تریلرهایی که دیگر بازیها را به سخره گرفتند
تریلرها ابزاری هستند که بازیسازها با آن بازی خود را به نمایش میگذارند و اولین تاثیر گسترده را بر مخاطبین دارند. برخی سازندگان خلاق، تریلرها را به مرحلهای بالاتر برده و به شکلی متفاوت آن ...
تریلرها ابزاری هستند که بازیسازها با آن بازی خود را به نمایش میگذارند و اولین تاثیر گسترده را بر مخاطبین دارند. برخی سازندگان خلاق، تریلرها را به مرحلهای بالاتر برده و به شکلی متفاوت آن را تولید به نمایش میگذارند.
به گفته برخی، تقلید خود شکلی از ابراز ارادت (و شاید هم چاپلوسی) است. حال سوال این است که تقلید مسخره آمیز (Parody) چطور؟ آیا لیست تریلرهایی که در ادامه میآیند هم به عنوان دیگری احترام میگذارند و یا صرفا با آنها شوخی میکنند؟ البته که باید دید ولی احتمالا جواب این سوال چیزی ما بین احترام و صرفا شوخی است. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
شبیهساز بز ۳ (Goat Simulator 3)
بازی در مورد بزهاست و طبیعی است که هیچ چیزش شبیه به آدمیزاد نباشد. برای این که فقط درک کنید که مجموعه شبیهساز بز تا چه اندازه غیر طبیعی است، باید بدانید که شبیهساز بز ۳ در واقع دومین نسخه بازی است که عرضه میشود. تریلر بازی هم یک پارودی تمام عیار از تریلر Dead Island 2 است.
ماجرای هر دو تریلر در مورد یک دونده است که در حین دویدن و گوش دادن به موسیقی، از خراب شدن دنیای پشت سرش کاملا بیخبر است. تنها تفاوت دو تریلر در این است که به جای زامبیها، این بار بزها هستند که دنیا را ویران میکنند. البته بر خلاف Dead Island 2، شبیهساز بز ۳ قرار است در زمانی نه چندان دور برای پلتفرمهای هدف منتشر شود.
Bulletstorm
مجریان تبلیغات بازی Bulletstorm تلاش داشتند تا بازی را متفاوت از دیگر عناوین شوتر اول شخص نشان دهند. در یک حرکت جالب، آنها یک تریلر برای بازیای به نام Duty Calls منتشر کردند که یک بازی شوتر اول شخص پر از ویژگیهای معمول و جا افتاده در عناوینی مثل Call of Duty بود.
با افزایش محبوبیت Call of Duty از سال ۲۰۰۷ به این سو، بسیاری از بازیکنان از عدم خلاقیت دیگر بازیها و کپیکاری آنها از Call of Duty ناراضی بودند. Bulletstorm هم با در نظر گرفتن همین نارضایتی دست به این اقدام زد. این دمو قابل بازی کردن بوده و بخشی از استراتژی تبلیغاتی بازی است.
SnowRunner
بازی SnowRunner بازیکن را در نقش رانندگان باری قرار میدهد تا محموله خود را از مسیرهایی سخت به مقصد برسانند. در این بازی هدف مقصد نیست، بلکه خود سفر است. اگر این جمله کمی آشنا به نظر میرسد، باید نگاهی به ساخته استودیوی کوجیما، یعنی Death Stranding داشته باشید.
سازندگان بازی هم انگار همین نظر را داشتهاند و در یکی از تریلرها، به خوبی به تبلیغاتهای Death Stranding اشاره کردهاند. البته که بازی به اندازه Death Stranding مکالمه و صحبت ندارد.
Eat Lead: The Return of Matt Hazard
این بازی دیگر کل دنیای گیمینگ را پارودی کرده بود. شخصیت اصلی بازی خود یک شخصیت اصلی از زمان بازیهای هشتبیتی بود. این شخصیت در ماجراجویی جدیدش به دیگر بازیها و شخصیتهای واقعی هم رحم نمیکند.
کمپین بازاریابی یک بخش پشتصحنه هم برای شخصیت مت هازارد تهیه کرده بود. این بخش که به نوعی خود پارودی از برخی شخصیتهای معروف بود، به برخی از اشکالاتی که باعث سقوط مجموعههای دیگر شده بود هم میپرداخت. در همین بخش علت سقوط بازیای که مت هازارد نقش اصلی آن را داشت، ساخت اسپینآفهای ضعیف و پولپرستی تهیهکنندگان اعلام میشود. البته که خود بازی واقعی هم با دریافت نقدهایی متوسط به سرعت فراموش شد.
The Outer Worlds 2
نسخه اول بازی از جهت شوخطبعی، مهارت نویسندگان و تاثیر انتخابهای بازیکنان بر روند مکالمات ستوده میشد. استودیو آبسیدین هم با دیدن نتایج مثبت از نسخه اول، به سراغ ساخت نسخه بعدی رفت. تا به الان چیزی از داخل بازی دیده نشده، اما یک تریلر معرفی از بازی به نمایش در آمده است.
در این تیزر صحبتهای یک راوی شنیده میشود که در مورد این صحبت میکند که هیچ تصویر واقعی از محتوی بازی موجود نیست و با این که به دلیل قرار داشتن در مراحل ابتدایی توسعه هنوز هیچ کدام از شخصیتها قیافه مشخصی ندارند هم شوخی میکند. البته که الان بازیکنان عادت کردهاند که تریلرهای اولیه با بازی واقعی تفاوت زیادی داشته باشد، اما باز هم جالب است که خود سازندگان هم به این موضوع به این شکل شوخی میکنند.
Saints Row 3
دو نسخه اول Saints Row به کپیهایی از GTA معروف بودند. اما نسخه سوم کامل به شکل دیگری حرکت کرده و تبدیل به یک عنوان کمدی میشود. در یکی از تریلرها سازندگان یک پارودی کامل از Call of Duty و بتلفید را به نمایش میگذارند.
این تریلر حول تعدادی انفجار و تیراندازیهای هیجانی تدوین شده بود. در آن زمان و هم اکنون محبوبیت بازیهای شوتر بسیار بالا بود و پارودی از چنین بازیهایی به راحتی قابل انجام بود. چرا که همه میدانستند که دارید از چه چیزی پارودی میکنید. البته خوشایند بودن این تریلر به نوع حس شوخطبعیتان بستگی دارد.
Super Smash Bros.
بازی Super Smash Bros. از یک بازی فقط نینتندویی به یک بازی که تمام دنیای گیمینگ را شامل میشد تبدیل شده است. از نسخه Brawl که برای کنسول نینتندو Wii عرضه شده بود، سازندگان شخصیتهای دیگر بازیها را وارد بازی کردند. در این میان تریلر معرفی سالید اسنیک شامل بخش کلاسیک دستورات فرمانده و اشاراتی به جعبه کارتنی معروف میشد.
بعد از آن زمان، شخصیتهایی از دیگر مجموعههای معروف خارج از نینتندو هم وارد بازی شدند، برای مثال سورا از Kingdom Hearts و Terry Bogart از مجموعه King of Fighters جزو این دست شخصیتها بودند. هر کدام از شخصیتهای جدید هم با یک تریلر بامزه، خندهدار و یا پارودی از سبک هنری بازی خود معرفی میشدند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تریلر the outer worlds ۲ یجورایی دیس آل بود??
خوب بود ویدئو هاشونو هم قرار میدادین
هیچ وقت درک نکردم چرا باید تو یک بازیی به جدیت متال گیر یکی از بهترین استراتژی ها قایم شدن تو یک جعبه باشه و چرا نباید کسی به یک جعبه وسط جنگ مشکوک بشه . کوجیما مرد عجیبیه
دقیقا بازی با این فضای بسیار جدی همچین مکانیزم مسخره داره
هیچ وقت هم ازش استفاده نمیکردم
ففط بخشی که در بازی دوک نیوکم دوک بازی های هیلو و دووم را مسخره میکرد و میگفت لباس های محافظ برای بچه ها است
تازه تریلر هایی که دیگر کنسول ها رو به سخره گرفتن هم داریم
مثل سونی که با یه ویدیوی چند دقیقه ای از قابلیت استفاده از دیسک های دسته دوم در پلی استیشن ۴ ، ضعف ایکس باکس وان رو به سخره گرفت و بخش گیمینگ مایکروسافت رو با خاک یکسان کرد .
چرا دیس خورد ؟
مردم به همه چی دیس میدن توی این دوره زمونه :/
جالب ترینشون the outer worlds 2 بود
با یک تیر دو نشون زدن هم خودشون رو در برابر این انتقاد که چرا بازی رو چند سال زود تر از عرضه معرفی میکنید دور کرد هم بازیشون رو چند سال زود تر از عرضه معرفی کرد!
pro player move