۵ سوال درباره Skull and Bones که سازندهها به آن جواب میدهند!
بازی Skull and Bones یکی از بزرگترین کارهای یوبیسافت است که اطلاعات کمی از آن موجود است. از دیگر پروژههای در حال ساخت یوبیسافت مثل Avatar: Frontiers of Pandora و AC: Infinity هم جزئیاتی کمی ...
بازی Skull and Bones یکی از بزرگترین کارهای یوبیسافت است که اطلاعات کمی از آن موجود است. از دیگر پروژههای در حال ساخت یوبیسافت مثل Avatar: Frontiers of Pandora و AC: Infinity هم جزئیاتی کمی در دست است، اما قضیه Skull and Bones کمی متفاوت است. به هر حال این بازی نزدیک به ۱۰ سال است که در مرحله تولید قرار دارد. در طول این مدت مجموعههای مختلفی وارد بازار شده، نسل جدیدی از کنسولها به خانههای بازیکنان راه پیدا کرده و دنیای بازیهای ویدیویی تا حد زیادی تغییر کرده است.
یوبیسافت هم بالاخره تصمیم گرفت تا بخشی از گیمپلی بازی را نمایش داده و جزئیاتی از آن را منتشر کند. آن طور که اعلام شده، بازی قرار است شکلی لایو سرویس داشته و نبردهای دریایی آن نسبت به موارد مشابه تجربهای بهتر و بالاتر ارائه کند. در ادامه ۵ سوالی را که در مورد بخشهای مختلف بازی داشتیم با کارگردان بازی، رایان بارنارد (Ryan Varnard)، به اشتراک گذاشته و پاسخ او به این سوالات را برایتان آوردهایم. با ویجیاتو همراه باشید.
چرا اکنون بهترین زمان عرضه بازی است؟
توسعه بازی Skull and Bones دورههای پر فراز و نشیبی را طی کرده است. بازی در سال ۲۰۱۳ وارد مرحله تولید و در سال ۲۰۱۷ به صورت عمومی معرفی شده است. حالا ما در سال ۲۰۲۲ هستیم و قرار است بالاخره دستپخت ده ساله شعبه سنگاپور یوبیسافت را امتحان کنیم. بارنارد اذعان میکند که این مسیر برای استودیو اصلا آسان نبوده. وقتی از او پرسیدیم که چرا الان بهترین زمان برای عرضه بازی است، او گفت:
بعد از آن که تحت هدایت مدیر نوآوری جدیدمان، الیزابت پلن (Elisabeth Pellen)، مسیر فعلی خود را یافتیم، تمام تمرکز خود را بر ساخت یک بازی که بتواند تصورات ما از دزدان دریایی را ارائه دهد گذاشتیم. با تلاش سخت اعضای تیم، احساس میکنیم که اکنون آمادهایم و ایمان داریم که میتوانیم آن گیمپلیای را که وعده دادهایم عرضه کنیم.
اشاره به تغییر جهت استودیو احتمالا تاییدی باشد بر گزارشی که قبلا در سایت VGC منتشر شده است. در این گزارش آمده است که یوبیسافت در سال ۲۰۱۹ و در پی خروج مدیر نوآوری قبلی، جاستین فارن (Justin Farren)، فرایند ساخت بازی را دوباره از اول شروع کرده است. در آن زمان قرار شد تا تحت مدیریت الیزابت پلن، بازی به سمت لایو سرویس شدن پیش برود. الیزابت پلن سابقهای ۲۰ ساله و بسیار پر بار در یوبیسافت دارد و در طول دهه گذشته در بخش تحریریه یوبیسافت مشغول پشتیبانی از بزرگترین مجموعههای استودیو بوده.
Skull and Bones قرار است تا چه میزان وامدار Black Flag باشد؟
ساخت بازی Skull and Bones درست بعد از زمانی شروع شد که بازیکنان مختلف عاشق نبردهای دریایی AC: Black Flag شده بودند. شعبه سنگاپور یوبیسافت که در ساخت بخشهای مختلف دریایی نسخههای شماره ۳، ۴، Rogue با شعبه مونترال همکاری کرده بود، قرار شد تا یک بسته الحاقی برای Black Flag تهیه کند، اما این کار منجر به خلق Skull and Bones شد. با چنین سرگذشتی، سوال ما این است که قرار است در نسخه نهایی بازی تا چه اندازه از ویژگیهای Black Flag را شاهد باشیم؟
تیم ما با همکاری با دیگر تیمها توانستند تجربه خود در زمینه نبردهای دریایی را توسعه دهند. پس ما هم تصمیم گرفتیم تا از این سرمایه استفاده کرده و دنیایی جدید را خلق کنیم، دنیای Skull and Bones.
برنارد خود در ماه جون سال گذشته و بعد از آن که به گفته خود «تیم از یک نقطه عطف داخلی بزرگ عبور کرده بودند» به تیم توسعه دهندگان پیوسته بود. با توجه به این که یوبیسافت در می ۲۰۲۱ عرضه بازی را به سال ۲۰۲۲ عقب انداخت. پس این نقطه عطف هر چه که بوده، نتایج آن توانسته مدیران را راضی کند تا یک سال دیگر بر روی توسعه بازی سرمایهگذاری کنند.
از زمانی که وارد تیم شدهام، تمام تمرکزم بر برآورده کردن نگاه خلاقانه بوده.
بارناردبارنارد میگوید که توجه او به بخشهای مختلفی بوده تا مطمئن شود «نبردهای دریایی معنادار» باشند، «سیستم پیشرفت بازی با بدنامی و دشمنانی که بازیکنان با آنها روبهرو میشوند را زیر نظر داشته باشد.» و «سیستم ساخت و ساز بازی معنادار باشد». پس میراثی که از Black Flag بر جا مانده در کجا میتوان دید؟
تاثیراتی که Black Flag بر بازی گذاشته را میتوان در نبردهای دریایی، وجه مشترک دو بازی، دید. مهمترین نکته در تمام طول توسعه Skull and Bones داشتن بهترین نبردهای دریایی ممکن است.
آیا تمرکز اصلی بازی بر بخش چند نفره آن است؟
وقتی برای اولین بار بازی معرفی شد، قرار بود تا بازی دو بخش اصلی داشته باشد؛ یک بخش تکنفره که بازیکن را در قالب یک کاپیتان قابل شخصیسازی در اقیانوس هند قرار میداد. بخش دیگر هم یک قسمت چند نفره بود که بازیکنان در آن در دو گروه پنج نفره با یکدیگر به نبرد میپرداختند. حالا و بعد از تغییرات اخیر، بازی چه چیزی برای عرضه دارد؟
شما میتوانید بازی را به صورت کاملا تنها انجام دهید. اما ما به همه چیز بازی با هدف چند نفره بودن نگاه میکنیم.
این یک بازی کلاسیک دیالوگ محور نیست. بازی ما لایو سرویس است و قرار است تا سالها پشتیبانی شود. البته، دزدان دریایی به نامی وجود خواهند داشت که در طول بازی با آنها روبهرو خواهید شد و بخش داستانی خود را خواهند داشت. ما میخواهیم بازیکنان داستان خاص خود را خلق کنند.
وی در ادامه از اهمیت بخش چند نفره میگوید.
ما خواستار آن بودیم تا بازیکنان در قالب گروه مزایای بهتری در دزدی دریایی داشته باشند. بازیکن میتواند به تنهایی بازی را تجربه کند، اما اگر تنها سفر کنید، به راحتی به هدفی آسان برای دیگر بازیکنان تبدیل خواهید شد.
پس آیا شما ملوانان تنها باید نگران قلدری دیگر بازیکنان باشید؟ بارنارد اطمینان داده که «بازی چند نفره به انتخاب خود بازیکن است. بازیکن میتواند از طریق uPlay با دوستان و یا از داخل خود بازی، دیگر بازیکنان را به گروه خود دعوت کند.» البته در این بین بارنارد تایید کرد که «Skull and Bones از کراسپلی کامل بین کنسولهای نسل نهم، رایانههای شخصی، Stadia و Luna پشتیبانی میکند».
آیا یوبیسافت در پشتیبانی از Skull and Bones مصمم است؟
بازی Skull and Bones تا چه زمانی قرار است در بازار حضور داشته باشد؟ این سوالی است که با توجه به سابقه یوبیسافت نگرانی بسیاری از بازیکنان را شامل میشود. برای مثال سرورهای Hyper Scape، بازی بتل رویال رایگان شعبه مونترال یوبیسافت، تنها دو سال پس از عرضه خاموش شدند. Ghost Recon Breakpoint و The Division 2 هم هر کدام تقریبا سه سال پشتیبانی شدند و والهالا هم آخرین بسته الحاقی خود را تازگیها دریافت کرده است.
بارنارد اطمینان داده که شعبه سنگاپور یوبیسافت «به زودی در مورد برنامههای لایو سرویس خود اطلاعرسانی خواهد کرد» و مجددا بر لایو سرویس بودن بازی تاکید کرده و حتما پشتیبانی لازم را دریافت خواهد کرد.
ما قصد داریم تا با محتوی جدید، از بازی پشتیبانی کرده و در طول سالیان متمالی به بازیکنان دلیل جدیدی برای تجربه روزانه بازی ارائه دهیم.
آیا یوبیسافت نگران است که Sea of Thives طرفداران بازی را جذب خود کرده؟
شاید یادتان نیاید، اما زمانی قرار بود تا Skull and Bones یوبیسافت با Sea of Thieves استودیو Rare تحت مالکیت مایکروسافت در یک بازه زمانی منتشر شوند. این تقابل مستقیم ما بین ارائه یک تجربه از دزدان دریایی از سمت دو شرکت مایکروسافت و یوبیسافت در آن زمان بسیار هیجانانگیز مینمود.
تاخیر عرضه Skull and Bones تا سال ۲۰۲۲ به Sea of Thieves چهار سال فرصت داد تا تجربه اولیه بازی را ارتقا داده و دگرگون کند. از نگاه بارنارد، این دو بازی با وجود شباهت زمینهای به اندازه کافی با یکدیگر متفاوت هستند تا بتوانند در کنار یکدیگر وجود داشته باشند.
Sea of Thieves بازی عالیای است، اما ما به عنوان یک رقیب به آن نگاه نمیکنیم چرا که آن تجربهای متفاوت از دزدی دریایی است.
Skull and Bones بازی دقیقتر و بالغتری است. بازی تمرکز بسیار بیشتری بر ساخت و ساز و جمعآوری منابع برای ساخت اسلحهها و کشتیهای بهتر دارد. هم چنین نبردهای دریایی آن قابلیت شخصیسازی بیشتری دارند و بازی دنیای بزرگتری برای اکتشاف دارد و گشتن آن تجربهای متفاوت از دیگر بازیها است.
برنارد در جواب این که یوبیسافت در این مدت که بازی در حال ساخت بوده، به دیگر رقیبان بازار لایو سرویسها توجه کرده یا خیر، اذعان میکند که تمرکز استودیو بر هدف خودش بوده.
وقتی که مسیر و هدف ما از ساخت بازی معلوم شد، دیگر در تلاش برای باقی ماندن در رقابت در این بازار پر تلاطم نبودیم. تمرکز ما بیشتر بر این بود تا مطمئن شویم که با فناوری امروز، بتوانیم بهترین تجربه AAA از تصوراتمان از دزدان دریایی را به نمایش در بیاوریم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خب ده سال از ساخت بازی گذشته پس انتظارات زیاده ولی با توجه به بازی های اخیر یوبیسافت وضعیت بازی خیلی نگران کننده شده ولی یه تجربه خیلی متفاوتی رو حتما داره
کشتی رودیدم یادblack flag افتادم..
از سخن آخری فهمیدم که بازی قراره بیشتر آرکید باشه