هر آنچه که درباره Halo Infinite میدانیم
علیرغم تاخیرهای اخیری که شامل حال انحصاری شماره یک کنسول اکس باکس شد به نظر میرسد توسعه Halo Infinite به خوبی پیش رفته است. این بازی برای اولین بار در E۳ سال ۲۰۱۸ معرفی شد ...
علیرغم تاخیرهای اخیری که شامل حال انحصاری شماره یک کنسول اکس باکس شد به نظر میرسد توسعه Halo Infinite به خوبی پیش رفته است. این بازی برای اولین بار در E۳ سال ۲۰۱۸ معرفی شد و آن را به تازگی و در E۳ امسال هم دیدیم. باید انتظار داشته باشیم تا بازی در پاییز امسال منتشر شود. اگر چه هنوز بسیاری از اطلاعات راجع به این بازی مخفی مانده اما چیزهایی هم هست که راجع به بازی میدانیم و میخواهیم آنها را در مطلب پیش رو بررسی کنیم.
در طی سالهای گذشته و هنگام توسعه بازی، استودیو ۳۴۳ Industries و مایکروسافت در مورد اطلاعاتی که به مردم میرسد بسیار محتاط بودهاند. اما در مراسم Xbox Games Showcase بود که پردهها به کنار رفت و مایکروسافت اولین گیم پلی از بازی را به نمایش گذاشت، این تمام ماجرا نبود و در E3 امسال هم ما توانستیم به شکل بهتر و کاملتر نگاهی به بازی بیاندازیم.
- هر آنچه که درباره استارفیلد میدانیم
- هر آنچه که درباره Battlefield 2042 میدانیم
- هر آنچه که درباره Forza Horizon 5 میدانیم
- هر آنچه که درباره Rainbow Six Extraction میدانیم
- 1 تاریخ انتشار بازی
- 2 پلتفرمهای مقصد بازی چه چیزهایی هستند؟
- 3 اطلاعات ناقصی در مورد داستان بازی داریم اما میدانیم مستر چیف شخصیت اصلی است
- 4 تجربه بازی به چه شکل خواهد بود؟
- 5 گرافیک بازی
- 6 بخش چندنفره بازی
- 7 جزئیات گیمپلی Halo Infinite
- 8 موتور بازیسازی Slipspace
- 9 DLCهای بازی
- 10 نگرانیهای پیرامون معاملات در بازی
- 11 پیش خرید بازی
- 12 سوالات پرتکرار
تاریخ انتشار بازی
با این که ۳۴۳ Industries با کارش همه را ناامید کرد اما حالا تاخیر بازی نسبت به زمان انتشار در زمان عرضه کنسول، منطقی به نظر میرسد. در ابتدا ما نمیدانستیم که این تاخیر تا به کی ادامه خواهد داشت اما حالا حداقل میدانیم که بازی قرار است در اواخر سال میلادی به قفسههای فروشگاهها راه پیدا کند.
در ۸ دسامبر ۲۰۲۰ بود که ۳۴۳ اینداستریز یک لیست بلند بالا از آپدیتهایی که بر روی بازی انجام داده به همراه خبر انتشار بازی در پاییز را منتشر کرد. ۳۴۳ اینداستریز ویروس کووید-۱۹ را به عنوان یکی از دلایل اصلی تاخیر خوردن بازی اعلام کرد. در پایان اما این استودیوی متعلق به مایکروسافت به هواداران اطمینان داد وقت اضافهای که آنها برای کار بر روی بازی دارند به آنها اجازه میدهد تا خروجی کار به بلندپروازانهترین بازی هیلو تاریخ تبدیل شود.
پلتفرمهای مقصد بازی چه چیزهایی هستند؟
همانطور که همه میدانیم هیلو بزرگترین بازی انحصاری کنسول اکس باکس محسوب میشود. پس مشخصا انتظار میرود تا بازی برای کنسولهای اکس باکس وان، سری اس و صد البته سری اکس عرضه شود. برای اولین بار نیز قرار است که یکی از بازیهای سری هیلو در روز عرضه برای کامپیوترهای شخصی منتشر شود. این تصمیم احتمالا در پی موفقیتی گرفته شده که عرضه Halo Master Chief Collection بر روی پی سی داشته و حالا مایکروسافت به بازار کامپیوترهای شخصی به عنوان یک منبع درآمد جدا نگاه میکند.
اطلاعات ناقصی در مورد داستان بازی داریم اما میدانیم مستر چیف شخصیت اصلی است
جزئیات در مورد روایت بازی همچنان مبهم هستند اما حداقل چیزی که میدانیم آن است که مستر چیف ستاره بازی خواهد بود. بازی دنباله بازی قبلی یعنی Halo ۵: Guardians بوده و ۳۴۳ اینداستریز اعلام کرده که تیم بازیساز به واکنشهای مردم نسبت به بازی هیلو ۵ و کاراکتر اصلی آن گوش میکنند و میخواهند داستان مستر چیف و حماسهاش را ادامه دهند.
طبق گفتههای استودیو سازنده، Halo Infinite به نوعی قرار است این سری را ریبوت کند. در ویدئویی که اکانت رسمی اکس باکس منتشر کرده بود نیز عدد ۱۱۷ بر روی زرهی در بازی نشان داده میشد که اشاره به نام دیگر مستر چیف یعنی «جان-۱۱۷» داشت.
گیمپلیای که در ماه جولای پخش شد برای ما بزرگترین سرنخهای داستان بازی را به نمایش گذاشت. دمویی که دیدیم بازی را در تاریخ ۲۸ می سال ۲۵۶۰ نشان میداد که ۲ سال پس از بازی قبلی یعنی هیلو ۵ است.
تجربه بازی به چه شکل خواهد بود؟
استودیو سازنده بازی در جریان یک مصاحبه اعلام کرده بود که آنها میخواهند بازی یک تجربه ۱۰ ساله اما بصورت آپدیت شده را ارائه دهد. آنها میخواهند که بازی هم به لحاظ تکنولوژی و هم به لحاظ محتوای داستانی به روز شده باشد. تیم سازنده بازی عنوان نکردهاند که آیا بازی به مانند Destiny ۲ یک بازی Live Service خواهد بود یا خیر. بازیهای لایو سرویس به بازیهایی گفته میشود که از طرف سازنده آنها به طور مرتب با محتوای جدید تغذیه میشوند.
یکی از خصوصیتهای جدید وابسته به تکنولوژی بازی آن است که قرار است پس از انتشار قابلیت ریتریسینگ را داشته باشد.
گرافیک بازی
در مراسم Xbox Games Showcase، یکی از اصلیترین بحث و جنجالهایی که بین طرفداران هیلو شکل گرفت، استایل گرافیک بازی بود. افراد زیادی گرافیک بازی را بخاطر کمبود جزئیات در طراحی و پویا نبودن طبیعت مورد انتقاد خود قرار دادند.
پس از انتقادها بود که ۳۴۳ صدای طرفداران را شنید و در پاسخ به آنها، از شباهت Halo Infinite به هیلوی ۳ اول سری و استایل هنری کلاسیک آن دفاع کرد. البته حرفهای طرفداران در مورد کمبود جزئیات بازی از طرف استودیو سازنده تصدیق شد و با توجه به قول و قرارهای ۳۴۳ اینداستریز و زمان کافی، انتظار میرود گرافیک صیغل خوردهای را از بازی ببینیم.
۳۴۳ اسنداستریز به عنوان بخشی از این بروزرسانی گرافیک هنری بازی را دستخوش تغییراتی قرار داده است. هدف استودیو حفظ استایل سری هیلو در ردای یک بازی نسل بعدی است. تصویری هم که در بالا میبینید مربوط به یکی از نقشههای نسخه آنلاین بازی است که بنظر میرسد هواداران و جامعه از دیدن آن خوشنود شوند.
حتی Craig، یکی از شخصیتهای بدذات بازی که با به نمایش در آمدن تصویرش در تریلر گیم پلی بازی، بسیار مورد انتقاد واقع شد هم جز چیزهایی است که قرار است بروزرسانی شود. مدیر هنری بازی در مورد شخصیت کریگ گفت: «قرار نبود کریگ پیر را به این شکل در بازی ببینیم. طی بروزرسانی، جزئیات و شکلهای مختلفی به صورت کریگ اضافه شده. ما حتی در حال کار بر روی نوع استایل مو و ریش کریگ هستیم. کاری که ما نتوانستیم تا انتشار تریلر آن را انجام دهیم. ما عاشق کریگ پیر عزیزمان هستیم و او مشخصا دستخوش تغییراتی خواهد شد.»
بخش چندنفره بازی
حواشی اولیه بازی حاکی از این بودند که بازی هنگام عرضه فقط از دارای بخش داستانی خواهد بود. اما طولی نکشید که استودیو سازنده بازی حاشیه گفته شده را نادرست نامید و تاکید کرد که بخش مولتیپلیر بازی همراه با بخش کمپین عرضه خواهد شد.
به مانند باقی بازیهای سری هیلو، Halo Infinite در نسخه جدید به گیمرها اجازه بازی بخش Co-op به صورت دو نفره و آفلاین و ۴ نفره بصورت آنلاین را میدهد. این درحالی است که بازی احتمالا نسخه کلاسیک Co-op را شامل نخواهد شد.
با وجود عناوینی مانند فورتنایت و Apex Legends نیز احتمالا طبیعی است که انتظار داشته باشیم Halo Infinite نیز بخواهد همچین مودی را در بخش آنلاین خود جای دهد. البته فعلا که خبری از این مود، لااقل تا هنگام عرضه نخواهد بود. این درحالی است که پیش از این هم یکی از اعضای ۳۴۳ Industries گفته بود که این استودیو هیچ برنامهای برای قرار دادن بخش بتل رویال در بازی نخواهد داشت.
به مانند فورتنایت و Apex Legends، بخش آنلاین بازی رایگان خواهد بود. همچنین مشخص شده که بخش آنلاین بازی در کنسول اکس باکس سری اکس بصورت ۱۲۰ فریم اجرا خواهد شد. انتظار هواداران این است که بازی از قابلیت مولتیپلیر به صورت Split-Screen (بازی بصورت دو یا چند نفره در یک مانیتور)، پشتیبانی از شبکه و ابزار لول ادیتور را داشته باشد.
جزئیات گیمپلی Halo Infinite
با توجه به دموی نشان داده شده در ماه جولای و صحبتهای اعضای تولید کننده بازی، بازی به پلیرها اجازه گشت و گذار در محیط را خواهد داد. البته آنها باید ابتدا بخش کمپین و داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این قابلیت برای آنها باز شود. با این حال اما داستان بازی غیرخطی نخواهد بود و ۳۴۳ میخواهد که روایت بازی روند رو به جلویی داشته باشد. بازی همچنین از سیستم روز و شب پویا و طبیعتی زنده هم بهره میبرد.
درجه سختی بازی هم به نسخههای کلاسیک سری پایبند خواهد بود. بازیکنان میتوانند از بین درجه سختیهای آسان، نرمال، Heroic (حماسی!) و Legendary (افسانهای) یکی را انتخاب کنند. به مانند هیلو ۳ گیمرها قادر خواهند بود تا آیتمهای درون بازی را جمعآوری کنند.
بازی میزبان اسلحههای جدیدی هم خواهد بود، برای مثال سلاحی در بازی وجود دارد که با سوخت پلاسما کار میکند و نامش نیز Ravager است، یک تیزی هم در جلوی این اسلحه قرار گرفته تا خطر آن را برای دشمنان بیشتر از همیشه کند. Mangler اسلحه دیگری است که از اسلحههای UNSC (United Nations Space Command) کندتر عمل میکند اما در عوض آسیب بیشتری به دشمن میزند.
موتور بازیسازی Slipspace
موتور بازیسازی مختص به استودیو ۳۴۳ اینداستریز که Halo Infinite روی آن ساخته شده، Slipspace نام دارد. این استودیو مدت زمان زیادی را برای ساختن موتور مناسب ساخت Halo Infinite صرف کرد. به گفته یکی از اعضای این استودیو، این موتور قادر است تا به درجهای از کیفیت و جزئیات برسد که تاکنون آن را در سری هیلو ندیدهایم.
DLCهای بازی
نسخههای مختلف سری بازیهای هیلو همواره پذیرای انواع و اقسام بستههای الحاقی بودهاند. از نقشه برای بخش چندنفره گرفته تا مودهای مختلف مانند مود زامبی. با این حساب انتظار میرود اینفینیت هم چنین DLCهایی را دریافت کند.
نگرانیهای پیرامون معاملات در بازی
یکی از نگرانیهایی که این روزها برای عرضه هر نوع بازیای داریم وجود لوت باکسها و معاملات غیرمعمول در بازیهاست. به نظر میرسد که Halo Infinite هم جز استثناها نبوده و امکان خرید آیتمها و موارد دیگر در بازی را داشته باشد. جزئیات آن هنوز مشخص نیست اما شنیدهها حاکی از آن است که خبری از امکان خرید لوت باکس با پول واقعی نخواهد بود.
پیش خرید بازی
با این که هنوز زمان دقیق عرضه بازی مشخص نشده، اما امکان پیش خرید بازی از هم اکنون وجود دارد و گیمرها میتوانند عنوان مورد علاقه خود را پیش خرید کنند. نکته بسیار قابل توجه اینجاست که قرار است بازیهای انحصاری کنسول اکس باکس از روز عرضه در سرویس اکس باکس گیم پس قرار بگیرند. خب Halo Infinite هم از این قاعده مستثنی نیست و بازیکنانی که اکس باکس گیم پس دارند میتوانند از روز عرضه به بازی بپردازند.
این پایان کار نیست و آنهایی که بازی را برای کنسول اکس باکس وان خود خریداری میکنند نیز بدون نیاز به خرید دوباره و به لطف سرویس Microsoft’s Smart Delivery system بازی را روی کنسول اکس باکس سری اس یا اکس خود بازی کنند.
سوالات پرتکرار
هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای بازی مشخص نشده است.
پیسی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس.
بله، هر وقت که بازی منتشر شود با داشتن اشتراک گیم پس قادر به تجربه آن خواهید بود.
بلی، طبق گفته مایکروسافت شما میتوانید Halo Infinite را روی کنسول نسل هشتمی این کمپانی نیز تجربه کنید.
خیر. Halo Infinite انحصاری کنسول ایکس باکس و پی سی است.
بیشتر بخوانید:
- یکی از وسایل نقلیه محبوب هیلو 3 در Halo Infinite حضور خواهد داشت
- معرفی بهترین بازیهای جایگزین هیلو برای موبایل [تماشا کنید]
- استودیو 343 Industries برای نسخه جدید هیلو به دنبال جذب نیرو است
منبع: digitaltrends
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خب چند روز پیش موفق به ریختن مسترچیف کالکشن شدم و از ریختنش واقعا خوشحالم
حتما یک سری به این کالکشن زیبا و در گیم پس سر بزنید :)
میخوام تموم قسمت های هیلو رو بازی کنم
ظاهراً که کمکم باید یه سری به سری هیلو بزنم چون یه حسی بهم میگه به تاریخ انتشار نزدیکیم!