رونمایی رسمی از پویش عیدانه «بازینو»
فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ نوید یک رویداد خوب و هیجانانگیز برای بازیسازان ایرانی و کاربران موبایل و تبلت را همراه خود خواهد آورد. رویدادی که از اول فروردین با عنوان پویش نوروزی «بازینو» کار خود ...
فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ نوید یک رویداد خوب و هیجانانگیز برای بازیسازان ایرانی و کاربران موبایل و تبلت را همراه خود خواهد آورد. رویدادی که از اول فروردین با عنوان پویش نوروزی «بازینو» کار خود را شروع میکند تا از فضای فراغت پیش آمده در تعطیلات نوروز برای معرفی بازیهای موبایلی برتر ایرانی در میان خانوادهها به بهترین شکل استفاده کند. پویش نوروزی «بازینو» که با شعار «سال نو، بازی نو» برای نخستین بار توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای همزمان با ایام نوروز سال ۱۴۰۰ آغاز میشود و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، در مراسمی بهطور رسمی رونمایی شد.
به گزارش «اداره ارتباطات و امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای»، «سید محمد علی سیدحسینی» معاون حمایت بنیاد در آیین رونمایی رسمی از پویش نوروزی بازینو که با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه بازی برگزار شد، گفت:
«بنیاد از مدتها پیش برنامهریزی برگزاری حضوری نمایشگاه بازی تهران را که پیش از این نیز برگزار شده بود و منافع زیادی را نصیب خانوادهها و فعالان اکوسیستم صنعت بازی کشور کرده بود، انجام داد اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. در نهایت تصمیم گرفتیم تا ایده برگزاری یک پویش نوروزی را فعلا جایگزین این نمایشگاه کنیم.»
او تصریح کرد:
این پویش با هدف جذب کاربر برای بازیهای موبایلی مناسب ایرانی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ طراحی شده است. با توجه به اینکه شرایط کرونایی و لزوم پرهیز از دید و بازدید و سفرهای نوروزی براساس دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا مانند نوروز ۱۳۹۹ همچنان ادامه دارد و خیلی از خانوادهها تعطیلات نوروز را در خانه سپری میکنند، از این جهت بازی گزینه بسیار خوبی برای پرکردن اوقات فراغت خانوادهها در این ایام خواهد بود.
سید حسینی افزود:
حمایت از بازیسازان ایرانی و کمک به رونق کسب و کار آنها با جذب کاربر از طریق تبلیغات میان برنامهای، میان ویدئویی و شبکههای اجتماعی رویکرد دیگر ما در طراحی این پویش است تا در سال جدید به استقبال تقویت حوزه تولید در صنعت بازی کشور برویم. براساس فراخوانی که برای حضور بازیسازان در این پویش اعلام کردیم ۶۸ بازیساز موبایلی درخواست حضور خود را ثبت کردند که ۲۵ بازی طبق معیارهای ارزیابی انتخاب شدند. در این میان ۱۷ بازی در بخش اصلی و ۸ بازی در بخش تازه واردها قرار گرفته است. این ۸ بازی جز بازیهای تازه منتشر شده در بهمن و اسفند سال ۱۳۹۹ هستند و حضور در این پویش به جذب کاربر برای این بازیها کمک خواهد کرد.
معاون حمایت بنیاد همچنین گفت: «تنوع در محتوا و ژانر بازیها، حضور استودیوهای متعدد، امکان حضور بازیهای کمتر دیده شده و در نظر گرفتن امتیاز کاربران در بخش اصلی از اولویتهای ما برای انتخاب بازیهای این پویش بوده است.»
او در ادامه با اشاره به تنوع در ژانر بازیهای پویش بازینو تصریح کرد: «بازیهایی از ژانرهای ورزشی، خانوادگی، استراتژی، کلماتی، پازل و اکشن در این پویش حضور دارند تا سلایق مختلف اقشار مختلف در سنین متفاوت را برای انتخاب بازی پوشش دهند.»
سیدحسینی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای کاربرانی که اقدام به نصب این بازیها میکنند نیز گفت:
جوایز ارزندهای برای ترغیب کاربران به نصب این بازیها در نظر گرفته شده است. پلی استیشن 5، چند دستگاه از جدیدترین مدل گوشیهای هوشمند، اینترنت پرسرعت یکساله و تخفیفها و شارژ اضافی امتیاز بازیهای حاضر در کمپین از جوایزی است که به کاربران شرکتکننده در این پویش اهدا میشود.
او در ادامه عنوان کرد سایت پویش بازینو با عنوان «bazino1400.ir» کار خود را چند روز قبل از شروع پویش آغاز میکند و کاربران از طریق این سایت میتوانند به بازیهای این پویش دسترسی داشته باشند و آنها را روی گوشی تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنند. همچنین کاربران میتوانند از طریق هشتگ #بازینو و#بازینو۱۴۰۰ در قرعهکشی جوایز روزانه و هفتگی که از طریق صفحه اینستاگرام Bazinofficial انجام میشود، شرکت کنند.
کاربران برای شرکت در قرعهکشی جوایز نصب، باید حتما یک بار در سایت اقدام به ثبتنام کنند. ضمن اینکه میتوانند از طریق اطلاعرسانیهای انجام شده در صفحه اینستاگرام بازینو در جریان روند شرکت در مسابقات و نحوه قرعهکشی برای دریافت جوایز آن قرار بگیرند. همچنین نتایج قرعهکشی و معرفی برندگان از طریق این صفحه نیز اعلام میشود.
معاون حمایت بنیاد با اشاره به همکارانی که در برگزاری این پویش با بنیاد مشارکت داشتند، گفت: «آژانس تبلیغاتی تپسل همکار اصلی بنیاد در برگزاری این پویش بوده و حمایت ویژهای را از بازیسازان ایرانی حاضر در این پویش انجام داده است. آسیاتک، کافه بازار، سازمان فناوری اطلاعات، متریکس و مدیا اد نیز از حامیان دیگر این پویش محسوب میشوند. همچنین بخشهای مختلف بنیاد ملی بازیهای رایانهای از جمله همگرا، دایرک، انستیتو ملی بازیسازی و اسرا کمک شایان توجهی جهت برگزاری بهتر این پویش انجام دادهاند.»
بیشتر بخوانید:
- فصل دوم سریال هیولا با نام «دراکولا» اول فروردین منتشر میشود
- دیجیاتو: مجلس نظارت بر روند تولیدات حرفهای فضای مجازی را به صداوسیما (ساترا) سپرد
- واکاوی گزارش سالیانه فیلیمو – بچهها پادشاه هستند
ویجی لاگ: خرید بتسدا توسط مایکروسافت چه تاثیری روی دنیای گیم داره؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من متوجه یک مشکل اساسی در صنعت بازی در ایران شدم
ایران چند سال زود تر از لهستان وارد صنعت گیم شد ولی الان ما سفیر عشق می سازیم اونا سایپرپانک
یک مشکل اصلی اینه که الان فکر کنم تو لهستان غیر از سی دی پراجکت استودیوی مشهور بزرگی وجود نداره
اگه ما هم به جای اینکه ۱۰۰ تا استودیو ی کوچک یک استودیوی یه بزرگ داشتیم الان حداقل یک بازی درست و حسابی داشتیم