درآمد صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا میکند
طبق دادههای Newzoo از بازیهای ویدیویی و ورزش الکترونیک، پیشبینی میشود که درآمد صنعت جهانی بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۱ پس از رسیدن به بالاترین رکورد خود در سال گذشته، کاهش پیدا کند. همچنین این ...
طبق دادههای Newzoo از بازیهای ویدیویی و ورزش الکترونیک، پیشبینی میشود که درآمد صنعت جهانی بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۱ پس از رسیدن به بالاترین رکورد خود در سال گذشته، کاهش پیدا کند. همچنین این اولین باری است که در طی سالهای گذشته این حوزه به جای صعود، روند نزولی را تجربه میکند.
هرچند این خبر در ابتدا ممکن است کمی نگران کننده به نظر برسد اما اوضاع آنقدر هم بد نخواهد بود. طبق همین گزارش، همچنان انتظار میرود درآمد صنعت جهانی بازیهای ویدیویی تا سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد دلار پیشی بگیرد و Newzoo فقط بعدی میداند که در سال جاری رکورد سال گذشته شکسته شود. از طرفی دیگر شیوع ویروس کرونا باعث شد زمان انتشار بسیاری از بازیها از جمله عناوین AAA برادران وارنر با تاخیر مواجه شود، اما به طور کلی تاثیر مثبتی بر درآمد این صنعت داشته است.
طبق گفته «تام ویجمن» رئیس Newzoo، درآمد صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۱ به ۱۷۵.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۱.۱ درصد نسبت به ۱۷۷.۸ میلیارد دلار سال گذشته کاهش پیدا کرده است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، از جمله کمبود جهانی تراشه، ایجاد اختلال در زنجیره تامین جهانی و تصمیم اپل برای در اولویت قرار دادن حریم خصوصی نسبت به تبلیغات هدفمند، اما مهمترین آنها زمانبندی است. انتظار میرود با وجود تاخیرهای بعدی، انتشار بازیهای نسل بعدی کنسولها از جمله God of War Ragnarok تا نیمه آخر سال یا حتی در برخی موارد تا سال ۲۰۲۲ عقب بیفتد.
Newzoo معتقد است در دراز مدت هیچ نگرانی در مورد چشمانداز صنعت بازیهای ویدیویی وجود ندارد و در حال حاضر نیز رشد چند سال آینده را پیشبینی کرده است. در سال گذشته همچنین تا حدودی عرضه کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس در سه ماهه چهارم، که تقاضای کاربران از آنها باورنکردنی بود، باعث رشد چشمگیر این حوزه شده است. درآمد بازار بازیهای ویدیویی در سال گذشته ۱۷۷.۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیر ۲۳.۱ درصدی را تجربه کرده است. این بالاترین میزان رشد پس از سال ۲۰۱۲ محسوب میشود و پس از چنین سال فوقالعادهای، کاهش پیدا کردن آن کاملا مورد انتظار بوده است.
بیشتر بخوانید:
- چرا عمده بازیکنان مسابقات ورزشهای الکترونیکی را نوجوانان تشکیل میدهند؟
- سگا به دنبال احیا کردن بازیهای قدیمی خود است
- ۵ بازی مهمی که هنوز در آرزوی عرضه شدنشان هستیم – قسمت دوم
Top 10: حقایق عجیبی که در مورد GTA نمیدانید
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
"و Newzoo فقط بعدی میداند" بعدی اشتباه نوشته شده است و باید بعید نوشته شود جزء این اشتباه تایپی مقاله عالی بود