ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PS3
اخبار و مقالات

کارگردان Dragon’s Dogma: توسعه‌دهندگان از سخت‌افزار PS3 ناامید شده بودند

کارگردان Dragon’s Dogma و همینطور اکثر بازی‌های Devil May Cry، هیدئاکی ایتسونو می‌گوید سخت‌افزار پلی‌ استیشن ۳ (PS3) باعث شد توسعه‌دهندگان احساس ناامیدی کنند. در یک مصاحبه ویدیویی جدید که توسط استودیوی بازی‌سازی بوکه منتشر ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کارگردان Dragon’s Dogma و همینطور اکثر بازی‌های Devil May Cry، هیدئاکی ایتسونو می‌گوید سخت‌افزار پلی‌ استیشن ۳ (PS3) باعث شد توسعه‌دهندگان احساس ناامیدی کنند.

در یک مصاحبه ویدیویی جدید که توسط استودیوی بازی‌سازی بوکه منتشر شده، هیدئاکی ایتسونو از کپکام با کارگردان خلاق Bokeh و خالق سایلنت هیل، کیچیرو تویاما، گفتگو کرده است.

این دو در حالی که به گذشته خود در ساخت بازی‌ها نگاه می‌کردند، در مورد موضوعات مختلفی بحث و گفتگو کردند اما زمانی که موضوع PS3 مطرح شد، ایتسونو ناامیدی خود را از سخت‌افزار سونی ابراز کرد.

ایتسونو ابتدا درباره ترفندهایی که سازندگان کپکام برای بهتر جلوه دادن بازی‌های PS1 و PS2 انجام می‌دادند، گفت:

واقعاً باید تمام مشخصات سخت‌افزار را یاد می‌گرفتیم. در مورد پلی استیشن ۱ و پلی استیشن ۲ عجیب بود که می‌توانستیم با لایه‌های نیمه شفاف زیادی کار کنیم. می‌توانستیم آن‌ها را انباشته کنیم تا جلوه‌های بصری بسازیم. برعکس، از پلی استیشن ۳ به بعد نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم. در آن نسل همه تقلا می‌کردند. واقعاً احساس ناامیدی می‌کردیم.

ایتسونو توضیح داد که او متوجه تفاوت واقعی بین روند ساخت Devil May Cry 3 در PS2 و Devil May Cry 4 در PS3 شد که هر دوی آن‌ها را کارگردانی کرده بود. او گفت:

این تغییر درست بین Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4 برای من اتفاق افتاد. به ما گفته شد که حتی نمی‌توانیم کاری را که قبلا انجام داده‌ایم تکرار کنیم.
به مدت پنج سال، تمام کاری که ما انجام می‌دادیم این بود که با لایه‌های نیمه شفاف کار کنیم تا بازی‌ها در پلی استیشن ۲ جذاب به نظر برسند. وقتی به پلی استیشن ۳ رسیدیم، حتی نمی‌توانستیم به آن تکنیک فکر کنیم. من فکر می‌کنم [توسعه‌دهندگان] در سراسر جهان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کردند.

مطلب پیشنهادی
از بین کنسول‌های نسل هشتمی، کدام یک انتخاب بهتری است؟
مقایسه کامل پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس
PS3

هیدئاکی ایتسونو در حال حاضر قسمت دوم بازی Dragon’s Dogma را کارگردانی می‌کند که در ماه ژوئن در جریان دهمین سالگرد بازی اصلی، خبر ساخت آن اعلام شد.

در حالی که هیچوقت به طور رسمی اعلام نشده، گفته می‌شود به دلیل معماری منحصر به فرد PS3 و پردازنده Cell آن، شبیه‌سازی سیستم فوق‌العاده دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بازی‌های PS3 فقط از طریق استریم ابری در پلی‌ استیشن ۵ در دسترس قرار دارند.

در نتیجه، بسیاری از بازی‌های کلاسیک PS3 در حال حاضر فقط به صورت بومی روی پلی‌استیشن ۳ قابل بازی هستند، از جمله Metal Gear Solid 4 و عناوینی همچون InFamous، Resistance، Ratchet & Clank و Killzone.

مطلب پیشنهادی
وقتش است که هیولاها را از فضا پاک کنید!
بررسی بازی Helldivers 2

سخت‌ترین چالش تیمی توی جی‌تی‌ای با مجازات سنگین

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۵ آبان ۱۴۰۱

    کن کوتاراکی از ۲۰۰۶ تا حالا داره شادباش دریافت می کنه !!

مطالب پیشنهادی