ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

بالاخره تکلند آماده صحبت در مورد Dying Light 2 است

مدت زمان زیادی می‌گذرد از آخرین باری که در مورد Dying Light 2 چیزی شنیده‌ایم و در این حین دنیا هم تغییرات زیادی کرده است. قطعا یادآوری رونمایی از بازی در E3 سال ۲۰۱۸ خاطرات ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

مدت زمان زیادی می‌گذرد از آخرین باری که در مورد Dying Light 2 چیزی شنیده‌ایم و در این حین دنیا هم تغییرات زیادی کرده است. قطعا یادآوری رونمایی از بازی در E3 سال ۲۰۱۸ خاطرات دوران پیش از کرونا را زنده می‌کند و البته سازنده بازی هم یعنی Techland از طعنه‌آمیز بودن این موضوع آگاه است چرا که Dying Light هم دنیایی را به تصویر می‌کشد که با یک بیماری به نابودی کشیده شده است. در هر صورت همچنان Techland آماده است تا در مورد بازی دوباره صحبت کند و تایید کند که اوضاع ساخت بازی در چند سال اخیر چندان خوب نبوده.

تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، طراح ارشد بازی می‌گوید: «می‌توان با اطمینان بگویم که همه ما امیدوار بودیم که موانع کمتری در سر راهمان قرار داشت. اما با وجود اینکه سر بزرگی و جاه‌طلبانه بودن پروژه با مشکلاتی مواجه شدیم، یک روز را هم از دست ندادیم و ساخت بازی را جلو بردیم. ما مجبور بودیم تا ساختاری موثر برای بازی پیدا کنیم، تعادلی درست بین گیم‌پلی و روایت، ما مجبور بودیم مقداری فشار را تحمل کنیم اما فکر می‌کنم این موضوع ما را به عنوان یک تیم عاقل‌تر و با تجربه‌تر کرد. بازی هم از این فرآیند بهره زیادی برد و خوشبختانه حالا ما تقریبا آماده هستیم تا دوباره بازی را به شکلی وسیع‌تر ارائه و معرفی کنیم.»

بازی Dying Light 2

از مرگ بازگشته

اسمکتالا می‌گوید که فرآیند ساخت Dying Light 2 از زمانی که تک‌لند دمو گیم‌پلی بازی را دو سال پیش نمایش داد، به صورت آرام اما پیوسته در حال پیشرفت بوده است، درست ۶ ماه قبل از آنکه اعلام کنند قرار است بازی را از تاریخ عرضه‌اش در بهار ۲۰۲۰ به زمانی نامعلوم به تعویق بیاندازند. بر اساس کارگردان هنری بازی، این تاخیر به تیم سازنده وقت بیشتری داد تا سیستم‌های سندباکس روایتی خاص بازی را اصلاح کنند، سیستم‌هایی که بر اساس آن دنیای جهان‌باز بازی به تصمیماتی که شما می‌گرفتید، واکنش نشان می‌داد.

اسمکتالا ادامه می‌دهد: «چیزی که ما را غافل‌گیر کرد، پیچیدگی هیولایی بود که خودمان درست کرده بودیم. این یک بازی انتخاب است و هر تصمیم یک نسخه متفاوتی از دنیای بازی می‌سازد که باید آن را آزمایش کرد، متعادل ساخت و کارهایی از این قبیل. سخت است که بخواهم به یک مورد خاص اشاره کنم که در این دوران توانستیم بهبود ببخشیم. کل بازی بهتر، متمرکزتر و پولیش‌تر شد. من به خصوص از بهبودهای بصری‌مان شگفت‌زده شدم. همچنین برای مدتی زمان برد تا بتوانیم طراحی City Alignment را نهایی کنیم، یک مکانیزم گیم‌پلی که به شما اجازه می‌دهد تا المان‌های قابل بازی را شکل و تغییر دهید. در مراحل اولیه پروژه، این مکانیزم خیلی پیچیده بود اما بعد متوجه شدیم که ما در حال ساخت یک بازی استراتژی نیستیم و چیزی که ما طراحی کرده بودیم، پیشرفت بازیکن را بیش از حد نشان می‌داد. برای همین در نهایت کار سخت این بود که بفهمیم چقدر از آن را می‌خواهیم نگه داریم.»

چالش‌های ما به همینجا ختم نشد. ماه ژانویه سال گذشته تک‌لند یک مراسم برای رونمایی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین استودیو‌اش در شهر وروتسواف لهستان برگزار کرد. دو ماه بعد، تمام کشور قرنطینه شد و تیم سازنده مجبور بود این استودیو جدید را ترک کند تا به صورت دورکار مشغول شود. برای کارگردان بخش رندرینگ بازی یعنی توماس شولکافسکی (Tomasz Szałkowski) این تغییر مکان از محل کار به خانه به معنای تبدیل کردن اتاق خوابش به مرکز کنترل ناسا بود.

بازی Dying Light 2

اسمکتالا توضیح می‌دهد: «گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آمد،‌ به خصوص در اوایل قرنطینه که بعد از یک روز کامل کاری، وقتی احساس می‌کردیم که همچنان چیزی نیاز به بهود یا اصلاح دارد، نمی‌توانستیم از کامپیوتر دور شویم. ما بدون شک از نبود تماس حضوری رنج می‌بریم و دلتنگ هم شده‌ایم اما تماس‌های صوتی و تصویری مداوم تا حدی کمک کرد.»

تکلند همچنین حالا در حال ساخت Dying Light 2 در حضور نسل جدیدی از کنسول‌هاست. این دنباله همیشه به عنوان یک بازی نسل بعدی معرفی شده بود اما در روزهایی که هنوز ما هیچ چیز قطعی از پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس نمی‌دانستیم، استودیو سازنده فقط می‌توانست به صورت مبهم از این بگوید که چطور این پلتفرم‌ها را هم هدف گرفته است. شولکافسکی حالا راحت‌تر می‌تواند در مورد راه‌های اجرای Dying Light 2 روی این پلتفرم‌ها صحبت کند و اعلام کرده که مشابه بسیاری از بازی‌های بین‌نسلی دیگر، تکلند هم قصد دارد تا به بازیکن‌ها امکان انتخاب بین «کیفیت» و «عملکرد بهتر» را بدهد.

بیشتر بخوانید:

به بیان بهتر، این موضوع بدین معناست که شما می‌توانید انتخاب کنید تا Dying Light 2 را با وضوح تصویر 4K با ری‌تریسینگ فعال یا با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید. با توجه به ماهیت اکشن-نقش‌آفرینی بودن و تمرکز روی حرکت‌های سریع در محیط شهری به نظر می‌رسد که گزینه دوم انتخاب واضح‌تر باشد اما ما هیجان‌زده هستیم تا ببینیم چرخیدن در این شهر بزرگ و دیدن انعکاس آسمان خراش‌های شهر چه لذتی دارد.

بازی Dying Light 2

نوری در انتهای تونل

با وجود اینکه تک‌لند هنوز آماده نیست تا تاریخ عرضه جدیدی برای Dying Light 2 مشخص کند، تیزر جدیدی که منتشر شده وعده انتشار اطلاعات بیشتری در ادامه همین سال میلادی را می‌دهد. اگر از تماشای فیلم واکنش چندین نفر از اعضای تیم به توییت‌های گیمرهایی که از ناپدید شدن بازی عصبانی هستند به اندازه کافی مشخص نبود، باید بگوییم که استودیو سازنده بخ خوبی از انتظارات طرفدارانش برای نسخه دوم آگاه است. به گفته خود اسمکتالا همه این‌ها دلیل بیشتری برای این است تا دوباره بازی را زودتر از آنکه آماده باشد منتشر نکنند. او می‌گوید: «دایینگ لایت بازی ما است و برایمان اهمیت زیادی دارد. برای همین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه‌چیز در جای درستش قرار دارد.»

وعده یک دنیای جهان‌باز که به صورت طبیعی با داستان جامعه‌ای که می‌خواهد درست در میان یک آخرالزمان دوباره بایستد، در هم تنیده شده و شناخت از عظمت و بزرگی Dying Light 2 تمام چیزی است که شما برای درک اینکه چرا تک‌لند دارد برای رسیدن به این زمان بیشتری می‌گذارد، نیاز دارید. صحنه‌های کوتاهی از گیم‌پلی بازی که اخیرا منتشر شدند به همراه قول و وعده استودیو سازنده برای شفاف‌تر بودن نسبت به فرآیند ساخت بازی برای راضی نگه‌ داشتن ما فعلا کافی است. سکوت شاید برای دوری از زامبی‌ها استراتژی خوبی باشد اما در نهایت طرفداران دایینگ لایت همینکه تک‌لند دوباره زبان به سخن گشوده، کافی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی