ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

No Man’s Sky یک نماد موفق برای بازگشت از شکست محسوب می‌شود

No Man's Sky قطعا بازگشت باشکوهی را در دنیای بازی‌های ویدیویی داشته. به طوریکه سایر توسعه‌دهندگان از آنچه Hello Games انجام داده به عنوان یک نماد برای بازگشت به موفقی استفاده کنند. داستان چگونگی واکنش ...

سیدعباس حسینی
نوشته شده توسط سیدعباس حسینی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

No Man's Sky قطعا بازگشت باشکوهی را در دنیای بازی‌های ویدیویی داشته. به طوریکه سایر توسعه‌دهندگان از آنچه Hello Games انجام داده به عنوان یک نماد برای بازگشت به موفقی استفاده کنند. داستان چگونگی واکنش No Man's Sky به وضعیت پس از انتشار پر از درس‌های مختلف است که باید به آن نگاهی بیاندازیم.

امروزه به لطف اینترنت؛ انتشار، واکنش فوری و احیای نهایی No Man's Sky به دقت مستند شده است. این بازی زمان انتشار همان چیزی نبود که بازیکنان انتظار داشتند و یک ناامیدی کامل برای طرفداران بنظر می‌آمد. این روند تا زمانی که Hello Games بروزرسانی‌های زیادی برای بازی منتشر می‌کرد ادامه داشت. نهایتا سیستم‌های کاملاً جدیدی به بازی اضافه شد تا استودیو به آنچه وعده داده بود عمل کند. اکنون No Man's Sky دارای ساختار پایه‌، چند نفره، VR، تنوع بیشتر محیط و بسیاری از موارد مثبت دیگر است.

No Man's Sky تنها عنوانی نیست که بعد از انتشار با واکنش بد روبه‌رو شده. در سال‌های اخیر موارد مشابه بسیار بیشتری وجود داشته. برخی از این بازی‌ها خود را از گورهای عمیق بیرون کشیده و از خاکسترهای خود دوباره متولد شدند. در حالی که برخی دیگر تسلیم شده و مرگ پیش از موعد خود را قبول کردند.

وضعیت منحصر به فرد No Man's Sky

در حالی که بازگشت No Man's Sky بسیار چشمگیر بوده ذکر این نکته ضروری است که شرایط بازی بسیار منحصر به فرد بود. برای No Man's Sky تبلیغات و جو دوران پیش از انتشار بازی بسیار مثبت بود. به گونه‌ای که بازی توجه کل اینترنت را به خود جلب کرده بود. به همین خاطر، قبل از مطلع شدن طرفداران از کیفیت واقعی بازی، NMS هزاران نسخه پیش فروش کرده بود. بنابراین، حتی اگر بازیکنان بلافاصله بعد انتشار از بازی دست می‌کشیدند هم فرقی نمی‌کرد، چون بازی از نظر فروش موفق محسوب می‌شد.

علاوه بر بعد مالی این بدان معنی بود که علارغم واکنش منفی به بازی، سازنده می‌توانست بعد از انتشار وقت بگذارد و تعداد زیادی محتوای خوب و ارزشمند به بازی اضافه کند. همچنین بازیکنان زیادی منتظر آپدیت‌های No Man's Sky خواهند بود که موشکافانه محتوای هر کدام از بروزرسانی‌ها را بررسی و اطلاع‌رسانی کنند. مردم هم به خوبی از آنچه در هر بروزرسانی اضافه شود مطلع خواهند شد. این یعنی هنگام اضافه شدن موارد جدید و ارزشمند، بازیکنان زیادی به سمت بازی برمی‌گردند.

آپدیت های هدفمند

بروزرسانی‌های No Man's Sky واقعا بزرگ بود. بیشتر مواقع ماه‌ها یا حتی یک سال بین این به روزرسانی‌ها فاصله زمانی وجود داشت چون بروزرسانی شامل تغییرات بزرگی می‌شد. هر بروزرسانی مانند یک تجربه جدید کاملاً درون بازی حس می‌شد و فرصتی را به بازیکنان می‌داد تا در محیط جدید جستجو و تمام آنچه را که در بروزرسانی‌ها ارائه می‌شد تجربه کنند. با توجه به مقیاس عظیم NMS این نکته بسیار مهمی بود.

بازی‌های دیگری که به دنبال بیرون آمدن از شرایط مشابه هستند، می‌توانند از انجام همین کار الهام بگیرند. به عنوان مثال زمان بین بروزرسانی‌ها در یک بازی آفلاین یا آنلاین خیلی مهم نیست. البته به شرطی که این زمان تبدیل به یک بازه چند ساله نشود. مهم این است که هر بروزرسانی بتواند بازیکن را هیجان‌زده کند. این مورد می‌تواند به آن دسته از کسانی که برای انجام چنین کاری همچنان به بازی پایبند هستند یا کسانی که ممکن است بازی را رها کرده یا هرگز شانس تجربه آن را نداشته باشند، دلیلی برای بازی کردن دوباره بدهد.

قبول کردن شرایط

یکی دیگر از جنبه‌های مهم درخصوص وضعیت NMS مربوط به دیدگاه عموم بود. بسیاری از بازیکنان نحوه بازاریابی و تصویری که قبل از عرضه No Man's Sky ارائه شده بود را با نسخه زمان انتشار مقایسه ‌کردند و فهمیدند سازنده در حق بازیکنان خیانت کرده است. Hello Games هم کمی پس از عرضه بازی سریعا شرایط به وجود آمده را قبول کرد. شرکت نسبت به موضع بازیکنان حالت دفاعی نداشت و به نظر ‌رسید که بسیاری از مشکلات را بازیکنان می‌فهمند. در عوض Hello Games برای بهبود بازی تلاش کرد و باعث شد تا بازیکنان بخاطر اتخاذ چنین تصمیمی برای سازنده احترام زیادی قائل شوند.

مهم نیست که سازندگان پس از یک انتشار بد چند بروزرسانی خوب داشته باشند. مهم این است که اگر نظر بازیکنان نسبت به سازنده منفی باشد، بازیکنان صرف نظر از کیفیت بروزرسانی‌ها فرصت زیادی به بازی نخواهند داد.

No Man's Sky هم اکنون بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های PS4 ، PS5 ، Xbox One و Xbox Series X / S در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی