ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Final Fantasy 16
اخبار و مقالات

ساخت Final Fantasy 16 در سبک جهان باز، پانزده سال طول می‌کشید

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 ماه گذشته اعلام کرد که این عنوان یک بازی سبک جهان باز نخواهد بود. این کار به منظور ارائه یک داستان فراگیر و گسترده انجام شده که ممکن ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 ماه گذشته اعلام کرد که این عنوان یک بازی سبک جهان باز نخواهد بود. این کار به منظور ارائه یک داستان فراگیر و گسترده انجام شده که ممکن بود به واسطه‌ی «تنها یک فضای جهان باز» محدود شود.

یوشیدا در مصاحبه‌ی جدیدی با مجله Famitsu اعلام کرده که ساخت بازی در سبک جهان باز منجر به طولانی‌تر شدن زمان تولید و توسعه به طرز قابل توجهی می‌شده است.

مطلب پیشنهادی
باس فایتی که خون شما را ذره ذره مصرف می‌کند
چطور Mohg را در Elden Ring شکست دهیم؟

یوشیدا توضیح داد:

هنگامی که اولین Final Fantasy را بازی کردم، با خودم فکر کردم که «این یک تجربه شبیه به فیلم سینمایی است.» تولید، زمان‌بندی دیالوگ، درام، صداگذاری و همه آن‌ها با هم ترکیب شدند تا بهترین تجربه بازی ممکن را ایجاد کنند. زمانی که یک Chocobo یا Moogle گنجانده شد، تصور کردم که تجربه فاینال فانتزی از قبل شکل گرفته است. این تجربه باید در Final Fantasy 16 نیز احساس شود.

علاوه بر این، لازم است با در نظر گرفتن نقاط قوت خود تیم، طرح کلی بازی را درک کنیم. وقتی به آن فکر می‌کنم، معتقدم که یک جهان باز برای چیزی که اکنون برنامه‌ریزی کردیم، مناسب نیست.

Final Fantasy 16

او در ادامه از ممکن نبودن ساخت یک داستان فراگیر در سبک جهان باز گفت:

زمانی که نکات اصلی را در نظر می‌گیریم، به نظر من عملاً غیرممکن است که همه چیز را با هم بخواهی. اگر برای ساخت بازی حدود ۱۵ سال زمان داشتیم، ممکن بود این فرصت را داشته باشیم که خودمان را با سبک جهان باز به چالش بکشیم. از این گذشته، از نظر زمان و هزینه، ساخت یک داستان فراگیر در یک بازی جهان باز، تقریبا غیرممکن است.

من فکر می‌کردم که تیم ساخت [ممکن است] نگران چنین موضوعی شوند. ارائه آن چیزی که ما معتقدیم بهترین داستان است، در تجربه‌ای که بازی‌ها و فیلم‌ها را در هم می‌آمیزد، نیازی به سبک جهان باز ندارد.

اگر به من بگویید «یک ایده خوب دارم و قطعا می‌توانم آن را انجام دهم!» من از شما حمایت خواهم کرد. با این حال، اگر مطمئن نیستید که باید این کار را انجام دهید یا خیر، شما را از انجام آن منصرف می‌کنم.

بازی Final Fantasy 16 تابستان ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. جزئیات بیشتر درباره داستان و جهان آن، پاییز امسال همراه با یک تریلر جدید منتشر می‌شود، پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی
دراما در مدرسه
بررسی بازی Persona 3: Reload

چرا استیم همیشه برنده است و بقیه استورها شکست می‌خورن؟ | ویجی‌لاگ

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 3D Club
    3D Club | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    آها، پس بازی هایی مثل اسکایریم یا فال اوت 4 یا خیلی از بازی های نقش آفرینی جهان باز دیگه کشک بودن ?? تازه این بازی ها هم داستان خفنی داشتن، هم جهانشون بسیار پویا بود ولی آیا ساختشون 15 سال طول میکشید؟ آقا خب راحت بیاید بگید نخواستیم جهان باز بسازیم دیگه از این ادا ها درنیارید

    • Wind
      Wind | ۲۰ آذر ۱۴۰۱

      خب همینو گفته دیگه. گفته نمیتونیم بسازیم و نمیخوایم. مگه همه بازی ها باید جهان باز باشن؟

  • Sherek-
    Sherek- | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    ۱۵ سال برای ساخت یه بازی جهان باز عجیب نیست دادن ۱۵ تا بازی جهان تو ۱۵ سال عجیبه?

  • emperorpalpatin
    emperorpalpatin | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    من که به دلیل یوبیسافت دیگه از جهان باز متنفر شدم
    اوهوم اوهوم بازی خاصی رونمیگم (فارکرای نیودان) (اساسینز کرید اوریجینز)

مطالب پیشنهادی