چرا Halo Infinite یک اسپایدرمن اول شخص فوقالعاده است؟
اخیرا در فضای مجازی ویدیوهای زیادی از شباهت قابلیت گرپلینگ هوک (Grappling Hook) بازی Halo Infinite با تار زدن و تاب خوردن مرد عنکبوتی منتشر شده است. شاید خود شما هم در تجربه اول چنین ...
اخیرا در فضای مجازی ویدیوهای زیادی از شباهت قابلیت گرپلینگ هوک (Grappling Hook) بازی Halo Infinite با تار زدن و تاب خوردن مرد عنکبوتی منتشر شده است. شاید خود شما هم در تجربه اول چنین شباهتی را احساس کنید. حال طرفداران با تجربه هیلو اینفینیت و استفاده از گرپلینگ هوک, به موضوعی عجیب فکر میکنند. این که تجربه یک بازی از دید مرد عنکبوتی به چه شکل خواهد بود؟ هیلو تا حدودی این موضوع را برای ما قابل تصور کرده است.
بازی هیلو اینفینیت یکی از موفقترین عناوین امسال به حساب میرود و منتقدان و بازیکنان استقبال خوبی از این بازی داشتهاند. یکی از نکاتی که نظر طرفداران را به خودش جلب کرده هم اضافه شدن المانهای جهان باز و آزادی عمل بازیکنان در بازی است. تیم 343 با تمرکز بر روی ساختار جهان باز بازی راههای زیادی را طراحی کرده تا بازیکنان به راحتی در این جهان گشت و گذار کنند. از ماشینهای سواری سنگین موجود در بازی گرفته تا قابلیت گراپل شات (Grappleshot) که برای اولین بار وارد جهان هیلو شده است.
در کمپین هیلو اینفینیتف بازیکن از ابتدا قابلیت گراپل شات را به همراه دارد و این قابلیت بسیار کاربردی است. با استفاده از این سلاح بازیکن میتواند فاصلهاش را با دشمنان کم کند و وارد نبرد تن به تن (Melee) شود و یا میتواند سلاح دشمنان را از دستشان بگیرد و آنها را خلع سلاح کند. البته کاربرد این وسیله در بخش چندنفره بازی هم بسیار بالاست و گاهی حرکات هوشمندانه و جذابی را میتوان اجرا کرد.
از طرفی، بازیکنان با پیشروی در بازی متوجه میشوند که این وسیله حتی بهتر از تمامی وسایل نقلیه موجود در بازی عمل میکند. زیرا سیستم فیزیکی که تیم سازنده برای این وسیله به کار برده هم بسیار خوشساخت است.
یکی از دلایلی که مکانیک گرپل خیلی مورد توجه قرار گرفته هم سرعت بالای این دستگاه است که به سبب آن سرعت بازی هم بالا میرود. این گراپل شات با وصل کردن چنگک به محیط اطراف و ایجاد کردن یک زیپ لاین (Zip Line)، میتواند بازیکن را از نقطهای به نقطهی دیگر جابجا کند. سازندگان برای این دستگاه نیز سیستم ارتقا هم قرار دادهاند. با آپگرید کردن این دستگاه، شارژ شدن آن سریعتر میشود و تاب خوردن و حرکت بین محیطها لذتبخش میشود. به طور کلی مکانیک گرپل تغییرات زیادی را روی گیمپلی سری بازیهای هیلو ایجاد کرده است.
بازخورد بازیکنان نسبت به گراپل شات در بخش چندنفره هیلو مثبت بود و تجربه آن در بخش کمپین بازی هم مورد استقبال قرار گرفت. هنگامی که بازیکنان از این وسیله در دشتها و کوهستانها و یا در بناهای مختلف استفاده میکنند احتمال اینکه یاد ابرقهرمان محبوب کامیک بوکی یعنی مرد عنکبوتی بیفتند زیاد است.
در نگاه اول بازیکنان با استفاده از این قابلیت و جابجایی سریع با مسترچیف از نقطهای به نقطهای دیگر شاید شباهتی با تاب خوردن مرد عنکبوتی در میان ساختمانهای نیویورک را احساس کنند. از آنجایی هم که هیچ بازی از این ابرقهرمان با زاویه دوربین اول شخص ساخته نشده میتوان گفت که گراپل شات یک فرمولی برای ساخت چنین ایدهای را به وجود میآورد. اگر چه که شاید این ایده به مذاق طرفداران خوش نیاید. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲ هم ساخت بازی اونجرز که از دوربین اول شخص استفاده میکرد هم لغو شد و تا به الان تجربهای به یادماندنی از عناوین ابرقهرمانی با زاویه اول شخص نداشتهایم.
البته هیلو اینفینیت تنها منبع قابل استفاده برای ساخت چنین بازی نیست. برای نمونه میتوان به سری بازی Mirror’s Edge هم اشاره کرد. این سری بازی با استفاده از زاویه دوربین اول شخص و المانهای پارکور در گیمپلی یک تجربه لذتبخش و خوشساختی را از سکوبازی به بازیکنان ارائه میدهد. حرکت و سرعت در این بازی بسیار لذتبخش است و در نسخه دوم نیز در برخی بخشها مکانیک تاب خوردن در بازی وجود داشت. این مسئله تصور بازی مرد عنکبوتی اول شخص را برای طرفداران آسانتر میکند.
ترکیب فیزیک و مکانیک استفاده شده برای گراپل شات در هیلو اینفینیت با المانهای پارکور میتواند یک تجربه لذتبخش و هیجانانگیزی از مرد عنکبوتی به ما تحویل دهد. البته که بعضی از طرفداران با اجرا کردن برخی گلیچها و تریکها توانستهاند که بازی اسپایدرمن اینسامنیاک را به صورت اول شخص تجربه کنند. به هر حال این سوال در ذهن دوستداران این ابرقهرمان شکل میگیرد که چه میشد که بازی اسپایدرمن با زاویه دوربین اول شخص ساخته میشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
لعنی تیتر نوشته هیلو اینفینیت یک اسپایدرمن اول شخص فوق العاده است بعد مقاله نوشته اگه هیلو اینفینیت را با میرور اج ترکیب کنیم یک بازی اسپایدر من عالی در می آید ???????
به شدت احساس میکنم نویسنده مقاله روی یه ماد واسه هیلو کار میکنه
آهان ... پس قاعده تیتر زدن اینه ...
حالا که اینطوره بزار منم یه تیتر پیشنهاد بدم
چرا خدای جنگ یک شبیه ساز خدا کشی بینظیر است؟
یا چرا لست اف آس یک شبیه ساز رزیدنت اویل بی نظیر است ؟
اینا خوبه یا بازم بگم ؟
چرا توهین میکنید به بازی مورد علاقه حداقل ۵۰ میلیون نفر؟
این که بگیم فلان بازی شبیه به فلان بازیه توهینه؟?
حالا شاید این بازی ها هیچ وجه اشتراکی هم نداشته باشن ولی توهین حساب نمیشه.
چی بگم
قیمه ها ریخته شد تو ماستا...
ولی از حق نگذریم به نظرم اصلا نمیشه مقایسه کرد و چرته این کار!
و یک ابر سمه...
جالب و سمی طور بود
آقا این دیگه چه مقاله ای بود ??
خوب مگه قبلا کالاف دیوتی هم گراپلینگ هوک نداشت مگه هزار تا بازی دیگه هم نداشتن خوب دیگه هر بازی ای که داشته باشه مردعنکبوتی نیست
واقعا سطح مقاله ها خیلی اومده پایین لطفا بجای اینکه مقاله های مسخره بقیه سایت هارو ترجمه کنید خودتون چند تا مقاله خوب بنویسید ?
حق یا سم ، مسئه اینست ??
نویسنده متن دریچه جدیدی از فن بویی رو بهمون نشون داد، دمش گرم ?
چه توصیف حق و سمی ای..
جدا از این عالی بود
به ویجی خوش آمدید
عه
چه سوءتفاهمی
واقعا مسخرس?شما داری یه سیستم گرپل گان رو با سیستم تار اندازی اسپایدرمن مقایسه می کنی بعد می گی این بازی یه اسپایدرمن اول شخصه? نه تنها نیست بلک حتی نزدیکش هم نیست این سیستم گرپلینگ هوک تو بازی خیلی جذابه اما اصلا در حد اسپایدرمن نیست ? مثل اینه که بری بگی gta چون ماشین داره و میشه توش رانندگی مثل فورزا هورایزونه ?
فوق العاده یکم زیادیه....
قیمه ریخته تو ماستاااا
سوتی لجندری?
تیتر رو خوندم فکر کردم اشتباه تایپی هست
??
منم
ماست و قیمه ولی حق
چ سمی بود من خوندم???
آقای طالقانی چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا؟
جدا از این خوش اومدید
اقای طال.قانی خوش اومد.ین
جناب طالقانی خوش اومدین??
مقاله خوبی بود
شما نویسنده جدید هستید؟
.دوست عزیز اولین مقالشون هست جدید هستن دیگه:/
سلام و درود آقای طالقانی فینگیلیش بودن اسم شما باعث شده اون مشخصات پست بهم بریزه
و اینکه به ویجیاتو هم خوش اومدید