فیل اسپنسر نگران حفظ تاریخچه بازیهای ویدئویی است
خواندن کتاب قدیمی، گوش دادن به موسیقی قدیمی و حتی تماشا فیلم و سریال قدیمی آسان است و شما تنها باید آن را پیدا کنید، اما قضیه در مورد بازیهای ویدئویی قدیمی و تاریخچه آنها ...
خواندن کتاب قدیمی، گوش دادن به موسیقی قدیمی و حتی تماشا فیلم و سریال قدیمی آسان است و شما تنها باید آن را پیدا کنید، اما قضیه در مورد بازیهای ویدئویی قدیمی و تاریخچه آنها فرق میکند.
نه تنها امروزه پیدا کردن آثار قدیمی کار دشواری است، بلکه پیشرفت تکنولوژی باعث میشود که اجرا آن نیز غیرممکن باشد. به عنوان مثال به پایان کار فلش نگاه کنید که هزاران بازی آن در آخرین لحظات نجات داده شدند. خطر از دست دادن بخشی از تاریخ صنعت ویدئو گیم موضوعی است که فیل اسپنسر را نگران میکند. رئیس ایکس باکس در پادکست Kinda Funny در این زمینه توضیح داد:
من واقعاً آرزو میکنم که به عنوان یک صنعت گرد هم آییم و به حفظ تاریخچه بازیهای ویدئویی کمک کنیم تا از این رو توانایی بازگشت به گذشته را از دست ندهیم.
من به کاری که مرکز پیلی (Paley Center) برای تلویزیون انجام داد فکر میکنم. پیلی از همان ابتدا متوجه شد که صنعت تلویزیون قصد دارد نوارهایی سریالهای قدیمی تلویزیونی را دور بریزد و گفت: هی، من میخواهم آنها را بایگانی و آرشیو کنم، چون شاید در آینده کسی بخواهد برگردد و سریال Ed Sullivan یا سریال دیگری را تماشا کند و نباید این چیزها را دور ریخت. به عنوان یک صنعت من دوست دارم برای کمک به حفظ تاریخچه بازیهای ویدئویی گرد هم آییم تا دسترسی به چیزهایی که ما را به اینجا رسانده را از دست ندهیم.
فیل اسپنسر باور دارد که اضافه شدن بازیهای قدیمی به سرویسهایی مثل گیم پس به این عناوین کمک میکند. البته این سرویس چندان برای حفظ آنها اهمیت ندارد، اما راهی برای ترسیم آیندهای احتمالی است که احتمالا در غیر این صورت ممکن نبود.
افراد بیشتری بازیهایی مانند Prey یا Dishonored را تجربه میکنند یا میتوانید به سراغ Fable بروید، شما میتوانید در مورد این بازیها صحبت کنید. برای ما به عنوان یک سازمان خلاقانه آنچه که مردم به آن علاقهمند هستند را تماشا میکنیم و این موضوع دادههای بیشتری به ما میدهد. از این رو ممکن است آنها را برای آینده انتخاب کنیم تا با ایدههای جدید و تیمهای جدیدی روی آنها کار کنیم.
گیم پس قطعا منبع بسیار خوبی است. وقتی بتسدا به ما اضافه شد، بسیار شگفت آور بود که ما توانستیم بسیاری از بازیهای قدیمی را وارد گیم پس کنیم و به میراثی که با برخی از آیپی داریم، بازگردیم. حتی فکر کردن در مورد کارهایی مثل Rare Replay و اجازه تجربه بازیهای قدیمی Rare به طرفداران، برای ما جالب بود.
اسپنسر همچنین در این مصاحبه به این اشاره کرد که عرضه لوازم جانبی خاصی مثل هدست واقعیت مجازی در آینده نزدیک ممکن نیست. اما این احتمال وجود دارد که مایکروسافت یک کنترلر آپدیت شده برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس به بازار عرضه کند.
بیشتر بخوانید:
- GTA 6 یا Elder Scrolls 6؛ کدام یک زودتر عرضه میشوند؟
- شاید وقت آن رسیده تا نگاه جنسی به زنان در بازیهای ویدیویی را تمام کنیم!
- فورزا هورایزن 5 چگونه روی نسلهای مختلف کنسول ایکس باکس اجرا میشود؟
ویجیلاگ: چطور استریمر بشیم و توی توییچ استریم کنیم
تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کاملا موافقم هستم، و این یک اشکال بزرگ در صنعت ویدئو گیم به حساب میآید.
منم کاملا با حرف ایشون موافقم ؛ گیم پس واقعا بستر خوبی برای بازی های قدیمی و بازی های ایندیه ،
چون کسی نمیاد بازی های قدیمی رو بخره حتی بازی خوبی هم باشه ولی چون قدیمیه زورش میاد بهش پول بده ( مثلا gta iv ، uncharted ndc ، farcry2 و..)
یا بازی های ایندی که ممکنه بازی خوبی از آب دربیاد ولی خیلی ها نمیخرنش چون زورشون میاد بهشون پول بدن چون ایندیه (مثل subnautica)
ولی سرویسی مثل گیم پس باعث میشه که کاربران با خیال راحت دانلودشون کنن و حتی بازی های قدیمی هم سود رسان باشن
اسپم: فیل گفته در آینده ای نزدیک vr نمیاد
پس میشه نتیجه گرفته روی vr کار میکنن
?
سونی این همه بازی قدیمی داره ولی یه یه تکون نمیده به خودش که بکواردش رو قوی تر کنه، سونی حال داشت اچ دی آر رو به صورت نرم افزاری به کنسولش اضافه کنه بعداً حال نداره یه بکوارد برای نسل های قبلی بده
۴۰ ثانیه بعد از انتشار مطلب?
مطلب خوبی بود??
رییس گینس خودش رو از پنجره انداخت بیرون
?
تبریک میگم رکورد کاربر Daeealireza رو شکوندی، دی:)))))))))))
:))
واقعا؟
فکر می کردم ۳۷ ثانیه هم داشتیم
ولی هنوز thunderbolt اول هست،ایشون دوم، Daeealireza سوم من چهارم
ممنونکه درنبودم از این افتخار بزرگ حمایت کردی
افرین بزشما
درود