پس از موفقیت باورنکردنی Halo: Combat Evolved در سال ۲۰۰۱، بازی Halo 2 قرار بود یک ماموریت غیرممکن را انجام دهد که در نهایت صنعت بازی را برای همیشه تغییر داد.
۲۰ سال از زمان عرضه اولین بازی سری Halo میگذرد و نمیتوان منکر این موضوع شد که کار استودیو بانجی در توسعه دو بازی Halo 2 و Halo: Combat Evolved صنعت بازیهای ویدیویی را تا حد بسیار زیادی تغییر داده است. شاید بازی اول این تحول بزرگ را شروع کرده باشد اما همانقدر که بانجی برای ادامه داستان آن هیجان داشت Halo 2 نیز نقش بسیار پررنگی در این موفقیت داشته است.
بازی Halo 2 اولین بار در E3 2003 به نمایش درآمد و نسخههای نمایشی آن با مفاهیم و مکانیکهای خارقالعادهای از جمله کنترل کردن ماشینها و سلاحهای دوگانه، بازیکنان را به شدت هیجان زده کرد.
با این وجود، ظاهرا تریلر آن چیزی نبوده که بانجی با موتور نهایی Halo 2 آن را ساخته و نمایش ارائه شده در ابتدا قرار بود به طور کامل حذف شود. تا پایان توسعه بازی زمان بسیار زیادی باقی مانده بود و پس از پخش آن تریلر، بانجی کاملا متوجه شده بود که برای Halo 2 باید کار زیادی انجام شود تا بازی در زمان اعلام شده (نوامبر ۲۰۰۴) عرضه شود.
در حالی که مشکلات زیادی سد راه توسعه آنها قرار گرفته، کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز قرار بود در سال بعد از عرضه Halo 2 وارد بازار شود که این امر فشار زیادی برای شرکت توسعه دهنده به وجود میآورد تا بازی خود را قبل از کریسمس سال ۲۰۰۴ عرضه کند.
Halo 2: موقعیت حساس بانجی و چرخه توسعه بی رحمانه
اصطلاح کرانچ (Crunch) که در اینجا «موقعیت حساس» یاد شده، معمولا به زمانی گفته میشود که افراد مجبور میشوند ۵۰ ساعت در هفته یا بیشتر کار کنند و بسیاری از توسعهدهندگان استودیو بانجی به مدت یک سال و نیم همین کار را برای توسعه بازی Halo 2 انجام دادهاند. بازی نه تنها وظیفه مهم دنباله Halo: Combat Evolved را به دوش میکشید، بلکه تا حدی از آن پیشی گرفت و چیز کاملا جدیدی را برای بازیکنان ارائه کرد.
همچنین باید توجه داشت که بانجی مجبور شده بود در ظرف مدت یک سال و نیم توسعه بازی را از صفر شروع میکرد. همین امر باعث شد تا شرکت مستقر در سیاتل بیش از یک سال هیچ بازی دیگری نداشته باشد و توسعهدهندگان تمام محتوا بازی را بدون اینکه بتوانند آنها را تست کنند، ایجاد میکردند.
برخی از کارمندان بانجی، برای توسعه Halo 2 مجبور بودند از صبح بسیار زود وارد دفاتر شوند و کارهای خود را تا پاسی از شب ادامه دهند و این فرآیند طی ماهها ادامه پیدا میکرد. به گفته کریس هارنی، رهبر طراحی آن زمان استودیو بانجی، بحران Halo 2 بیرحمانهترین چرخه توسعهای بود که شرکت تا آن موقع پشت سر گذاشت.
بازی Halo 2 تجربه چند نفره آنلاین صنعت بازی را برای همیشه تغییر داد، هرچند بانجی در مواقعی از کار خود احساس میکرد که این ویژگی در بازی نهایی ارائه نخواهد شد. همچنین داستان بازی نیز بر اساس برنامه ریزیهای اولیه این استودیو ساخته شده بود و پایان ناگهانی آن به دلیل محدودیت زمانی چرخه توسعه بوده است. البته پس از موقعیت بسیار حساس Halo 2، بانجی به یک سازمان کارآمدتر تبدیل شد و توانست برخی قطعات گم شده از داستان Halo 2 را در Halo 3 ارائه کند.
نبرد توسعهدهندگان بانجی علیه مشکل بزرگی به نام کرانچ بلافاصله پس از Halo 2 پایان نیافت و تا زمان انتشار اولین بازی Destiny ادامه پیدا کرد، اما پس از عرضه Destiny 2 به پایان رسید. از آن زمان تاکنون، بحران کرانچ بیشتر به یک انتخاب شخصی برای توسعهدهندگان تبدیل شده است. در واقع بانجی از اتفاق ۱۷ سال پیش خود درس گرفت و متعهد شد که دیگر این روش را تکرار نکند. بنابراین Halo 2 نه تنها استانداردهای گیم پلی زمان خود را تغییر داد، بلکه اهمیت چرخههای توسعه سالم را نیز برای تمام صنعت برجسته کرد.
با اینکه من پلی استیشن بازی میکنم ولی انصافا بازی هیلو خیلی خوبه مخصوصا هیلو اینفینیت که جدید اومده
همش پست میزارید که فلان بازی ایکس باکس گیمینگ را متحول کرد.
من قبول دارم مجموعه هیلو تاثیر گزاره ولی باید بدونیم آنچارتد و گاد آف وار هم کم انقلاب نکردن توی بازی ها!
ارزش بازی کردن داره هنوز؟
یه ۳۶۰ دارم داره خاک میخوره میخوام یه یادی از قدیما کنم
هیلو ۲ و ۳ رو دان کنم روش ؟؟؟
( هک شده کنسول)
شاهکار نسل ها
به معنای واقعی کلمه شاهکاره ❤?
هیلو جدید چکار میکنه؟
گند میزنه دیس لایک
میترکونه لایک
اگه هیلو ۳ منتشر نمیشد داستان این بازی یکی از بدترین پایان بندی های تاریخ محسوب میشد
بعدا باید بگیرمش
هیلو ۱ رو به تمامی ذغال باز های جهان توصیه میکنم
رفت تو صف دانلودم?
راستش متاسفانه خودش رو که هنوز بازی نکردم(البته رو گیم پس هست، ولی نمی دونم چرا سراغش نمیرم.شاید چون قدیمی شده یکم)
ولی اینجور مقاله ها شناختم رو از بازی زیاد می کنه
البته ناگفته نماند که هر ۲ روز یه بار همچنان دارم آهنگ بی نظیرش رو گوش میدم!