هاشون بر پایه معماری RDNA2 و ZEN2 توسعه پیدا نکنه هیچ کدوم از کنسول ها مطمئن نیستن
سریز اکس و PS5 هم تبلیغ 8K داشتن ولی الان یاکوزا رو نمیتونن 4K و 60 فریم اجرا کنن