ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Call of Duty
اخبار و مقالات

سازنده سابق Call of Duty: مردم قدردان بازی‌ها نیستند

یکی از اعضای سابق استودیو اسلج‌همر که به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های Call of Duty شناخته می‌شود، اعتقاد دارد مردم به خوبی درک نمی‌کنند استودیوها چه تلاشی برای ساخت هر بازی انجام می‌دهند. گلن شوفیلد، مدیر ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

یکی از اعضای سابق استودیو اسلج‌همر که به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های Call of Duty شناخته می‌شود، اعتقاد دارد مردم به خوبی درک نمی‌کنند استودیوها چه تلاشی برای ساخت هر بازی انجام می‌دهند.

گلن شوفیلد، مدیر سابق اسلج‌همر گیمز، به تازگی از فرآیند ساخت بازی‌های Call of Duty گفته است. طبق صحبت‌های او، ساخت هر نسخه جدید از این سری حتی پیش از ورود به مراحل اولیه تولید نیاز به مدت‌ها تحقیق و پژوهش طاقت‌فرسا دارد:

شما با متخصصان کار می‌کنید؛ من به شخصه سه سال تمام روی جنگ جهانی دوم مطالعه انجام دادم. با مورخان کار کردم. هشت شبانه روز در یک ون به مناطق مختلف اروپا و تمام مکان‌هایی که داخل بازی بودند مسافرت کردم. با تفنگ‌های قدیمی و متنوعی شلیک کردم. همه این‌ها حین ساخت تک‌تک عناوین Call of Duty انجام می‌شود.

اینکه مخاطبان فکر می‌کنند شوتر محبوب اکتیویژن وارد یک چرخه بی‌پایان و تکراری شده می‌تواند ناشی از عرضه سالانه و بی‌وقفه آن باشد. اما خب خیلی‌ها هم در نظر نمی‌گیرند که Call of Duty توسط سه استودیو بزرگ ساخته می‌شود و هرکدام چند سال روی نسخه‌های مختلف آن وقت می‌گذارند.

Call of Duty

علاوه بر اسلج‌همر، دو استودیو تری‌آرک و اینفینیتی وارد هم مسئولیت ساخت بازی را بر عهده دارند. به گفته شوفیلد این سه استودیو اغلب یک رقابت سالم باهم دارند تا نسخه بهتری از Call of Duty را راهی بازار کنند. وی توضیح داد:

این خیلی عجیب است چراکه ما می‌خواستیم هر سه استودیو بهترین کار خودشان را انجام دهند. اما همیشه هم این حس برای استودیوها بود که عملکرد بهتری نسبت به دیگری داشته باشند. فروش بیشتر یا نمره بیشتر. پس بله، ما همدیگر را رو به جلو هل می‌دادیم.

بازی بعدی Call of‌ Duty هنوز به شکل رسمی معرفی نشده اما شایعات از عنوان Vanguard رونمایی کرده‌اند. این بازی بخش داستانی، چند نفره و زامبی خواهد داشت. بازی در اروپا و پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد و روی ایجاد نیرو ویژه متحدین تمرکز دارد. استودیو Sledgehammer زمان بیشتری برای توسعه نسخه جدید Call of Duty در اختیار داشته و بدون شک با عرضه آن، محتویات جدید بسیاری برای وارزون نیز منتشر می‌شود. وارزون در حال حاضر تم دهه ۸۰ میلادی را پیدا کرده و احتمالا قبل از عرضه Call of‌ Duty:‌ Vanguard، وارد فضای جنگ جهانی پیدا خواهد شد.

شما فکر می‌کنید با دشواری‌های حقیقی ساخت بازی آشنا هستید؟

بیشتر بخوانید:


لتس‌پلی ماینکرفت #۱۵ – می‌تونیم گاردین‌هارو شکست بدیم؟

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hossein77
    Hossein77 | ۱ مرداد ۱۴۰۰

    مردم پر رو و پر توقع شدن قبلا از یه گیمی چون کلا گیم بهتری تو سبک و استایلش نبود خوششون میومد مثل Farcry که همه نسخه 3 رو دوست داشتن ولی بعد اون هرچی هم نسخه داد عکس العمل مردم نسبت بهش meh شده توقع دارن هر دفه بازی حداقل 1000 برابر بهتر از نسخه قبلش باشه دلیلی هم که یه شرکت زرنگ مثل راکستار هر سال حتی هر چندسال یبار هم بازی جدید نمیده همینه چون مردم رو کاملا میشناسه که ذاتشون چجوریه

  • Amirrip2
    Amirrip2 | ۳۰ تیر ۱۴۰۰

    کاملا درست میگه مردم واقعا قدر دان نیستن

  • MOSTAFA-COD-M
    MOSTAFA-COD-M | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

    واقعا درست میگه
    مخصوصا زمانی که بازی باگ یا گلیچ یا مشکلات زیادی داشته باشه مثل سایبر پانک که خدا میدونه اینا چقدر روش کار کردن و هنوزم دارن تلاششون رو میکنن

    • Amirggsain
      Amirggsain | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

      وارزون که ترکونده تو باگ?خیلی گیم cool است ولی یکم باگ داره .مثلا باگ شده بود گانم محو شده بود تا حدود چند دقیقه گانم محو بود و صدای تیر زدنشم نمیامد?ولی درست شد .با این حال باهات موافقم?

  • am1287
    am1287 | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

    واقعا هنوز خیلیا فکرمیکنن واسه چهار تا پول سیاه حاضرن این همه هزینه کنن؟؟

    • MOSTAFA-COD-M
      MOSTAFA-COD-M | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

      الو تيمارستان....

  • hosseinhosseini84
    hosseinhosseini84 | ۲۴ تیر ۱۴۰۰

    من که همیشه ازشون تشکر کردم

  • SOAD2282
    SOAD2282 | ۲۴ تیر ۱۴۰۰

    بازی خوب بسازن. مردم هم قدردانی میکنن. فیلم هم همینطوریه . برای بدترین فیلم ها هم زحمت کشیده میشه. ولی معنیش این نیست که فلان بازی یا فیلم رو صرفا به خاطر اینکه براش زحمت زیادی کشیده شده. از نکات منفیش چشم پوشی کنیم

    • Alireza8405
      Alireza8405 | ۲۴ تیر ۱۴۰۰

      موافقم
      البته کاملا هم درک می کنم که ساخت یک بازی خوب واقعا خیلی خیلی سخت و طاقت فرساست

مطالب پیشنهادی