بازیکنان Call of Duty Vanguard از مچمیکینگ بازی ناراضی هستند
بازی Call of Duty Vanguard به تازگی منتشر شده و بازیکنان از همین حالا از سیستم مچمیکینگ مهارتمحور بازی ناراضی هستند. نظرات درباره نسخه جدید کالاف دیوتی متغیر است. در حالی که بخش داستانی و ...
بازی Call of Duty Vanguard به تازگی منتشر شده و بازیکنان از همین حالا از سیستم مچمیکینگ مهارتمحور بازی ناراضی هستند.
نظرات درباره نسخه جدید کالاف دیوتی متغیر است. در حالی که بخش داستانی و زامبی بازی با واکنشهای به نسبت سردی مواجه شدهاند، به نظر میرسد بخش چندنفره نسبت به نسخه سال گذشته و حتی بتایی که مدتی پیش برگزار شده بود نظرات مثبتتری دریافت کرده است. با این حال، یک ویژگی خاص که چند سال است بازیکنان را دو دسته کرده، همچنان در Vanguard به قوت خود باقی است و طبق معمول جنجال میآفریند.
درباره Skill-Based Matchmaking (یا به طور خلاصه SBMM) صحبت میکنیم. این سیستم که در تمامی حالتهای چندنفره نسخههای اخیر کالاف دیوتی اعمال شده است، روی کاغذ قرار است بازیکنان را طبق مهارت و عملکردشان در بازی دستهبندی کند و در مچها مقابل یکدیگر قرار دهد. هدف از این سیستم، باز هم حداقل روی کاغذ، این است که تمام بازیکنان با هر سطح مهارتی که دارند بتوانند در فضایی عادلانه با بازیکنان همسطحشان بازی کنند.
اما بسیاری از بازیکنان معتقدند که این سیستم اتفاقا به بازی ضربه میزند. اگر نسخههای اخیر کالاف دیوتی را بازی کرده باشید، قطعا بارها برایتان پیش آمده که در یک بازی نسبتا خوب باشید و با آرامش موفق به پیروزی شوید، و ناگهان در بازی بعدی با بازیکنانی بسیار ماهرتر مواجه شوید، برای بردنشان مجبور شوید با نهایت جدیت بازی کنید (اصطلاحا Sweaty شوید)، و آخر هم یک شکست سنگین را تجربه کنید. خیلیها معتقدند این سیستم باعث از بین رفتن لذت بازی شده است و صرفا باید به حالتهای Ranked و رقابتیتر محدود شود.
این شکایات با انتشار Call of Duty Vanguard دوباره ترند شدهاند. تعدادی از بازیکنان معروف و حرفهای کالاف دیوتی در توییتر نارضایتی خود را از مچمیکینگ بازی ابراز کردهاند. در این میان هم «لیل جان»، رپر آمریکایی، به یک میم تبدیل شده است. بعد از این که او در یکی از رویدادهای پیش از انتشار بازی نشان داد مهارت چندان زیادی در بازی ندارد، حالا از نامش به نمایندگی بازیکنان ضعیفتری که به لطف SBMM با شما همتیمی میشوند استفاده میشود.
البته لازم به ذکر است که عدهای دیگر معتقدند SBMM تاثیر مثبتی روی بازی میگذارد و بازیکنان حرفهایتر را مجبور میکند با همسطحان خودشان بازی کنند. اما در کل میتوان گفت تا وقتی که مچمیکینگ مهارتمحور به شکل کنونی خود در کالاف دیوتی حضور داشته باشد، هر سال شاهد موج گرفتن دوباره این بحث خواهیم بود.
Call of Duty Vanguard هم اکنون برای پیسی و کنسولهای نسل هشتم و نهم پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس قرار دارد.
ویجیاتو سینما: بهترین دنبالههای سینمایی که در سال ۲۰۲۲ میآیند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خیلی بهتر میشد اگه فقط مولتی پلیرش مفتی بود بعد کمپینش و زامبیش پولی بودن که توی زامبی خیلی کامو های بیشتری بدن برای باز کردن بعد توی کمپین هم بعد تموم کردنش کلی اسکین بدن یا مثلا ماموریت های روزانه برا زامبی و کمپین که باهاش یه واحد پول مخصوصی بگیری که براش یه شاپ مخصوص باشه اینجوری هم همه میتونن بازی کنن همم از بازی خوب پول درمیاره
سلام
سیستم بازی واقعا قبولی ندارم،چون یک دست با تازه کار ها میافتی یک دست با حرفه ای ها ?مثلا وقتی تازه بازی را شروع کردم من لول ۲ با لول ۲۲۰ میافتم تو بازی که عملا من هیچ شانسی در مقابلش نداشتم!
بدترین کالاف تاریخ
به عقل کسی که بخواد برای این بازی هزینه کنه
بدجور باید شک کرد
?
صد میلیون میدی سیستم بگیری بعد برای این بازی هزینه نمیکنی ؟؟
خب آخه افتضاحه چرا براش پول بدم
مخصوصا من که عادت دارم همه بازی ها ۶۰ دلار قانونی بخرم کلی برام خرج داره
پولش شما بده بخرم خوبه ???
باید به عقل تو شک کرد که واحد کشورت ریاله بعد به دلار خرج میکنی (تازه اگه دروغ نگفته باشی که گفتی)
❌????❌❌?
?❌?
بدترین کالاف تاریخ
به عقل کسی که بخواد برای این بازی هزینه کنه
بدجور باید شک کرد
❌❌❌??
که اینطور
در ضمن فکر کنم دیگه ترول ها بن شدن دیگه خبری ازشون نیست
همین راک شیش ساعت پیش پیم داد
شتتتتت
به نظرم ونگارد باز هم صرفا یه درجا زدن با تغییرات جزئی بود. داستانش با وجود اینکه میخواستن کمی متفاوت باشه. ولی باز هم به همون قضیه اینکه آلمانی ها و ژاپنی ها خیلی بد و خونخوار و ظالم و حتی ترسو هستن و آمریکایی ها و انگلیسی ها بهترین سربازا هستن برمیگرده. حالا این وسط هم یه قضیه کلیشه ای وجود آزمایش های مخفیانه وجود داره که واقعا برای کسی که هزار بار این سناریو رو دیده. صرفا با یه کمپین بکش و بترکون و پیشروی کن مواجه میشه... از این لحاظ من کمپین بتلv رو بیشتر ترجیح میدادم. اون بیشتر به جنبه انسانی جنگ توجه داشت... ولی باز هم میگم. گیم پلی واقعا صیقل خورده ای داره. ولی خب کدوم کالافی هست که گیم پلی خوبی نداره؟... درباره SBMM هم باید بگم من خودم به شخصه توی بازی های دیگه ترجیح میدم دو تیم از لحاظ داشتن بازیکن های تازه وارد یا حرفه ای. در یک میزان باشن. یعنی به همون اندازه ای که بازیکن حرفه ای توی یه تیم میندازه. بازیکن تازه وارد هم بذاره. اینطوری بازی خودکار حتی برای تازه وارد ها هم جذاب میشه. برای مثال در مولتی های بتلفیلد. هم شما بالاترین لول رو میبینین و هم لول 1 . ولی واقعا معنیش این نمیشه که از بازی لذت نبرین.... البته توی همون بتلفیلد هم این قضیه ترازو که میزان وجود این بازیکن ها در هر تیم رعایت نمیشه و خیلی وقتا پیش میاد که در یک تیم. میزان حرفه ای ها بیشتر از تیم مقابل بوده
بنظرم SBMM چیز خوبیه و وجودش لازمه
حالا چون بعضیا میگن جذابیت بازی کم میشه ، میتونن برای مچمیکنیگ دوتا گزینه بذارن که خود آدم انتخاب کنه :۱- مچمیکینگ عادی ۲- مچمیکنیگ بر اساس مهارت SB
سیستم خوبیه ولی در صورتی که رویکرد "عه بردی؟! حالا با اسکواد قهرمانای جهان میندازمت" رو نداشته باشه؛ اینجوری باشه هر بار بازی کردن یا سطحش از تفننی بازی کردن هم میاد پایینتر یا میره بعنوان یکی از عذابـای جهنم لیست میشه.
کال آف دیوتی ونگارد به غیر از بخش داستانی بخش دیگه ای هم داره؟
مولتیپلیر&
Nazi zombie