ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Call of Duty Modern Warfare 2 Box Art
مقالات

بخش آنلاین Modern Warfare 2 چه نوآوری‌هایی را به همراه خواهد داشت؟

اکتیویژن و اینفینتی وارد امسال تمرکز زیادی در تبلیغ بخش کمپین بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 داشتند. این اتفاق کاملا طبیعی است چرا که سری مدرن وارفر، شروع نقطه طلایی عنوان کال آو ...

علیرضا طالقانی
نوشته شده توسط علیرضا طالقانی | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اکتیویژن و اینفینتی وارد امسال تمرکز زیادی در تبلیغ بخش کمپین بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 داشتند. این اتفاق کاملا طبیعی است چرا که سری مدرن وارفر، شروع نقطه طلایی عنوان کال آو دیوتی بود و روایت‌های سه‌گانه ابتدایی برای همیشه در ذهن بازیکنان، ماندگار شد. اما در سالیان اخیر، همیشه بخش مولتی‌پلیر بازی بوده که مرکز توجه بازیکنان بوده و به همین واسطه، سازندگان هم آن طور که باید به بخش کمپین توجه نمی‌کردند.

البته که امسال به نظر می‌رسد سازندگان، تغییر رویه داشته باشند اما به هرحال بخش آنلاین بازی نیز همچنان در بازی وجود دارد و اولین ساخته اینفینتی وارد پس از عرضه Warzone خواهد بود. اینفینتی وارد خالق بازی بتل رویال تمام آنلاین کال آو دیوتی بود؛ عنوانی که توانست انبوهی از مخاطبان را به خود جذب کند و یک تجربه متفاوت را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. اگرچه که وارزون، فراز و نشیب‌های زیادی را گذرانده اما هرگز از محبوبیت آن کاسته نشده است.

بخش آنلاین Modern Warfare 2 نیز تحت نظر Infinity Ward در حال توسعه است و قطعا این استودیو تجربه‌های جدیدی را پس از عرضه وارزون، به دست آورده است. به همین دلیل، وبسایت GamesRadar مصاحبه‌ای را با تیم توسعه بخش آنلاین Modern Warfare 2 ترتیب داده و پیرامون اتفاقات پشت صحنه ساخت بازی، گفت و گویی انجام داده است. در این مقاله به نکاتی که در این مصاحبه مطرح شده می‌پردازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

تاثیرات Warzone بر Modern Warfare 2


در ابتدای مصاحبه، جفری اسمیت (Jeffrey Smith) کارگردان و طراح بخش چندنفره Modern Warfare 2 از تاثیراتی که بازی وارزون بر توسعه آن‌ها داشته می‌گوید:

«ما از تمام گیم‌پلی‌های سیستماتیک و دیوانه‌واری که از محیط سندباکس (Sandbox) وارزون بیرون آمده بود، الهام گرفتیم. این نکات کاری کرد تا تمامی کارهامون را بازنگری کنیم و ورودی‌ها و خروجی‌های کارمان را بررسی کنیم. نوآوری‌هایی که به وجود آمد بسیار خوشحال‌کننده بود.»

Jeffrey Smith

اینفینتی وارد چشم‌انداز جدیدی برای بخش چندنفره کال آو دیوتی دارد. آن‌ها می‌خواهند تا روند بازی واقع‌گرایانه‌تر، تعامل‌پذیر و همراه با صحنه‌های اکشن عظیم همراه باشد. تمامی اهداف این استودیو، این بخش را تبدیل به یک بازی چندنفره سرگرم‌کننده با آزادی عمل بالا تبدیل می‌کند. این تغییرات نه تنها تاثیرات چشم‌گیری در آینده سری Call of Duty خواهد داشت بلکه می‌تواند منبع الهامی برای رقبای این سری نیز باشد و آینده جدیدی را برای بازی‌های چندنفره ایجاد کند.

در طول سالیان گذشته بخش آنلاین کال آو دیوتی بازیکنان را به محیط‌های متنوعی برده است. از نبرد در فضا و کهکشان بگیرید تا نبرد در سواحل نرماندی در جنگ جهانی دوم. اینفینتی وارد همواره یکی از استودیوهایی بوده که سعی داشته تا ساختار مدرن و واقع‌گرایانه را در بخش آنلاین بازی حفظ کند. البته که نسخه Infinite Warfare رویکرد متفاوتی داشت اما یکی از دلایل محبوبیت بالای بخش آنلاین سری کال آو دیوتی، بخش‌های چندنفره بازی‌های استودیو Teryarch بوده است. اما Infinity Ward چندان از فرمول دیگر استودیوها پیروی نکرده است.

حال Modern Warfare 2 سعی دارد تا یک نقشه کاملا متفاوت و دست نخورده را برای کال آو دیوتی انتخاب کند؛ یعنی نقشه‌ای تسخیر شده توسط آب‌های اقیانوس و دریاها. جک اوهارا (Jack O’hara) کارگردان بازی می‌گوید:

«ما همیشه از آب‌ها دوری می‌کردیم. همیشه این گونه بودیم که ترجیح می‌دادیم سمت آن‌ها نرویم، چون نمی‌توانیم آن انتظاراتی که داریم را برآورده کنیم. اما این دفعه گفتیم دیگه کافیه! ما باید این کار را انجام بدیم.»

Jack O'hara

بنابراین بازیکنان در بخش آنلاین بازی Modern Warfare 2 می‌توانند شنا کنند. البته که این ویژگی در Call of Duty Black Ops 4 هم وجود داشت اما در آن جا تمامی امکانات محدود به بخش جنگیدن می‌شد. اینفینتی وارد دیدگاه عمیق‌تری نسبت به این بستر دارد. در بخش چندنفره بازیکنان می‌توانند به اعماق اقیانوس‌ها بروند و در آن مکان پنهان شوند و راه فراری برای خودشان درست کنند. طراحی مکانیک‌های شنا و افکت‌های آب در یک بازی آنلاین، کاری دشوار بوده اما Infinity Ward به طور گسترده بر این موضوع مترکز بوده است.

Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign
نمایش بخش داستانی بازی نیز تمرکز زیادی بر نبردهای دریایی و قایق‌های جنگی داشت

جوئی سکوت (Joe Cecot) کارگردان بخش طراحی می‌گوید:

«به شدت سخت خواهد بود. فرض کنید هوا ابری است و شما دنبال فردی می‌گردید و او در آب شیرجه می‌زند. هر چه او عمیق‌تر شود، دیدن او سخت‌تر می‌شود.»

Joe Cecot

در Modern Warfare 2 در زیر آب فقط می‌توانید از اسلحه کمری و چاقو استفاده کنید. برخی بالستیک‌هایی هم در آب وجود دارد که در میزان مرگبار بودن سلاحات شما تاثیرگذار خواهد بود. اوهارا می‌گوید:

«این فقط فضای بازی را غنی می‌کند و گزینه‌های بیشتری را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.»

Jack O'hara

با انتخاب نقشه دریایی، وسایل نقلیه در نقشه بازی نیز تغییر کرده و قایق‌های جنگی نیز در بازی وجود خواهد داشت. بازیکنان می‌توانند با قایق‌ها، گشت‌هایی در دریاها انجام دهند و با دیگر بازیکنان مبارزه کنند. تجهیزاتی نیز براساس این نقشه طراحی شده‌اند. سلاح Wheelson اکنون در آب‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مین‌ها حالا در آب‌ها نیز کار می‌کنند و ساختن تله برای قایق‌ها یک کار هوشمندانه خواهد بود. Cesot پیرامون Waterfare می‌گوید:

«اگر آن‌ها را در آب بیندازید، به طور خودکار قایق‌ها را تشخیص می‌دهد و شناورهای کوچک را آزاد می‌کند. این شناورهای کوچک تبدیل به قاتلانی شناور برای قایق‌ها می‌شود. آب نباید یک تله شنی باشد.»

Joe Cecot

اما آب و دریا تنها ویژگی جدید و نوآورانه Infinity Ward برای Modern Warfare 2 نیست. سازندگان می‌گویند الهامات از Warzone باعث شد تا حالت سندباکسی بیشتری در بازی طراحی کنند. یک راه برای دادن اختیار بیشتر به بازیکنان در یک نقشه از پیش طراحی شده، افزایش تحرک آن‌ها در داخل نقشه است. بنابراین مکانیک‌های جدیدی طراحی شده تا بازیکن در نقشه آزاد باشد.

مکانیک‌های جدید تمرکز زیادی بر سرعت دارند. علاوه بر سرعت، قابلیت آویزان شدن (Hanging) از لبه‌ها نیز در بازی ایجاد شده است. این مکانیک باعث می‌شود تا بازیکنان بتوانند از سطوح بالا بروند و یا از آن‌ها آویزان شوند. این مکانیک اما در جایی جذاب می‌شود که بازیکنان می‌توانند در لبه هلی‌کوپترهای در حال حرکت نیز آویزان شوند.

آویزان شدن از هلی‌کوپترها یکی از عناصر اصلی فیلم‌های اکشن است و Infinity Ward با طراحی مکانیک‌های جدید نیز به خلق این صحنه‌ها متمایل شده است. Cesot می‌گوید که پس از موفقیت برنامه وسایل نقلیه در Warzone آن‌ها متوجه شدند که قابلیت‌های بیشتری هم دارند و می‌توانند چیزهای بیشتری درست کنند. خیلی از این امکانات باعث ایجاد صحنه‌هایی می‌شود که از صحنه‌های فیلم Mission Impossible الهام گرفته شده است.

تخریب‌پذیری ماشین‌ها با پیشرفت قابل توجهی روبرو شده است و بازیکنان می‌توانند از روی سقف ماشین‌ها نیز مبارزه کنند. حتی امکان شلیک بر بدنه ماشین‌ها و چرخ‌های آن‌ها نیز وجود دارد. اینفینتی وارد، توجه ویژه‌ای به نحوه استفاده بازیکنان از وسایل نقلیه در وارزون داشته است و به همین دلیل، پیشرفت‌هایی را در Modern Warfare 2 ایجاد کرده است. Cesot می‌گوید:

«در بازی قبلی یک کامیون وجود داشت که به مانند یک سکوی متحرک بود. ما خواستیم تا این ویژگی را به سطح جدیدی ببریم. پس ما وسایل بزرگتری را طراحی کردیم مثل هلی‌کوپتر. این هلی‌کوپتر باعث می‌شود تا بازیکنان بیشتری را همراه خود داشته باشید و نبردهای زمینی و دریایی عظیمی با دیگر بازیکنان داشته باشید.»

Joe Cecot

نقش‌های جدید در ساختاری جدید!


Call of Duty Modern Warfare 2 MultiPlayer New Abilities

نقشه‌های Modern Warfare 2 نیز به دو دسته Battle Maps و Core Maps تقسیم شده است. به گفته طراح ارشد بازی، Battle Maps نسخه تکامل‌یافته Ground War Maps از Modern Warfare 2019 است. اینفنیتی وارد، مقیاس این نقشه‌ها را بزرگتر کرده و قصد دارد تا فرمول آن را با پیشرفت‌هایی همراه کند.

نقشه‌های Core به صورت اختصاصی برای بازی‌های 6V6 ساخته شده است و اینفینتی وارد قصد دارد ساختاری هوشمندانه و آسان‌تر را برای آن طراحی کند. این نقشه‌ها قرار است Mod جدیدی داشته باشد که Knockout و Prisoner Rescue نام دارد. مد Knockout از مد Gunfire و مرحله پایانی بازی‌های Warzone الهام گرفته است. در این مد، در سه منطقه متفاوت یک Bag وجود دارد و بازیکنان باید به دنبال این محموله باشند. اگر زمان بازی به اتمام برسد و بازیکن Bag را در دست داشته باشد، تیمش برنده می‌شود.

مد Knockout تمرکز زیادی بر Quick Elimination دارد در حالی که Prisoner Rescue قصد دارد تا از تجهیزات جدیدی استفاده کند. تجهیزاتی که در بخش کمپین Modern Warfare 2 رونمایی خواهد شد. بازیکنان با استفاده از تجهیزات جدید باید کاری کند تا بازیکنان تیم مقابل از پناهگاه‌شان خارج شوند یا به مقر آن‌ها نفوذ کنند و تیم دیگر هم باید مشغول محافظت باشد.

آینده Modern Warfare 2


در نهایت Infinity Ward ادعا می‌کند که بخش چندنفره Modern Warfare 2 کاملا از Warzone و ویژگی‌های آن الهام گرفته است. به گفته خبرنگار سایت GamesRadar این بخش قرار است تجربه‌ای ارائه دهد که سبک سنتی کال آو دیوتی و سبک جدید وارزون را به صورت همزمان اجرا کند. این بخش چندنفره دیگر محدودیت‌های سابق را ندارد و قرار است نوآوری‌های بیشتری را به وجود بیاورد.

بدون شک ویژگی‌های Modern Warfare 2 قرار است تا منبع الهام و آزمایشی برای Warzone 2.0 باشد. حتی کارگردان بازی نیز اشاره می‌کند که پس از عرضه Modern Warfare آن‌ها متوجه بعضی ضعف‌ها شدند و این ایرادات در این دنباله بهبود خواهد یافت. باید دید که نوآوری‌های Infinity Ward تا چه اندازه بزرگ خواهد بود و این ویژگی‌ها، چه تاثیراتی بر آینده سری Call of Duty خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amirwwsain
    Amirwwsain | ۱ تیر ۱۴۰۱

    عالیه این مدرن میترکونه منکه پیش خریدش میکنم چون فن سری کالاف دیوتی هستم شماهم اگر میتونید پیش خرید کنید که میترکونه ....

    • دکتر توقف(MAS)
      دکتر توقف(MAS) | ۲ تیر ۱۴۰۱

      من سیستمشو داشته باشم.پیش خرید پیش کش!

    • Os Reza2008 x
      Os Reza2008 x | ۴ تیر ۱۴۰۱

      بحثه پوله

      • mohammadat85
        mohammadat85 | ۶ تیر ۱۴۰۱

        واسه ما هم پوله هم سیستم ?

مطالب پیشنهادی