چه بلایی سر Hearthstone آمده است؟
آخرین اکسپنشن Hearthstone تغییراتی را به همراه داشته که ماعادت داریم تا در تغییرات پایان سال بازی ببینیم. در حقیقت، انتشار United in Stormwind باعث تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به اکسپنشنهای سال گذشته در ...
آخرین اکسپنشن Hearthstone تغییراتی را به همراه داشته که ماعادت داریم تا در تغییرات پایان سال بازی ببینیم. در حقیقت، انتشار United in Stormwind باعث تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به اکسپنشنهای سال گذشته در بازی ایجاد کرد. برای چند روز اول، این بهروزرسانی در ابتدا بیشتر بر روی Combo Decks تمرکز داشت و البته پلیرهایی که با کشتن Minionهای خود سعی میکردند تا کوئستهای جدید بازیهای را نسبت به حریفهای خود زودتر به پایان برسانند. البته آرام کلمه خوبی برای اوضاع نیست چرا که بازیهای سریع در حال به پایان رسیدن در عصر خود هستند.
وقتی که مردم به خاطر اتفاق Alexstraza از کوره در رفته بودند را به یاد دارید؟ افزونه United in Stormwind شتابدهنده پرقدرتی برای فرمت استاندارد بازی محسوب میشود و این سوال را مطرح میکند که «Deck هر پلیر به چه سرعتی حریف را از پای درمیآورد؟» اگر جواب «زیاد» نباشد، باید روش دیگری را برای بازی انتخاب کنید.
Hearthstone با سرعت بالا، چیزی نبود که هر کسی بتواند پس از کم شدن سرعت Forged in the Barrens، آن پیشبینی کند. بسیاری از حدس و گمانهایی که قبلا از کارتها منتشر شده بود، عملا بیاعتبار شدهاند.
Spell Mage بدون تغییر باقی مانده است
بله، همه چیز هم عوض نشده. حالا میدانیم که Incanter's Flow میتواند کل Deckهای بازی Spell Mage را با تحفیف روبرو کند. پچ قبلی بازی کمک بسیار زیادی کرد تا درصد پیروزی که میشد Spell Mage بهدست آورد را کم کند. اما با عرضه دک Sorcerer's Gambit آن کار تقریبا نیمهتمام ماند. مشابه Cornelius این کارت نیز در مغایرت با پیشبینیهای حرفهای بازی از آب در آمد. البته این دفعه قضیه دستکم گرفتن بود.
بسیاری از کارتهای جدید به شکلی طراحی شدهاند تا کارتهای اولیه خود را پشتیبانی کنند. First Flame و Ignite و بسیاری از جادوهای فراموششده Frost مثل Flurry و Ice Barrier میتوانند به سرعت کوئستهای بازی را به اتمام برسانند. در حقیقت اغلب آن میتواند در دور ششم یا هفتم به اتمام برسد. با وجود این که چنین سبک بازیای چقدر ظالمانه بهنظر میرسد، دک در عمل نسبتا عملکرد منصفانهای دارد.
بازی حالا چند کوئستلاین قابل اتکا دارد
یکی از غافلگیریهای بزرگ این پچ، کوئستهای واقعا عالی آن هستند. کارتهای کوئستلاین جدیدی به بازی اضافه شدهاند و این سومین باری است که Hearthstone از مکانیک کوئستلاین در بازی استفاده میکند. به این ترتیب، با استفاده از کارتهای کوئست، میتوان بازی را با ۱ واحد مانا تضمینشده آغاز کرد. پس از انجام بازی، شرایط خاصی وجود دارد و پس از انجام اتفاق به بازیکن پاداش بزرگی داده میشود.
کوئستلاینها حالا با کارتهای کوئست قبلی فرق میکنند چرا که هم اکنون شامل سه مرحله میشوند که هر کدام نتیجه خاص خود را دارند. حال ساختن دکها کمی پیچیدهتر شده است. برای مثال در دک Demon Hunter، دلیلی که بهخاطر آن نمیشود از شر Skull of Gul'Dan خلاص شد، این است که کاهش مانا از Final Showdown Questline به شکل یکسان عمل میکند. این یعنی بازیکن در دک خودش حتی نیازی ندارد تا با Demonslayer Kurtrus بازی کند. گذشته از Battlegrounds Battlemaster که طبق پیشبینیهای مردم از بین، گیمرها با مواردی که باید تغییر میکردند موافق نیستند.
حرکت درست برای تیم توسعهدهنده بازی Hearthstone، صبر کردن بود. دمیجهای بالا مشکلی بود که توسط تیم هم تایید شده. بازیکنان حال میتوانند با استفاده از مشکلات بازی، تقلب کنند و به سرعت بر حریفان خود پیروز شوند. باید صبر کرد و دید آیا آنها میتوانند بازی را به تعادل برسانند یا خیر؟
بیشتر بخوانید:
- چرا باید بازی Hearthstone را امتحان کنیم؟
- برای اولین بار یک دختر گیمر جایزه بزرگ Hearthstone را به دست آورد
- چطور بلیزارد طی ۳ سال از عرش به فرش رسید؟
منبع: PC Gamer
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.