ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی رزیدنت اویل 4
اخبار و مقالات

شینجی میکامی: انتظار نداشتیم دوربین Resident Evil 4 غوغا به‌پا کند

دوربین بازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) حتی امروزه هم به عنوان یکی از عناصر محوری و پیشگام آن شناخته می‌شود؛ با این حال، خالق بازی یعنی شینجی میکامی به تازگی اعلام کرده آن‌ها ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

دوربین بازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) حتی امروزه هم به عنوان یکی از عناصر محوری و پیشگام آن شناخته می‌شود؛ با این حال، خالق بازی یعنی شینجی میکامی به تازگی اعلام کرده آن‌ها در ابتدا فکرش را هم نمی‌کردند که این بخش خاص از نسخه چهارم رزیدنت اویل اینگونه به چشم بیاید و روی صنعت تاثیر بگذارد.

شینجی میکامی که علاوه بر نویسندگی و کارگردانی Resident Evil 4، تهیه‌کننده اجرایی رزیدنت اویل ۷ هم بوده، طی مصاحبه‌ای در کانال رسمی Biohazard در یوتیوب گفت تیم سازنده صرفا تصمیم گرفت از دوربین سوم شخص (در پشت شانه شخصیت) به‌جای دوربین ثابت و همیشگی عناوین رزیدنت اویل استفاده کند، چراکه فکر می‌کرد عملکرد بهتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی
بالرین خون‌آشام در برابر کلیشه‌های ترسناک
نقد فیلم Abigail (ابیگیل) | دختر دراکولا

با این حال، این دوربین چنان موثر واقع شد که خیلی‌ها معتقدند همین طراحی منحصر به‌فرد Resident Evil 4 را به یکی از برترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرد. همچنین گفته می‌شود تیم سازنده Gears of War دوربین بازی خود را با الهام از رزیدنت اویل 4 ساخته است.

میکامی توضیح داد:

می‌دانم خیلی عجیب است، اما انجام این کار برایمان طبیعی و عادی به‌نظر می‌رسید. اصلا قصد نداشتیم یک کار خلاقانه و خاص انجام دهیم، اما در پایان همه به ما گفتند که کارمان پیشگام و منحصر به‌فرد بوده.

برای ما، فقط مسئله این بود که فکر می‌کردیم زاویه سوم شخص بهتر باشد. در واقع ما تلاش نداشتیم چیزی جدید یا پیشگامانه خلق کنیم.

بازی رزیدنت اویل 4

میکامی می‌گوید نخستین کسی که زاویه جدید دوربین را مورد تحسین قرار داد، ماساهیرو ساکورای (خالق Super Smash Bros) بود.

ماساهیرو یک بار برای دیدن پیشرفت توسعه بازی پیش ما آمد و پرسید: «چه کسی ایده طراحی این دوربین را داده؟» من هم پاسخ دادم که خودم آن را مطرح کرده‌ام. او گفت: «این واقعا عالی است.»

در هر حال، سری رزیدنت اویل طی این سالیان دچار تغییرات و پیشرفت بسیاری شده است. همان‌طور که در جریان هستید، Resident Evil 7‌ برای نخستین بار دوربین اول شخص را به فرانچایز اضافه کرد و این مورد در قسمت هشتم نیز پیاده شد.

گرچه این اکنون الگوی طراحی همه عناوین سری نیست و طی چند سال اخیر ریمیک رزیدنت اویل 2 و 3 با همان دوربین کلاسیک سوم شخص راهی بازار شده‌اند. در ادامه نیز قطعا ریمیک رزیدنت اویل 4 (عرضه در ۴ فروردین ۱۴۰۲) با همین سبک طراحی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی
یک فیلم ترسناک متوسط دیگر
نقد فیلم Baghead | جامپ‌اسکر با کله کیفی

ولاگ گیمزکام #4 – با بهترین بازی نمایشگاه آشنا بشید

تماشا از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • asal
    asal | ۸ شهریور ۱۴۰۱

    تیم دوربین : انتظار ندارم اصن چرا باید زحمتمو بزارم اخرم بدرد نخور بشه?
    گیمرا : داداش کارت خیلی درست بود???

  • Muslim-slav
    Muslim-slav | ۷ شهریور ۱۴۰۱

    انقلابی بود واقعا بدون این حالت دوربین آدم پدرش درمیاد بازی کنه

مطالب پیشنهادی