تحلیلگر معروف: سونی بیش از حد برای بانجی هزینه کرده است
خرید بانجی توسط سونی در هفته پیش سروصدای زیادی به پا کرد ولی یک تحلیلگر شناخته شده باور دارد که کمپانی ژاپنی بیش از اندازه برای این خرید هزینه کرده است. مطلب پیشنهادی ۷ شخصیتی ...
خرید بانجی توسط سونی در هفته پیش سروصدای زیادی به پا کرد ولی یک تحلیلگر شناخته شده باور دارد که کمپانی ژاپنی بیش از اندازه برای این خرید هزینه کرده است.
همانطور که میدانید سونی قصد ندارد بازیهای بانجی را انحصاری کند و در عوض میخواهد از تجربه این توسعه دهنده در زمینه ساخت بازیهای چندنفره و لایو سرویس استفاده کند. اکنون مایکل پکتر (Michael Pachter)، در مصاحبهای با Yahoo Finance به صحبت در این زمینه پرداخته است. بنابر گزارش سایت گیمینگ بولت او باور دارد که در مقایسه با خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت و Zynga توسط تیک-تو، سونی بیش از حد برای بانجی هزینه کرده و این استودیو ارزش کمتری دارد.
معامله اکتیویژن و معامله Zynga هر دو زیر بالاترین قیمت اخیر سهام انجام شد. بانجی برای هر توسعه دهنده با قیمت ۴ میلیون دلار خریده شده و بیشتر معاملات بین ۲۵۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار صورت میگیرد. معاملات نزدیک به ۲ میلیون دلار برای هر توسعه دهنده هم وجود داشته ولی این کار دیوانه کننده است.
برای مقایسه، الکترونیک آرتز حدود سه یا چهار سال پیش ریسپاون را با قیمت ۷۰۰ میلیون دلار با ۴۰۰ توسعه دهنده خریداری کرد. این استودیو در سال ۷۰۰ میلیون دلار در سال درآمد دارد ولی بانجی حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال درآمد دارد. بنابراین من فکر میکنم سونی بیش از حد هزینه کرده است. فکر میکنم این بیانیهای برای سونی بود که نشان دهد ما به مایکروسافت اجازه نخواهیم داد از ما جلو بزند و فقط از روی ناامیدی صورت گرفته است. این معامله واقعا برای من منطقی نیست، اما برای بعضیها هست.
سونی میخواهد به بازیهای فرست پارتی خود تنوع بیشتر بدهد و از طرف دیگر قصد ورود به بازار بازیهای موبایلی را نیز دارد. از این رو آنها ۱۰ بازی لایو سرویس در دست ساخت دارند که همه آنها تا سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه خواهند شد. این کمپانی همچنین قصد دارد به روند خرید استودیوهای بزرگ ادامه دهد. با این وجود خیلی از بازیکنان نگران خرید استودیوهای کوچک و بزرگ توسط مایکروسافت و سونی هستند و این موضوع میتواند تاثیر بسیار مهمی روی آینده صنعت ویدئو گیم داشته باشد.
چالش ماینکرفت #۱ – راند چهارم مسابقه بیلد بتل!
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سونی عقلانی خرید کرده
یه ناشر خریده که اثراتش تو نسل های بعدی دیده میشه
چه قدر این بشر حرف رایگان میزنه !
هنوز یادم نرفته به پی سی گیمر ها و مایکروسافت چی میگفت !!!
سونی هم این خرید رو برای قوی تر شدن تو بازار شوتر و سرویس محور کرده که در مقایسه با رقیبش خیلی خیلی عقب تر هستش نه برای مقابله با اکتیویژن !!!
قیمت واقعی این خرید هم 2.4 میلیارد دلاره اون 1.2 میلیارد دیگه تشویقی برای استودیو هاست
کلا حرف های این بشر رو زیاد جدی نگیرید حق زیاد میگه
موافقم واقعا عدد بزرگیه مخصوصا اکتیویژن.
دیگه دنیا دنیای سرمایه داریه
به نظرتون خرید بعدی سونی چی میتونه باشه ؟
هیچ استودیوی بهتر از کسرا گیم نیست....(شوخی)
واقعا راست میگه یک میلیارد و دو دهم اضافه تر برای بانجی پول داد
من میگم 4 سال دیگه میشه فهمید چرا این کارو کرده
حالا کارشناسان اینجا معتقد هستن که بانجی نه تنها گرون نبوده بلکه ارزون هم بوده و اون رو با خریدهای مایکروسافت مقایسش میکنن و میگن بانجی میتونه در یکی دو سال پول خرید سونی رو دربیاره ?
ولی خداییش سونی هر چقدر که اینسامونیاک رو مفت خرید بانجی رو گرون خرید ?
اسپم: شایعه شده که پروژه سوم اینسامونیاک بازی دکتر دسترنج هست ?
فکرشو بکن پسر، دکتر استرنج دستپخت اینسامونیاک ?
پروژه سوم اینسامنیاک دکتر استرنج نیست یک بازی کوآپ هست (طبق اگهی استخدام اینسامنیاک) اما راجب دکتر استرنج شایعات MGU خیلی زیاده و میگن که سونی اجازه داد که تمام کاراکترهای دنیای اسپایدرمن وارد MCU بشه و مارول هم اجازه داد تا سونی MGU رو بسازه اینکه چقدر این شایعات درست هستن نمیدونم
راجب دکتر استرنج هم انگاری قراره بعد از پایان ساخت اسپایدرمن 2 ساختش شروع بشه (طبق گفته منبع شایعه)
فکر میکنم این خرید دلایل بیشتری از سود سالانه داشت
زمانی که این خرید انجام شد هرمان هالست و جیم رایان هر دو گفتن که قراره بانجی به استدیوهای دیگه ما کمک بکنه و دانش خودشون رو با استدیوهای دیگه ما به اشتراک بذارن و از اونجایی که میدونیم سونی در نظر داره تا 10 بازی سرویس محور رو تا سال 2026 عرضه بکنه مشخصه که میدونه با این خرید این بازی ها کیفیت خوبی در پشتیبانی بلند مدت دارن و سونی میتونه در دراز مدت سود زیادی به دست بیاره همچنین یادمون نره که بانجی چه استدیوی بزرگی در ساخت شوتر هست پس میشه گفت که با کمک کردن به باقی استدیوهای سونی میتونه این ضعف رو در استدیوهای سونی از بین ببره
مطمئنا سونی با این خرید در کوتاه مدت قرار نیست سود بکنه اما در دراز مدت سود زیادی به دست میاره
بنظر شما با حرف هایی که زدم این خرید منطقی هست یا خیر و اینکه ایا حرف های من درسته یا نه؟
سلام،
اینکه قراره بانجی طبق صحبت سران پلی استیشن به استودیو های دیگه کمک کنه درسته و خیلی مفیده. ولی بازم خرید گرونیه. ببینید از نظر بنده وقتی یه کمپانی یه خریدی حالا با هر مبلغی انجام میده اون استودیو موظفه که در صورت نیاز تجربیاتش رو در اختیار استودیو های دیگه بذار چون دیگه زیر مجموعه به حساب میاد و باید همکاری کنه.حالا اگر سونی صرفا فقط بخاطر این، پول اضاف داده که بانجی به بقیه استودیو ها کمک کنه که بنظرم واقعا زیادی خرج کردن. اما یه سناریو دیگه هم هست که اون میتونه این مبلغ رو توجیه کنه و اونم اینه که بانجی به غیر از سونی ، خریداران دست به نقد دیگه ای هم داشته که سونی مجبور شده بالاتر از قیمت واقعی بخره.
اینکه مشتری های دیگه ای داشته و این مشتری ها توی قیمت تاثیر داشتن چیز کاملا منطقی هست حتی شایعه اومده بود که خود مایکروسافت در نظر داشت تا بانجی رو بخره پس میشه گفت قیمت خرید بالاتر بوده
اما مطئمنا سونی برنامه های زیادی داره برای سوددهی از این خرید داره
با این حال چه این خرید گرون باشه و چه ارزون سونی این خرید رو با دلایلی که مطمئنا ما هیچ خبری ازش نداریم انجام داده و دلایل خاص خودش رو داشته
مرسی از اینکه نظر خودتون رو گفتید و بنظرم اگه از دید شما نگاه بکنیم این خرید گرون بوده و واقعا فعلا نمیشه نظری داد تا منتظر باشیم و ببینیم در چند سال اینده چه اتفاقاتی میوفته و بعد در اون زمان میشه نتیجه این خرید رو کاملا متوجه شد
سونی برنامه بلندی برای بازی های سرویس محور داره و برای همین بهترین خرید همین بانجی بوده (نسبت به قیمت)
یوبیسافت یا ناشرهای شبیه به یوبیسافت که مشکلات مختلفی دارن و تو زمینه مدیریتی ضعیف هستن و از طرفی مشکلات مختلفی هم در استدیوهاشون وجود دارن
برای همین خرید چنین ناشری ریسک به شدت بالایی هست و سونی احتمالا ترجیح میده استدیو یا ناشری رو بخره که مشکلات کمتری داشته باشه
یه احساسی بهم میگه چون امشب ویجیلاگ پلاس میاد قراره یه خریدی انجام بشه XD
مایکروسافت : نخوندم ?
پست چه ربطی به مایکروسافت داشت؟!
مایکروسافت ۷۰ ملیارد اکتویژن خرید حالا سونی اینو خرید تازه میگه خیلی هزینه کرده ??
انقدر دکتری که بودجه ماکرو رو با سونی مقایسه میکنی..
با این حرفت سطح اطلاعاتت معلوم شد..
امیدوارم این دو شرکت و مخصوصا مایکروسافت
تمام استودیو هارو نخرن.چون با یکپارچه شدن سازنده ها ایده ها هم یکپارچه و به عبارتی تکراری میشه و صنعت گیم در معرض خطر قرار میگیره. امیدوارم حرف بی ربط نزده باشم
دوست عزیز مایکروسافت و سونی هر دو شون رو هم با تمام توان خریدشون هم فقط میتونن ۴۰% از استودیو ها و کمپانی های این صنعت رو بخرن
این حرف من نیست
مایکروسافت ۱۰۰۰ میلیارد بودجه برای خرج داره ?
قانون اجازه نمیده
به پول نیست
خودت داری میگی مایکروسافت نمیگی ایکس باکس!
خب ایگس باکس هم مال مایکروئه دیگه ?
فقط بحث پول نیست یه قانونی هست که نمیزاره این شرکت ها مونولوپی کنن و کل یه صنعت رو تحت اختیار بگیرن
۱۰۰۰ میلیارد بودجه؟!!
ارتش USA هم اینقدر پول نقد دستش نیست!
سلاپ
داداش همون ۴۰ درصدی که میگی بازم زیاده چون با توجه به اینکه مایکروسافت و سونی دارن دست میذارن روی ناشران بزرگ با ایپی های وزن دار و سنگین این نهایتا به این منجر میشه که در بازار فقط استودیو های کوچک و متوسط وجود داشته باشن.من هنوزم معتقدم مایکروسافت مونوپولی کرده.
مایکروسافت اومده دوتا ناشر کله گنده مولتی پلتفرم ساز خریده( و متاسفانع ممکنه بازم ادانه بده) و بعد میگن هنوز به ۳۰ درصد نرسیده، خو یکی نیست بگه مایکروسافت داره فقط ناشر میخره ینی این ۳۰ درصد همش ناشره دیگه ۷۰ درصد بعدی استودیو های ایندین. وقتی کاربر و پلیر ببینه تمام ناشرا سمت مایکروسافتن خو اینطور دیگه رغبت پیدا نمیکنه بره کنسول رقیب رو بخره. واقعا باید یه نظارت جدی اتفاق بیفته. یک تلنگری چیزی باید مراجع قضایی بزنن که دیگه سمت چنین خرید هایی نره.
یک:خیر حرف بی ربط نزدی دوست عزیز.
دو:حرفت نسبتا درسته چون یکپارچگی باعث تکرای شدن میشه ولی اصلا نمیشه تمام استدیو های صنعت گیم رو خرید.دلیل(چون در نهایت خودشون می مونن!?)
ممنونم از کسانی که پاسخ دادند