۵ ویژگی حذف شده ماینکرفت که میخواهیم برگردند [قسمت دوم]
ماینکرفت ثابت کرده که مانند یک قطار پرسرعت رو به جلو حرکت میکند. در بازههای زمانی مشخص محتوای متنوعی برای بازی منتشر میشود. اما در این بین ویژگیها و امکانات دیگری بودهاند که از بازی ...
ماینکرفت ثابت کرده که مانند یک قطار پرسرعت رو به جلو حرکت میکند. در بازههای زمانی مشخص محتوای متنوعی برای بازی منتشر میشود. اما در این بین ویژگیها و امکانات دیگری بودهاند که از بازی حذف شدهاند. در ادامه همراهم باشید تا به شما از پنج ویژگی بازی بگویم که حذف شدهاند، اما دوست داریم دوباره به آن اضافه شوند.
یادگیری ماینکرفت واقعا سخت است. نکات ریز زیادی وجود دارد که به هیچ عنوان نمیتوانید تمامشان را با استفاده از تجربه کردن و وقت گذاشتن پیدا کنید. شاید مراجعه به برخی منابع و ویدیوهای آموزشی انتخابی منطقی محسوب شود. اما چرا بازی بزرگی مانند ماینکرفت نباید مرحله آموزشی مختص به خودش را داشته باشد؟ این در حالی است که در گذشته یکی از نسخههای کنسولی ماینکرفت چنین قابلیتی را داشت و هماکنون نیز نسخه Education Edition بازیکنان را با مبانی بازی آشنا میکند.
اگر ویدیوهای ماینکرفتم را تماشا کرده باشید حتما درمورد Far Lands شنیدهاید. جایی که دنیای ماینکرفت به پایان میرسد و شما با انتهای دنیا مواجه میشوید. Far Lands به آن شکلی که میشناسیم در نسخه بتای ۱.۸ بازی حذف شد. پلیرها برای دیدن این نمای عجیب از جنریت شدن دنیا حاضر بودند تا ۱۲ میلیون بلاک نیز از نقطهای که اسپاون شدهاند فاصله بگیرند! این روزها یک دیوار نامرئي جایگزین این نوع جنریت شدن دنیا شده. اما پلیرها همچنان به نسخههای قدیمی برمیگردند یا تلاش میکنند با استفاده از مادها دوباره Far Lands را تجربه کنند.
اوایل که تبادل با ویلجرها به ماینکرفت اضافه شده بود هزینهای که میبایست پرداخت میکردید روبی (Ruby) بود. سنگهایی قرمز که دایرهای شکل بودند و پیش از امرالد در بازی حضور داشتند. خب چرا این سنگها از بازی حذف شدند؟ یکی از سازندههای بازی به نام Dinnerbone (که حتما با اسمش و ویژگی عجیبی که در بازی دارد آشنا هستید) به بیماری کوررنگی دچار بود. او نمیتوانست فرق بین روبی و رد استون رو تشخیص دهد. به همین خاطر سازندههای بازی تصمیم گرفتند امرالدها را به ماینکرفت اضافه کنند تا تبدیل به ارز رایج بازی شود.
برای اسب سواری در ماینکرفت کار خاصی نیاز نیست انجام دهید. یک اسب پیدا میکنید، دوستش میشوید و سپس از زین برای سوار شدن استفاده میکنید. اینجا یک محدودیت وجود دارد، زین اسب! زینی که باید از صندوقها و بر حسب شانس پیدا کنید تا بتوانید اسب داشته باشید (یا مابهای دیگری که میتوانید با استفاده از زین سوارشان شوید). در گذشته میتوانستید زین اسبها را بسازید. اما این قابلیت از بازی حذف شد. در کنار زین اسب آیتمهای دیگری مانند آرمور اسب و Enchanted Golden Apple نیز قابل ساخت بودند که دستور ساختشان از بازی حذف شد.
قبل از اضافه شدن Brewing Stand پلیرها مجبور بودند مواد اولیه را داخل Cauldron بیاندازند تا معجونشان آماده شود. بعدها با اضافه شدن این آیتم روند ساخت معجونها نیز تغییر کرد. اما تصور داشتن Cauldronهایی مختلف برای ساختن معجونها که داخلشان آبهای رنگی وجود دارد و قلقل میکنند فوقالعاده است. شاید نیاز داریم باز به گذشته برگردیم و از Cauldronها در کنار Brewing Stand استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بعضی ها گفتن far land خوبه حذف شده چون توش farman بود البته من مخالفم چون وجود نداره.
بعضی ها گفتن far land خوبه حذف شده چون توش farman بود البته من مخالفم چون وجود نداره.تازه sky dimension هم تو بخش سوم بگید
من پس چرا همین چند روز پیش روی پلی استیشن ماینکرافت خریدم مرحله آموزشی داشت؟(نسخه 1.17)
به نظرم اینکه نمیشه بعضی از ایتم ها رو ساخت خیلی خوبه چون باعث میشه به بازی کمی هیجان اضافه کنه و شما برای پیدا کردنش میرین ماجراجویی میکنین و دنیاتون رو میگردین
کاملا موافقم
کاملا مخالفم،ماینکرافت یعنی mine کندن در معدن و craft یعنی ساخت وسیله
وقتی که نسخه ۱.۹ اومد همه دیگه بلد بودن گلد فارم بسازن، بخاطر همین همه میتونستن یه آیتم OP به راحتی بگیرن و استفاده کنن،
راحت تر بودن گیم به معنی بهتر بودنش نیست?
اینو موافقم چون دارک سولز خوبه.ولی سیب ناچ رو میتونن دستورشو سخت تر کنن مثلا برای ساخت به پودر بلیز یا عسل یا چشم اندر نیاز باشه?
بنظرم حذف روبی کار منطقی بود. خلاصه کسایی که کوررنگی دارن فرقشونو با رد استون نمیفهمن
نه آخه شکلشون هم فرق میکنه،روبی گرد هست رد استون پودری و تقریبا هرمی،تازه قبل از کندن رد استون شبیه آهنه و روبی شبیه امرالد
به هر حال یه رنگ جدید به معدن های ماینکرفت اضافه شد بد نبود
خوبه ویلجرها از امرالد استفاده میکنن،اگه روبی داشتن چشماشون قرمز میبود?
امرالد که قشنگ تره
خیلی چون ماینکرفت سخته و بلد نیستنش ماینکرفت رو دانلود نمی کنن. ب نظرم واقعا باید مرحله آموزشی رو برگردونن.
مرحله آموزشی موخوام
تو کدوم ورژن ماینکرافت تکسچرش تغییر کرد؟
1.14
آقا امین تکسچر کلاسیک رو نگفتی،پیگمن رو نگفتی،هیروبراین(?) رو نگفتی،نبود لگ رو نگفتی، calm1 رو نگفتی? لامصب به آدم آرامش میده،قبلا آدم برفی میتونست دمیج بده الان نمیتونه،دستور سیب ناچ رو نگفتی،جلد تیر رو نگفتی،ایلاشنر رو نگفتی(همون یارو که از خودش کپی میفرسته)،اسکای دایمنشن رو نگفتی،هیومن رو نگفتی،دیگه تمام استودیو های جهان متحد بشن نمیتونن کاری کنن این بازی {ماینکرافت} بشه و حس قدیمی ماینکرافت رو بده.
خب چیزای زیادی از ماینکرافت حذف شدن ولی بعضیاش خوب شد حذف شد
الان یک مورد از لیست من بگو که خوب شد حذف شد!؟
کاملا مخالفم. خدایی این نسخه های جدید فوق العادن. اینا بیشتر شبیه چیزای نوستالژیکی هستن که دلت میخواد تو بازی باشن تا یاد خاطراتت تو ماینکرفت بیوفتی.
داداش اون لگ نیست، هربار با هر آپدیت بازی سنگین تر میشه،
حتی بعد از نسخه ۱.۱۷ حداقل سیستم مورد نیازش هم به طور رسمی بردن بالا
آپدیت ۱.۱۷ اومده ولی از نظر من حس ماینکرافت نمیده،اگه مثل من فکر می کنید برید نسخه ۰.۱۵ رو نصب کنید با آهنگ calm1 کنارش.راستی تو کدوم نسخه تکسچر ماینکرافت تغییر کرد؟
امین برو گدرتمند جلو با ماین کرافت
لطفا تو یه ویدیو یا مطلب تفاوت پی وی پی 1.8 با الان رو بگو من نمی فهمم یعنی چی
پی وی پی ۱.۸ به تعداد کلیک در ثانیه و هدف گیریه مثل گیم مود بدوارز هایپیکسل، که یسری تکنیک ها داره که با پی وی پی +۱.۹ فرق داره،
پی وی پی بعد از نسخه ۱.۹ وابسته به زمان بندی شد و باید برای هر ضربه یکم وایسی که بتونی تو ضربه بعدی کامل دمیج بزنی،
تو ۱.۸ یه ویژگی بود به اسم blocking و وقتی شمشیر دستت بود کلیک راست رو میزدی شمشیرو جلوت میگرفت و اگه دمیج میخوردی یه بخشی از دمیج رو خنثی میکرد(نه همه دمیج رو)،
ولی تو نسخه ۱.۹ shield اومد که همه دمیج رو میگرفت.
تو نسخه ۱.۸ هم زمان بندی مهم بود اما برای ضربه اول، ضربه اول تو پی وی پی ۱.۸ خیلی مهمه.
اما تو نسخه ۱.۹ زیاد فرقی نمیکنه که کی ضربه اولو میزنه
آخ آخ زین و ارمور اسب اگر دوباره بشه درست کرد که فوق العاده میشه.
ب نظرم لذت پیدا کردن و اون شادی پیدا کردنش نابود می شه
اینم حرفیه?
خودایی نیم تگ استفاده مهمی جز ایسترگ و اچیومنت و جلوگیری از دیسپاون داره که نمیشه بکرفتیمش؟
اینایی که گفتی کافی نیست؟!؟!؟!
جلوگیری از دیسپاون خیلی مهمه،
هنوز حدس میزنم به اندرمن فارم نرسیدی که بدونی چقد بکار میاد نیم تگ.
جذابیت بازی به چیزاییه که الان داره
مطمئنا دولوپرا بیشتر از منو تو میدونن واسه ماین کرفت چیا باید اد بشه و چیا نشه یا چیا تغییر بکنن
زین رو من از دریا گرفتم با قلاب?