۵ مرحله وحشتناکی که در بازیهای غیر ترسناک تجربه کردیم
افرادی که مقالههای من را دنبال کردهاند میدانند که چقدر طرفدار بازیهای ترسناک هستم. اما حقیقتش را بخواهید موضوع ترس چیزی نیست که بازیسازان فقط در بازیهای ژانر وحشت به آن بپردازند. نه، اتفاقا برخی ...
افرادی که مقالههای من را دنبال کردهاند میدانند که چقدر طرفدار بازیهای ترسناک هستم. اما حقیقتش را بخواهید موضوع ترس چیزی نیست که بازیسازان فقط در بازیهای ژانر وحشت به آن بپردازند. نه، اتفاقا برخی اوقات بازیسازان از المان وحشت برای تنوع بخشیدن به یک سری از مراحل بازیهای غیرترسناک استفاده کردهاند و جالب اینجاست که از این کارشان جواب هم گرفتهاند. در ادامه سراغ همین تغییر فازهای غیرمعمول رفتهام و از ۵ مرحله وحشتناکی برایتان گفتهام که در بازیهای غیر ترسناک تجربه کردیم. با ویجیاتو همراه باشید.
5) Tower of Latria - Demon's Souls
در کل سری دارک سولز ما زیاد در محیطهایی قرار میگرفتیم که چندش یا زننده بودند اما طبیعتا روی هیچ کدام از آنها نمیشد برچسب ترسناک زد. با این حال، قضیه برای دیمنز سولز فرق میکند. چراکه این اثر لوکیشنی دارد به اسم Tower of Latria که با کمی اغراق میتوان آن را با Other World سری سایلنت هیل مقایسه کرد. سرزمین Tower of Latria با یک زندان تاریک و مخوف شروع میشود که صدها زندانی دیوانه در سلولهایش پرسه میزنند. بازی در این نقطه به قدری تاریک میشود که برخی اوقات متوجه حضور زندانبانهای ترسناک بازی که ظاهری شبیه اختاپوس دارند و میتوانند شما را با یک حرکت به کام مرگ بفرستند نمیشوید. تازه بازی چند سورپرایز ترسناک نیز در دل تاریک این زندان برایتان تدارک دیده که برایتان اسپویلشان نکنم بهتر است.
4) Geothermal Caverns - Tomb Raider
ریبوت مجموعه Tomb Raider یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در اوایل نسل هشتم شاهدش بودیم. با این حال، به نظرم بازی برای افرادی که خیلی علاقهای به پا گذاشتن در لوکیشنهای چندش و زننده ندارند، مناسب نبود. چراکه Tomb Raider چند محیط خیلی ترسناک و خونآلود داشت که به محض ورود به آنها فشار عصبی زیادی به آدم وارد میشد. بدترین آنها نیز لوکیشن Geothermal Caverns بود. جایی که یک دفعه بازی از Tomb Raider به Outlast تبدیل میشد و با مجبور کردن مخاطب به شنا در یک دریاچه پر از خون جسد، کاری کرد که خیلیها همان جا بازی را رها کنند. تازه هر چه جلوتر میرفتید بدتر هم میشد. چراکه بعد از این استخر خون، پا به زندان فرقه مذهبی بازی میگذاشتید. مکانی که مخالفین این گروه یا آنقدر زندانی شده بودند که دیگر چیزی به اسم انسانیت در وجودشان پیدا نمیشد یا بدنشان به شکل وحشیانهای دریده و روی زمین رها شده بود. طبیعتا این چیزی نبود که از Tomb Raider انتظار داشتیم ولی تیم سازنده آنقدر در پیادهسازی آن عملکرد خوبی داشت که نمیتوانستیم حتی از این تجربه دردناک نیز دست بکشیم.
3) Ravenholm - Half Life 2
در این اینکه دنیای هف لایف همیشه خشک و خشن بوده شکی نیست. ولی منطقه ریونهولم همین خشکی و تاریکی را به یک سطح بالاتر برد. بعد از کلی درگیری در طول مراحل هف لایف ۲، ما تمامی سلاحهای قدرتمند خود را از دست میدادیم و باید تنها با یک گرویتی گان، خودمان را از شهری که کوچه و پسکوچههایش پر از هد کربرهای زامبی مانند بود نجات میدادیم. جدای از اینکه به جز پرت کردن آیتمهای مختلف به سمت این موجودات ترسناک با گرویتی گان چیزی برای دفاع از خود در اختیار نداشتیم، این صداگذاری معرکه بازی بود که باعث میشد بودن در ریونهولم حتی ترسناکتر هم بشود. مرحله فرار از ریونهولم نه تنها یکی از خاطرهانگیزترین مراحل کل سری هف لایف است بلکه نشان میداد که تیم سازنده چه شم خوبی برای خلق فضایی رعبآور دارند و حیف که چقدر کم از آن در بازیهایشان استفاده کردهاند.
2) Nightmares - Max Payne
مرحله کابوس مکس پین کاری میکرد که از شدت استرس مور مورتان شود. در این مرحله بعد از یک سری اتفاقات به خصوص، شما وارد یکی از عجیبترین و آزار دهندهترین کابوسهای مکس میشدید. جایی که او با مرور دوباره صحنه مرگ همسر و فرزندش، کاری میکرد که شما به خوبی حس و حال این مرد افسرده را درک کنید و در اعماق وجودش گم شوید. در جریان این مرحله اما مدام دوربین بازی به شکل غیرمعمولی به هم میریخت و همین موضوع باعث میشد حس بودن در یک کابوس واقعی به شما دست دهد. در نهایت هم این مرحله به هزارتویی میرسید که در دل تاریکی قرار داشت و شما باید با شنیدن شیونهای عذابآور فرزند مکس و دنبال کردن رد خونها راهی برای بیرون آمدن از این کابوس وحشتناک پیدا میکردید.
1) Cult Mission - SWAT 4
سری بازیهای SWAT، آثار تاکتیکال نظامی جذابی بودند که باید در آنها کنترل یک تیم از نیروهای ویژه را به دست میگرفتید و در جریان ماموریتهای خاصی با تروریستها مقابله میکردید. با این حال نسخه چهارم این مجموعه یک سورپرایز بزرگ برای طرفدارانش داشت. بازی مرحلهای داشت به اسم Cult که شما باید در آن به یک ساختمان قدیمی که محل استقرار فرقهای مذهبی است وارد میشدید. بر خلاف اکثر مراحل بازی، مرحله Cult به شکل عجیبی فضای سنگینی داشت. همه جا تاریک بود و هر از گاهی از دل همین تاریکی، اعضای فرقه با سلاحهای خطرناکشان به سمتتان حملهور میشدند. اما چیزی که باعث میشد مرحله Cult خیلی فضای رعبآورتری بگیرد، قبرهای کوچکی بود که در میانه راه در کف زمین ساختمان کنده شده بودند. این جا بود که شما میفهمیدید این فرقه مذهبی برای اهداف پلید خود بچههای کوچک را قربانی میکردند و فهمیدن این موضوع باعث میشد که بودن در آن ساختمان لعنتی ثانیه به ثانیه سختتر شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام مثل همیشه عالی بود خسته نباشید
آقا نیما عالی هستی?فقط مطالب خودت رو میخونم
دمت گرم?
حضرت عباسی swat 4 همه جاش وحشتناک بود وقتی میگفتی نیروها درو باز وارد که میشدی از پشت سر یجوری حمله میکردن انگار ارص باباشون خوردیم??
تنها چیزی که از swat 4 یادمه اونجایی بود که وقتی به نیرو ها دستور میدادی نارنجک یا دودزا بندازن تویه اتاق یا محوطه وقتی مینداخت میخورد به پای یکی از نیروها برمیگشت تو صورت خودمون یه سوتی به تمام عیار بود???
با اینکه فن دو اتیشه مکس هستم ولی واقعا تو کابوساش اصلا حس ترسی بهم القا نشد بیشتر اذیت شدم تو اون راه رو ها?? و البته اتمسفرشم سنگین بود اما به نظرم میتونستین از بازی فال اوت بیارید چون چند تا از کوئست هاش به طرز عجیبی وحشتناک بودن و ازار دهنده
فقط اون لحظه تو ارکام نایت که چشم جوکر تو بخش new game +باز میشد
اونجا رسما تشنج کردم
Swat 4 خیلی خفن بود اون زمان
کابوس های مکس پین واقعا خیلی عجیب و ترسناکه
اینجور مطالب زمانی جذابه که ویدیو حداقل کوتاه از اون صحنه یا صحنه ها را نشان بدید.
این برای بار چندم دارم میگم.
عالی بود مخصوصا مکس پینه خدایی خیلی وحشتناک بود ?
تو بیشتر مراحل دارک سولز ۲ عنصر ترس بود هی میترسیدم ی نفر یهو حمله کنه یا لوکیشن های سرد ترسناکش
مرحله مکس پین واقعا خوف بود.مقاله هم عالی بود
چرا کنار بونفایر
واقعا این بحث به جا بود.من توی بازی ترسناک مشکلی ندارم نه از نظر ترس نه از نظر اعصاب چون از قبل میدونم قراره با ترس و این چیزا روبه رو شم.ولی بازی هایی که ترسناک نیستن و اینجوری ادم رو غافلگیر میکنن وحشتناکن?.من اعصابم سر این موضوع به هم میریزه.
حتی بعضی وقتا دچار افسردگی میشم?.
سلام آقا نیما. قرار بود یه مقاله برای راهنمایی کسایی که تازه میخوان دارک سولز رو بازی کنن بنویسید. من منتظرم. اخیرا هم بازیها رو خریدم که استارت بزنم.
سری آرکهام مخصوصن آسایلوم ترسناک بودش
اسایلوم خیلی ترسناک نبود
عالی مثل همیشه
اقا نیما خسته نباشید
از نظر من بدترین این ها اون مرحله مکس پین بود
واقعا عجیب و ترسناک بود
بازی thief و uncharted 2 مراحل اخرش هم همچین مراحل ترسناکی داشتن من تو thief به اون مرحله که رسیدم چون خیلی صدا های وحشتناکی میومدن صدا رو میوت کردم و فقط دویدم تا تموم شه بازی
بعضی وقتا تو سری ارکام چشمامو می بستم :| >:
داخل بایوشاک 1 و 2 که کل فضا دارک و ترسناک بود. با آدمای خونی و نقاب ب صورت ?
ترس واقعی فقط اونجا که باید با بیگ سموک بیوفتی دنبال قطار و قطارم کم مونده از پل رد شه و هنوز 2 نفر روی قطار زندن
اسم منو صدا زدی داش؟
تنها کاری که باید بکنی اینه ک اون قطار لنتی رو دنبال کنی ??
وای
یادش بخیر
سر این مرحله ۱۰۰۰ بار مردم
دقیقا
هیچی بدتر از این نیست
:))))
رقص ماشین ها ک بدتره. این همه میری یهو یارو میگه بدرد نمیخوری. ?
اشتباه کار این بود که با موتور دنبالش بری من این مرحله شو با اون رمز جتبک رفتم از موتور پیاده میشی بعد میری بالاسرشون میکشتیشون بعد برمیشگتی سوار موتور میشدی مرحله رو به پایان میرسوندی
خداییش نمیخوام دروغ بگم همون بار اول بردم
من بار چهارم رد کردم فقط لازمه راه رو درست بری از اون جاده خاکی کنار
اون مرحله مکس پین واقعا مو رو بتنم سیخ کرد و بچه هم که بودم کلا نابود شدم:)
مرحله شب دایینگ لایت هم خیلی خوف بود.
مرحله Nightmares بیشتر از وحستناک بودن سخت بود
پس metal gear Solid v چی؟
مرحله بیمارستان «بیمارستان اول بازی نه اونی که تو آفریقاست»
.
.
Cod black ops 1 هم یه مرحله داشت که داخل تونل های زیر زمین بود پر از جمجمه که فضای سنگین و ترسناکی داشت
.
.
کرایسیس 3 هم تو مرحله اول یه هیولاهایی داشت که تو چمن ها پنهون میشدن «همون مرحله از بیشتر بازی های ترسناک بدتر بود»
یه مرحله دیگه هم داشت تو جنگل که آتیش گرفته و سرباز ها جیغ میکشیدن
یه فضای سنگینی داشت اون مرحله
دقیقا هر دو تا بیمارستان بد جور وحشتناک بودن
لیست عالیه ولی من tomb raider رو بازی کردم اون مرحله هیچ جامپ اسکر یا اینجور چیزایی نداشت فقط فضا بود که ترسناک بود و حس خفگی میداد ولی خب بنظرم خیلی طولانی نبود اون تیکه زود تموم میشد.
این بازی ساز ها به فکر آدم هایی مثل من نبودن :)
من دو تا پیشنهاد دارم:
چون قبلاً (نمیدونم 5 بود یا 10) «شخصیت منفی که از شخصیت های مثبت بیشتر دوستشان داشتیم» رو گذاشتین به نظرم خوب میشه «شخصیت های مثبتی که از شخصیت های منفی بیشتر ازشون بدمون میاد»
راستش دومی رو یادم رفت ???
پ.ن: Aliens: Fireteam معرفی شد و یک سوالی ایجاد میشه که «آیا سازنده ما را مسخره کرده است ؟»
عالی مثل همیشه
البته یه مرحله تو اوت لست ۲ بود که توش بارون خون میبارید اونم خیلی وحشتناک بود
خیلی مخلصم. خوب اوت لست ۲ که خودش بازیه ترسناکه.
نکته ظریفی بود