ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۵ ایده جذاب طرفداران که به بازی‌های بزرگ اضافه شدند

حقیقتش را بخواهید اکثر ما گیمرها، نقش مصرف کننده را در اکوسیستم دنیای ویدیو گیم داریم. اما برخی از ما هر از گاهی پایشان را فراتر از یک مصرف کننده می‌گذارند و ایده‌های جذابی مطرح ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵

حقیقتش را بخواهید اکثر ما گیمرها، نقش مصرف کننده را در اکوسیستم دنیای ویدیو گیم داریم. اما برخی از ما هر از گاهی پایشان را فراتر از یک مصرف کننده می‌گذارند و ایده‌های جذابی مطرح می‌کنند که بازی‌سازان نمی‌توانند به آن‌ها بی‌توجه باشند. در این مقاله سراغ یک سری از همین ایده‌های جذابی رفتم که بازی‌سازان از آن‌ها در نسخه‌های مختلف بازی‌هایشان استفاده کرده‌اند. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) اولدمن وینتر - Bioshock Infinite

در بسته‌های الحاقی Burial at Sea بایوشاک اینفینیت، پلاسمید جذابی به نام اومدمن وینتر وجود داشت که با برداشتن آن‌ می‌توانستید هر جنبنده‌ای را یخ بزنید. جالب است که بدانید طراحی بطری پلاسمید توسط یکی از طرفداران مجموعه صورت گرفته. گویا در آرت بوک‌های بازی تصویری از یک پلاسمید استفاده نشده وجود داشته که در بطری آن شبیه به کله یک پیر مرد بوده. یکی از طرفداران بازی با الهام از همین پلاسمید استفاده نشده، یک طرح مفهومی تازه برای آن کشید و پوسترش را با نام اولدمن وینتر در فضای وب منتشر کرد. این پوستر حتی توسط کن لوین، خالق بایوشاک هم دیده شد و ناشر بازی را مجبور کرد که امتیاز استفاده از آن را بخرد. نتیجه این تصمیم اضافه شدن پاور آپ اولد من وینتر به بسته‌های الحاقی بازی بود.



۴) اسکارلت - Mortal Kombat

برعکس چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کردند، اصلا شخصیت اسکارلت در دنیای بازی‌های مورتال کامبت حضور نداشته. همه این‌ها صرفا شایعاتی و قصه‌هایی بودند که طرفداران مجموعه برای خودشان می‌ساختند. اما اد بون با دیدن و خواندن این ایده‌ها، کاراکتر اسکارلت را طراحی کرد. جالب اینکه فقط اسکارلت نبوده که ایده‌ طراحی‌اش از سمت طرفداران مجموعه آمده. بلکه کاراکترهایی مثل ارمک، بلیز و رین نیز دقیقا چنین سرنوشتی داشتند.

۳) بهبود سلاح‌ها - Doom

سری بازی‌های دووم یک کامیونیتی به شدت پر شور و هیجان دارد که همیشه از دل صحبت‌های میان آن‌ها، ایده‌های جالبی بیرون می‌آید. جالب‌تر اینکه برخی از این طرفداران، دستی در ماد سازی هم دارد و با ایجاد تغییراتی در نسخه‌های کلاسیک دووم، بازی‌های متفاوتی ساخته‌اند که تجربه‌شان فوق‌العاده لذت بخش است. یکی از این پروژه‌ها، پراجکت بروتالیتی نام داشت. یک ماد خیلی جذاب که گیم‌پلی دووم اورجینال را به شدت سریع‌تر و خشن‌تر می‌کرد. علاوه بر این، سلاح‌های دووم‌گای در پراجکت بروتالیتی قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا هم داشتند. نکته جالب اینجاست که از هر دوی این ویژگی‌های شاخص پراجکت بروتالیتی عینا در دووم ۲۰۱۶ استفاده شد و تیم سازنده تصمیم گرفت به نسخه پروتوتایپ ریبوت این مجموعه که قرار بود یک شوتر سنگین و خشن باشد، کمی چاشنی سرعت و قابلیت ارتقای سلاح هم اضافه کند. از حق نگذریم استفاده از این ایده هم عالی جواب داد و شاهد شوترهای ران اند گان فوق‌العاده بودیم که مدیوم ویدیو گیم به آن نیاز داشت.

۲) لست استند - Left for Dead 2

در اواخر سال ۲۰۲۰ بازی محبوب Left for Dead 2 بعد از ۱۱ سال یک بسته الحاقی تحت عنوان Last Stand دریافت کرد. این بخش داستانی تازه، شما قابلیت استفاده از سلاح سرد را داشتید. همچنین وضعیت سیستم سلامتی هم بهتر شده بود و طرفداران مجموعه بالاخره به آن آیتم‌ها و ویژگی‌هایی که برای احیای کاراکترشان نیاز داشتند دست پیدا کردند. اما نکته اینجاست که این بسته الحاقی اصلا توسط ولو ساخته نشده بود. بلکه کل پروسه ساخت Last Stand توسط طرفداران مجموعه جلو رفته بود و ولو هم با دیدن کیفیت بالای کارشان، تصمیم گرفت که ماد ساخته شده توسط آن‌ها را به صورت یک بسته الحاقی رایگان در اختیار تمام طرفداران مجموعه قرار دهد.



۱) مرحله گاوها - Diablo 2

در مقاله بهترین مراحل مخفی دنیای بازی‌های ویدیویی، برایتان از Cow Level بازی دیابلو ۲ گفتم. مرحله‌ای که اگر یک سری کار به خصوص در زمانی خاص انجام می‌دادید، پورتالی باز می‌شد و شما را به دهکده‌ای می‌برد که گاوهایی خشمگین در آن حکمرانی می‌کردند. نکته جالب اینجاست که ایده اصلی طراحی چنین مرحله‌ای از سمت خود سازندگان بازی نبوده. نه، در زمان نسخه اول دیابلو، شایعه‌ای در مورد وجود یک مرحله مخفی در بازی که با ورود به آن باید با یک سری گاو مبارزه کنیم شکل گرفته بود. با این حال، همه این‌ها یک سری شایعه بی‌پایه و اساس بودند و اصلا معلوم نیست که چه کسی برای اولین بار آن را مطرح کرد و کلی آدم را سر کار گذاشت. اما تیم سازنده بازی برای اینکه اکثر طرفداران مجموعه ضایع نشوند، در نسخه دوم یک مرحله مخفی طراحی کرد که دقیقا همین خصوصیات را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۲ تیر ۱۴۰۰

    تو ماینکرافت:پیگمن-لاکپشت و .....

  • Chico-AM
    Chico-AM | ۹ خرداد ۱۴۰۰

    همه به خاطر اسکارلت اومدن اما دیدن نیماست. خخخ

  • Thunderbolt
    Thunderbolt | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    من یه جا دیدم که میگفتن باراکا و کابال هم ایده اش رو طرفدارا مورتال کمبات دادن

  • Ranger_River
    Ranger_River | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    عالی بود نیما ?

  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    ایده شماره یک جدید نیست توی بایوشاک یک وجود داره

  • نیما فرشین
    نیما فرشین | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    طراحیش رو فن‌ها انجام ندادن. یه جورایی شخصیت‌پردازی و قدرت‌هاش رو مطرح کرده بودن.

  • Hhd
    Hhd | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    دیگه واقعا فکرشو نمیکردم کاراکتر هم طرفدار طراحی کرده باشه

مطالب پیشنهادی