چه انتظاراتی از بسته الحاقی بازی الدن رینگ داریم؟
بدون شک یکی از دلایل محبوبیت بالای استودیو فرام سافتور، عرضه و ساخت بستههای الحاقی بزرگ و جذاب برای بازیهایش است. معمولا فرآیند تولید DLC برای یک بازی، طولانی مدت نیست و سازندگان هم چندان ...
بدون شک یکی از دلایل محبوبیت بالای استودیو فرام سافتور، عرضه و ساخت بستههای الحاقی بزرگ و جذاب برای بازیهایش است. معمولا فرآیند تولید DLC برای یک بازی، طولانی مدت نیست و سازندگان هم چندان محتوای عظیمی را با بستههای الحاقی عرضه نمیکنند و در این نقطه است که فرام سافتور، مسیرش را از دیگر سازندگان جدا میکند. فرام سافتور، داستانهای مهم و تاثیرگذاری را در بستههای الحاقی روایت میکند. داستانهایی مثل آرتوریاس از بازی دارک سولز اول و لیدی ماریا از بلادبورن، از جمله مهمترین آثار این استودیو به شمار میرود. حال با توجه به عظیم بودن دنیای الدن رینگ و موفقیت تجاری بزرگ آن، اجتناب ناپذیر است که این بازی هم بسته الحاقی خودش را دریافت کند.
الدن رینگ بزرگترین و عظیمترین دنیای ساخته شده توسط فرام سافتور است. این دنیا که توسط میازاکی (خالق بازی) و جرج آر. آر. مارتین اسطورهنویس بزرگ بنا شده، پر است از خرده روایتها و داستانهایی که هرکدام پتانسیل بالایی برای روایت شدن داشتند. به طور کلی، یکی از ویژگیهای همیشگی سری بازی دارک سولز، وجود همین روایتهاست. در بستههای الحاقی، این داستانهای کوچک بسط داده میشوند و گاهی اوقات از داستان اصلی نیز جذابتر روایت میشوند. الدن رینگ پتانسیل بالایی برای این قضیه دارد. با این که همچنان به طور رسمی از بستههای الحاقی بازی رونمایی نشده اما وجود آنها تا حدودی تایید شده است.
هیدتاکا میازاکی، خالق بازی، چندی پیش از برنامههای آینده فرام سافتور سخن گفت. او حتی اعلام کرد که بازی بعدی آنها در مراحل پایانی ساخت قرار دارد اما در کنار این موضوع، اعلام کرد که در آینده، بروزرسانیهای بیشتری برای بازی Elden Ring منتشر خواهد شد. این میتواند بدان معنا باشد که شاید در آیندهای نزدیک، از بسته الحاقی الدن رینگ رونمایی شود. با این حال، انتظارات همچنان از بازی تحسین شده فرام سافتور بسیار بالاست؛ در این مقاله قصد داریم تا انتظاراتی که از بستههای الحاقی الدن رینگ داریم را بیان کنیم و ببینیم که چه رویدادهایی در انتظار سرزمین مابین است. با ویجیاتو همراه باشید.
داستانهایی بیشتر در مکانهایی جدید
معمولا ساختار اولیه بستههای الحاقی فرام سافتور، تعریف یک داستان جدید در مکانهایی کاملا نو است. از آن جا که الدن رینگ، سرزمینهای مختلف و منحصر به فرد زیادی دارد، پس میتوان انتظار داشت که در بستههای الحاقی الدن رینگ نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم.
انتخاب یک منطقه جدید، نهتنها دنیای اصلی بازی را گسترش میدهد بلکه روایتها و افسانههای مهمتری را نیز به بازیکنان نشان میدهد. معمولا در داستانهایی به بزرگی الدن رینگ، شاید بعضی از سوالات بیپاسخ باقی بماند و تعریف آن داستان به بستههای الحاقی منتقل میشود. در الدن رینگ نیز علامت سوالهای زیادی همچنان به جا مانده است. یکی از داستانهایی که پتانسیل بالایی برای روایت دارد، داستان Miquella، برادر مالنیا (Malenia) است. میکلا، برادر نفرین شده مالنیا است و نقش بسیار مهمی در داستان الدن رینگ دارد. با توجه به تعریفهای زیادی که از او در الدن رینگ میشنویم، بعید نیست که در بستههای الحاقی، داستان بیشتری از او بشنویم.
بیشتر بخوانید:
البته که مکانهای جدید نیز باید معماری و طراحی متفاوتی نسبت به دیگر لوکیشنهای الدن رینگ داشته باشد. سرزمین مابین، طبیعت و مناطق بسیار متفاوتی دارد؛ اما برای یک بسته الحاقی، انتظار داریم تا با یک مکان کاملا متفاوت روبرو باشیم. به طور مثال چیزی شبیه به معماری شهر یارنام (Yarnham) در بازی بلادبورن. یک شهر خونی با اتمسفری سنگین و تاریک، میتواند برگ برندهای برای DLC الدن رینگ باشد. البته مکانی به تاریکی The Gutter در Dark Souls II نیز میتواند جو متفاوتی را برای بازیکنان ایجاد کند.
سفر به تایملاینی متفاوت
پیش از آغاز داستان بازی الدن رینگ، حوادث زیادی در سرزمین مابین اتفاق افتاده است. نقشه بسته الحاقی میتواند همان The Lands Between باشد اما چه میشود اگر ما به این سرزمین پیش از وقایع بازی سفر کنیم؛ پیش از آغاز ماجراجویی تارنیشدی که میشناسیم. میدانیم که بسیاری از دراگونهای دنیای الدن رینگ با آغاز حوادث سرزمین مابین از بین میروند و پیش از این جریانات، در این دنیا حضور داشتند. نبرد با آنها و نشان دادن چگونگی نابودی آنها میتواند لحظات هیجانانگیز و جذابی را به وجود بیاورد.
انتخاب خط داستانی Gransax میتواند یکی از بهترین اتفاقات ممکن برای طرفداران الدن رینگ باشد. جانور عظیمالجثهای که به گفته روایات از Placidusax هم بزرگتر بوده و آثار کمی از او در سرزمین مابین به جا مانده است. نبرد با دوران اوج Greyoll نیز یک گزینه دیگر برای سازندگان است. او دچار حوادث زیادی میشود و زمانی که بازیکنان با او روبرو میشوند، بسیار آسیب دیده است. دیدن شکوه او میتواند لحظه حماسی را بسازد و برای بسته الحاقی یک انتخاب مناسب باشد.
بازگشت محتواهای حذف شده
پس از انتشار بازی، سازندگان این موضوع را مطرح کردند که به علت ساخت یک دنیای بزرگ برای داستان بازی، بسیاری از محتواها از بازی حذف شده است. از آن جا که بخشی از توسعه بازی نیز با پاندمی کرونا همراه شده، احتمال این که محتواهای زیادی از بازی حذف شده و یا نیمهکاره در جهان بازی وجود داشته باشد، زیاد است.
بعید نیست که سازندگان به سمت این محتواها برگردند و آنها را به طور کامل وارد جهان بازی کنند. براساس دادهکاویهایی که توسط مادِرهای مختلف صورت گرفته و ویدیوهایی که در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شده، میدانیم سه مکان در منطقههای Leyndellو Limgrave و Caelid وجود دارد که به طور کامل غیر قابل دسترسی هستند. اگرچه که سازندگان تا حدودی طراحیهایی را برای این مکانها انجام دادند و به نظر میآید که آنها بخشی از محتواهای حذف شده هستند. معماری این مکانها نیز شباهتهایی با بناهای باستانی روم دارد. آمفیتئاترها و قلعههای باستانی از جمله بناهایی هستند که در این مکانهای حذف شده دیده میشوند.
باید دید که آیا این منطقهها برای بستههای الحاقی طراحی شدند یا صرفا به علت کمبود محتوا و وقت، از محصول نهایی حذف شدهاند.
آرناهای اختصاصی PvP
آرناهایی شبیه به میدان مبارزه، در سری بازی دارک سولز کم نبودند و بازیکنان در این مناطق با یکدیگر مبارزه میکردند. مناطقی مثل Darkroot Garden در Dark Souls 3 یا Iron Keep در Dark Souls 2 حس میادین مبارزه را برای بازیکن ایجاد میکند. البته که هیچکدام از این مناطق ذکر شده، برای ساختار PvP طراحی نشده بودند. اما قطعا در این مکانها زیاد با یک Invader برخورد کرده باشید.
در الدن رینگ نیز نقش Invaders در بازی زیاد است و گاهی اوقات در بدترین زمان ممکن میتواند روند پیشروی بازیکن را خراب کند. اما در دنیای وسیع و گسترده الدن رینگ، منطقهای وجود ندارد که بتواند یک مبارزه PvP را برای بازیکنان ایجاد کند. از طرفی ساختار کلی داستان نیز طراحی چنین منطقهای را منطقی میکند. تارنیشدها (Tarnished) گروهی از طردشگان هستند که با ورود به The Lands Between قصد دارند تا به Elden Lord تبدیل شوند.
بیشتر بخوانید:
مبارزه میان طردشدگان سرزمین مابین برای به دست آوردن جایگاه الدن لرد، میتواند یک تجربه سرگرمکننده و هیجانانگیز را به وجود بیاورد. حتی این مبارزه میتواند در منطقه پایانی بازی یعنی Mountaintops of The Giants اتفاق بیفتد اما ایجاد یک طراحی جدید و متمرکز بر موضوع PvP قطعا مورد استقبال بازیکنان قرار خواهد گرفت.
یک نقاشی دیگر؛ یک دنیای دیگر
ایده دنیای The Painted World در بسته الحاقی بازی Dark Souls 3، یک نمونه دیگر از خلاقیتهای جذاب استودیو فرام سافتور بود. از طرفی از ابتدای رونمایی از الدن رینگ، بازیکنان همواره حدس و گمانهایی زدند که شاید The Lands Between همان دنیای نقاشی شدهای باشد که در دارک سولز دیدیم.
فضای دنیاهای The Painted World نیز برفی و سفیدپوش است. درست است که مکانی مشابه را در الدن رینگ دیدیم اما طراحی منطقهای که با برف به صورت کامل پوشیده شده باشد میتواند ایده مناسبی برای یک بسته الحاقی باشد. در دارک سولز اول نیز در یکی از مناطق بازی، یک نقاشی از یک جاینت در کلیسا Anor Londo وجود داشت که تاحدودی اشاراتی به همان The Painted World در بسته الحاقی دارک سولز سوم داشت. از آنجا که این نقاشی به دنیای The Lands Between شباهت دارد شاید شاهد حضور نقاش این دنیا نیز باشیم.
بسیاری از طرفداران گمان زدند که Godfrey کاندید اصلی اقامت در دنیای نقاشی شده است. از آنجا که در دنیای الدن رینگ نیز آثار هنری زیادی مربوط به او وجود دارد، این حدسیات میتواند درست باشد. البته که هنوز به صورت رسمی از ارتباط بین دنیاهای الدن رینگ و دارک سولز رونمایی نشده و شاید این دو بازی هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. اما شواهد و شباهتها بین The Painted World و The Lands Between طرفداران را به شک انداخته است.
یک تجربه کوآپ بهینه
تجربه چندنفره الدن رینگ جذاب است اما همچنان میتواند تجربهای بهنیهتر و روانتری را برای بازیکنان ایجاد کند. البته که در پیسی و به لطف چندین ماد ایجاد شده، تجربه بخش مولتیپلیر بهتر از کنسولها است. گاهی اوقات ارتباطات برای ایجاد یک Summon وقت زیادی میگیرد. از دست دادن ارتباط باعث اختلال بازی فرد دیگر میشود و این موضوع در هنگام مبارزه با یک باسفایت قدرتمند، به شدت آزاردهنده است.
همچنین اگر بازیکن اصلی در هنگام مبارزه کشته شود، بازی فرد دیگر نیز قطع میشود و در این جا نبود مکانیک Revive به وضوح دیده میشود. البته که چنین مکانیکی میتواند منطق سولزلایک و سخت بودن بازی را تغییر دهد اما وجود آن در تجربه کوآپ، تجربهای واقعیتر و منطقیتر را فراهم میکند.
بیشتر بخوانید:
دیدار مجدد با باسفایتهای بزرگ
بازی سکیرو، جزو معدود عناوینی بود که هیچ بسته الحاقی داستانی را دریافت نکرد اما بروزرسانیها و ویژگیهای زیادی برای آن منتشر شد. یکی از همین ویژگیها Reflection of Strength نام داشت که به بازیکنان اجازه میداد تا بازیکنان با باسفایتهایی که شکستشان دادند دوباره مبارزه کنند اما تنها با انجام دادن برخی از چالشهای سخت. چنین سیستمی در بلادبورن، دارک سولز و دیمن سولز وجود نداشت و برای اولین بار در سکیرو، این سیستم ایجاد شد.
شکست دادن دوباره باسفایتها میتواند امکانی شگفتانگیز باشد و از طرفی به ارتقای تواناییها و مهارت بازیکن نیز کمک میکند. امکان مبارزه مجدد با باسفایتها میتواند یکی دیگر از مواردی باشد که مورد استقبال بازیکنان قرار بگیرد اما شاید این ویژگی برای یک بسته الحاقی مجزا مورد استفاده قرار نگیرد و در قالب یک بروزرسانی، چنین امکانی فعال شود.
یک محتوای اختصاصی برای Torrent
تورنت، اولین موجود میان بازیهای فرام سافتور است که بازیکنان با استفاده از اون میتوانند در سرزمین بزرگ الدن رینگ، گشت و گذار کنند. شاید این ویژگی برای بازیهای امروزی، ویژگی بزرگی محسوب نشود اما برای طرفداران ژانر سولزلایک، حضور او خبری خوب محسوب میشود. تورنت در بسیاری از نقاط بازی به کمک بازیکن میآید و در برخی از باسفایتها، نقشی اساسی ایفا میکند اما سازندگان هیچ امکاناتی را برای او در نظر نگرفتند.
بازیکنان نمیتوانند مهارتهای او را ارتقا دهند یا حتی نمیتوانند زره خاص یا مشخصی را برای او تعیین کنند و همین باعث میشود تا نتوان ارتباط عمیقی با او گرفت. همچنین او در مبارزههای نهایی نمیتواند کمک خاصی به بازیکن کند چرا که هیچ ارتقایی برای او در نظر گرفته نشده است.
با این وجود سازندگان داستان (Lore) برای او در نظر گرفتند و تلاش کردند تا به نقش او در بازی اهمیت بدهند. بعید است که یک محتوای اختصاصی تنها برای او، آن هم در قالب یک DLC طراحی شود؛ با این حال انتظار میرود تا در بروزرسانیهای آینده، ویژگیهایی برای تورنت در نظر گرفته شود. البته که مبارزه PvP آن هم سوار بر تورنت نیز میتواند لحظات جذابی را برای بازیکنان فراهم کند.
ویژگی شخصیسازی بیشتر
در حالی که انتظار داریم تا ارتقاهای بیشتری برای تورنت در بازی قرار گیرد، میخواهیم چنین ویژگیهایی نیز برای کاراکتر خودمان نیز ایجاد شود. درست است که در حال حاضر هم دست بازیکنان برای این موضوع باز است اما بسیاری از بازیهای امروزی، شخصیسازی ریزترین جزئیات را به دست بازیکنان میسپارند. همچنین Ashes of War به عنوان یکی از عناصر اصلی بازی، در همه سلاحها قابل استفاده نیست و سازندگان میتوانند امکانات بیشتری را برای بازیکنان ایجاد کنند.
الدن رینگ یکی از کاملترین عناوین امسال و یک دهه گذشته بوده است و میتوان گفت که شانس اصلی کسب عنوان بهترین بازی سال از بسیاری از مراجع است. سازندگان تاکید کردند که بروزرسانیهای بزرگی برای بازی منتشر خواهد شد و با توجه به سابقه این استودیو پیرامون سری دارک سولز، میتوان گفت که فرام سافتور، توسعه یک بسته الحاقی را برای Elden Ring در نظر گرفته است.
همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، فرام سافتور راهکارهای زیادی برای ساخت یک بسته الحاقی دارد و موردهای بیشتری هم وجود دارد که به آنها اشاره نکردیم. متنوع بودن دنیای الدن رینگ، فرصت خوبی را برای سازندگان ایجاد کرده و امیدواریم تا از این فرصت به خوبی بهره ببرند.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
منطقی ترین dlc برگشت محتوا های حذف شده و بخش pvp هست
فقط امیدوارم مثل دی ال سی های دارک سولز ها عالی باشه
آرتوریاس.......
ایکاش یک dlc هم برای sekiro می دادی . sekiro رو دور انداختی رفتی :(