رزیدنت اویل ویلیج چطور ما را برای رزیدنت اویل ۴ ریمیک آماده میکند؟
در جریان کنفرانس شب گذشته شرکت کپکام، شاهد رونمایی از محتواهای جدیدی برای سری بازیهای Resident Evil بودیم. در حالی که کپکام هفته گذشته از پروژه مورد انتظار و مرموز رزیدنت اویل 4 ریمیک رونمایی ...
در جریان کنفرانس شب گذشته شرکت کپکام، شاهد رونمایی از محتواهای جدیدی برای سری بازیهای Resident Evil بودیم. در حالی که کپکام هفته گذشته از پروژه مورد انتظار و مرموز رزیدنت اویل 4 ریمیک رونمایی کرد، همه انتظار داشتند تا این نمایش هم یک گیمپلی طولانی یا اکستندد را از بازی ببینیم، اما در عوض فقط تعدادی فوتیج محدود و البته محتواهای جدیدی برای Resident Evil Village یا قسمت هشتم بازی دیدیم که سال گذشته منتشر شده بود.
رزیدنت اویل ویلیج داستان ایتان وینترز یا قهرمان تازهوارد مجموعه رزیدنت اویل را به سرانجام میرساند و در نهایت میدیدیم که سرنوشت دختر گمشده ایتان، آن هم شانزده سال بعد چه میشود. حالا در نمایش جدیدی که از نسخه گلد ادیشن بازی دیدیم، متوجه شدیم که اکسپنشن اول بازی RE Village در مورد دختر ایتان و کشف رازهای بیشتری از آن دهکده در سالهای بعد است. به این ترتیب، DLC جدید رزیدنت اویل ویلیج، داستان را شانزده سال جلوتر میبرد و کنترل رز وینترز را به ما میدهد.
- بیشتر بخوانید: چرا کپکام Resident Evil 4 را بازسازی میکند؟
اما یک تفاوت در این بین وجود دارد و آن هم تغییر زاویه دوربین است. رزیدنت اویل ویلیج و نسخه قبلی آن یعنی 7، یک تغییر بزرگ را در فرمول رزیدنت اویل رقم زدند و آن هم تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص بود. رزیدنت اویل ویلیج به همین خاطر همچنان یک بازی اول شخص است که حتی چهره قهرمان اصلیاش را در هیچ کدام از بازیها ندیدهایم. اکسپنشن بازی اما قرار است در قالب یک تجربه کاملا سوم شخص ارائه شود. DLC جدید رزیدنت اویل ویلیج یعنی Shadows of Rose بیشتر از هر چیزی به نسخههای کلاسیک مجموعه و مخصوصا زاویه دوربین بازیهایی مثل رزیدنت اویل 2 و 3 ریمیک شباهت دارد.
همین موضوع باعث میشود که متوجه تغییراتی در روند عرضه بازیها شویم. در سالهای گذشته، کپکام علنا دو خط داستانی از رزیدنت اویل را جلو میبرد. یکی از آنها سال 2017 با رزیدنت اویل 7 و داستان ایتان وینترز آغاز شد و کاملا اول شخص بود. خط داستانی دوم از سال 2019 با عرضه رزیدنت اویل 2 ریمیک رقم خورد و به نوعی با بازنگری دوباره بازیهای اول مجموعه، با نسخه 3 و حالا رزیدنت اویل 4 ریمیک ادامه پیدا کرده است. رزیدنت اویل ویلیج هم قرار است در این نسخه گلد ادیشن، یک مود سوم شخص دریافت کند که کل بازی را سوم شخص میکند.
همه اینها ما را به این گمان میاندازد که کپکام حداقل به صورت موقت، کار خودش را با زاویه دوربین اول شخص تمام کرده است. تا Resident Evil 9 و قسمتهای اصلی بعدی که البته قهرمانهای جدیدی هم دارند، متوجه میشویم که آیا دوربین اول شخص به این مجموعه بر میگردد یا خیر، اما فعلا اوضاع به همین منوال است. علاوه بر تمام اینها، نکته جالب اینجاست که رزیدنت اویل 4 در حالی قرار است در یک سال آینده عرضه شود که رزیدنت اویل ویلیج، از نزدیکترین بازیهای مجموعه به آن است. تا قبل از عرضه، خیلیها روستای ویلیج را با دهکده رزیدنت اویل 4 مقایسه میکردند و حالا همزمان شدن نمایشهای رزیدنت اویل 4 ریمیک و مود سوم شخص ویلیج، بیشتر از هر چیزی این نوید را میدهد که ویلیج، در واقع به هر شکلی که میتواند ما را برای ریمیک محبوبترین نسخه رزیدنت اویل آماده میکند.
علاوه بر محتواهایی مثل دوربین سوم شخص و اکسپنشن Shadows of Rose، رزیدنت اویل ویلیج چند شخصیت مختلف مثل کریس ردفیلد، هایزنبرگ و لیدی دیمیتریس را در قالب نسخه گلد ادیشن خود دریافت میکند. این نسخه از بازی قرار است تا چند ماه آینده یعنی ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شود و بازی آنلاین Resident Evil Re:Verse نیز همزمان با آن منتشر خواهد شد.
بازی Resident Evil 4 Remake نیز قرار است در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ برای پیسی، پلیاستیشن 5 و اکسباکس سری اکس عرضه شود. در جریان رونمایی دیشب، کپکام بخشهایی از قسمتهای اول رزیدنت اویل 4 که مربوط به ورود او به دهکده میشود را نمایش داد. کارگردان بازی در مورد رزیدنت اویل 4 میگوید که تغییرات شامل نوع ترس حاکم بر فضای بازی خواهد بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من دوست داشتم کپکام یه نسخه دیگه رزیدنت بده که اون نسخه های فرعی مثل کد ورونیکا رو با هم یه کالکشن کنن بعد ریمیک کنن به نظرم خوب بود و امیدوارم ریمیک بعد از اویل 4 این بازی باشه
از شما بیشتر انتظار میرفت آقای تیموری عزیز ولی همچنان خسته نباشید میگم بهتون ?❤
انتظار میرفت اشاره هایی هم به اون لوگو تو تریلر re4r، فضا سازی و طراحی جنگل های بشدت شبیه به هم ، طراحی مشابه در قلعه های دو بازی و آنتاگونیست و فرقه های مرموز بکنید
در رابطه با لوگو اطلاعی ندارم ولی واقعا اتمسفر بازی «چیزی که تو تریلر نشون دادن» خیلی شبیه روستای ویلیج بود
یا مثلا به نظرم گنادو ها یه سریشون بیشتر از انسان ، همون گرگینه به نظر می یومدن «اون گنادو ی اولی که کلا از دست رفته بود ?»
یا طراحی اون پیر زنه تو ویلیج که اسپویل نمی کنم ولی طراحیش شباهت هایی به سدلر تو تریلر داشت
دقیقا
یکی از چیزایی که باعث میشه خیلی بهش امیدوار باشم اینه که ویلیج با اون همه نورپردازی و اتمسفر ترسناک خیلی بازی ترسناکی نبود، اما کارگردان گفته برای این نسخه قراره خیلی رو جنبه ترس کار کنیم
محشر میشه ?
دقیقا «البته وی همون زمانی که راه رفتن لیان رو تو جنگل کوفتی دید ، تصمیم گرفت برای شلوار خود هم که شده غید این بازی را بزند ، البته بر فرض اینکه بازی اصلا روی سیستمش اجرا شود ?»
پ.ن : یه پیام دارم برای کپکام عزیز ، دوست گلم فازت چیه دقیقا ؟ نسخه ی جدید سری بازیت رو شبیه به نسخه ی 4 طراحی می کنی و ترسش را تا زانو می یاری پایین ، بعد ریمیک نسخه ی چهارمت رو به جای اینکه شبیه نسخه ی اصلی با ترس خیلی کم درست کنی ، می گیری تبدیل می کنی به یه بازی کاملا ترسناک ؟
انیمشن ها رو که تو این ۹ ماه صد در صد درست میکنن
همینجوری که نمیشه?
کپکام : برا بازی هشتم خواستم یکم عامه پسند کنم پول دربیارم مشکلیه ؟ ?
به خصوص انیمیشنی که می خوای به چپ و راست بری به نظرم باید درست شه
پ.ن : داداش موضوع همینه ، برای یه بازی جدید که مثلا قرار بود ترسناک باشه ، اومده عامه پسند کرده ، بعد برای ریمیک یه بازی که نسخه ی اصلی خودش یه بازی عامه پسند بود ، اومده یه بازسازی کاملا ترسناک داده ? خب چرا آخه ؟
منظورم اینه که چرا چپکی کار می کنه خو ?
نه ولی به نظر من اصلا عیب ندارن ترسناکش کنن این چیزیه که منو عاشق رزیدنت ایول می کنه ? ( مخصوصا ۲ ریمیک )
داداش ربطی به عاشق رزیدنت ایول بودن نداره ، کلا ایول به ترس و بقاش معروفه و شناخته شده
قرار هم نیست عیب داشته باشه
موضوع اینه که اومدن یه بازی که می تونست ترسناک باشه رو تا حدود زیادی اکشن کردن ، اونی که تا حدود زیادی اکشن بود رو ترسناک
منم نمی گم بده ، چون خودم دوست دارم ایول 4 رو اینبار وفادار به سه گانه کلاسیک ایول ببینم ، ولی موندم دلیلش چیه که کاملا خلاف جهت نسخه های قبلی هر بازی پیش می رن
رزیدنت ایول 7 «ترسناک» : رزیدنت ایول 8 «اکشن»
رزیدنت ایول 4 «اکشن» : رزیدنت ایول 4 ریمیک «ترسناک»
رزیدنت ایول 2 ریمیک «ترسناک» : رزیدنت ایول 3 ریمیک «اکشن»
احتمالا کپکام می خواد با عرضه ی هر بازی با یه فرمول جدید و کاملا مخالف با قبلی مدام تجربه ی جدیدی رو ارایه بده ? که خوبه
آره ولی واقعا یه سری جاها ترسناک می شد ویلیج مثلاً همون امارتی که ( اسمشو یادم رفت ) خیلی ترسناک بود یادمه تو اون مرحله قلبم داشت تند تند می زد ?
همون طور که یه سری منتقدا اشاره کردن : بدون هویت
روستا : رزیدنت ایول 4
قلعه بانو دیمیتریسک : رزیدنت ایول 1
بنوینتول : رزیدنت ایول 7
میرور : ترکیبی از نسخه های مختلف سری ?
هایزنبرگ : می شه گفت تا حدود زیادی رزیدنت ایول 5 و 6
می شه گفت بد نیست چون تجربه ی متنوعی محصوب می شه ولی خب اینکه اصلا سبک مشخصی نداره شاید یه مشکل بزرگ براش حساب شه
درسته از این لحاظ خیلی شبیه به هم هستند ولی به نظرم ویلیج از رزیدنت اویل 4 الگو گرفته و رزیدنت اویل 4 برای اولین بار همچین فضایی رو به رزیدنت اویل آورده پس از ارزش بیشتری برخورداره.
به نظرم خیلی دو بازی شبیه هم هستند و کپکام زمان مناسبی رو برای انتشار انتخاب کرده . ولی خب مثل اینکه از نظر داستانی هم دوبازی به هم ربط دارند . خلاصه که رزیدنت اویل 4 یه سروگردن بالاتر از ویلیجه .
از خیلی از بابت شبیه بود ولی به نظرم ربط زیادی نداره