اولین نگاه به بازی Weird West – تلاقی دیسانرد و فالآوت
در راه رسیدن به شهرکی هستم تا کارهای جایزهبگیری خودم را انجام دهم و باز هم دنبال مجرم دیگری بگردم، که ناگهان گروهی از زامبیها به سمتم حمله میکنند. زامبیها مسلحاند و به سمتم دینامیت ...
در راه رسیدن به شهرکی هستم تا کارهای جایزهبگیری خودم را انجام دهم و باز هم دنبال مجرم دیگری بگردم، که ناگهان گروهی از زامبیها به سمتم حمله میکنند. زامبیها مسلحاند و به سمتم دینامیت پرتاب میکنند! هر چه شلیک میکنم نمیمیرند و پرروتر از قبل، به تهاجم ادامه میدهند. بالاخره و به شکل کاملا ناگهانی به دینامیتی که در دست یکیشان بود شلیک میکنم و بوم! منفجر میشود و زامبی را متلاشی میکند. بقیهشان را هم به همین شکل میکشم تا دیگر کسی مزاحمم نباشد. این دنیای Weird West است، جهانی خشن، بیرحم و البته ایمرسیو.
Weird West در عین حال که دنیایی غنی دارد، سخت و چالشبرانگیز هم هست. این عنوان که ترکیبی از ژانر نقشآفرینی و شوتر است و حالت دوربین هم در اغلب اوقات Top - Down است و گاهی هم تبدیل به ایزومتریک میشود، توسط استودیوی WolfEye توسعه مییابد. رهبر پروژه نیز کسی نیست جز رافائل کولانتینیو، شخصی که استودیو آرکین را تاسیس کرد و در ساخت Dishonored و Prey نقش مهمی داشت. عشق و علاقه کولانتینیو به عناوین ایمرسیو، در Weird West نیز کاملا مشهود است، ولی این بار شاهد ترکیبی از این علاقه با فالآوتهای قدیمی هستیم که جهان این بازی را تعریف میکنند.
Weird West به روایت داستان یک شخص بسنده نمیکند و در ابتدا دنیای رای نشانتان میدهد که هم وسترن است، هم با جادو پر شده و هم موجودات فانتزی را در خود جای داده؛ به معنای واقعی کلمه Weird یا عجیب. بازی قصه ۵ کاراکتر مختلف را به شکل همزمان روایت میکند که در ابتدا شاهد این هستید که پدر و پسری توسط گروهی از راهزنان که خود را Stillwaters صدا میکنند مورد تهاجم قرار گرفتهاند. راهزنان موفق به کشتن پسر میشوند و پدر را نیز به اسارت گرفته و پیش شخص آدمخواری میبرند که انگار مافوقشان است. دوربین اینجا کات میخورد و شما را در قالب همسرِ مرد به اسارت گرفته شده قرار میدهد: Jane Bell. جِین که خودش هم قبلا جایزهبگیر بوده و با مجرمین مبارزه میکرده، پس از ازدواج و تشکیل خانواده، جنگیدن را کنار گذاشته و تفنگش را در جایی خاک کرده تا بهجز در مواقع نیاز، سراغش نرود. کلانتر شهر پس از پی بردن به ماجرا، به کمک شما میآید تا همسرتان را نجات دهید و انتقام فرزندتان را هم بگیرید.
از همینجا نقشه Weird West باز میشود و گرچه در ابتدا به تمامی نقشه دسترسی ندارید، اما با کمی گشت و گذار میتوانید این مورد را هم حل کنید و نقشه را به شکل کامل و جامع در دست داشته باشید. البته این کار کمی خطرناک هم هست، مخصوصا اگر پای پیاده باشید، چرا که Stillwaterها در میانه راه به شما حمله خواهند کرد، کایوتها به شکل گلهای شبیخون خواهند زد و زامبیها نیز با دینامیتهایشان به استقبالتان خواهند آمد. همین تعاملهای عجیب و گاهی سخت با دنیای بازی، باعث میشوند Weird West جذابتر باشد و بتواند کاری کند که دقیقا مثل دیسانرد، مدام به سیوهای قبلی مراجعه کنید و پلیاستایلهای مختلف را برای پیشروی امتحان کنید.
مبارزات بازی هم تنوع بسیار زیادی دارد. همانطور که بالاتر گفتیم، این عنوان ترکیبی از شوتر و نقشآفرینی است و همین اجازه میدهد که به سلاحهای بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و با لول آپ کردن، قدرتهای جدید هم کسب کنید تا نوع مبارزه را عوض کرده و با استراتژیهای جدید به تقابل دشمن بروید. راههای جنگیدن نیز زیاد است: شما میتوانید با مخفیکاری به پشت دشمن بروید، بشکهای از اسید را روی آنها خالی کنید و از شرشان خلاص شوید. یا هم لامپی نفتی به سمتشان پرتاب کنید و آن را با گلوله منفجر کنید تا دشمن در آتش بسوزید. اگر هم خواستید میتوانید با لگد زدن به دشمن آنها را روی زمین بیندازید و سپس با اسلحه تیر خلاص را بزنید. در یک کلام، هر طوری که خواستید بازی کنید!
بازیهای نقشآفرینی و تاپ داون زیادی نیستند که همانند Weird West به شما اجازه انتخابهای متعدد دهند: بازیکن میتواند تقریبا با همه اشیاء داخل بازی تعامل داشته باشد و از آنها استفاده کند. شکستن بشکه آب وقتی که آتش گرفتهاید کمک میکند جان خود را نجات دهید، پریدن روی اشیاء مختلف قابلیتهای بسیار زیادی را باز میکند و غلت خوردن داخل پنجرهها نیز حس تجربه عنوانی سوم شخص را میدهد که در عناوین ایزومتریک بسیار نادر است.
جهان Weird West خطرناک و زنده است؛ هر کاری که انجام دهید بر دنیای بازی تاثیر خواهد گذاشت و عواقبش را خواهید دید. مثال میزنم: بعد از اینکه کمی پول به دست آوردهاید و میخواهید به شکار یکی از مجرمین بروید، تفنگداری به شما میگوید که در ازای دریافت مبلغی، همراهتان خواهد آمد و به عنوان بادیگارد، مراقبتان خواهد بود. شما هم قبول میکنید و او را با خود به مبارزه میبرید. حین جنگیدن به اشتباه به چراغ نفتی شلیک میکنید و دوستتان به آتش کشیده شده و میمیرد. بعد از اتمام نبرد، جیب او را خالی کرده و ترکش میکنید. بعد از مدتی که کاملا او را از یاد بردهاید، با شخصی روستایی مواجه میشوید و در خلال صحبتهایتان، متوجه میشوید که این روستایی، برادر همان بادیگارد بوده است. او کمی برای برادرش مرثیهسرایی میکند و بدون اینکه بداند، قاتلش را لعن و نفرین میکند و قسم میخورد که خون وی را خواهد ریخت. Weird West هیچوقت اجازه نمیدهد که کارهای خوب یا بدتان را فراموش کنید، فرقی هم نمیکند که چقدر بزرگ یا کوچک باشند.
محیط و دنیای Weird West نیز تمام اعمال شما را به خاطر میسپارد. داستان ۵ شخصیت اصلی به شکل کاملا مستقل روایت میشود، اما هر یک از انتخابهایی که داشتید، روی داستان ۴ شخصیت دیگر تاثیر دارد و عواقبش قطعا مشاهده خواهد شد. در مرحله نهایی، این ۵ نفر با هم ملاقات میکنند و آنجاست که میبینید اثر پروانهای در Weird West چه خوب و ظریفانه جاگذاری شده و المانهای نقشآفرینی چقدر حرفهای کار شدهاند.
Weird West اصلا شبیه بازیهایی که تجربه کردید نیست، این عنوان سورپرایزهای بسیاری پشت دست خود قایم کرده و هر لحظه میتواند شما را غافلگیر کند. اگر به سبک بازی عادت ندارید، کار سختی خواهید داشت و تا به سیستم و مکانیزمها عادت کنید، دفعات فراوانی کشته خواهید شد و چالشبرانگیز بودن Weird West را خواهید چشید. بازی اصلا تکراری نمیشود و مثل Assassin's Creed Valhalla نیست که بعد از چند ساعت، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد.
Weird West در ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ برای پلیاستیشن ۴ و ۵، اکسباکس وان، سری اکس و اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
intresting
جای این بحث اینجا نیست..
آره داش اصلا اینا به صورت شیطانی از مانیتور بیرون میان و روح پلیر را تسخیر میکنند
درسته هرکس میتونه نظرش بده ولی نباید فراموش کنی گاهی میتونی هیچی نگه
اقا کسی منکر نشده اینا هستن ولی اینی که میگی زیاده رویه . نمیشه از هرچیزی یه چی دیگه در بیاری .
تو بازی ها هست این چیزا ولی من که تو این چیزی نمیبینم درضمن اگرم باشه لازم نیست اوونقدرا هم برات مهم باشه .هست دیگه
بازی بعدیشون رو «حتما» هماهنگ میکنیم سانسور بکنن، زیر بار نرفتن هم میریم سراغ کارگروه م?صاد?یق مجرمانه :))))
بیا جوابتو گرفتی:)
گودبای?✌
عالیییی بود ??
دمتون گرم
??
یکی بود عین تو...
اونم از این حرف ها میزد؛ اسمش رو یادم نیست
بهش جواب دادم فهمید چی گفته بن شد...
ببین اگه قرار باشه ما با این علامت های دین مون رو از دست بدیم که واقعا هیچی نیستیم...
خودتم میدونی چرا
بدبخت تخیلی
حیف اکسیژنی که تو مصرف میکنی
آقا جان اگه شیطان و فراماسونری انقدر قدرتمندن من میرم اونارو میپرستم با این توضیحاتی که شما میدید انگار خدا در مقابل اونا خیلی ضعیفه!
چقدر عالی از چیزی که انتظار داشتم بهتره (البته روی سیستمم که اجرا نمیشه من فقط بازیهارو تشویق میکنم:/ )
کلا هرکی تنهاش خورده به ارکین واقعا چموخم بازیسازی رو درک میکنه چه برسه به موسس خود ارکین
خب میدونی
به ما چه
اصلا اره فراماسونیه،به تو چه
بازی ساز خوشش اومده،گذاشته
این فکتتم خیلی بی ربطه
چون پنج پره یعنی فراماسونیه
یکی ع ترکای هیچکسم 666 بار گوش داده شده
یعنی هیچکس ایلومیناتیه
تو یه سریال ایرانی که اسمش یادم نی
نماد ایلومیناتی بود،خب باید بگیم ایلومیناتیه؟
نه
من خودم از 666خوشم میاد
باحاله
حالا جاش نی بگم چکار کردم
یه فروشگاه تو شهرمون
کفش شطرنجیه یعنی فراماسونیه؟
دا
خیلی خنده داری بمولا
تفکراتت مال دوره رفسنجانیه
??
اصلا صفحه ی شطرنج نماد فراماسونری و ایلومیناتی و کنترل کردن ذهن مردم هست!?
امثال تو ۱ درصد از این دقتی که برای این چیزا میذارن برای کار هاشون بذارن موفق ترین آدم های دنیا میشن
دقیقا این آدما بیکار و خرافاتی ان