ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکس باکس
اخبار و مقالات

ایکس باکس به بازیکنان اجازه خواهد داد تا Quick Resume را غیرفعال کنند

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به تازگی اعلام کرده که تیمش به دنبال راهی است تا به بازیکنان اجازه دهد ویژگی Quick Resume را در کنسول‌های سری ایکس/اس غیرفعال کنند. این قابلیت که به بازیکنان ...

خشایار امامی فرد
نوشته شده توسط خشایار امامی فرد | ۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۲

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به تازگی اعلام کرده که تیمش به دنبال راهی است تا به بازیکنان اجازه دهد ویژگی Quick Resume را در کنسول‌های سری ایکس/اس غیرفعال کنند.

این قابلیت که به بازیکنان اجازه می‌دهد تعدادی از بازی‌ها را در حالت تعلیق ذخیره کنند، یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های سری X/S است. اگر یک بازی Quick Resume که به حالت تعلیق درآمده، دوباره لود شود، بازیکنان را در عرض چند ثانیه به جایی که متوقف کرده بودند، برمی‌گرداند.

مطلب پیشنهادی
کدام سلاح‌ها در استارفیلد از همه بهتر عمل می‌کنند؟
بهترین سلاح‌های Starfield و نحوه پیداکردن آن‌ها

همه بازی‌ها از قابلیت Quick Resume پشتیبانی نمی‌کنند، اما برخی از بازی‌هایی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند، گاهی اوقات با اجرای آن مشکل دارند، به خصوص بازی‌هایی که به یک سرور آنلاین متصل می‌شوند.

بازیکنان ایکس باکس مرتباً ادعا می‌کنند که بازی‌هایی مانند PUBG، FIFA و Halo Infinite با از سرگیری سریع بازی برای اتصال مجدد مشکل دارند و اغلب سریع‌ترین راه برای بازگشت به بازی این است که آن را به‌ طور دستی ببندید، حالت تعلیق را پاک کنید و دوباره آن را لانچ کنید.

این مورد توسط کاربر GabeTC99 در توییتر ذکر شد که گفت:

هنوز نمی‌دانم که چطور [Quick Resume] یک قابلیتی نیست که بتوان آن را غیرفعال کرد. برای بسیاری از بازی‌ها شگفت‌انگیز است، اما وقتی سعی می‌کند یک بازی آنلاین را سریع از سر بگیرد، کاملاً آن را خراب می‌کند و شما باید به‌طور دستی از آن خارج شوید. اگر فقط گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن برای چنین بازی‌هایی وجود داشت، خیلی خوب می‌شد.

اسپنسر به این توییت پاسخ داد و گفت:

درخواست خوبی از این ویژگی داشتید، منطقی است. آن را در لیست مواردی قرار خواهیم داد که باید بررسی کنیم.

ایکس باکس

اواخر سال گذشته، 343Industries به بازیکنان هشدار داد که از ویژگی Quick Resume در هیلو اینفینیت استفاده نکنند زیرا ممکن است باعث گم شدن اقلام تزئینی شود. در طول کمپین داستانی، بازیکنان قفسه‌های زرهی را در اطراف Zeta Halo پیدا می‌کنند که حاوی اقلام تزئینی است و می‌توان از آن‌ها در حالت چند نفره بازی استفاده کرد.

اما اگر کاربران از سرورهای آنلاین بازی اخراج شوند که در هنگام استفاده از Quick Resume اتفاق می‌افتد، لوازم تزئینی در موجودی چند نفره Halo Infinite برای آن‌ها در دسترس نخواهد بود.

در حالی که به نظر می‌رسد این مشکل خاص از آن زمان برطرف شده، بازیکنان همچنان مشکلات مربوط به اتصال مجدد به Halo Infinite و سایر بازی‌های آنلاین را هنگام لود کردن با Quick Resume گزارش می‌کنند.

مطلب پیشنهادی
این موارد را حتما به خاطر بسپارید تا تجربه بهتری داشته باشید
۲۳ نکته که باید قبل از شروع استارفیلد بدانید

سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب ویجیاتو سینما

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Muslim-slav
    Muslim-slav | ۹ مهر ۱۴۰۱

    یک راه بهتر هست
    کاملا از گیم quite کنید:) لازم به غیر فعال کردن هم نیست

  • Reza2008X
    Reza2008X | ۹ مهر ۱۴۰۱

    قابلیت بسیار کاربردی و جالب ایکس باکس توی نسل نهم هست که واقعا هم یک آپشن نسل نهمی بود توی ایکس باکس
    ولی باز شاید یک سری بخوان غیر فعالش کنن

  • Alireza8405
    Alireza8405 | ۹ مهر ۱۴۰۱

    این مشکلات و اختلالات در کمتر بازی هایی پیش میاد برای Quick resume و از نظر من این قابلیت همچنان یکی از بهترین آپشن های اکس باکسه و به شدت هم کاربردیه

    ولی به هرحال ضرری نداره اگه بشه خاموشش کرد. ممکنه کسی مایل به استفاده ازش نباشه یا بیشتر در گیم هایی فعالیت داشته باشه که با این قابلیت مشکل دارن

    ولی اولین سوالی که به ذهن من رسید با دیدن این خبر این بود که آیا با خاموش کردن این قابلیت و صرفا از طریق اِعمال یک سری تغییرات نرم افزاری، کنسول می تونه اون ۲۰۰ گیگابایت حافظه ای که برای استفاده از Quick resume تعبیه و کنار گذاشته شده رو به عنوان بخشی از حافظه ی ذخیره سازی قابل استفاده بهمون برگردونه یا نه
    البته با اینکه اطلاعات سخت افزاری کافی ندارم فکر می کنم پاسخ منفی باشه؛ چرا که احتمالا پارتیشن بندی خاصی برای SSD مورد استفاده قرار گرفته شده و تقسیم بندی حافظه به دو بخش "ذخیره سازی" و "Quick resume" صرفا نرم افزاری نیست و ریشه در سخت افزار کنسول داره

مطالب پیشنهادی