مایکروسافت قصد تقلید از بازیهای پلی استیشن را ندارد
سونی همیشه روی بازیهای تک نفره بزرگ و بلاکباستر برای کنسولهای پلی استیشن تمرکز داشته است، اما مایکروسافت قصد ندارد در این زمینه از آنها تقلید کند. سونی استودیوهای فرست پارتی زیادی از جمله ناتی ...
سونی همیشه روی بازیهای تک نفره بزرگ و بلاکباستر برای کنسولهای پلی استیشن تمرکز داشته است، اما مایکروسافت قصد ندارد در این زمینه از آنها تقلید کند.
سونی استودیوهای فرست پارتی زیادی از جمله ناتی داگ، سانتا مونیکا، گوریلا گیمز، اینسامنیاک گیمز و ساکر پانچ را در اختیار دارد که روی بازیهای تک نفره تمرکز میکنند. خیلی از مخاطبان و متخصصان بازیهایی مثل The Last of Us، گوست آو سوشیما، Horizon: Zero Dawn، خدای جنگ، Marvel's Spider-Man و Ratchet & Clank را پایههای اصلی و دلیل موفقیت پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ میدانند.
از طرف دیگر مایکروسافت در سالهای گذشته در توسعه بازیهای فرست پارتی درجه یک مشکل داشته است. فیل اسپنسر و ساتیا نادلا متوجه این موضوع شده و از این رو مایکروسافت شروع به خرید استودیوهای سرشناسی مثل بتسدا، Obsidian، نینجا تئوری، inXile، پلیگروند گیمز، Undead Labs و Compulsion Games کردند.
حالا مایکروسافت نیرو انسانی رقابت با سونی در زمینه بازیهای فرست پارتی را دارد، اما قصد ندارد به سادگی از سونی تقلید کرده و استراتژی آنها را کپی کند. فیل اسپنسر با سایت Gamesradar مصاحبهای داشته و به صحبت در این زمینه پرداخته است:
استراتژی ما این نیست که فقط شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات به من فشار میآورند که ورژن شما از این یا آن بازی کجاست؟ من مدتهاست در این صنعت فعالیت میکنم و برای سازندگان روی همه پلتفرمها احترام زیادی قائل هستم و خیلی از آنها را میشناسم. اما خوب است عملکرد ما نسبت به پلتفرمهای دیگر متفاوت باشد. ما فقط در تلاش برای ایجاد نسخه سبزی از پلتفرم آبی یا قرمز نیستیم. این نمونه خلاقیتی نیست که میخواهم در صنعت بازیهای ویدئویی ببینم.
هنوز به درستی نمیتوان منظور فیل اسپنسر از این مصاحبه را درک کرد، چون مایکروسافت در چند سال گذشته بازی انحصاری زیادی روانه بازار نکرده اما با توجه به خرید استودیوهای بزرگ توسط آنها، به نظر میرسد عناوین انحصاری بزرگی توسط این شرکت عرضه شود. در حال حاضر ایکس باکس دو بازی انحصاری بسیار مهم دارد که Halo Infinite و Starfield هستند و شاید با عرضه آنها بهتر بتوان بهتر منظور اسپنسر را درک کرد. در چند ماه گذشته مایکروسافت بازیهای انحصاری زیادی به طرفداران معرفی کرده، اما این عناوین در آینده نزدیک به بازار عرضه نخواهند شد. همچنین باید اشاره کنیم که این کمپانی تمرکز زیادی روی سرویسهای گیم پس و Xcloud دارد.
بیشتر بخوانید:
- تاریخ انتشار بازیهای جدید در مرداد ۱۴۰۰
- بررسی تاریخچه بازیهای ویدیویی – گذشته و بازیهای مدرن
- استیم دک برابر نینتندو سوییچ – آیا این مقایسه صحیح است؟
داستان کامل Call of Duty Modern Warfare 3
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این که استودیو های بیشتری داره چرا انحصاری نمیسازه ☹️☹️ واقعا حیفه
امیدوارم بتونه قدرت بازی سازی خودشون رو رو کنن...
موفق باشی
اگر مایکروسافت استراتژیکش بازی خوب و درجه یک باشه پس داره از استراتژیک خوبی استفاده می کنه برای جذب گیمر ها به پلتفرمش(البته نه فقط ایکس باکس فن ها بلکه سونی فن ها و نیتندو فن ها هم باید از بازی ها و کنسولش خوششون بیاد و جذبشون کنه و طرفدار های جدید رو اضافه کنه نه اینکه فقط ایکس باکس فنا خوششون بیاد و همون ایکس باکس فنای همیشگیشون رو دوباره بکشن سمت کنسول جدیدشون و گرنه شکست می خورن چون ایکس باکس فنا همه چیزو از مایکروسافت قبول می کنن)امید وارم مایکروسافت این نسل موفق بشه سونی رو شکست بده و ما سونی فنارو که یک زمانی طرفدارش بودیمو دوباره بکشه سمت خودش چون نسل ۸ واقعا حقش نبود
استراتژیکش..... ، استراتژیک
* : استراتژیش ،استراتژی
ببین من می تونم کلی غلط از کلی از کامنت ها بگیرم اما اینکارو نمی کنم چون بعضی ها هستن به درست بودن یا غلط بودن کلمات توجه نمی کنن و سریع می نویسن مگه دیکتس ؟ بعد کیبورد گوشی یا کامپیوتر یه موقع هایی دستت می خوره یه چیز دیگه می نویسی
هرچند منظور من اون چیزی نبود که تو برداشت کردی و هدفم غلط گرفتن نبود و بیشتر اصلاح بود
"بعد کیبورد گوشی یا کامپیوتر یه موقع هایی دستت می خوره یه چیز دیگه می نویسی"
اگه یه دفعه اشتباه میکردی میگفتم اوکیه و دستش خورده اما دو بار اشتباه نوشتن نشونه اینه که اشتباه کلمه رو فهمیدی
در هر صورت قصد من اون چیزی که فکر میکنی نبود.......
کارتون اصلا درست نیست، هر کسی ممکنه، هنگام تایپ اشتباه کنه؛ چه عیبی داره؟
اها فیل هم گفت و ما باور کردیم??
زنده باد فیل اسپنسر