ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تریلر
اخبار و مقالات

تصمیمات کاربران در Dying Light 2 دنیای بازی را تغییر می‌دهد

اگر صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، تعداد قابل توجهی از انتخاب‌های کاربران در جریان یک بازی تاثیر چندانی بر داستان نمی‌گذارند. نهایتاً شاهد تغییر جزئی در نتیجه یک اتفاق، خطوط دیالوگ‌ها یا تغییر در زمان مرگ ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۸

اگر صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، تعداد قابل توجهی از انتخاب‌های کاربران در جریان یک بازی تاثیر چندانی بر داستان نمی‌گذارند. نهایتاً شاهد تغییر جزئی در نتیجه یک اتفاق، خطوط دیالوگ‌ها یا تغییر در زمان مرگ یکی از شخصیت‌های نه چندان مهم هستیم. اما استودیو تکلند که برای ساخت عناوین زامبی محور شناخته می‌شود، می‌خواهد این رویه را از طریق بازی Dying Light 2 تغییر دهد. به گفته سازندگان، تاثیر انتخاب‌های کاربران تنها به داستان خلاصه نمی‌شود.

تایمون اِسمِکتالا که به عنوان طراح ارشد روی بازی Dying Light 2 کار می‌کند، اخیراً مصاحبه‌ای با وبسایت GamesIndustry داشته است. اسمکتالا در این مصاحبه به گفتگو درباره تکامل بازی نسبت Dying Light پرداخت و گفت اعضای استودیو از نسخه اول به عنوان یک آزمایش استفاده کردند تا بتوانند کارهایی که می‌خواستند در دنباله انجام دهند را به شکل بهتری پیاده سازی کنند. یکی از مواردی که روی آن کار شد، افزایش تاثیر گذاری تصمیماتی است که کاربر در جریان بازی اتخاذ می‌کند.

بازی Dying Light 2

ظاهراً، تصمیمات در جدیدترین محصول استودیو تکلند نه تنها روی جریان داستان، بلکه روی شکل دهی دنیای بازی نیز تاثیر می‌گذارند. تایمون اسمکتالا در این باره گفت: «در ابتدا تنها درباره بخش داستان فکر می‌کردیم. اما با پیشرفت‌های تکنولوژیکی انجین گرافیکی ما (C-Engine)، متوجه شدیم که کارهای بیشتری از دست ما بر می‌آید. برای مثال، چه اتفاقی می‌افتد اگر تاثیرات تصمیم‌ها به داستان خلاصه نشود و روی جهان سندباکس نیز تاثیر بگذارد؟ کار روی این موضوع را شروع کردیم و [پس از مدتی] متوجه شدیم حس قدرت به کاربر می‌دهد، زیرا می‌توانست تاثیرات تصمیمات خود را روی دنیای پیرامون ببیند.»

طراح ارشد بازی Dying Light 2 در ادامه صحبت‌های خود گفت: «کاربر می‌تواند به بالای بلندترین ساختمان برود و نگاهی به اطراف بیندازد و بگوید: واو، من باعث این اتفاق شدم و چیزهایی که در پیرامونم قرار گرفته‌اند، نتیجه تصمیمات من هستند. اگرچه این ایده در ابتدا جایی در پروژه نداشت اما [تاثیر گذاری آن] تیم را به شدت هیجان زده کرد. حدوداً دو سال پیش به این نتیجه رسیدیم که این کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و باید انجام دهیم.»

تهیه کننده این محصول که کورنل جاسکولا نام دارد، در گذشته از اهمیت بالای تصمیمات کاربران در جریان داستان گفته بود. جاسکولا در مصاحبه‌ای با وبسایت دوال‌شاکرز گفته بود در برخی موارد کاربر تصمیماتی می‌گیرد که هرگز متوجه عواقب آن‌ نمی‌شود. برای مثال، یک کاربر ممکن است در نقطه‌ای از داستانی تصمیمی بگیرد که نتیجه آن عدم دسترسی به بخش قابل توجهی از محتویات بازی Dying Light 2 باشد؛ اتفاقی که رخ می‌دهد و کاربر هم متوجه آن نخواهد شد.

در پایان، لازم به ذکر است که دنباله Dying Light 2 در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی