ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

تاد هاوارد: از ابتدا می‌دانستیم Fallout 76 ضعف‌های زیادی خواهد داشت

شکست فاجعه‌بار بازی Fallout 76 به آبرو و اعتبار استودیوی بتسدا لطمه زیادی وارد کرد و «تاد هاوارد» هم این مسئله را انکار نمی‌کند. چند ماهی از انتشار این بازی می‌گذرد و حالا کارگردان و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۲

شکست فاجعه‌بار بازی Fallout 76 به آبرو و اعتبار استودیوی بتسدا لطمه زیادی وارد کرد و «تاد هاوارد» هم این مسئله را انکار نمی‌کند. چند ماهی از انتشار این بازی می‌گذرد و حالا کارگردان و توسعه‌دهنده عنوان با سایت IGN به گفت‌وگو نشسته و تایید می‌کند نمرات پایین و ایرادات فنی بازی به اعتبار بتسدا و فرنچایز فال‌آوت نیز صدمه زده است.

وی معتقد است با توجه به اینکه عرضه یک بازی «همیشه آنلاین» و متمرکز روی بخش چندنفره مثل فال‌آوت 76 اتفاق کاملاً جدیدی برای بتسدا بوده، عرضه و احتمال عدم موفقیت هم بالا رفته است. «ما از ابتدا می‌دانستیم که این بازی ضعف‌های زیادی خواهد داشت. توسعه بازی دشواری‌های بسیاری مثل روبرو شدن با سیستم‌های جدید داشت. وقتی می‌گویی می‌خواهم کار جدیدی را امتحان کنم بدون شک با ضعف‌های زیادی مواجه خواهی شد و مردم هم می‌گویند این محصول آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم».

هاوارد با تاکید روی همت تیم توسعه دهنده ادامه می‌دهد: «با اشراف بر تمام این موضوعات ما همچنان اصرار داشتیم کسی باشیم که چیزهای جدید را امتحان می‌کند. مسیر توسعه فال‌آوت 76 خیلی خیلی سخت بود و متاسفانه بسیاری از این سختی‌ها در آخر روی محصول نهایی باقی ماند و به تصویر کشیده شد. می‌دانستیم توقع متفاوت هواداران و کارشناسان از ما باعث می‌شود انتقادات زیادی روانه استودیو شود و امتیازات متاکریتیک هم آن چیزی نباشد که می‌خواهیم».

گفتنی است میانگین امتیازات این بازی برای نسخه‌های پی‌سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به ترتیب ۵۲، ۵۳ و ۴۹ بوده و نمرات کاربران هم روی هیچ کدام از پلتفرم‌ها بالاتر از ۳۰ نمی‌رود. این در حالی است که بازی فال‌آوت 4 که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد به طور متوسط امتیازاتی بالاتر از ۸۰ کسب کرده بود.

با این وجود تاد هاوارد همچنان معقتد است فال‌آوت 76 در گذر زمان پیشرفت خواهد کرد و بزودی همان مسیری را طی می‌کند که بازی The Elder Scrolls Online پیمود و با وجود شکست اولیه حالا یکی از بزرگترین عناوین MMO بتسدا بوده و ۸.۵ میلیون کاربر فعال دارد. البته فعلاً هیچ اطلاعات رسمی مبنی بر تعداد بازیکنان و نرخ فروش بازی فال‌آوت 76 منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی