در بازی Elden Ring اجازه توقف جریان بازی را نخواهید داشت
پس از تماشای ویدئوی گیم پلی بازی Elden Ring، طرفداران متوجه بازگشت ویژگی همیشگی استودیو فرامسافتور شدند. بالاخره بعد از سپری شدن انتظاری طولانی، طلسم بازی Elden Ring که مدتها در سکوت خبری به سر ...
پس از تماشای ویدئوی گیم پلی بازی Elden Ring، طرفداران متوجه بازگشت ویژگی همیشگی استودیو فرامسافتور شدند.
بالاخره بعد از سپری شدن انتظاری طولانی، طلسم بازی Elden Ring که مدتها در سکوت خبری به سر میبرد، شکست شد و اطلاعات و جزئیات جدیدی از آن منتشر شد. پنج شنبه گذشته ویدئویی از گیم پلی به نمایش در اومد که محیط بازی در سرزمین Lands Between و طراحی خلاقانه یکی از باس های بازی را به نمایش میگذاشت و طرفداران توانستند با توجه به ویدئوی 15 دقیقهای ، گمانهزنیهای خود را آغاز کنند.
استودیو فرامسافتور که پیش از این نشان داده بود در زمینه طراحی محیط آثار خود به طرز فوق العاده استنثایی کار میکند، اکنون پا به عرصه محیط جهان باز گذاشته و بازی Elden Ring را در این سبک خلق کرده است.
با چنین مسئولیت بزرگی، این استودیو مکانیزمها و جزئیات منحصر به فردی در اثر خود به کار برده که در دیگر بازیهای سبک جهان باز نیز اُنس پذیر باشد. به تازگی، عده زیادی از طرفداران سخت مشغول بحث و گفتگو در رابطه با سیستم ساخت اقلام کوله پشتی شخصیت اصلی بازی بودند که متوجه یکی از ویژگیهای نامحسوس ولی تعمدی فرامسافتور در بازی شدند که یک بار دیگر در اثر جدید آنها نمایان شده است.
با این حال طرفداران تیزبین متوجه شدند که منوی ساخت اقلام موردنیاز، پشت زمینهای نیمه شفاف دارد که بازیکنان میتوانند جابجا شدن شخصیت خود را در پس آن مشاهده کنند.
اگر شما پیش از این یکی از بازیهای سری Dark Souls یا حتی Bloodborne را انجام داده باشید میدانید که مشاهده کردن شخصیت بازی در پشت زمینه صفحه منو بدین معناست که خبری از متوقف شدن جریان بازی هنگامی که در منوی آن هستید، وجود ندارد.
متوقف نشدن جریان بازی این حقیقت را آشکار میکند که بازیکن باید همواره هوش و حواس خود را به محیط اطراف جمع کند و در شرایط نابسمان و خطرناک، هوس سر زدن به منوی اقلام و تجهیزات را نداشته باشد.
از آنجا که طرفداران استودیو فرامسافتور با خصلت تعمدی سازندگان برای نبود منوی متوقف شدن جریان بازی آشنا هستند، شاید وجود این ویژگی در بازی Elden Ring نیز خبر غافلگیرکنندهای برای این دسته از بازیکنان به شمار نرود. هرچند افراد دیگری همچون کاربر Reddit_Fool در سایت ردیت برای آن دسته از افرادی که دل خوشی از این ویژگی ندارند، دلیل آوردند که راه و روش خاصی برای متوقف کردن جریان بازی در آثار فرامسافتور وجود دارد که پیش از این طرفداران متوجه آن شده بودند.
برای این کار تنها کافی است به صفحه بخش تنظیمات برید و دکمه خروج از بازی را بزنید. در این حالت، وضعیت مکانی شما و دشمنانی که تا آن لحظه از سر راه خود برداشتهاید، ذخیره میشود و زمانی که دوباره وارد بازی شوید، دقیقاً از همان مکان به کار خود ادامه خواهید داد و در جایگاههای ذخیره سازی سری دارک سولز که به Bonfire معروف هستند، ظاهر نمیشوید.
البته باید اشاره کرد بازی Sekiro: Shadows Die Twice که در سال 2019 توسط استودیو فرامسافتور عرضه شد، از این قاعده مستثنی بود و عملاً زمانی که وارد منوی بازی میشدید، جریان بازی نیز متوقف میشد.
طرفدارانی همچون کاربر Tinko01 معتقد هستند که این تغییر در ویژگی همیشگی استودیو به این علت بوده که سکیرو یک بازی تماماً آفلاین و تک نفره بود و همچون دیگر آثار استودیو شامل تهاجمهای آنلاین و تجربه همکاری دو نفره در بازی نمیشد که متوقف شدن جریان بازی در نهایت منجر به مختل شدن وضعیت بازیکن بشود.
از آنجا که اعلام شده بازی Elden Ring دارای ویژگیهای آنلاین همچون تهاجم به دنیای یک بازیکن دیگر، PVP و تجربه همکاری دو نفره میباشد، پس وجود منوی فعال و پویا که جریان بازی را مختل نکند، قابل انتظار است.
در هر صورت اینطور به نظر میرسد که اکثر طرفداران بازی Elden Ring با این ویژگی مشکلی نداشته باشند، البته تا زمانی که بازیکنان بتوانند در منوی بازی، به خوبی محیط اطراف در پشت زمینه صفحه را مشاهده کنند و دید مناسبی از شخصیت خود داشته باشند که با خطری مواجه نشود.
خوشبختانه به نظر میرسد که راههایی برای کوچک کردن صفحه یا کنار بردن دیگر جزئیات رابط کاربری در بازی وجود خواهد داشت.
اگرچه در ویدئوی گیم پلی بازی Elden Ring شاهد حضور ویژگیها و مکانیزمهای دیگری بودیم که اهمیت بیشتری نسبت به متوقف نشدن جریان بازی داشتند اما طرفداران کنجکاو هستند که بدانند چه ویژگیها و نشانههای دیگری از آثار پیشین استودیو فرامسافتور در اثر جدیدشان بازخواهند گشت.
بازی Elden Ring در تاریخ 25 فوریه 2022 (6 اسفند 1400) برای پیسی، پلی استیشن 5 و 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.
ماینکرفت #۴۵ – مینیگیم معروف ماینکرفت رو شبیهسازی کردیم
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این دیگه بازی سختی نیست آتی آرامشه اونجوری که من دیگه از استرس نمیخوابم
ماینکرافت هم همینطوره!
تازه اگه دستگاه رو خاموش کنی باز هم بازی متوقف نمیشه!
ماینکرافت آنلاین اینجوریه
من آفلاینشم همین بلا سرم اومده!
من که به این ویژگی عادت کردم ?
البته برای کسانی که گیمر های هاردکور هستن و سولز فن هم هستن این یه خبر خوبه و منم خوشحال کرد.
چون به نظرم بازی های استاد میازاکی باید مثل همیشه سخت باشن و نباید آسون بشن چون ما سولز-بورن پلیر ها این بازی ها رو بخاطر سختی شون دوست داریم نه اینکه آسون باشه و راحت مراحل رد بشن.
امیدوارم دیس لایک نخورم و فحش هم ندید?
البته بخش ناراحت کننده اینه که اگه مامان یا بابا تون گفت برو 5 تا نون بربری خاش خاشی پنجه درشت کن جدی بیار نمی تونی بازی رو پاز بدی?
از بازی میای بیرون کاری نداره
فکر کنم رزیدنت اویل 7 هم اینجوری بود.?
نه داداش
اون پاز داره
البته تو اینونتوری و نقشه که میری بازی متوقف نشده
ولی با پاز متوقف میشه کاملا
بله منم منظورم اینورتوری و نقشه بود
معرفی می کنم! هاردن رینگز! :/