بخش بازیهای مایکروسافت از نظر درآمدزایی رکوردشکنی کرده است
طبق گزارش مالی اخیری که توسط بخش گیمینگ یا همان بازیهای مایکروسافت منتشر شده، این شرکت برای دومین سال متوالی موفق به رکوردشکنی در «یک چهارم نخست سال مالی» شده است. مایکروسافت روز سهشنبه نتایج ...
طبق گزارش مالی اخیری که توسط بخش گیمینگ یا همان بازیهای مایکروسافت منتشر شده، این شرکت برای دومین سال متوالی موفق به رکوردشکنی در «یک چهارم نخست سال مالی» شده است.
مایکروسافت روز سهشنبه نتایج سه ماهه نخست سال مالی (که روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید) را منتشر نمود. بر اساس گزارش مذکور، درآمدزایی سختافزاری ایکس باکس ۱۳ درصد رشد داشته و درآمدزایی از فروش بازیها نیز ۴ درصد بهتر شده. در همین حال، درآمدزایی شرکت از بخش «سرویسها و محتوای ایکس باکس» حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرده، علیرغم اینکه تعداد مشترکین گیم پس شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.
شرکت اعلام کرده دلیل این مسئله کاهش انتشار بازیهای فرست پارتی و ثرد پارتی روی کنسولهای ایکس باکس بوده که نتیجه آن کاهش تعامل و ساعات صرفشده توسط بازیکنان بوده است.
طبق اطلاعاتی که یک تحلیلگر بهنام DomsPlaying@ در توییتر منتشر کرده، آماری که مایکروسافت جدیدا به اشتراک گذاشته رشد سالانه ۰.۴۷ درصدی را برای شرکت نشان میدهد تا اینگونه شاهد بهترین رکورد ایکس باکس در سه ماه نخست یک سال مالی باشیم.
ساتیا نادلا در جلسه روز گذشته گفت:
تعداد مشترکین گیم پس پیسی در آمار سالانه ۱۵۹ درصد افزایش داشته و در مورد کلاود گیمینگ، ما در حال دگرگونسازی نحوه عرضه، تماشا و تجربه بازیها هستیم. بیش از ۲۰ میلیون مخاطب تاکنون از این سرویس برای استریم بازیها استفاده کردهاند.
همانطور که در جریان هستید مایکروسافت این روزها حسابی درگیر قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد و بررسیهای رگولاتورها است. غول تکنولوژی دنیا دو هفته پیش رگولاتوری بریتانیا را به طرفداری از سونی متهم کرد. با این وجود سازمان مذکور تا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند) مهلت خواسته تا یافتههای تحقیقات خود در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را منتشر کند.
بازیهای ویدیویی ما را خشن میکنند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
توی بازار بازی ها ۱۳ درصد زیاده یا معمولیه ؟
رقم نسبتا قابل توجهیه در مجموع