ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

Call of Duty بعدی به یک مود زامبی بی‌نقص نیاز دارد

بازی جدید کالاف دیوتی در وضعیت سختی برای اجرای درست حالت زامبی قرار دارد. البته چند راه برای این مشکل نیز وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. زامبی‌ها اولین بار در Call of Duty: ...

سیدعباس حسینی
نوشته شده توسط سیدعباس حسینی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

بازی جدید کالاف دیوتی در وضعیت سختی برای اجرای درست حالت زامبی قرار دارد. البته چند راه برای این مشکل نیز وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

زامبی‌ها اولین بار در Call of Duty: World at War به عنوان یک مد جدید به کال آف دیوتی پا گذاشتند و از آن شروع ساده در ۲۰۰۸، پس از ۱۳ سال اکنون حسابی پیشرفت کرده‌اند. در حال حاضر ماد زامبی رشد کرده و طرفداران زیادی هم دارد، به طوری که بسیاری از بازیکنان جدید این مجموعه را صرفاً برای لذت بردن از محتوای جدید زامبی‌ها خریداری می‌کنند. با توجه به این که بخشی از طرفداران فقط مد زامبی را بازی می‌کنند، منطقی است که Activision و Sledgehammer چند نوع حالت جدید Survival را به بازی بعدی اضافه کنند.

متأسفانه اگرچه در عمل ساده به نظر می‌رسد، اما وقتی صحبت از استفاده درست از زامبی‌ها است Call of Duty 2021 در موقعیت جالبی قرار می‌گیرد. زامبی‌ها تنها زمانی که توسط Treyarch ساخته شده باشند به پتانسیل نهایی خود در این سری می‌رسند. همین استودیو بود که اولین بار با اضافه کردن این مد بیش از یک دهه پیش قلب طرفداران این سری را تسخیر کرد. در حالی که سه تلاش جداگانه برای تکرار این موفقیت انجام شده اما هیچ یک از آن ها حتی به موفقیت افسانه‌ای Treyarch در اجرای درست این حالت نیز نزدیک نشده‌اند.

به همین ترتیب اگرچه امکان اجرای درست زامبی در Call of Duty 2021 وجود دارد اما به همان اندازه احتمال خرابی نیز وجود دارد. از نظر ما چند مرحله وجود دارد که می‌توان برای ارائه یک حالت کم ریسک‌تر از این بخش برای طرفداران کالاف دیوتی انجام داد.



تاریخچه‌ای از تلاش‌های شکست خورده مد زامبی در کالاف دیوتی

در سال ۲۰۱۴ سازنده Call of Duty: Advanced Warfare یعنی Sledgehammer اولین تلاش خود برای ورود به چرخه سازندگان این بازی را منتشر کرد. این بازی در نهایت همانند مد Exo Zombies نسخه‌ای بحث‌برانگیز بود. تلاش Sledgehammer در ارائه زامبی‌هایی متفاوت از نسخه موفق Treyarch، سرانجام به عنوان ایستر اگ در حالت مبتنی بر بقا در هنگام انتشار بازی به خریداران تقدیم شد. ۴ نقشه در DLCها برای Exo Zombies ارائه شد. مکان‌هایی مانند Infection از بدترین نقشه‌های تاریخ کالاف دیوتی محسوب می‌شوند. در حالی که این بخش دارای چند ویژگی مثبت هم بود اما تلاش بازیگران بزرگی مانند بروس کمپبل و جان مالکوویچ برای ایفای نقش‌های بدون شخصیت‌پردازی کاملا هدر رفت. بعلاوه با وجود انواع ناامیدکننده دشمن مانند EMP Zombies و یک سیستم Pack-A-Punch معیوب که بازیکنان را مجبور به ۲۵ بار ارتقا می‌کرد، ماد کاملا از اولین لحظه در کشمکش بود.

نسخه عرضه شده در سال ۲۰۱۶ یعنی Call of Duty: Infinite Warfare نیز اقدام به ارائه زامبی کرد که خب، زیادی شلوغ بود. این مد زیادی عجیب و دارای سبک بصری کارتونی بود و این احساس که چند قدم رو به عقب بزرگ از Call of Duty: Black Ops 3 فاصله دارد را به گیمرها می‌داد. سلاح‌های آن تا حد زیادی معمولی و عاری از هرگونه نوآوری بودند که درنتیجه زود فراموش شدند. داستان آن هم چندان تعریفی نداشت و در کل مجموعه‌ای از چیزی‌های مثبت و منفی بود.

در حالی که برخی از هنرپیشه‌های معروف مانند پم گریر و کوین اسمیت لحظات مفرحی را ایجاد کرده بودند ولی بازیگران اصلی کاملا کلیشه‌ای بودند. ایده‌هایی مانند سوپر ایستر اگ بسیار عالی بودند و برای پایان دادن به کوئست‌های قبلی به بازیکنان پاداش داده می‌شدند. اما کاستی‌های داستان و طراحی‌های معمولی نقشه، ​​جامعه هدف بازی را زیاد درگیر خود نکرد.

سرانجام نسخه سال ۲۰۱۷ بازی Call of Duty: WW2 عرضه شد که به عنوان آخرین تلاش برای تکرار موفقیت Treyarch عمل کرد. این بازی شامل Nazi Zombies بود و مسلماً بهترین تلاشی بود که یک توسعه‌دهنده دیگر در قالب حالت زامبی کالاف دیوتی انجام داده است. این نسخه از زامبی ترکیبی از بقا و وحشت بود که قبلاً هرگز در هیچ نسخه‌ای از سری انجام نشده بود. انواع خاصی از دشمنان در قالب‌های عجیب و غریبی به عنوان زامبی اضافه شده بودند که در طراحی تک‌ تک‌شان ذوق و علاقه دیده می‌شد. سلاح‌های شگفت‌انگیز بازی مناسب بودند، سیستم‌های هوشمند برای زره ​​پوش و مهمات وجود داشتند و کوئست‌های کژوال ایستراگ در کنار انواع سخت‌تر نیز در بازی گنجانده شده بودند.

جدا از نکات مثبت، بازی از آن طرف هم با نقشه‌هایی مانند The Tortured Path ریسک کرد که نتیجه‌ای در بر نداشت و شخصیت‌های آن اصلا ماندگار نبود. همچنین فاقد قابلیت بازی مجدد کلاسیک Treyarch بود و همین جا ثابت شد که هیچ چیز همان نسخه اصلی نمی‌شود.

با سه تلاش ناموفق اگر Call of Duty 2021 از خیر اضافه کردن زامبی‌ها بگذرد قابل درک است. با از بین رفتن مد زامبی در Call of Duty: Modern Warfare و مرخصی یک ساله اکتیویژن به این حالت، احتمالاً بعید نباشد که امسال نیز همین کار را با کالاف دیوتی بعدی انجام دهد. اگرچه ممکن است بعضی از طرفداران حالت زامبی را برای تجربه بازی از دست بدهند، اما برای این مسئله نکات مثبتی هم وجود دارد. در حقیقت این کار بسیار بهتر از این است که Sledgehammer شرکت بعدی شکست‌ خورده از ایجاد یک نسخه تقلیدی از یک استودیوی دیگر باشد.



راه حل‌های بالقوه برای این مسئله

یک راه حل عالی برای مسئله زامبی Call of Duty 2021، ادامه پشتیبانی از Call of Duty: Black Ops Cold War است. با فرصت دادن به Sledgehammer برای تمرکز روی محتوای چند نفره و کمپین داستانی یک بازی بهتر می‌تواند حاصل شود، در حالی که طرفداران زامبی می‌توانند همچنان محتوای تازه‌ای را در داخل Call of Duty: Black Ops Cold War دریافت کنند. با محبوبیت فوق العاده نسخه فعلی Zombies و بازیکنانی که به می‌خواهند از محتوای Survival بیشتری لذت ببرند، زنده نگه داشتن حالت فعلی یک حرکت عاقلانه است. نقشه‌های تازه می‌توانند طرفداران زامبی‌ها را مشغول نگه دارند تا زمانی که حالت جدیدی اضافه شود در حالی که موارد اضافی نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

بازسازی نقشه‌های کلاسیک مانند Tran Zit نیز می‌تواند همراه با بروزرسانی Outbreak که Treyarch روی آن کار می‌کند باشد. در گذشته گسترش Call of Duty: Black Ops 3 Zombies Chronicles بخش زامبی بازی را تا سال ۲۰۱۶ زنده نگه داشت پس همین امر می‌تواند در مورد Call of Duty: Black Ops Cold War اتفاق بیفتد.

گزینه دیگر این است که Treyarch به توسعه زامبی‌ها در Call of Duty 2021 کمک کند. این چیزی نیست که بگوییم تا حالا انجام نشده و محال است زیرا Sledgehammer خود به توسعه چندین پروژه کالاف دیوتی کمک کرده است. Raven Software نیز بخش کمپین مبارزات بازی Call of Duty: Black Ops Cold War را توسعه داد و با محبوبیت شخصیت‌هایی مانند Adler و Park کاملاً واضح است که چیزهای خوب از یک استودیوی دیگر می‌تواند به استودیو دیگر کمک کند.

با توجه به اینکه زامبی‌های Treyarch همیشه در بین طرفداران محبوب هستند احتمال موفقیت مد در این صورت و علاقه‌مند شدن بازیکنان به Call of Duty 2021 بسیار بیشتر است. همچنین به Treyarch این فرصت را می‌دهد که بیشتر در قالب داستانی جدید از Dark Aether کاوش کند و تحقیقات انجام شده توسط دکتر اشتراوس و آزمایشات اولیه زامبی‌ها از دوران جنگ جهانی دوم را نشان دهد.

گزینه سوم پیش روی Sledgehammer این است که کاملاً کار جدیدی انجام دهد و از Call of Duty: Ghosts و حالت Extinction آن الهام بگیرد. به جای انجام Zombies، این استودیو می‌تواند نوع جدیدی از دشمن را معرفی کند؛ چه بیگانگان، سایبورگ‌ها، کریپتوها یا یک هیولای کاملاً جدید. از این دشمنان می‌توان به جای زامبی‌ها استفاده کرد تا خونی تازه در رگ‌های حالت Survival به جریان بیافتد. مکانیک اساسی زامبی‌ها بسته به آنچه Sledgehammer می‌خواهد با مد خود انجام دهد می‌تواند بماند یا کاملاً رها شود. اهداف تازه و سلاح‌های هرگز دیده نشده را می‌توان در نظر گرفت در حالی که لحن منحصر به فردی ایجاد می‌شود. Zombies بسیار عالی است اما در نهایت این بخش حاصل تلاش Treyarch است و گیمرها همیشه آن را به عنوان فرزند این استودیو می‌بینند. به نوبت خود بسیار خوب خواهد بود که ببینید Sledgehammer از خود یک حرکت کاملا ابداعی بزند.

اگر Call of Duty 2021 زامبی‌ها را به بازی اضافه کند، آخرین گزینه مناسب ادامه خط داستانی Nazi Zombies از Call of Duty: WWII است. در حالی که ممکن است بازیگران اصلی شخصیت‌ها برای ما جالب نباشند اما داستان کلی بسیار جالب خواهد بود. به همین ترتیب در ادامه می‌توان کارهای بیشتری روی آن انجام داد، با این که Sledgehammer ویژگی‌های مثبت و اصلی آن را حفظ کند و از شر نکات منفی آن نیز خلاص شود. اگرچه گزینه‌های دیگر ممکن است بهتر باشد، زیرا امکان ایجاد یک ایده اورجینال مختص Sledgehammer یا حالت زامبی دیگر را فراهم می‌کند که یک موفقیت تضمین شده است، اما بازگشت نازی‌های زامبی نیز می‌تواند مفید باشد.

با این حال غیر قابل انکار است که Sledgehammer Games در هنگام ارائه پیشنهادات زامبی‌های ۲۰۲۱ با تصمیم سختی رو به رو است. البته اگر یکی از استراتژی‌های فوق استفاده نشود، نداشتن حالت Zombies در بازی کالاف دیوتی بعدی نیز همچنان تصمیم بدی نیست و می‌تواند بهترین گزینه باشد.

Call of Duty 2021 در حال توسعه برای سیستم عامل‌های نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ghostdani1386
    ghostdani1386 | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    به نظر من اگه داستان رزیدنت اویل را به کالاف دیوتی اضافه کنیم خوب میشه

    • PersianStryker
      PersianStryker | ۱ خرداد ۱۴۰۰

      ????

  • Amirggsain
    Amirggsain | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ویجیاتو عزیز.مطالب خیلی باحالی بود .اما کالاف دیوتی wwll بخش زامبیش واقعا ترسناک بود خصوصا وقتی تنهایی پلی میدادمش ?زامبی های معمولیش اندازه راند ۵ بلک اپس ۳ ،جون داشتن!!?ولی واقعا موافقم که انیفینایتی وارفار اصلا جالب نبود ?

  • MParviz
    MParviz | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اینی که میگی رزیدنت میشه تا کالاف

  • Dishonored
    Dishonored | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    الان واقعا مشکل ما بخش زامبیه

  • PersianStryker
    PersianStryker | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    بنظرم هیچکدوم از نسخه های کالاف دیوتی زامبی،به بلک آپس ۳ نمیرسه مخصوصا دی ال سی های فوق العادش که باهاش زندگی ‌کردم.فول ایستراگ های زیبا . اسلحه های خوب مپ های فوق العاده و داستان زیبایی که داشت و صد البته گیمپلی خوبش
    با تمام شخصیت هاش میتونستی همزاد پنداری کنی . اما زیاد از کولد وار خوشم نیومد زامبی جدید امیدوارم یچیزی مانند زامبی Bo3 باشه . در ضمن بنظرم زامبی WW2 فوق العاده بود به خوبی بلک اپس ۳ نبود اما واقعا جذاب بود اگر دنباله WW2 هم برن بنظرم جالب میشه

  • pepe
    pepe | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    بخش زامبی cold war تنها نقطه مثبتش بود از نظرم cod بعدی به جای یه بخش زامبی بی نقص به یک کمپین طولانی نیاز داره که البته در رابطه با جنگ جهانی دوم هم نباشه

  • Tails5846Boom
    Tails5846Boom | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خدا کنه اکتیویژن یه نگاهی به کالاف دیوتی موبایل هم بندازه و یه مود زامبی درست و حسابی برای اون هم عرضه کنه
    همه کالاف بازای موبایل منتظر این مود هستن...

مطالب پیشنهادی