ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Horizon: Forbidden West
اخبار و مقالات

قرار نیست الوی تنها ستاره‌ی دنیای Horizon Forbidden West باشد

پس از غافلگیری سونی در رویداد State of Play، توانستیم ۱۵ دقیقه از گیم‌پلی عنوان مورد انتظار Horizon: Forbidden West را ببینیم. این گیم‌پلی با هدف جذب مخاطبان جدید و مشخص کردن جزئیات برای هواداران ...

حسین چوبین
نوشته شده توسط حسین چوبین | ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

پس از غافلگیری سونی در رویداد State of Play، توانستیم ۱۵ دقیقه از گیم‌پلی عنوان مورد انتظار Horizon: Forbidden West را ببینیم. این گیم‌پلی با هدف جذب مخاطبان جدید و مشخص کردن جزئیات برای هواداران نسخه‌ی قبلی به نمایش گذاشته شد. گوریلا گیمز در این نمایش توانست دنیا و محیط بازی را به خوبی به هواداران نشان دهد. پس از آنکه بخش‌های هدف محیط بیرون آب نشان داده شدند سفری هم به دنیای زیر آب این عنوان داشتیم. بازی یاد شده هم اکنون در دست ساخت است و می‌توانیم بگوییم یکی از معدود بازی‌هایی است که پیش از انتشارش توانسته القابی را برای خودش خلق کند.

مطمئنا هنوز موارد زیادی هستند که باید درمورد این عنوان بدانیم. مطمئنا اطلاع از این جزئیات امکان پذیر نیست مگر اینکه تا زمان انتشار بازی یاد شده صبر کنیم. این نمایش واقعا جزئیات زیادی درمورد داستان این بازی نشان نداد. اما اکنون واضح است که الوی ممکن است تنها ستاره‌ی درخشان موجود در این عنوان نباشد.

پیشرفت‌های فنی و استفاده از معماری قدرتمند پلی‌ استیشن 5 با نیروی کامل در این پیش‌نمایش جدید نشان داده می‌شوند. برای درک این مسئله کافی است تا به نور خورشید و عبور پرتوهای آن از موارد مختلف توجه کنید. درختان، ماهی‌ها، حاشیه و یا اعماق اقیانوس به‌طور عجیبی نور را از خود عبور می‌دهند. روایت بازی به خوبی می‌تواند بازیکن را درگیر خود کند اما ترکیب آن با جلوه‌های بصری هم نقش مهمی دارد. گرافیک و جلوه‌های بصری خارق‌العاده Horizon: Forbidden West بسیار قدرتمند به‌نظر می‌رسند و به خوبی می‌توانند بازیکن را گیج کرده و احساسات را هرچه بهتر منتقل نمایند.


ساخته شده برای پلی استیشن 5

Horizon: Forbidden West

پلی استیشن 4 توانست عناوین درخشانی را برای اولین بار ارائه دهد. بدون شک یکی از این عناوین که هواداران بسیاری هم به خودش جذب کرد، بازی Horizon: Zero Dawn بود. به دنبال انتشار و توسعه‌ی موفق این عنوان همگی به نسخه‌ی بعدی این بازی که برای یک سخت افزار خاص‌تر منتشر می‌شود چشم دوختند. به عبارتی همه منتظرند تا ببینند تجربه‌ی نسل نهمی Horizon Forbidden West قرار است چه چیزی را ارائه دهد.

Demon's Souls remake، که توسط بلوپوینت ساخته شد، در حال حاضر احتمالات آنچه که کنسول جدید سونی می‌تواند انجام دهد را به نمایش گذاشت. همین امر سبب شد تا تخیلات گیمرها درمورد اینکه چه عناوینی مشابه با بازی یاد شده در سال‌های پیش‌رو منتشر می‌گردند کنجکاو شود. انتظارات عمومی این بود که Horizon: Forbidden West گرافیکی زیبا و جاه طلبانه داشته باشد. این دمو توانست با موفقیت چیزی فراتر از انتظار عموم را به مخاطبان و هواداران نشان دهد.

نمایش Horizon: Forbidden West پس از مقدمه‌ای کوتاه و بدون هیچ درنگی به دنبال چیزی رفت که قرار بود به گیمرها نشان دهد. لحظاتی کوتاه می‌بینیم که دوربین به عقب کشیده شده و الوی وارد یک محیط پر جنب و جوش در جنگل می‌شود. نمایش محیط به خوبی نشان می‌دهد که بازی برای سخت‌افزاری قدرتمندتر از قبل طراحی شده است. سخت افزاری متناسب با آنچه که از پلی استیشن 5 دیدیم و می‌دانیم. نورپردازی و تاثیرات آن بر دنیای زیر آب به طور خاصی تاثیر گذار بودند. در همین حال و هنگام عبور پرتوها در زیر آب مکان‌های ویران شده‌ی با شکوه و زیبایی به چشم می‌خورند. این جزئیات و نورپردازی همه و همه نشان از جذابیت جلوه‌های بصری بازی یاد شده دارند.


تنوع دلنشین مناظر

Horizon: Forbidden West

داشتن یک گرافیک خارق‌العاده تنها برای اینکه جلوه‌ی بصری یک عنوان جذاب و چشم نواز باشد کافی نیست. به عبارتی برای تکمیل پازل یک جلوه‌ی بصری کامل و زیبا نیازمند طراحی خارق‌العاده و همچنین تنوع محیطی هم هستیم. خوشبختانه زمانی که تصمیم گیری در این مورد به گوریلا گیمز سپرده می‌‌شود می‌تواند بسیار موفق عمل نماید. این موضوع به دلیل گستردگی وسیعی از مکان‌هایی که بازیکنان در Horizon: Forbidden West دارند کمی حیاتی‌تر هم می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم در نمایش اخیر جزئیات مختلف و بسیار زیادی از جنگل‌های استوایی جدید، مناطق زیرآب و سواحل در بازی نشان داده شدند. به عبارتی این نمایش به ما ثابت کرد که ما چندین مکان مختلف داریم. این منطقه شامل مناطق برفی مانند بسته‌ی الحاقی The Frozen Wilds می‌شود و یا حاوی باتلاق‌ها و شن‌های تیره است.

احتمال زیادی وجود دارد که این نمایش مربوط به خروجی نهایی Horizon: Forbidden West باشد. اما براساس گیم‌پلی نمایش داده شده این محیط‌ها بدون شک یک ستاره‌ی درخشان در این عنوان مورد انتظار هستند. در یک بازی جهان باز، همانند بازی یاد شده، جهان نقش بسیار مهم و موثری دارد. این مهم است که در یک دنیای بزرگ حس زنده بودن به بازیکن القا شود. اگر چنین دنیای بزرگی اینگونه نباشد تنها با یک فضای بزرگ و تو خالی مواجه هستیم.

بازی Horizon: Zero Dawn در جایگاه خودش بسیار جذاب بود و به نوعی می‌توانیم آن را یک شاهکار بدانیم. اما این کیفیت بالا سبب شده تا انتظارات از نسخه‌ی بعدی آن بسیار بالا برود. خبر خوب اینکه ظاهرا تیم سازنده هم به خوبی از این امر اطلاع دارند. ظاهرا آن‌ها نهایت تلاش را داشتند تا همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود. انتظاری که حداقل از این عنوان داریم این است که یکی از کم نظیرترین تجربه‌ها را در آن داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aria100
    aria100 | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

    عجیبه! میگع ساخته شده برای ps5ولی برایpa4داره میاد خیلی واقعا عجیبه....

مطالب پیشنهادی