ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

هر آنچه که باید از بازی A Plague Tale: Requiem بدانید

قرار نیست همیشه بازی‌های بزرگ و درخشان از دل شرکت‌های بزرگی چون راکستار، سونی یا مایکروسافت بیرون بیایند. استودیوهای مستقل نیز می‌توانند با نبوغ و خلاقیت درخشانی که دارند عناوینی درخشان را روایت کنند. از ...

حسین چوبین
نوشته شده توسط حسین چوبین | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

قرار نیست همیشه بازی‌های بزرگ و درخشان از دل شرکت‌های بزرگی چون راکستار، سونی یا مایکروسافت بیرون بیایند. استودیوهای مستقل نیز می‌توانند با نبوغ و خلاقیت درخشانی که دارند عناوینی درخشان را روایت کنند. از نمونه موارد موفق این زمینه می‌توانیم به آسوبو اشاره داشته باشیم. آسوبو با بازی A Plague Tale: Innocence توانست قدرتش را نشان دهد و حالا ما همگی منتظر انتشار دومین بازی این سری با نام A Plague Tale: Requiem هستیم. هرچند مدتی تا انتشار A Plague Tale: Requiem باقی مانده اما در ادامه قصد دارم هرآنچه از این عنوان جدید می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

در جست‌وجوی خانه‌ای جدید


A Plague Tale: Requiem

داستان بازی A Plague Tale: Requiem در ادامه روایت نسخه قبلی آن، A Plague Tale: Innocence، روایت می‌شود. درواقع از نظر زمانی حوادث بازی ۶ ماه پس از رخدادهای نسخه قبل است. آمیسیا و هوگو قصد دارند تا به جنوب فرانسه سفر کنند تا به دنبال جزیره‌ای مناسب برای شرایط هوگو باشند. در ادامه روایت بازی هوگو با قدرت‌های بیشتر و جدیدتری که دارد آشنا می‌شود. اما آشنایی او با این قدرت‌ها آنقدر هم ساده نیست و به عبارت بهتر او تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرد. اما این همه ماجرا نیست. خواهر هوگو، آمیسیا، که در بازی قالبا کنترل او را برعهده داشتیم دچار یک نبرد روحی بزرگ شده است. آمیسیا برای نجات جان خودش و هوگو مجبور شده تا دست به کارهای مختلفی بزند و حتی کسانی را هم بکشد. این صرفا جدای از حوادث تلخی است که او عملا شاهد آن‌ها بوده. حوادثی چون مرگ پدرش و خطراتی که گاها از چشم هوگو به دور مانده بود. بنابراین آمیسیا و ضربه‌های روحی مختلفی که بر او وارد شده خط دیگری از داستان بازی ما هستند.

نوع بروز شده همان قبلی


A Plague Tale: Requiem

همین ابتدا باید بگوییم تقریبا با همان گیم‌پلی نسخه نخست روبه‌رو خواهیم بود. روندی که این بار با تغییرات نسبتا جزئی قرار است خودشان را نشان دهند. هرچند این جزئیات هنوز به وضوح مشخص نشدند اما همان نمای پرسپکتیو سوم شخص را داریم و قرار است باز هم کنترل آمیسیا را برعهده داشته باشیم. یکی از مواردی که سازندگان وعده آن را در این نسخه دادند، استفاده پروتاگونیست اصلی داستان از سلاح‌های جدید است. در این مورد در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد. از سوی دیگر محیط بازی و نقشه در دسترس مخاطبان به مراتب بزرگتر از Innocence خواهد بود. بزرگتر شدن نقشه و مناطق در دسترس سبب می‌شود تا بازی از آن روایت خطی کمی فاصله بگیرد. این بدان معناست که می‌توانیم بیشتر در مناطق تعریف شده در بازی ماجراجویی داشته باشیم. ناگفته نماند که همانند نسخه قبل استفاده از نور، حل پازل‌های مختلف و ترکیبات شیمیایی و گیاهی جایگاهشان را حفظ کردند. همچنین باید فت برخلاف نسخه قبل به‌نظر می‌رسد که در A Plague Tale: Requiem سفرهایی دریایی هم خواهیم داشت و بخشی از داستان‌های بازی در منطقه‌ای آبی و دریایی روایت خواهد شد.

تنها یک سلاح کافی نیست!


A Plague Tale: Requiem

یکی از مورد انتقادترین موارد در نسخه Innocence، کمبود تنوع در نوع اسلحه بود. با این که تیرهای مختلفی برای تیراندازی و یا آسیب وارد کردن به دشمنان وجود داشت اما تنوع کم اسلحه‌ها یا بهتر بگوییم وجود صرفا یک سلاح در بازی کمی مورد نقد بود. هرچند که همان‌طور که گفتیم استفاده از آن به‌طور خاصی خلاقانه بود و مخاطب را خسته نمی‌کرد. در A Plague Tale: Requiem اما قرار است سلاح‌های دیگری هم داشته باشیم. تا به اینجا وعده استفاده از چاقو، همان تیرکمانی که در نسخه اول دیدیم و یک کراس بو توسط سازندگان به گیمرها داده شده است. همچنین مانند بازی اول هرکدام از این موارد قابلیت شخصی‌سازی، ارتقاء و استفاده از تیرهای مختلف برای کمان‌ها وجود خواهند داشت. نور همچنان نقش سلاحی قدرتمند را در میان گزینه‌های در دسترس شما ایفا خواهد کرد. در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

شیمی‌دان باشید و با نور بازی کنید


A Plague Tale: Requiem

اگر A Plague Tale: Innocence را تجربه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که برای عبور از موش‌ها باید از نور کمک می‌گرفتید. درواقع استفاده صحیح از نور و شعله‌ها می‌توانست جان شما را در بازی بخرد و مسلما درصورت استفاده نادرست از آن‌ها جانتان به خطر می‌افتاد. مسئله بازی با نور، استفاده از شعله‌ها که ظاهرا همراه با بروزرسانی‌هایی خواهند بود در A Plague Tale: Requiem نیز دیده می‌شوند. علاوه‌بر نور همواره ترکیبات شیمیایی و گیاهی مختلفی هم در بازی وجود داشتند که بازیکن می‌توانست با درکنار هم قرار دادن آن‌ها دارو، تیری جدید و یا ترکیبی برای روشنایی بیشتر آتش‌ها خلق کند. سازندگان اعلام داشتند این فرآیند در نسخه جدید هم دیده می‌شود اما تنوع و امکانات آن به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود.

اینجا همه دشمنند


A Plague Tale: Requiem

اینکه ما در دنیایی آشفته بودیم که همه دسته‌های مختلف در آن دشمن ما بودند به خوبی توانست در A Plague Tale: Innocence احساسات تاریکی چون وحشت، انزوا و ناامیدی را در دل ما جا کند و به خوبی آن را به مخاطب القا نماید. ظاهرا در A Plague Tale: Requiem هم چنین چیزی خواهیم دید. کم و کیف آن مشخص نیست. اما به وضوح سازندگان مشخص کردند که دشمنان در این نسخه هم از موش‌ها و انسان‌ها تشکیل شدند. چیزی که قبل‌تر هم دیده بودیم و ظاهرا قرار نیست هیچ همراهی در بازی مورد بحث به کمک این خواهر و برادر بیایند. البته که باید امیدوار بود شهروندان، همانند آنچه در Innocence دیدیم، کمی به آن‌ها کمک کنند. اما بدون شک حضور پررنگ‌تر کارکترهایی این چنینی و یا حتی امکان جمع‌آوری گروهی موافق و همراه برای آمیسیا و هوگو می‌تواند کیفیت و لذت تجربه بازی را چندین پله ارتقاء دهد.

در نهایت باید بگوییم نه صرفا در این بخش به خصوص، بلکه تمامی جزئیات مربوط به این بازی تا به امروز تا حد امکان مخفی نگاه داشته شدند. این مسئله را می‌توان چون سکه‌ای دو رو در نظر داشت. ممکن است این مخفی کاری‌ها صرفا به دلیل عدم وجود گزینه‌ای جدید باشد یا از سوی دیگر می‌تواند به هدف مخفی نگه داشتن خلاقیت سازندگان باز گردد. در مجموع امیدواریم هرچه زودتر شاهد انتشار جزئیات بیشتری از بازی باشیم تا آن‌طور که شایسته است، خودمان را آماده انتشار آن کنیم.

سوالات پرتکرار


A Plague Tale: Requiem
بازی A Plague Tale: Requiem در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

آخرین تاریخ رسمی منتشر شده برای انتشار A Plague Tale: Requiem روز ۲۶ مهر ماه سال جاری است.

بازی A Plague Tale: Requiem برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟                  

رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس / سری اس و نینتندو سوییچ به صورت کلود

آیا A Plague Tale: Requiem دارای بخش چند نفره است؟

خیر؛ این نسخه هم همانند عنوان اول به صورت تک نفره جریان خواهد داشت.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرا A Plague Tale: Requiem چیست؟

در زمان نوشته شدن این مقاله حداقل سیستم موردن نیاز یا سیستم پیشنهادی برای تجربه این بازی منتشر نشده است.

بازی A Plague Tale: Requiem با چه قیمتی منتشر خواهد شد؟

درحال حاضر بازی A Plague Tale: Requiem با قیمت ۶۰ دلار برای پیش خرید در دسترس قرار دارد. توسعه دهنده این بازی، آسوبو استودیو، هنوز نسخه دلوکسی از این بازی معرفی نکرده و درمورد قیمت باقی نسخه‌ها هم خبری را منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • SINA ADIB
    SINA ADIB | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    من از نسخه اول خیلی لذت بردم امیدوارم این نسخه هم همونقدر لذت بخش باشه

  • Alireza8405
    Alireza8405 | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    "یکی از مورد انتقادترین موارد در نسخه Innocence، کمبود تنوع در نوع اسلحه بود"

    مسئله اینه نه با یه تکاور حرفه ای طرفیم، و نه یک شوالیه کار کشته ی جنگ های صلیبی!

    با دختر بچه ای طرفیم که به خاطر مشکلاتی که طی داستان براش پیش میاد(جهت جلوگیری از اسپویل اشاره ای نمی کنم) به یکباره مسئولیت سنگینِ بقای خود و برادرش در چنین دنیای بی رحمی به دوشش افتاده

    طبیعتا همین که می تونه از یه قلاب سنگ استفاده کنه کافی به نظر می رسه با توجه به این موارد

    خسته نباشید جناب چوبین عزیز???

    • حسین چوبین
      حسین چوبین | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

      سلام علیرضا عزیز. عصرت بخیر.
      موافقم تا حدودی با حرفت اما به این موردم توجه داشته باش که معمولا هر انسانی با سنی نزدیک به پروتاگونیست اصلی بازی اولین وسیله دفاعی که به نظرش میاد، حداقل تو محیط‌های جنگلی، میتونه یه تیکه چوب باشه، که باهاش از پشت سر به دشمنا ضربه بزنه (سلاحی شبیه به چوب بیسبال تو بازی مافیا 1). این فقط یه نمونه‌س و مسلما دختر بچه‌ای که پدرش شمشیر داره و ازش استفاده میکنه تاحدودی میتونه از شمشیر هم به‌طور حداقل ناشیانه‌ای استفاده کنه. بین باقی سلاح‌ها هم میتونست از کمان‌های ساده یا همین کراس بویی که قراره تو نسخه جدید ببینیم هم کمک بگیره.
      درمجموع به نظرم این محدودیت تنوع تو مدل اسلحه‌ها بیشتر برای بهتر کردن حس فراری که تو بازی دیده میشه اعمال شده.

      • Alireza8405
        Alireza8405 | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

        سلام عزیز
        تقریبا موافقم. حتی اگر استفاده ناشیانه از ابزاری مثل شمشیر هم نتونه کمکی به پرتاگونیست در برابر سربازان بکنه، باز هم استفاده از وسیله ساده ای مثل یک چوب افزون بر مخفی کاری منطقی به نظر می رسه

        نکته ای هم که در خصوص حس فرار فرمودید جالب بود برام.تا به حال از این زاویه به نظرم نیومده بود

        به هر صورت نسخه دوم این گیم از مورد انتظار ترین بازی های منه.امیدوارم این انتظار رو به خوبی و به نسبت حتی بهتر از نسخه ابتدایی برآورده کنه

        متشکرم از وقتی که گذاشتید

        • حسین چوبین
          حسین چوبین | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

          مخلصم?. منم کلی منتظرشم. امیدوارم که خاطره و ادامه خوبی باشه و همچنین تجربه جذابی ارائه بده.

  • 3D Club
    3D Club | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    نسخه اول رو که تجربه کردم خیلی خفن و عالی بود و این طور که بوش میاد قراره با یه بازی ای که تغییرات گسترده تری رو در همون بستر قبلی داره رو به رو باشیم.

  • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
    💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    مقاله عالی ای بود آقای چوبین ❤

    • حسین چوبین
      حسین چوبین | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

      درود. مخلصم❤

      • 💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗
        💗♥️alirezaa-j___sch♥️💗 | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

        ❤❤

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    تاریخ انتشارش خطر آندرریت شدنش رو می افزاید ( حوالی عرضه ندای وظیفه)

    • حسین چوبین
      حسین چوبین | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

      بیا امیدوار باشیم یکیشون تاخیر بخوره ??

مطالب پیشنهادی