مدیرعامل مایکروسافت از همکاری با سونی در زمینه سرویسهای ابری میگوید
هر روز خبرهای زیادی در حوزه گیم و تکنولوژی منتشر میشود که میتوان بهراحتی از کنار آنها گذشت اما چند ماه پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که به سادگی نمیشد از آن چشم ...
هر روز خبرهای زیادی در حوزه گیم و تکنولوژی منتشر میشود که میتوان بهراحتی از کنار آنها گذشت اما چند ماه پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که به سادگی نمیشد از آن چشم پوشی کرد؛ مایکروسافت و سونی که در صنعت گیم رقبای یکدیگر محسوب میشوند، تصمیم گرفتند تا حوزه سرویسهای ابری و تکنولوژی هوش مصنوعی همکاری داشته باشند.
ساتیا نادلا (مدیر عامل مایکروسافت) اخیراً مصاحبهای با مجله فورچون داشته و در بخشی از آن جزئیات تازهای از این همکاری غیر منتظره را به اشتراک گذاشت. طبق گفتههای او، سونی بود که برای امضای تفاهم نامه پیش قدم شد. نادلا در پاسخ به سوالی درباره این همکاری گفت: «قبل از هر چیز، همه اینها به خاطر سونی است. آنها به تمامی شرکای خود نگاهی انداختند تا ببینند چه کسانی قابل اعتماد هستند. مشخص شد در عین حال که رقیب هستیم، شریک نیز هستیم.» در ادامه توضیح داد سونی میتواند از فناوری محاسبات ابری به سود تجارتش در زمینه دوربینها و چیپهای سیلیکونی بهره ببرد.
ساتیا نادلا سپس گفت: «اصولاً و اساساً، حقیقت این است که ما در زمینههایی فعالیت تجاری داریم که آنها با ما همکاری دارند. در نتیجه، موفقیت ما به آنها بستگی دارد. بنابراین، تفاوتی ندارد که در زمینه سرویسهای ابری باشد یا در زمینه هوش مصنوعی یا هر چیز دیگری، تمام تلاشمان را میکنیم تا مطمئن شویم که آنها در ساخت IP خود موفق عمل میکنند.» او در ادامه صحبتهای خود گفت این همکاری دو طرفه خواهد بود. سونی از سرویسهای آزور برای ساخت تکنولوژی استریم جدید خود بهره میبرد و فعالیت سونی در زمینههای سرگرمی، گیم و دوربین نیز میتواند به طریقهای مختلف برای مایکروسافت مفید واقع شود.
با معرفی رسمی سرویس گوگل استیدیا و پروژه ایکسکلاود، استریم بازیهای ویدیویی بیشتر از هر زمانی دیگری در صنعت بازیهای ویدیویی مورد توجه قرار گرفته است. طبق گفتههای سونی، تاکنون بیش از ۴ هزار شرکت و استودیو مختلف برای همکاری با گوگل در زمینه سرویس ابری ابراز تمایل کردهاند. در این میان، حتی نینتندو نیز سعی کرده با اجرای بازیهای بزرگ همانند Resident Evil 7: Biohazard و Assassin’s Creed Odyssey روی نینتندو سوییچ از طریق تکنولوژی استریم از قافله عقب نماند.
فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، چندی پیش مصاحبهای انجام داد و در بخشی از آن به موضوع تعامل با دیگر فعالان در صنعت بازیهای ویدیویی پرداخت. اسپنسر صنعت بازیهای ویدیویی را در حال رشد دانسته و گفته موفقیت برای شرکتی به معنی زمین زدن رقیب نیست. او همچنین این را اضافه کرد که در ابتدا بابت همکاری با رقبا مورد انتقاد برخی قرار میگرفته است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.