بهترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی
در این مقاله از ویجیاتو به معرفی و بررسی اجمالی ۱۰ مورد از بهترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی پرداختهایم.
کتاب و ویدیوگیم؛ ممکن است در نگاه اول ترکیب عجیبی جلوه کند. متاسفانه بسیاری افراد همچنان بر این باور استوارند که دنیای ویدیوگیم و محصولات آن، صرفا حول محور سرگرمی بنا شده؛ لذا بیارزشتر از آن است که با حوزه فاخری چون "کتاب" گره بخورد. اگر شما هم اینگونه فکر میکنید، سخت در اشتباهید! در این مطلب از ویجیاتو ۱۰ مورد از بهترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی را لیست نمودهایم. اگر تابحال کتابی را در خصوص بازیهای ویدیویی در دست نگرفتهاید، ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.
- 1 Blood, Sweat and Pixels
- 2 The History of the Future
- 3 Masters of Doom
- 4 Jacked: The Outlaw Story Of Grand Theft Auto
- 5 Stay Awhile and Listen
- 6 Console Wars
- 7 The Ultimate History of Video Games
- 8 Game Over: How Nintendo Conquered the World
- 9 Power-Up: How Japanese Video Games Gave the World an Extra Life
- 10 Replay: The History of Video Games
Blood, Sweat and Pixels
جیسون شرایر در Blood, Sweat and Pixels روایت جذابی از هزینههای انسانی هنگفتی ارائه میکند که برای ساخت بازیهای ویدیویی، از عناوین AAA و بزرگ گرفته تا بازیهای مستقل، صرف میشود. او در کتاب پرفروش خود از Destiny و Diablo 3 و Dragon Age: Inquisition به عنوان نمونههایی عینی یاد کرده است. بازی آنچارتد 4 و داستان ساخت آن هم یکی از روایتهای جذاب آن است.
The History of the Future
پس از عرضه کتاب موفق Console Wars، بلیک هریس در کتاب The History of the Future به هدست واقعیت مجازی Oculus پرداخته و داستان پر پیچ و خم آن را، از نقطه شروع تا زمانی که فیسبوک آن را تمام خریداری نمود، روایت میکند. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم، بلیک هریس در The History of the Future گریزی به پالمر راکی، از پیشگامان واقعیت مجازی میزند و به داستان او از دوران کودکیاش تا زمانی که توانست Oculus را به عنوان یک بیزینس میلیارد دلاری تاسیس کند میپردازد.
Masters of Doom
دیوید کوشنر در Masters of Doom که یکی از بهترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی است، به ریشهها و عوامل خلق یکی از ماندگارترین FPSهای تاریخ میپردازد و با روایتگری جذاب خود، بیان میکند چگونه نوابغ جوان توانستند بازیهایی چون Doom و Quake را بسازند.
Jacked: The Outlaw Story Of Grand Theft Auto
کتابی که دیوید کوشنر در سال ۲۰۱۲ منتشر نمود، به عنوان یکی از بهترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی به شرح ساختارهای پیچیده در راکستار و چگونگی شکلگیری ایدههای اولیه و نهایتا ساخت Grand Theft Auto یا جیتیای میپردازد. مسلما روایت تاریخچه یکی از پرفروشترین فرنچایزهای دنیای سرگرمی، به غایت جذاب است. هر آنچه را که بایستی از GTA بدانید، از مراحل ساخت تا شایعات و جنجالهای پیرامونش، در Jacked: The Outlaw Story Of Grand Theft Auto خواهید یافت؛ حتی ماجرای ماد Hot Coffee که در این مقاله از ویجیاتو اشارهای به آن کردهایم.
Stay Awhile and Listen
اگر مثل من از طرفداران دیابلو هستید، بیشک Stay Awhile and Listen نوشته دیوید کرادوک مناسب شماست. او در این کتاب عمیقا به یکی از ماندگارترین عناوین دنیای ویدیوگیم میپردازد. شاید اگر بدانید بلیزارد قصد دارد نسخه چهارم دیابلو را طی یکی دو سال آینده عرضه کند، بیشتر به مطالعه این کتاب ترغیب شوید.
Console Wars
شاید خیال کنید هیجان ویدیوگیم را صرفا پای کنسول خواهید یافت و در پشت صحنه، اتفاقاتی که در کمپانیهای تولیدکننده بازیهای ویدیویی رخ میدهند حوصلهسربر و کسلکننده هستند. اشتباه میکنید! کافیست صفحات کتاب Console Wars یا جنگهای کنسولی، نوشته بلیک هریس را ورق بزنید تا متوجه شوید جنگ بین نینتندو و سگا در دهه ۹۰ میلادی تا چه اندازه جنجالی و روایت آن تا چه حد خواندنی است.
The Ultimate History of Video Games
استیون کنت در The Ultimate History of Video Games نگرش جامعی را در خصوص بازیهای ویدیویی به عنوان یک رسانه جهانی اتخاذ کرده و با ارائه تاریخچهای از بازیهای کامپیوتری که عناوین زیادی را نیز پوشش داده، سعی میکند به این سوال پاسخ دهد: چگونه ویدیوگیم در حال تبدیل شدن به مهمترین سرگرمی دنیاست؟
Game Over: How Nintendo Conquered the World
اگر نظرتان به مطالعه Console Wars جلب شده است، پیشنهاد میکنیم بلافاصله پس از آن به سراغ Game Over: How Nintendo Conquered the World نوشته دیوید شف بروید که در آن با تمرکز بیشتری بر نینتندو، به چگونگی تبدیل آن به غول دنیای ویدیوگیم پرداخته است.
Power-Up: How Japanese Video Games Gave the World an Extra Life
خیال نکنید نینتندو تنها جنبه بازیهای ویدیویی در ژاپن است! کریس کولر در Power-Up: How Japanese Video Games Gave the World an Extra Life شرح مفصلی را از تاثیر ژاپن بر دنیای ویدیوگیم ارائه میکند؛ از شیگرو میاموتو گرفته تا هیدئو کوجیما.
Replay: The History of Video Games
Replay: The History of Video Games نوشته تریستن داناوان، تاریخچه جامعی از دنیای بازیهای ویدیویی ارائه میکند که محدود به ژانر و کشور خاصی نیست بلکه به تمامی جنلههای آن و همچنین نامهای آشنا در این حوزه، نظیر نولان بوشنل، ویل رایت، جان رومرو، هیرونوبو ساکاگوچی و ... میپردازد.
اگر کتاب دیگری را در حوزه ویدیوگیم میشناسید، لطفا آن را با ما و کاربران ویجیاتو در میان بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ویدئو گیم یه صنعت با پتانسیل به شدت بالاست که انعطاف پذیری مناسب برای استفاده ازش توی بقیه زمینه ها فراهمه به عنوان مثال بازی های عظیمی مثل Warcraft - Skyrim - Dark Souls و... توانایی تبدیل شدن به کتاب های متفاوت در دستبه بندی های متفاوت رو دارن مثلا بازی Warcraft میتونه در قالب یه دایره المعارف بیاد و هیرو ها - ویلن ها - سبک های مبارزه و... مقالاتی رو به بازیکن ارائه کنه.
کتاب ویچر هم میتونست توی لیست باشه
ای کاش کتاب ها ترجمه فارسی هم داشته باشن . واقعا به همچین مقاله ای نیاز بود ممنون ❤️
سری کرونیکل یکی از بهترین مجموعه های اقباسی از رو ویدئو گیم هست که نمیدونم چرا تو این لیست نبود
ممنون از آقای بادکوبه بخاطر این مطلب مفید کاربردی.
چجوری از اینکه بخش کتاب به سایت اضافه شده خوشحالیم رو توصیف کنم؟!?
خیلی لیست خوبی بود
خوشحالم که بخش کتاب رو اضافه کردید
اما توی بخش سرگرمی فقط بردگیم و کمیک و گشت و گزار هست باید کتاب رو به اونجا اضافه کنین
کتابهای اونا در مورد ویدیوگیم:
کتابهای ما در مورد ویدیوگیم: احکام بازیهای "رایانهای"
پ.ن: این یه شوخی نیست واقعا همچین کتابی وجود داره.
اگه اعصابی پولادین برای شنیدن چیزهای عجیب غریب دارین از تو اینترنت دانلوش کنین.
یکمی شو خوندم
درباره حق نشر این چیزاست
یکمی شو خوندی،
کلشو بخونی سردرد میگیری!
اومده گفته "بعضی ها میگویند غربیها هیچ هدف مخربی برای جوانان ایرانی را در این بازیها قرار نمیدهند.
فلان بازی ۳۸ میلیون دلار معادل هزار و صد میلیارد تومان خرج آن شده است. آیا میتوان این همه خرج کرد و ضرر داد اما اهدافی پشت آن نداشت؟"
?
واقعاً ?
یارو یکم تحقیق نکرده ببینه اون فلان بازی که این قدر خرجش شده ۱۰ برابرش سازنده از همون بازی درآمد داشته، حالا چه از طریق فروش، چه از طریق خرید درون برنامهای.
#دربارهی_چیزی_که_راجع_بهش_پشکل_هم_نمیدانیم_شکر_نخوریم
تو ایران این چیزا عادیه
یه بار یه مستند دیدم میگفت دارن با قرار دادن جن و فرشته در دنیا های خیالی نشون میدن که بهشت و جهنم وجود نداره و جن و فرشته ها موجوداتی خیالی هستند
سی بار اون تیکه رو دیدم نفهمیدم چطور به این نتیجه رسیده
کاش اونایی رو که ترجمه شده بود هم مشخص میکردید یا کتاب های فارسی در این زمینه
به همچنین مقاله ای نیاز داشتم
خیلی ممنون
سلام سلام سلام
دستتون درد نکنه خیلی مقاله جالبی بود
فقط کسی خبر داره کنسول وار ترجمه شده یا نه؟همینطور مسترز آف دووم
خیلی ممنون بابت مقاله نمیدونید چقدر بهش نیاز داشتم
این باید تو دسته کتاب ها قرار میگرفت
مقاله ی جدید و خاصی بود تا حالا جایی همچین مقاله ای نخونده بودم واقعا دمتون گرم جالب و مفید بود??
کنجکاو شدم برم کتاب console war رو بخونم ?
خداییش مگه میشه بدون گرفتاری تو ایران آمازون خرید کرد یه عده میدونن چجوری و بیشتر افراد هم اصلا نمدونن میشه تو ایران از آمازون خرید کرد
پ ن : اگه از آمازون تو ایران خرید کنید یه گمرک مشتی میخورید ???
کاری به کلکسیون یا ارزش معنوی کالا ندارم
ولی وقتی pdf هست چرا آمازون
مخصوصا تو ایران
چاپی یه حال دیگه داره
دقیقا