۱۰ بازیای که دشمنان در آن از شما وحشت دارند
بازیهای زیادی وجود دارند که به بازیکنان حس قدرت را القا میکنند. ولی در مورد وحشت و ترس، بیشتر اوقات این سازندگان هستند که سعی میکنند تا ما را بترسانند. حال چه میشود اگر این ...
بازیهای زیادی وجود دارند که به بازیکنان حس قدرت را القا میکنند. ولی در مورد وحشت و ترس، بیشتر اوقات این سازندگان هستند که سعی میکنند تا ما را بترسانند. حال چه میشود اگر این قضیه برعکس شود؟ آیا بازیها میتوانند کاری کنند که این بازیکن باشد که در دل دشمنان و انپیسیها وحشت بیندازد؟ البته که میتوانند. کافی است نگاهی به لیست زیر داشته باشید تا ببینید بازیهای مختلف چطور توانستهاند این کار را انجام دهند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
Batman Arkham
بنا بر نظر بسیاری از افراد، بازیهای بتمن آرکام برترین بازها بر مبنای یک ابر قهرمان هستند که تا به حال ساخته شدهاند. سازندگان توانستهاند تا به خوبی حال و هوای تیره و تار گاتهام را به نمایش در آورند. بتمنی که در این مجموعه شاهد هستیم خشن و سرد است و در تمام گیمپلی شاهد قدرت مخوف او هستیم که چگونه دشمنان را به لرزه میاندازد. هر چه دشمنان بیشتری به درون سایهها کشیده شوند، دیگر افرادی که در روشنایی هستند بیشتر از قبل ناآرام و وحشتزده میشوند. این دشمنان وحشتزده رفتار غیر قابل پیشبینیای هم دارند، برخی سر جای خود مینشینند، برخی هم از محل گشت خود فرار میکنند. این وحشت تا به حدی است که وقتی بتمن از تاریکی بیرون میآید، جسم و ذهن آنها قفل میکند.
InFamous: Second Son
در سری بازیهای InFamous ساز و کاری وجود دارد که در ازای استفاده از قدرتهای فرابشری شخصیت خود برای خیر یا شر جزا (Karma) میدهد. استفاده از تواناییها بدون کشتن کسی باعث دریافت جزای مثبت و از آن طرف، کشتن شهروندان و رفتار خشن باعث دریافت جزای منفی خواهد شد. در Second Son اگر شخصیت دلسین را به سمت تاریکیها هدایت کنید، به تدریج شهروندان از شما دور شده و با توهین و دشنام با شما رفتار میکنند. حال اگر به درجه «InFamous» برسید، افراد مقابل شما در وحشت فرو رفته و از روی ترس، ناگهان به شما حمله کرده و یا فرار را به قرار ترجیح میدهند.
Middle-Earth: Shadow of Mordor
سیستم نمسیس که در Shadow of Mordor معرفی شد، یکی از اصلیترین ویژگیهای تبلیغاتی بازی بود. به لطف وجود این سیستم در همین نسخه و نسخه بعدی آن Shadow of War، اورکهای بازی برخوردهای قبلی با بازیکن را به یاد داشتند. به همین دلیل اگر اورکی در مبارزه با شما زنده میماند، احتمال داشت که در طول زمان به درجهای بالاتر رسیده و در برخورد بعدی با اعتماد به نفس بالاتری سربازان خودش را به مصاف شما میفرستد. در عین حال اگر بتوانید اورکی را شکست دهید، یا کمی با آتش او را بسوزانید و یا فرماندهاش را در مقابل چشمانش بکشید، احتمالا در مواجهه بعدی جان خود را برداشته و فرار میکند.
Days Gone
نیوتها (Newt) موجودات داغان و ناقصی هستند و به همین دلیل ذاتا ترسو هستند و با وجود آن که تعدادشان بسیار بیشتر است، جرئت ندارند مستقیما به سمت دیکن حمله کنند. به جای آن، وقتی نور چراغ را به سمتشان بگیرید، از ترس مینشینند و به گوشه و کناری دور از نگاه دیکن فرار میکنند. یعنی کافی است تا دیکن برای لحظهای به سمتشان نگاه کند تا همه با هم فرار کرده و در گوشهای آماده شوند تا وقتی رویش را برگرداند، دوباره به او حمله کنند.
Sleeping Dogs
در بازی اسلیپینگ داگز، سیستم شهرتی (Reputation System) وجود دارد که تا حدودی شبیه به سیستم نمسیس در Middle-Earth است. در بازی سه نوار تجربه وجود دارد، Triad، Police و Face. با پر شدن نوار تجربه Face، حضور وی شن باعث هراسیده شدن دشمنانش میشود. کسب تجربه Face هم کار آسانی است؛ کافی است در مبارزات خود تا میتوانید بیرحم باشید. شکستن پای دشمنان راحتترین کار ممکن است، اما میتوانید از محیط هم نهایت استفاده را ببرید. از چرخ کردن کله دشمنان داخل تیغههای هواکشها تا آویزان کردن آنها از قلاب گوشت، کارهایی هستند که به راحتی نوار را پر میکنند. در طول مبارزات، افراد ضعیفتر و محتاطتر از ترس وی شن عقب میروند و این نشان میدهد که وی شن تا چه اندازه میتواند ذهن آنها را آشفته کند.
Ghost of Tsushima
بین تکنیکها و مهارتهای جین سکای، چند حالت مبارزهای (Combat Stance) هم وجود دارد. هر کدام از این حالات در مقابل نوع خاصی از دشمنان کارایی دارند. اما چیزی که مهاجمین مغول را سر جایشان میخشکاند، حالت گوست است. این حالت بعد از شکست دادن ژنرال تموگه مغول به دست میآید. کافی است تا در یک کمبو، هفت دشمن را پشت سر هم بکشید تا صفحهتان سیاه و سفید شود و جین تبدیل به قاتلی بیرحم شود. در این حالت باقیمانده دشمنانتان از ترس سر جایشان ساکن میمانند. دیگر افراد موجود در جزیره سوشیما بعد از فهمیدن این موضوع، به صورت گروهی فعالیت میکنند تا حداقل در مقابل تیغه جین شاید شانسی داشته باشند.
Star Wars Jedi: Fallen Order
جدای فالن اوردر سیستم مبارزاتی خود را با حرکات لایت سیبر و قدرتهای Force ترکیب و کامل کرده است. در طول بازی با یادگیری نحوه استفاده از این قدرتها، شخصیت کال کستیس میتواند به راحتی به مصاف گروهانی از از استورمتروپرها برود. به لطف تواناییهای مختلف کال، مثل جای خالی دادن و دفاع کردن پشت سر هم در برابر شلیکها و برگشت دادن آنها، او میتواند دشمنانش را به راحتی از میان بر دارد. البته قبل از آن که به آخرین استورمتروپر برسد میتوانید فریاد «اون هممون رو میکشه!» یا التماسهای آنها را بشنوید.
Metro: Exodus
برخلاف بسیاری از شوترهای اول شخص موجود، بازی مترو اگزدوس شما را در نحوه رفتار با دشمن تسلیم شده آزاد میگذارد. یعنی در بازیای که در یک محیط هستهای همه را به رگبار میبندید و بیشمار از دشمنان را به زمین میاندازید، اگر کسی زنده هم بماند احتمالا به جای جنگیدن دستانش را بالا برده و تسلیم میشود. البته سیستم شخصیتی بازی و ماموریتهایی که داده میشوند به گونهای هستند که شما را تشویق به بخشیدن آنها و هدایت به سمت پایان خوب ماجرا کنند. اما در نهایت نگه داشتن اسلحه به سمت کسی که تسلیم شده هم حس قدرتمند بودن را القا میکند.
Dishonored 2
در مخفیکاریهای بازی Dishonored 2 برای بازیکن در نقش یک قاتل فرابشری انواع تصمیمات مختلف وجود دارد. شما میتوانید در تمام طول بازی مخفی باقی بمانید، اما دیدن وحشت در چهره انپیسیها و برخی از دشمنان میتواند کاری کند که این کار را نکنید. شاید اولی که از سایهها بیرون بیایید، کسی کاری نکند، اما کافی است تا شروع کنید تا همه فرار کرده و اولین نگهبان در محدوده را خبر کنند. در این شرایط میتوانید از مبارزات خشن موجود در بازی استفاده کرده و مثلا دشمن پیش رویتان را به دو نیم تقسیم کنید و یا اندامشان را قطع کنید. همین کافی است تا دیگر اعضای گروه فرد مذکور به سرعت فرار کنند. استودیوی Arkane حتی در این جا هم جزئیات جالبی اضافه کرده. برای مثال برخی اوقات در حین فرار کردن، نگهبانها چنان وحشتزده رفتار میکنند که به یکدیگر برخورد کرده و زمین میافتند.
Rain World
داستان بازی در مورد گربهای است که تلاش میکند در محیطی پر از موجودات مخوف دیگر زنده بماند. در اوج زنجیره غذایی بازی، کرکسها قرار دارند. موجوداتی که ماسک سخت آنها هر گونه حمله با نیزههای شخصیت بازی را دفع میکند. اما بازیکن میتواند این ماسک را بردارد. اما بهتر است که خود کرکس مرده باشد، در غیر این صورت کرکس مذکور تا ابد گربه را دنبال خواهد کرد. از آن جایی که این کرکسها مخوفترین شکارچیان بازی هستند، اگر گربهای بتواند ماسک را به چنگ آورده و بپوشد، باعث خواهد شد تا دیگر دشمنان سطح پایین (مثل مارمولکها) از سر راه گربه کنار بروند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
همه دارن از دووم و ویچر و بتمن میگن
اما فک کنم یادتون رفته اون انمی کوچولو ها تو هیلو که داخل همه نسخه ها بودن عین سگ از مستر چیف میترسیدن
توی gta v همه مثل سگ از ما میترسن .
توی اسکایریم همه مثل خر از ما میترسن .
توی ویچر ۳ همه مثل گوزن از ما میترسن .
توی سری five night's at freddy's ما مثل سگ از همه میترسیم حتی بالون بوی .
?
یه بار توی jedi fallen order یه استورم تروپر رو دیدم که اون بالا وایساده بود
داد زد !I have the high ground
اصلا انتظار نداشتم خدایی
توی دارک سولز شما با هیولا ها توی یک اتاق تنها هستید ولی توی دوم شیاطین با شما در یک اتاق تنها هستند .
(حالا اینا به کنار ، من دیز گان رو چند بار تموم کردم ، من ترسیدم و کسی از من نترسیده . منظورم این نیست که آقای جعفری رو زیر سوال ببرم ولی در نهایت بازی اون حس قدرت رو بهت نمیده )
اون وقت توی dmc خودمون شیطانیم و بقیه با ما توی یه اتاق تنهان
حق ترین چیزی بود که در سه روز گذشته شنیدم .
و توی بایونتا هم..................
لیست جذابی بود آقای جعفری ، خسته نباشید ❤️
از بین این عناوین حس قدرت در سری آرکام برای من خیلی جذاب تر بود :)
ترجمه بود:)
چرا فکر می کنید ترجمه بی ارزشه؟:))
Hell moster: من از هیچی نمیترسم
Doom guy: سلام
Hell monster: لطفا جون منو ببخش
پ.ن: گرفتن اسلحه روی کسی که تسلیم شده بیشتر از اینکه نشان دهد شما قوی هستید نشان میدهد که شما بی رحم هستید
توی Deltarune هم اگه تو چپتر دومش زیاد دشمنات رو بکشی از دستت فرار می کنن
*Doom در تاریکی میخندد*
بنظرم باید تو این لیست میبود
Ungoy های هیلو هم خیلی ترسو هستند?
اونا که اصلا از ترسو هم ترسو ترن ?
نکته ای از دیز گان که شامل اسپویل می شود :
.
.
.
.
.
.
.
دیکن تا وقتی که نمیدونست سارا زنده ست
نیوت ها رو با حرص میکشت ، چون فکر می کرد وقتی اون نیوته به سارا چاقو زد ، سارا مرد
ولی وقتی که فهمید سارا زنده ست انیمیشن حمله به نیوت هاش مثل بقیه ی نوع ها میشه
DOOM:سلام...