ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

چرا جای خالی Midnight Club راکستار با هیچ ریسینگ دیگری پر نمی‌شود؟

امروزه وقتی با کسی در مورد راکستار صحبت کنید، احتمالا یا در مورد مجموعه GTA است یا Red Dead Redemption. خیلی از افراد به طور کامل فراموش کردند که این استودیو یک مجموعه ریسینگ هم ...

امیرحسین وفاراد
نوشته شده توسط امیرحسین وفاراد | ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

امروزه وقتی با کسی در مورد راکستار صحبت کنید، احتمالا یا در مورد مجموعه GTA است یا Red Dead Redemption. خیلی از افراد به طور کامل فراموش کردند که این استودیو یک مجموعه ریسینگ هم داشت که شدیدا هم موفق بود. مجموعه Midnight Club از سال ۲۰۰۰ شروع شد و به طور کلی در مورد مسابقات شبانه و غیر قانونی بود. این بازی با ایجاد مسابقاتی سریع و خطرناک در خیابان‌های شهری هر بازیکنی را هیجان‌زده می‌کرد. در این بازی می‌توانستید به سادگی ماشین رویا‌هایتان را بسازید چون قسمت شخصی‌سازی بازی تقریبا بی‌انتها بود.

درست است که این مجموعه در زمان خودش خیلی محبوب بود، اما مدت‌هاست که دیگری توجهی به آن نمی‌شود. دیگر تنها عنوان خوب ریسینگ بازار نیست، ولی هنوز هم هیچ بازی‌ای نتوانسته که المان‌های خوب یک بازی مسابقه‌ای را مثل آن بسازد. برخلاف بسیاری از ریسینگ‌های دیگر، Midnight Club شدیدا به فرهنگ افراد اصطلاحا ماشین‌باز احترام می‌گذارد و به این مسئله هم افتخار می‌کند. همین مورد یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مجموعه با بازی‌های مسابقه‌ای دیگر است.

مسابقات خیابانی


با شروع قرن ۲۱، تکنیک‌های ساخت بازی جدیدی هم وارد بازار شد و بسیاری از سبک‌ها را دستخوش تغییر کرد. یکی از این سبک‌ها، سبک مسابقه‌ای بود و ما شاهد ظهور سبک آرکید در بازی‌های ریسینگ بودیم. یک بخش بسیار بزرگ در این بازی‌ها، سیستم شخصی‌سازی بود که هنوز هم تاثیر آن را روی بازی‌های امروزی ریسینگ می‌بینیم. بسیاری از استودیو‌های بزرگ از این تغییر به نحو احسن استفاده کردند. به طور مثال EA با موفقیت سبک ریسینگ را انحصاری خودش کرد و با بازی‌هایی مثل Underground یا Most wanted ساختارهای سبک مسابقه‌ای را به لرزه دراورد.

در این میان، راکستار هم با بازی‌ای به نام Midnight Club وارد میدان شد. نام این بازی را از روی یک گروه ژاپنی برداشتند که واقعا هم به صورت شبانه و غیر قانونی مسابقه می‌دادند. البته این گروه پس از یک تصادف وحشتناک در سال ۱۹۹۹ منحل شد. گیمرهای مختلف همیشه جذب این بازی می‌شدند چون تعداد ماشین‌هایی که داشت، برای زمان خودش باورنکردنی بود. از ماشین‌های لوکس تا ماشین‌های وارداتی ژاپنی، از شاسی‌بلندهای ترسناک تا موتورهای مسابقه‌ای این بازی واقعا همه نوع وسیله نقلیه‌ای داشت. بازیکنان می‌توانستند تمامی این ماشین‌ها را هم تا جایی که می‌خواهند شخصی‌سازی کنند.

میزان توجه راکستار به واقعی بودن تجربه بازی در این مجموعه است که سطحش را شدیدا بالا می‌برد. حتی موسیقی‌هایی که داخل بازی پخش می‌شود هم با فرهنگ مسابقاتی تطابق دارد. بیشترین میزان توجه به واقعی بودن حس بازی را در Midnight Club 3: DUE Edition می‌توانید ببینید. در این بازی راکستار از یک مجله ماشین به نام DUB هم کمک گرفت تا بتواند به بهترین و واقعی‌ترین شکل ممکن بازی را بسازد.

آینده بازی‌های مسابقه‌ای شهری


با وجود اینکه میدنایت کلاب حضوری با شکوه در میان بازی‌های ریسینگ داشت، شعله‌اش با Midnight Club: Los Angeles خاموش شد. به نظر می‌رسید که راکستار دیگر با این مجموعه کاری ندارد و به سراغ عناوینی با اسم‌هایی بزرگ‌تر مثل Grand Theft Auto یا Red Dead Redemption خواهد رفت. منطقی هم هست، بازی‌های مسابقه‌ای خیابانی دیگر مثل سابق طرفدار ندارند. در طی سال‌هایی که خبری از میدنایت کلاب نبود، بازی‌های زیادی منتشر شدند ولی هیچ‌کدام نتوانستند که آن حس را به بازیکن منتقل کنند. البته هنوز برای ناامیدی زود است. مجموعه Need for Speed واقعا بازی‌های ریسینگ آرکید خوبی می‌سازد و می‌تواند جانشین میدنایت کلاب هم باشد. بازی Need for Speed Heat یک شاهکار بود و احتمالا نسخه بعدی این مجموعه، یعنی Need for Speed Unbound حتی از آن هم بهتر باشد و به یک اثر باورنکردنی تبدیل شود.

مجموعه میدنایت کلاب برای همیشه در ذهن ما به عنوان پدر سبک آرکید مسابقه‌ای زنده خواهد ماند. درست است که یک نسخه جدید از این بازی همه طرفداران راکستار را خوشحال می‌کند، به نظر می‌رسد که این استودیو نظراتی دیگری را برای ادامه مسیرش در سر دارد. با وجود اینکه مجموعه Need for Speed نمی‌تواند به طور کامل جای میدنایت کلاب را بگیرد، به اندازه‌ای خوب هست که بتواند مخاطبانش را سرگرم و راضی نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • q-mahan-p
    q-mahan-p | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

    جواب:چون راکستار توی هر بازیش به جزئیات دقت میکنه و بهترینا رو به گیمرا میده.
    مقاله عالی بود خسته نباشید❤️

  • SADRA20SS
    SADRA20SS | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

    (ادیت)
    نظرم چند بخش داره:

    ۱: بازی NFS Heat از نظر خیلیا، خیلی چیزا بود اما فکر نمی کنم از نظر کسی که ریسینگ های واقعی رو تجربه کرده باشه شاهکار به حساب بیاد.

    ۲: (نامی که شاید فراموشش کرده باشید) در جواب این باید بگم همین الان هم بازی رو روی شبیه ساز ریختم و در حال تجربه مجدد هستم.

    ۳: من به عنوان یکی از طرفداران سرسخت سبک ریسینگ (چه آرکید چه شبیه ساز) به نظرم واقعا نمیشه فورتزا رو با بازی ای مثل Midnight club یا سری NFS مقایسه کرد. به نظرم اونا نسبت به فورتزا هیجان انگیز تر بودن. فورتزا آرامش بخش تره. البته اشتباه نکنید. من خودم زامبی هورایزن ها هستم. با این حال نمی تونم انکار کنم که هیجانشون در حد ریسینگ هایی مثل Midnight و MW نیست.
    پ ن: فورتزا بخش اسپورت درست حسابی هم نداره.

  • SADRA20SS
    SADRA20SS | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    نظرم چند بخش داره:

    ۱: وات دا فیاااک؟ NFS Heat کی شاهکار شد؟ چرا به همه چی لقب شاهکار میدید؟

    ۲: (نامی که شاید فراموشش کرده باشید.) در جواب این باید بگم همین الان هم بازی رو روی شبیه ساز ریختم و دارم بازی می کنم.

    ۳: با اینکه با این مجموعه به شدت حال کردم اما بازم برام فورتزا نمیشه. چرا؟ چون فورتزا خیلی آرامش بخشه و به شخصه از این خصلتش خوشم میاد. با این حال دلم برای یه ریسینگ هیجان انگیز مثل این تنگ شده. متاسفانه فورتزا خیلی چیزا داره اما اون هیجانی که ریسینگ هایی مثل این داشتن رو نداره.
    پ ن: اسپورت کردن درست حسابی برای ماشین ها هم نداره.

  • Hossein1382
    Hossein1382 | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    پدر سبک آرکید مسابقه‌ای؟!شوخی خوبی نبود

  • roozb
    roozb | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    بازی Need for Speed Heat یک شاهکار بود. چییییی؟

    • Rio
      Rio | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      یکی این دوستمون رو با فورزا هورایزن آشنا کنه
      ولی حیف که پلیس نداره ?

      • ThomasAngelo
        ThomasAngelo | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

        فورزا از لحاظ بصری و گرافیکی یه شاهکاره ولی تو زمینه گیم پلی باید جلوی میدنایت کلاب لنگ بندازه

        • roozb
          roozb | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

          گیم پلی هیجانی نداره ولی گیم پلیش خیلی دقیق و شبیه به واقعیته

      • roozb
        roozb | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

        من نمیگم هیت شاهکار بود تو متن مقاله گفته شده

    • roozb
      roozb | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      اونیکه دیسلایک داده واقعا فکر میکنه نید فور اسپید هیت شاهکاره ؟

    • Death Lake
      Death Lake | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      راست میگی ها ، چندان چیز جالبی نبود هیت

    • Mani HD
      Mani HD | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      هیت خوب بود اما شاهکار نبود

      • roozb
        roozb | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

        افتضاح بود

        • Mani HD
          Mani HD | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

          منظورم نسبت به نسخه ی 2015 بود
          وگرنه که آشغال بود

      • Mani HD
        Mani HD | ۲۰ آبان ۱۴۰۱

        منظورم نسبت به نسخه ی 2015 بود
        وگرنه که هیت آشغال بود

  • Mani HD
    Mani HD | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    شاید باورتون نشه ولی من دلم میخواد به جای اینکه بعد از جی تی ای 6 , رد دد 3 منتشر بشه ادامه ی این بازی ساخته بشه:((

    • Mani HD
      Mani HD | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      انتظار داشتم کلی دیس بگیرم?
      اما به هر حال خوشحالم چند نفر با من هم نظرن:)

    • DARK6969
      DARK6969 | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      Midnight Club: Los Angeles در تیونینگ بهترین عملکردو داشت برای من بهترین بازی ریسینگ محسوب میشه در شرایطی که فورزا و هورازون دارن رقابت میکنن بدون شک اگه مید نایت کلاب جدید بیاد به راحتی هردو رو کنار میزنه

    • ThomasAngelo
      ThomasAngelo | ۱۹ آبان ۱۴۰۱

      من دوست دارم ریمیک رد دد ریوالدر و ریمستر رد دد ردمپشن ۱ و GTA IV منتشر بشه

مطالب پیشنهادی