ماینکرفت ثابت کرده که مانند یک قطار پرسرعت رو به جلو حرکت میکند. در بازههای زمانی مشخص محتوای متنوعی برای بازی منتشر میشود. اما در این بین ویژگیها و امکانات دیگری بودهاند که از بازی حذف شدهاند. در ادامه همراهم باشید تا به شما از پنج ویژگی بازی بگویم که حذف شدهاند، اما دوست داریم دوباره به آن اضافه شوند.
شما تنها افرادی نیستید که باید فاصلهشان را با کریپرها حفظ کنند. طبیعتا انفجار کریپر دوست و دشمن نمیشناسد و هرکسی را با خاکستر یکسان میکند. اما مسئله اینجاست که در میدان نبرد دیگر مابهای بازی از کریپرها هراسی ندارند. آنها فداکارانه خودشان را کنار کریپرها نگه میدارند و اگر کریپر منفجر شد، آنها نیز با کشتی غرق میشوند. در اسنپشات 14w11a موجانگ این مسئله را تغییر داد. مابها فاصلهشان را با کریپر حفظ میکردند تا مبادا آسیبی از طرف او به آنها وارد شود. اما به دلیل بروز برخی مشکلات فنی در بازی موجانگ مجبور شد این ویژگی را قبل از آپدیت ۱.۸ حذف کند.
نقش اسلبها در ماینکرفت فوقالعاده مهم است. ارتفاع بلاکها طوری در نظر گرفته شدهاند که پلیر برای گذر از هرکدام باید از رویشان بپرد. اگر از اسلبها استفاده کنید (مانند پله) میتوانید یک سطح شیبدار مناسب به وجود بیاورید که بالا رفتن از آن نیازی به پریدن ندارد. متاسفانه تمام کوهها در ماینکرفت از بلاکها تشکیل شدهاند. خبری از اسلب برای خاک (Dirt) نیست و این مسئله روی ظاهر بازی تاثیر منفی گذاشته. پیش از انتشار ماینکرفت و زمانی که بازی هنوز در نسخه آلفا قرار داشت موجانگ تصمیم گرفت اسلب خاک را به بازی اضافه کند. اما به خاطر بروز مشکل در جنریت شدن دنیا سریعا آن را از بازی حذف کرد.
زمانی که ماینکرفت در قالب نسخه بدراک ادیشن منتشر شد خبری از Nether در بازی نبود. تمام بلاکهای ندر در سورس کدهای بازی قرار داشتند اما پلیرها نمیتوانستند وارد دایمنشنی دیگر شوند تا آنها را به دست بیاورند. به همین خاطر موجانگ تصمیم گرفت تا زمان منتشر شدن آپدیت ندر یک ریاکتور به بازی اضافه کند. این ریاکتور با استفاده از آهن و الماس ساخته میشد و میبایست آن را با Cobblestone و طلا میپوشاندید تا کار کند. حال بلاکهای مربوط به ندر وارد دنیای شما میشدند و میتوانستید از آنها استفاده کنید. این میتواند یک ویژگی جذاب باشد، مخصوصا اگر با ریسکی مانند حمله پیگمنها و پیگلینها همراه شود.
درست است ماینکرفت بینهایت دنیاهای مختلف دارد که به صورت رندوم جنریت میشوند. اما همیشه قرار است روی یک زمین صاف با شرایطی تقریبا یکسان از نظر مقدار اسپاون شدن آیتمهای کمیاب روبهرو شویم. در گذشته و از نسخه ۱.۸ تا ۱.۱۳ پلیرها میتوانستند بسیاری از خصوصیات دنیایشان را ویرایش کنند. حالا دنیاهای ماینکرفت حتی میتوانست جادوییتر باشد. جزایری که در آسمانها معلقند یا اقیانوسهایی که از لبه دنیا به پایین سرازیر میشوند!
از نسخه ۱.۷ تا ۱.۹ ماینکرفت پلیرها میتوانستند از یک گزینه جالب استفاده کنند. Super-Secret Settings یا تنظیمات فوق سری. با فعال کردن این گزینه ظاهر بازی شما به کل دچار تغییر و تحول میشد. رنگها تغییر میکردند، سیاه و سفید میشد، سبک گرافیک بازی تغییر میکرد و با محیطی Cell-Shadeمانند روبهرو میشدید و… . درواقع تنظیماتی که اصلا روی مکانیزمهای بازی تاثیری نداشتند اما میتوانستند محیطش را فوقالعاده جذابتر کنند.
بیشتر بخوانید:
یک چیزی قرار بود اضافه بشه به اسم sky dimension که بالای ابرا بود.
ولی ای کاش می شد همه وسایل رو ساخت
ولی اکی کاش می شد همه وسایل رو ساخت
موخوام
شماره یک رو باید حتما برگردونن ، هوش مصنوعی ماب ها پایینه
خیلی خوب میشد اینا برگردن،جز شماره یک.چون وقتی میخوایم هد مابارو بگیریم اونجوری جر میخوریم ):
اینا رو من نمیخوام،فقط اون موجانگ لعنتی اون پیگمن لعنتی. رو برگردونه به ندر لعنتی و زامبیپیگلین لعنتی رو حذف کنه.دستور ساخت سیب ناچ یا سیب جادویی رو برگردونه.
سلام.قبلا هم گفتم باز هم میگم ،چقدر ماینکرفتی تو ویجیاتو داریم ?با اینهال مقاله جالبی بود و با ( شخصی سازی دنیای خود#)خیلی حال کردم !?
اگر اولی هنوز باقی میموند؛ گرفتن کله موبها با Charged Creeper عذابی می شد