گوگل از هدف بازیهای انحصاری استیدیا میگوید
فیل هریسون، نایب رئیس گوگل در بخش استیدیا جزئیاتی را در مورد بازیهایی که در این پلتفرم استریم خواهیم دید، اعلام کرده. او اظهار داشت تماشای بازیهایی که در این پلتفرم خواهیم دید، به اندازه ...
فیل هریسون، نایب رئیس گوگل در بخش استیدیا جزئیاتی را در مورد بازیهایی که در این پلتفرم استریم خواهیم دید، اعلام کرده. او اظهار داشت تماشای بازیهایی که در این پلتفرم خواهیم دید، به اندازه بازی کردنشان لذتبخش خواهد بود.
هریسون طی مصاحبهای با IGN و دیگر رسانهها در میز گرد دفتر انگلستان گوگل، در این باره گفت:
خلاقیتی که ما میخواهیم معرفی کنیم این است که تماشای بازیها به اندازه بازی کردنشان لذتبخش باشد. این امر حتی میتواند روش جدیدی برای تجربه بازیها را به وجود آورد. بیشتر بازیهایی که امروزه بازی میکنیم، بر اساس تعداد ضربات دکمه بر ثانیه ارزیابی میشوند. تماشای یک ویدیو در یوتیوب ضربات دکمه را به ساعت میرساند. شاید در این میان چیزی وجود داشته باشد که به بازیکنِ کمتر درگیر در بازی، اجازه دهد تجربه بخشی از بازی بودن را داشته باشد. اما شاید آنها کمی دید متفاوتی نسبت به دنیا داشته باشند. شاید آنها دید استراتژیکتری دارند.
گوگل قبلا هم به این موضوع اشاره داشته که استیدیا چگونه میان بازی کردن و تماشای آن پُلی برقرار میکند. هریسون از بازی Ghost Recon Breakpoint برای توضیح نقشههای شرکت استفاده کرد:
اگر نگاهی به گوست ریکان برکپوینت بیندازید، قابلیت هیجانانگیزی مازاد بر احتیاجْ درون آن برای ارتباط استریم وجود دارد که در آن میتوانید ببینید دوستانتان در حال تماشای چه چیزی در بازی هستند. این موارد مثالهایی اولیه هستند که در طول زمان، استریمها را برای کاربران جذابتر از پیش میکنند و به آنها برتریهایی میبخشند.
برکپوینت فقط مثالی است از قابلیتهای استیدیا در مورد یک بازی که در کنار کنسولهای سنتی برای این پلتفرم نیز حضور دارد. بنابراین دیدن این مورد برای بازیهایی که به طور کلی برای استیدیا طراحی شدهاند، جالب توجه خواهد بود. هریسون همچنین بر این موضوع تأکید کرد که گوگل همچنان به بازیهای جهان باز گسترده در حد عناوین اسسینز کرید علاقهمند است. دریافتن این مورد هیجانانگیز به نظر میرسد که بازیهایی در این حد و اندازه با قابلیتهای ارتباطی استریم به طور موردی اساسی و نه محتوای اضافه چگونه خواهند بود.
گوگل استیدیا این نوامبر (آبان) عرضه میشود و حتی در صورتی که شکست بخورد، میتواند آغازی بر آینده استریم در بازیهای ویدیویی باشد. گوگل بر این باور است که این تکنولوژی موجب میشود رسانندههای خدمات اینترنتی، سیاستهای استفاده منصفانه خود را تغییر دهند. در این مقاله میتوانید نگاهی به تمام اطلاعات منتشر شده از سرویس استریم استیدیا بیندازید.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.