یک توسعهدهنده درخواست کرد تا پشتیبانی از ایکس باکس سری اس اجباری نباشد
توسعهدهندهای از یک استودیوی مستقل ادعا کرد که ایکس باکس سری اس درحال محدود کردن پتانسیل بازیهای نسل جدید است. ایان مکلور (Ian Maclure) توسعهدهندهای است که به عنوان طراح جلوههای ویژه در استودیوی مستقل ...
توسعهدهندهای از یک استودیوی مستقل ادعا کرد که ایکس باکس سری اس درحال محدود کردن پتانسیل بازیهای نسل جدید است.
ایان مکلور (Ian Maclure) توسعهدهندهای است که به عنوان طراح جلوههای ویژه در استودیوی مستقل Bossa فعالیت میکند و این جمله را در پاسخ به خبرنگار خبرهای که گفته بود «ادعای محدود شدن نسل توسط سری اس بی پایه و اساس است» مطرح کرده.
خبرنگار یاد شده جف گرستمان (Jeff Gerstmann) نام دارد که گفته بود:
بیشتر بازیها برای پیسی هم منتشر میشوند که در نتیجه، سازنده مجبور به پشتیبانی طیف گستردهای از سخت افزارها خواهد بود. در نتیجه این که تصور کنیم سری اس مانع پیشرفت نسل میشود، منطقی نیست.
مکلور که سال گذشته در Bossa روی بازی I Am Fish کار کرده بود، استودیویی که وظیفه تولید و انتشار شبیه ساز جراحی (Surgeon Simulator) را نیز برعهده داشت، در پاسخ به گرستمان گفت:
شاید عجیب به نظر برسد اما علتی که این روزها زیاد راجعبه درخواست عدم پشتیبانی از ایکس باکس سری اس میشنوید این است که تعداد بسیار زیادی از توسعهدهندگان در جلسات مختلف تمامی تلاش خود را میکنند تا برای این کنسول بازی نسازند.
وی در ادامه افزود استودیوهای مختلف در جریان فرایند تولید، در هنگام مواجهه با سری اس از این کنسول به عنوان یک عامل محدود سازی بزرگ یاد میکنند و الان هم که بازیها به طور اختصاصی برای سخت افزار جدید تولید میشوند، وجود این کنسول به دردسری بزرگ برای آنها تبدیل شده که بسیاری از تیمها نمیخواهند دوباره با آن سر و کله بزنند.
گفتنی است که بعد از این اظهارات، مکلور اکانت توییتر خود را به حالت محافظت شده درآورده تا فقط دنبال کنندههای مورد تایید وی بتوانند توییتهای او را مشاهده کنند. در مجموعهای از توییتهای حذف شده در هفتهای که گذشت، یکی از توسعه دهندگان استودیوی Rocksteady نیز مدعی شد که بازی Gotham Knights فقط به صورت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا میشود و علت آن نیز محدودیتها و ضعیف Xbox Series S است.
در این بین، الکس باتالیا (Alex Battaglia) از دیجیتال فاندری هم در ماه مه گذشته گفت از چند منبع مختلف شنیده که برخی از بازیسازها در توسعه بازی برای Series S دچار مشکل شدهاند و علت اصلی این موضوع هم محدودیت حافظه کنسول است. در واقع پردازنده مرکزی یا گرافیک کنسول مانع خاصی ندارد، بلکه memory کوچک این سخت افزار است که کار را سخت میکند، چرا که حافظه سری اس تنها ۱۰ گیگابایت است درحالی که سری ایکس ۱۶ گیگابایت حافظه دارد.
از طرفی بر اساس گزارشات منتشر شده، ظاهرا مایکروسافت در ژوئن گذشته صدها مگابایت حافظه جانبی در کیت توسعه سری اس آزاد کرده که برخی از محدودیتهای بازیسازها را کاهش میدهد و به آنها دسترسی بیشتری برای حل مشکلات در سناریوهای سنگین گرافیکی میدهد.
ایکس باکس سری اس با قیمت ۳۰۰ دلار/۲۵۰ پوند، با هدف قرار دادن رزولوشن 1440p به جای 4K و سخت افزار ضعیفتر، گزینهای اقتصادیتر در مقایسه با برادر بزرگتر خود یعنی ایکس باکس سری ایکس محسوب میشود. همچنین به نظر میرسد این کنسول بیشتر از سری ایکس فروخته است و طی سال نخست عرضه، به سخت افزاری محبوب در بازارهای کلیدی مایکروسافت تبدیل شده است.
بازیهای ویدیویی ما را خشن میکنند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ما اگه پول داشتیم مگه مرض داشتیم بیایم سری اس بخریم همون پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس رو میخریدیم
یادمه پارسال یکی از سازنده های تریلوجی هم همین و میگفت
میگفت ما سختی(یا همون...... که جاش نیست اینجا بگیم) کشیدیم تا جی تی ای تریلوجی رو واسه سری اس بهینه کنیم??
اگه طمع نکنید و درست بهینه کنید بازی رو بدونید به این مشکل برنمیخورید
نمیدونم چرا ولی بهینه سازی بازی های جدید افتضاحه به معنا واقعی افتضاح
نمونه اش گاتهام نایت
تو خو پولداری میتونی راحت سری ایکس بخری ولی من ps1 هم نمیتونم بخرم?
به نظر بهونست چون میتونن یه نسخه بهینه و ضعیف تر نسبت به سری ایکس منتشر کنن و ربطی به پیشرفتشون نداره.
کنسول نسل نهمی هست و باید تا اخر نسل پشتیبانی بشه!
شما تنبل هستید و نمیتونین یه گیم اوکی واسه سری اس بسازید چرا میندازید تو گردنش؟
پس چرا تو نسل قبلی و با قدرت کمتر کنسولهای ایکس باکس وان و پی اس فور، شاهکاری مثل red dead redemption 2 رو شاهد بودیم که هنوزم جز بهترین هاست یا بازی batman arkham night که خدایی گرافیکش هنوز فوق العاده هست؟ یا بازی ryse son of rome که انحصاری ایکس باکس بود و هنوزم بعد از گذشت چند سال،یکی از بهترین گرافیک ها رو داره؟ یارو یه بازی شبیه ساز ماهی درست کرده، اونم همون فرداش، به خاطر باگ و مشکلات زیاد، یه پچ داد، بعد اومده در مورد سری اس نظر میده....
اینکه بگی سری اس مانع پیشرفت بازی ها میشه مثل اینکه بگی برای بازی های پی سی تنظیمات گرافیکی medium و low رو حذف کنیم تا بتونیم تنظیمات high رو ببریم بالا.
چرا این روزا همه علیه مایکرو شدن ؟
البته این ادعا درست نیست چون بازی ساز ها تنبل شدن . اگه بیان و یکم بهینه سازی کنن خیلی خوب میتونن واسه این کنسول بازی هاشون رو پورت کنن
بحث رم بحث خیلی مهمی هست که اکثر وقت ها بهش توجه نمیشه توسط ما مردم عادی، یک کامپیوتر گیمینگ پایین رده نسبتاً جدید حداقل 20 گیگ حافظه داره (16 گیگ رم عادی و 4 گیگ رم برای کارت گرافیک) و حتی 16 گیگ ایکس باکس سریز ایکس و پلی استیشن 5 واقعاً کم هست (مخصوصاً در سال های آینده) و 10 گیگ سریز اس واقعاً یه جوکه و برای سازنده های بهینه سازی برای همچین چیزی یه کابوسه مخصوصاً اگه یه توسعه دهنده کوچیک باشند. دلیل اینکه اینقدر مقدار رم کمی رو برای سریز اس گذاشتن رو درک نمی کنم چون رم قیمت زیادی نسبت به بقیه قطعات نداره و شاید میتونستند مقداری از سی پی یو بزنند برای این کار؛ البته دلیلش واضحه: همون دلیلی که برای همه شرکت موجه هست، سود بیشتر !
فاز اونایی که دیسلایک دادنو خریدارم.
مقدار رم سری ایکس این نیست اخه
خیر دوست عزیز.یک اشتباهی که بین همه رایج هست اینه که میان و پی سی رو با کنسول مقایسه میکنن.اولا توی کنسول به خاطر اینکه سیستم عاملش ویندوز نیست که بخواد سنگین باشه رم زیادی احتیاج نداره.
دوما ۱۶ گیگ رم برای پیسی میتونه بیشتر باشه مثلا ۲۴ گیگ این حدودا،کلا یکی دو گیگ کافیه تا حجم مصرف رم ویندوز رو جبارن کنه.ولی توی کنسول ۱۶ کافی کافی هست و ۱۰ هم اوکیه.
نکته بعدی هم این هست که بازی ها ۹۰ درصد برای کنسول ساخته میشه و پورت پیسی گرفته میشه،برای همین روی کنسول خیلی بهینست.
پ.ن:محدودیت باعث خلاقیت میشه:))
تکسچر های 1080 در اکثر بازی ها حدود چهار گیگ رم (تکسچر های 1440 که 6 مصرف می کنن) رو اشغال می کنند و 1 تا 2 گیگ از رم بخاطر خود سیستم عامل و بقیه برنامه هایی که ممکنه همزمان با بازی اجرا بشن (مثل اسپاتیفای و دیسکورد) پر میشه، پس میمونه 4 گیگ رم برای بازی که بهینه کردن بازی های بزرگ در چنین حدی به شدت سخت و زمانبر هست، حتی سرعت اس اس دی هم وقتی که رم تا خر خره پره کمک خاصی نمی کنه چون برای جابجایی اطلاعات روی رم نیاز به مقدار بیشتری حافظه (رم) داره
"«سری اس مانع پیشرفت بازیها میشود»"
اتفاقا عزیز دلم چیزی که مانع پیشرفت ویدیو گیم میشه فقدان وحدت و یکپارچگی برای ترقیه
تا وقتی تنها دغدغه شرکت ها انحصارِ بیشتر، و تنها خصلت خیلی از توسعه دهنده ها شونه خالی کردن از بهینه سازی ممتاز آثارشونه هیچ وقت ویدیو گیم از حداکثر پتانسیل خودش استفاده نخواهد کرد و طبیعیه که چنین بهانه هایی ورد زبان برخی افراد بشه:)
SS کنسولیه که با وجود اقتصادی بودن و قدرت کمترش داره خوب کارش رو انجام میده و در صورتی که بهینه سازی از طرف سازنده ها درست صورت بگیره به راحتی می تونه تا انتهای نسل ۹ جوابگوی تمام گیم ها باشه
یکی بهش بگه تو پولداری و ps5 داری غصه نداری ما سری اس داریم مانع هیچ پیشرفای هم نمیشه پس ...... نخوره????
چیزی که مانع پیشرفت بازیها شده ultra wide بودن توسعه دهنده و طمع شرکتها و بازیهای میان نسلی هست .
اولترا واید ??????
یه پیام دارم برای مکلور عزیز ...
سری اس که کنسول خوبی هست از لحاظ سخت افزار اونقدر دست و پای توسعه دهنده و سازنده رو نمی بنده
تازه باعث میشه روی کنسول هایی که سخت افزار قوی تر دارن بازی بهتر هم اجرا بشه
این هم که شد مثل سازنده گاتهام نایت ?
نمیدونم چرا بوی توطئه حس میکنم ?
اگه این خبر جدی گرفته بشه می تونه تا مرز ورشکستگی ایکس باکس جلو بره !
همش بهونس
سری اس کدوم گیم رو توان پشتیبانی نداشته؟ یا رو کدوم گیم کم اورده؟
بگید نمیخوایم پول بیشتر به تیم بهینه سازی بدیم ???️
غلط کردی، میگم عمو فیل کل خانواده و استدیوت رو بخره?
اتفاقا باعث میشه بازیا بهینه تر بشن و اف پی اس بهتری بدن و حداقل به بهینه سازی اهمیت بدن.
معمولا حداقل سیستم مورد نیاز بازی های گرافیک بالا برای پیسی ضعیف تر ازسری اس هست دلیلی نداره سری اس باعث پیشرفت بازیا بشه