سالهاست که هوادارن قدیمی سری Prince of Persia بیصبرانه منتظر نسخه جدیدی از بازی هستند. آخرین نسخه این سری در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از آن زمان ت کنون، تمرکز اصلی استودیو Ubisoft بر روی دو عنوان دیگر خود یعنی سری FarCry و Assassin’s Creed بوده است. با این حال Ubisoft طی معرفیی که سال گذشته در مراسم Ubisoft Forward انجام داد دست به پردهبرداری از نسخه ریمیک شده بازی با نام Prince of Persia: The Sands of Time زد.
عنوانی که در آن زمان توجه تمامی رسانههای گیمینگ را به سوی خودش جلب کرد. عنوانی که این اجازه را به بازیکنان میداد تا همان مکانیزمهای بازی قدیمی را با سیستم و گرافیکی به مراتب بهتر تجربه کنند. اولین بار توسعهدهندگان Ubisoft اعلام کردند که بازی در ماه ژانویه برای کنسولهای نسل هشتمی عرضه خواهد شد. اما مدتی بعد زمان عرضه بازی به تعویق افتاد و این بار قرار شد که بازی در ماه مارس عرضه شود.
با گذشت زمان توسعهدهندگان Ubisoft جزئیات کمتری از زمان انتشار بازی اعلام میکردند و این وضعیت آنقدر ادامه داشت که زمان عرضه بازی تا مدتی نامعلوم به تاخیر افتاد. البته این تاخیرها میتوانند به توسعهدهندگان کمک کنند تا عملکرد کلی بازی را بهبود بخشند. اما از طرفی باعث تبعات منفی بسیاری خواهند شد.
مدت زمان و روند ساخت بازی در مقابل نسخه اصلی آن:
طبعا ساخت و توسعه یک بازی نیازمند فرایندی بسیار طولانی و سخت است. فرایندی که نیازمند هزینه و صرف وقت بسیاری است. اگر تصور میکنید که بازسازی یک عنوان سختتر از ساخت یک بازی است، سخت در اشتباهید. چرا که هنگام بازسازی یک عنوان داستان بازی و مکانیزمهای آن از پیش تعیین شده است و دیگر نیازی به دوباره کاری نیست! همین موضوع وظیفه تیم سازنده تا حد زیادی آسان میکند و دیگر نیازی به هزینههای زیاد نداشته و فشار زیادی نیز بر روی توسعهدهندگان بازی نیست.
علاوه بر آن، اگرچه بازسازی Prince of Persia: Sands of Time نیازمند زمان است اما واقعا آنقدر پیچیده و سخت نیست که ما تا این اندازه برای آن صبر کنیم. هرچه که هست Ubisoft باید تکلیف خود را با هوادارن این سری مشخص کند.
سکوتهای ناتمام Ubisoft:
تاخیرهای مکرر و روندهای خستهکننده در ساخت بازیهای ویدیویی چیز جدیدی نیست که قبلا در صنعت ویدیو گیم ندیده باشیم. اما بنظر میرسد که زمان طولانیتر از همیشه برای هوادارن فرنچایز Prince of Persia در حال سپری شدن است و این مدت طولانی برای بازسازی Prince of Persia عقلانی بنظر نمیرسد. در این میان سکوتهای Ubisoft نیز تیشهای بر ریشه صبر هوادارن شده و خون آنها را به جوش آورده. همانطور که پیشتر گفتیم، انتشار بازی در ابتدا برای ماه ژانویه برنامهریزی شده بود اما بعدا به ماه مارس به تعویق افتاد. درنهایت دیگر خبری از زمان دقیقی برای معرفی بازی نبود و Ubisoft تنها یک تریلر کوتاه از بازی را در اختیار هواداران قرار داده و هوادارن را نسبت به پروسه ساخت بازی نگران کرده.
با نزدیک شدن به مراسم E3 2021 انتظارات از استودیو Ubisoft به شدت بالاست. استودیو Ubisoft پتانسیل این را دارد که با دستی پر در مراسم حضور پیدا کند. اما همچنان سوالهای بسیاری درباره آینده فرنچایز Prince of Persia و نسخه ریمیک آن یعنی Prince of Persia: Sands of Time باقی مانده است. در نهایت امیدواریم که نقدها از گرافیک بازی سبب نشده باشد تا Ubisoft به کلی بیخیال ساخت بازی شود و بعد از مدتها شاهد یک Prince of Persia خاطرهانگیز و دوستداشتنی دیگر باشیم.
تاریخ ما این نیست که اخه یه چیز دیگه است البته گناه تولید کننده هم نیست که ایرانی نیست من حرف اونجاست که یعنی ایران نمیتونه خودش از تاریخش گیم بسازه و کشور های دیگه ازش میسازن چه کشوری بی علم و عملی داریم
با این کیفتی که نشون دادن ریمستر هست نه ریمیک
صنعت بازی سازی توی ایران در طی چندسال اخیر یه تکونی به خودش داده و امیدواریم که روزی عنوان با کیفیتی در سطح بازیهای جهانی بینیم!
این ریمیکو نده سنگین تره بعد که بازی گند زد یوبیسافت میگه دیدید بازی گند زد به خاطر همین دیگه نمیخواستیم نسخه دیگشو بسازیم
برین اوریجینال رو بازی کنید و لذتش رو ببرید یوبیسافت خیلی وقته مرده
Ubisoft تورو خدا این ریمیک رو بده ما اینو میخوایم
بیشتر شبیه شاهزاده هندیه تا ایرانی
سلام.این گیم مورد علاقه منو دوستانم هست.ولی مشکل گیم این بود که بیشتر شبیه پرینس آف عربستان بود تا پرینس آف پرشیا☹️خدا کنه دوباره اونجوری طراحی نکنن و ایندفعه درست و دقیق طراحی کنند ?
ما که در هر صورت آرزو به دل از این دنیا میریم اگر هم بیاد هم لب تابم نمیکشتش ?☹️