کال آو دیوتی جدید از موتور گرافیکی Modern Warfare 2019 استفاده میکند
اخیرا شایعاتی درباره استفاده از انجین Call of Duty: Modern Warfare’s برای سری جدید کالاف دیوتی قوت گرفته. که اگر اینگونه باشد طرفداران دلایل زیادی برای خوشحالی دارند. اما باید گفت که این تغییر انجین، ...
اخیرا شایعاتی درباره استفاده از انجین Call of Duty: Modern Warfare’s برای سری جدید کالاف دیوتی قوت گرفته. که اگر اینگونه باشد طرفداران دلایل زیادی برای خوشحالی دارند. اما باید گفت که این تغییر انجین، باعث ایجاد ریسکهایی برای آینده سری میشود. سوالی که پیش میآید این است که آیا استفاده از انجین قدرتمند تضمینی برای موفقیت بازی جدید محسوب میشود یا نه؟
طی چند هفته گذشته مطالب زیادی درباره کالاف دیوتی جدید منتشر شده. تاکنون اینسایدرها در مورد ادامه تم بازی در دوران مدرن یا جنگ جهانی به توافق نرسیدهاند. ولی به نظر میرسد فضای جنگ جهانی دوم گزینه خوبی برای نسخه بعدی کالاف دیوتی باشد. طبق اطلاعات منتشر شده Sledgehammer سازنده این بازی خواهد داد. تاکنون به ویژگیهایی مانند گروهبندی بر اساس مهارت نیز اشارههایی شده است.
با این حال، یکی از جنبههای هیجانانگیز کال آو دیوتی جدید، انجین مورد استفاده برای توسعه بازی است. طبق شایعات، بازی جدید از انجین IW8 که قبلا در مدرن وارفر ۲۰۱۹ به کار گرفته شده بود استفاده میکند.
البته این خبر هنوز در حد شایعه است. اما اگر واقعیت آن ثابت شود دلایل زیادی برای خوشحالی خواهیم داشت. استفاده از این انجین، به معنای گرافیک و گیمپلی با کیفیتی است که بازیکنان انتظار آن را میکشند. انجین یا همان موتور گرافیکی IW8 از انجین استفاده شده در Call of Duty: Black Ops Cold War بهتر است. این باعث میشود تا با خیال راحت منتظر کالاف دیوتی جدید باشیم.
توان بصری بهتر IW8
وقتی صحبت از ویژگیهای بصری باشد، تفاوت Cold War و Modern Warfare 2019 کاملاً مشخص میشود. با توجه به مشکلاتی مانند: کرونا، زمان کم و برنامه فشردهتر که در روند توسعه Cold War وجود داشت، Treyarch تصمیم گرفت از موتور به روز شده Call of Duty: Black Ops 4 به جای نسخه جدیدتر که برای Modern Warfare 2019 به کار رفته استفاده کند.
در حالی که این انتخاب باعث صرفهجویی وقت در استودیو شده بود، طرفداران با انتشار چندین تصویر مقایسهای از گرافیک بازی ثابت کردند که Cold War در بعد بصری از نسخه قبلی خود ضعیفتر است.
ادغام دو عنوان وارزون و Cold War، باعث انتقال همه ویژگیهای بازی Cold War به وارزون شد. علاوه بر آن بازی دقیقاً روی همان انجین کال آو دیوتی Modern Warfare 2019 ساخته میشود. این بدان معناست که Cold War در انجین جدید دارای جزئیاتی است که در آن به راحتی تفاوتها تشخیص داده میشوند. بافت دقیقتر و برجسته بودن ویژگیهای صورت مانند استخوان گونه و شکاف چانه در صورت کاراکترها، مثال بارز این جزئیات است.
فراتر از جزئیات صورت، انجین جدید لباسهایی مثل شلوار جین یا پارچهای را با وضوح و جزئیات بیشتری مدلسازی میکند. البته هر لباس سایه مخصوص خود را دارد که در مورد اسکین Roze’s Rook بیش از حد قوی است. اما تقریباً برای هر مورد تزئینی دیگر نیز مفید است. به هر حال، با توجه به اینکه بازیکنان هزینه میکنند تا شخصیت خود را پر زرق و برق نشان دهند منطقی است که وقتشان را برای بازی بگذارند که جزئیات و کیفیت بیشتری به بازیکنان ارائه دهد.
جدا از شخصیتها، موتور IW8 تا این جای کار ثابت کرده که برای جنبههای دیگر بازی نیز بسیار مفید است. تفاوت سلاحهای Cold War در مقایسه با Modern Warfare 2019 تنها در ویژگی بصری خلاصه میشود. سلاحهای موجود در کلد وار نسبت به مدرن وارفر از کیفیت چشمگیری برخوردار نیستند. همچنین محیطها از جزئیات کافی نسبت به محیط واقع گرایانه Modern Warfare 2019 بهره نمیبرند.
با توجه به موارد ذکر شده، کالاف دیوتی جدید میتواند در همه این زمینهها سرآمد باشد. چون انجین IW8 امکان استفاده از محیطهای چشمگیرتر و سلاحهای جذاب را فراهم میکند. Sledgehammer با داشتن انجین بهتر و دارا بودن قابلیت مدلسازی قوی شخصیتها، قادر خواهد بود داستان خود را به خوبی روایت کند و به شخصیتهای خود جانی دوباره ببخشد. همچنین شخصیتها و اسلحهها میتوانند با یک تفاوت ظاهری کوچک در وارزون استفاده شوند.
انتظار گیم پلی روانتر از IW8
یکی از نکات منفی Cold War استفاده از انجین قدیمی است که گیمپلی بازی را خشک نشان میدهد. این مورد نه تنها از طریق اشکالات فراوان گیمپلی نشان داده شده، بلکه گیم پلی match-to-match بازی کمتر بهینهسازی شده است. برای مثال، هر سلاح از جزئیات کمتری برخوردار است. زیرا سیستم لگد زدن و انیمیشنهای دقیق هر سلاح، فاقد جزئیات بکار رفته در Modern Warfare 2019 است. همچنین شلیک و کنترل در این بازی احساس خوبی به بازیکن منتقل نمیکند. تنها کار خوب سازندگان در این مورد، استفاده از قابلیتهای تریگرهای کنترلر دوالسنس برای طرفداران پلیاستیشن 5 است.
سایر مکانیکهای انحصاری انجین IW8 در Cold War در دسترس نیستند. بعنوان مثال بازیکنان نمیتوانند سریعتر بدوند. گرچه مدتی طول کشید تا بازیکنان به توانایی ضربه زدن به درها و دویدن با سرعت بیشتر عادت کنند، اما تمام اینها تبدیل به یک مزیت مهم در سبک گیمپلی کالاف دیوتی شده. عدم نیاز به Perk برای انجام این کار فوقالعاده بود. در حالی که برای حفظ بالانس گیمپلی نیز نداشتن سلاح آماده به شلیک راهکاری عالی محسوب میشد. البته این سیستم در هیچ جای Cold War دیده نمیشود. اما در عوض سرعت پایه دویدن به بازی برگشته بود.
ویژگی اختصاصی دیگر انجین IW8، درهای آن است که در بازی گنجانده نشده. برخی معتقدند این سیستم باعث تشویق بازیکنان به ایستادن و منتظر ماندن پشت درها میشود. اما باید اعتراف کرد که لایهای دیگر را به گیمپلی اضافه میکند. برای کسانی که از این ویژگی خبر ندارند باید گفت که ویژگی مذکور باعث میشد تا بازیکنان درها را زیر نظر بگیرند و در حالی که مخفی میمانند، یک گلوله یا نارنجک را از طریق آنها پرتاب کنند.
میتوان درها را به طور کامل باز و بسته کرد، یا حتی از طریق آنها شلیک کرد تا دهانههای کوچکی رویشان ایجاد شود. البته بسیاری نیز مستقیماً از طریق آنها عبور میکردند. تنها یک بار شانس زنده بودن در Search and Destroy نیز ویژگی فوق العادهای بود که در Cold War قرار نداشت.
ممکن است بازیکنان از گیمپلی آهستهتر و تاکتیکیتر Modern Warfare 2019 لذت ببرند یا از آن متنفر باشند، اما سخت است که بتوان در مقابل این قضیه که انجین بازی بهتر است مخالفت کرد. در نتیجه، نسخه بعدی سری کال آو دیوتی که از انجین IW8 استفاده میکند یک پیروزی بزرگ برای طرفداران محسوب میشود.
بازی جدید نه تنها ظاهر بهتری دارد، بلکه از بافتها و نورپردازی بهتری برای شخصیتها و محیطهای خود بهره میبرد. در کل باید در بازی احساس بهتری داشته باشید. البته ویژگیهایی مانند سرعت فوقالعاده بالا و دربها میتوانند بازگردند تا در این صورت، عمق بیشتری برای مبارزه ایجاد کنند. بازی باید شفافیت بیشتری داشته باشد و فاقد اشکالات و باگهای Cold War باشد تا نهایتا بازیکنان با چیزی شبیه به کیفیت روز عرضه Modern Warfare 2019 مواجه شوند. در نتیجه شاهد سلاحهایی با جزئیات بیشتر، انیمیشنهای بهتر و مکانیک روانتر باشیم و حس خوب آن را تجربه کنیم.
موارد خوبی برای اضافه کردن از Cold War وجود دارد مانند: سیستم پرستیژ عمیق و یک اسلایدر FOV برای کنسولها. درکل استفاده از انجین Modern Warfare 2019 بهترین تصمیم است. اگر Sledgehammer Games از موتور گرافیکی IW8 به خوبی استفاده کند، کالاف دیوتی جدید با یک قدم درست آغاز به کار میکند. اگرچه این تصمیم نیز تضمینکننده یک بازی خوب نیست، اما حداقل یک نسخه بصری چشمگیر و به روز را تضمین میکند.
طبق شایعهها کال آو دیوتی جدید احتمالا برای کنسولهای نسل نهم و رایانههای خانگی در دست ساخت است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جدی جدی ساخت کالاف جدید تایید شد ؟ :|
اکتیویژن جان خدا رو خوش نمیاد هر سال یه کالاف جدید با داستان ضعیف و کوتاه بدی
یاد دوران مدرن وارفار ۱ و ۲ به خیر
بنده کلی کلدوار بازی کزدم.بخش زامبیش خوب بود.مولتی اف.تضاح بود.بخش کمپین بازی خیلی کلی.شه ای و سطح.ی و ضع.یف بود.گیم پلی هم که انتهای افتض.اح بود.در نتیجه واقعا هی.ت هاش حقشه.یه افت.ضاح بود برای سری کالاف