اولین مچ وارزون 2 برای من هیجانانگیز بود. با یکی از دوستانم وارد بازی شدیم، بعد از شکست دادن یک اسکواد دیگر به یکی از ساختمانها وارد شدیم و در حالی که داشتیم آن جا را میگشتیم، یک اسکواد دیگر به ما حمله کرد. تمام سه نفر دیگر کشته شدند و من به عنوان نفر آخر، داشتم سعی میکردم تا شیلد خودم را با یکی از شیلدهایی که روی زمین مانده بود عوض کنم. اینونتوری بازی یک دکمه خاص دارد که باید آن را فشار دهید تا وارد آن شوید و بعد شیلد را انتخاب کنید. سعی کردم تا دکمهها را از روی صفحه بخوانم و با دقت شیلد را انتخاب کنم و این وسط UI نه چندان خوشنام بازی من را هم قربانی خودش کرد. با یک چشم به هم زدن، حالا خودم را در صف انتظار گولاگ میبینم و راستش را بخواهید، صفر تا صد تبدیل شدن هیجانهای بازی به اعصابخردی در Call of Duty Warzone 2 است. با بررسی ویجیاتو همراه باشید.
وارزون 2 پر از ایدههای جدیدی است که اگر مثل ما باشید، انتظار میکشیدید تا زودتر آنها را در بازی نهایی تجربه کنید. قابلیت جدیدی به نام Proximity chat داخل بازی وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا علاوه بر اسکواد خودتان، با دشمنهای نزدیک صحبت کنید و با آنها از طریق وویس چت در ارتباط باشید. با این که چنین قابلیتی کاملا در بازیهای ویدیویی جدید نیست، اما در بین بتل رویالها کار متفاوتی است و حس خاصی را القا میکند.
یکی از بزرگترین بردهای وارزون 2 در زمینه طراحی نقشه است. نقشه جدید بازی یا Al-Mazrah واقعا طراحی جذاب و زندهای دارد و مشخصا ماهها برای طراحی چنین نقشهای برنامهریزی شده است. نقشه جدید شاید نسبت به وردانسک و کالدرا از قسمت اول وارزون، حس متفاوتی را داشته باشد، اما خیلی زود به آن عادت میکنید و احتمالا مثل ما آن را به شکل دیگری دوست خواهید داشت. بافت این نقشه طوری است که حس و حال نبرد در یک محیط خاورمیانهای را به شما میدهد. چیزی شبیه به جنگهای مدرن وارفر که وارزون 2 به عنوان بخشی از آن، واقعا به آن نیاز دارد. از ساختمانهای در حال ساخت که نیمهکاره رها شدهاند تا محیطهای بیابانی، رودی که دو قسمت نقشه را به هم وصل میکند و البته قسمتی که بازی در حالت پری گیم، به بازیکنها اجازه میدهد تا زمان پر شدن لابی به صورت دستگرمی بازی کنند.
قسمت اول وارزون در زمان انتشار خوشاقبال بود و دقیقا در اولین ماه شیوع کووید-۱۹ مخاطبهای زیادی پیدا کرد. جدا از این، ارتباط بین سازندهها و بازیکنها طوری بود که بازی همواره در حال پیشرفت بود و آنقدر آزمون و خطا روی آن انجام شد که در نهایت بازی هیچ وقت به آن پتانسیل واقعی خودش در بین عناوین بتل رویال نرسید. برای همین بود که Warzone 2 بازی مورد انتظاری بود، چرا که مخاطبها انتظار داشتند تا حفرههای بازی اول را پر کند و فرمول اصلی را متحول سازد. مشکل اینجاست که وارزون 2 هم در زمان عرضه، وضعیت بهتر که نه حتی بدتری نسبت به وارزون 1 دارد.
اگر بهترین بخشهای وارزون 2 مثل طراحی نقشه، سیستم حرکت و المانهای شوتینگ MW2 را کنار بگذاریم، بازی از خیلی جهات یک تجربه نه چندان پیشرفتهتر است و حتی در مواردی مثل طراحی UI و محتوای هنگام عرضه، چیز زیادی برای عرضه به عنوان یک اثر مستقل ندارد. وارزون 2 ستونهایی نسبتا محکم را پایهگذاری کرده که برای تبدیل شدن به یک ساختمان کامل، راه درازی را در پیش دارد. جدا از بتل پس بازی که در روزهای اول خیلیها را به خاطر تجربه کاربری نه چندان خوبش گیج کرده بود، منوها و حتی سیستم پیشرفت سلاحها هم کمکی به سادهتر کردن امور نمیکنند. بازی به شما اجازه میدهد تا برای خودتان Loadoutهای مختلفی کاستومایز کنید و با پرداخت مبلغ مشخصی در هر مچ، اسلحهای که شخصیسازی کردهاید را از فروشگاههای داخل مپ خریداری کنید. مسئله اینجاست که پروسه ارتقا دادن سلاحها واقعا برخلاف MW2 در وارزون 2 آنقدر حیاتی نیست و خیلی وقتگیرتر از چیزی است که به نظر میرسد.
سیستم گولاگ بازی نیز تغییرات مختلفی را در خود دیده است. بازیکنها پس از مرگ، به زندانی به نام گولاگ برده میشوند تا در یک دوئل خونین، با کشتن حریف شانس بازگشت فوری به بازی را پیدا کنند. در گولاگ وارزون 2، حالا بازیکنها در تیمهای دونفره مقابل هم قرار میگیرند. در این بین حتی یک سرباز جاگرنات AI هم ممکن است وارد مبارزه شود و البته بازیکنها میتوانند اسلحه و مهمات بهتری را پیدا کنند. از آن جایی که کل پروسه برنده شدن گولاگ میتواند از ۱۵ ثانیه تا نهایتا ۱ دقیقه طول بکشد، پیچیدهتر کردن این سیستم تا حدی غیرضروری شده که به خاطر القای هیجان بیشتر است.
جا به جایی در نقشه وارزون 2 کار راحتی نیست و برای این که تمام نقشه را ببینید و آن را بشناسید، باید چند ساعت متوالی در مچهای مختلف آن را بگردید. برای این کار هم باید در قسمتهای مختلف فرود بیایید تا بتوانید به خوبی آن را بشناسید و قسمتهای داخلی ساختمانها، نقاط کور و بهترین جاها برای تیراندازی اسنایپرها را یاد بگیرید. مهمتر از تمام اینها، بازی برای سیستم حمل و نقل اتومبیلها را بار دیگر معرفی کرده که همچنان کارایی یکسانی مثل وارزون 1 دارند. شاید بزرگترین تفاوت اتومبیلها در اضافه شدن دکمهای باشد که به کمک آن میتوانید از پنجره بیرون بیایید و روی سقف ماشین حرکت کنید. به این ترتیب معمولا مبارزه بین اسکوادها در اتومبیل به شکل قابل توجهی سریعتر و کشندهتر شده است.
بیایید از عادیسازی انتشار نسخههای دوم برای بازیهای آنلاین جلوگیری کنیم. تا اینجای کار با اورواچی روبهرو بودیم که نتوانست با انتشار نسخه دوم و تغییرات اعمال شده خودش را نجات دهد و حال نوبت به وارزون رسیده. شاید بزرگترین اتفاقی که برای وارزون افتاده کم شدن حجم بازی و معرفی یک تقشه جدید است. همچنان مشکلات مربوط به کم بودن TTK (Time to Kill یا مقدار زمان کشتن/کشته شدن)، نبود صدا، هکرها، پرفورمنس بد روی سیستمهای ضعیف و… وجود دارد. نابرابری بین کاربرانی که صرفا وارزون را بازی میکنند و آنهایی که به بخش مولتیپلیر MW II دسترسی دارند هم یکی دیگر از مسائلی است که باعث میشود تجربه وارزون برخی مواقع برایتان جهنم شود. لانچ مجدد وارزون آن معجزهای نبود که از بازی انتظار داشتیم و حتی مد DMZ هم نمیتواند تفاوتی در نارضایتی کاربران ایجاد کند.
محمدامین بهتوئییکی از مودهای جدیدی که خیلیها برای اضافه شدن آن به بتل رویال کال آو دیوتی هیجان داشتند، حالت DMZ است. این مود بازی به شکل کاملا واضحی میخواهد همان کاری را با Escape from Tarkov انجام دهد که وارزون 1 با پابجی انجام داد؛ گرفتن یک ایده جذاب و تبدیل کردن آن به یک مود پرطرفدار. اگر تا به حال بازی Escape from Tarkov یا Hunt: Showdown را تجربه نکردهاید، احتمال دارید تا در برخورد اول با DMZ جا بخورید. این مود به شکلی طراحی شده که ۶۶ بازیکن به همراه تعداد قابل توجهی سرباز که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند در نقشه حضور دارند. بازیکنها در تیمهای سه نفره بازی را شروع میکنند و باید سعی کنند تا از صفر برای خودشان تجهیزات و غنائم جنگی دست و پا کنند. تفاوت اصلی اینجاست که تمام پیشرفت بازیکن در این مود میتواند پس از مرگ از بین برود و هیچ راه بازگشتی به آن نیست. این مود همچنان جای کار زیادی دارد اما از همین حالا میتواند رقیبی جدی برای بازیهایی مثل هانت و تارکوو باشد، مخصوصا این که برخلاف آن دو بازی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.
خلاصه بگم که ...
کال آو دیوتی وارزون 2 پایههای محکمی را بنا کرده است که با ایدههای جدید سر جای خود قرار گرفتهاند. مشکل اینجاست که این پایهها هنوز هیچ شکل و فرم نهایی به خود نگرفتهاند و سازندههای مسیری طولانی را برای عرضه آپدیتهای مکرر، رفع مشکلات فنی و غیره دارند تا شاید وارزون 2 بتواند برخلاف قسمت اول خود از تمام پتانسیل واقعیاش استفاده نماید.
بازیش میکنم
کال آو دیوتی وارزون 2 یک بازی رایگان است که برخلاف قسمت قبلی هم حجم کمتری دارد، هم نقشه جذابتری و هم یک مود جدید به نام DMZ که میتوانید ساعتها آن را کنار دوستانتان تجربه کنید.
بازیش نمیکنم
وارزون 2 درست مثل بازی اول هنوز کامل نیست و به بهروزرسانیهای بیشتر نیاز دارد. اگر پس از بازی اول، دنبال یک تجربه کاملا جدید هستید، احتمالا از این دنباله ناامید خواهید شد. علاوه بر این، مشکلاتی مثل تجربه کاربری بد، سیستم پیشرفت در بازی و محتوای کم، از جمله مشکلاتی هستند که وارزون 2 در زمان نگارش این مطلب با آنها دست و پنجه نرم میکند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خداوکیلی هیچ وقت نفهمیدم و نخواهم فهمید که چرا باید یک بازی آنلاین بتل رویال و مولتی پلیر که داستان خاصی ندارم(خود وارزون رو میگم نه مدرن وارفیر و اینا ها)باید نسخه ی دوم بسازه،اونم نسخه ی دومی که تفاوت چندانی نداره.حداقل کرفتون(Krafton) و تنسنت(Tencent) کار جالبی کردن،پابجی موبایل رو داشتن،نیو استیت هم اضافه کردن،ایده یکی بود اما تا حد زیادی تفاوت داشتن،چه تو گیم پلی و آیتم و ایناها.به نظرم حرکت هوشمندانه ای بود.اما این کار اکتیویژن رو واقعا نمیفهمم.
ای کاش حداقل یکم فضا سازی و نحوه ی آیتم دهی و اینها فرق داشت اما خب،همونطور که میدونید اکتیویژن آب از دستش نمیچکه.حالا هیچ مزیتی که ندارن هیچ،پر باگ هم هست و رو خیلی جاها اصلا بالا نمیاد.اینترنتون که باید در حد ناسا باشه،با GTX 1660 حافظه ۶ گیگ هم من تست کردم لگ داره و من بعداً فهمیدم این لگ اصلا به سیستم نیست و خدا بازی ضعف داره.(چیزی که نیو استریت هم تو اولین نسخه های داشت رو همه ی گوشی ها و به ندرت برطرف شد)
خلاصه که بازی هیچ فرقی نداره به نظر من.
این سیستم اتچمنت ها هم که بهبود یافته شده رو بهتر بود تو همون نسخه ی اول با آپدیت اضافه میکردن.
من حدود یک هفته هست که گیمو روی کنسول ایکس باکس سری اس با حجم ۶۲ گیگابایت تجربه میکنم
تا الان چیز بدی از بازی ندیدم و میتونم بگم وارزوک دو از یک تا حدودی عملکرد بهتری داشته
۱.مپ بتل روی ال مزرح (مپ بزرگ و قابل قبول )بهتر از کالدارست?
۲. گان ها بهتر شدن (سیستم اتچمنت ها گسترده تر و کاربردی تر شدن)
در کل میتونم بگم گیم خوبیه پلی بدیدش
سر تجربش بیشتر به این برخوردم که بازی سیستم گان هاش بهتر شده اما واقعا چیز های زیادی نسبت به
وارزون 1 برای گفتن نداشت.
درسته وارزون 1 هم اول اومده بود ضعیف تر از این بود اما اگه اکتیویژن بخواد از بازیش مثل قبلا استقبال شه ایندفعه باید واقعا حوصله کامل بزاره...
یه سری از یوتیوبرا هم زمان رونمایی گفتن گیم کامل نیست و نباید عرضه بشه فعلا خب حق هم داشتن احتمالا اکتیویژن میخواسته گیم با مدرن وارفر هماهنگ باشه برا همین با شروع سیزن 1 مدرن وارزونو عرضه کرده ولی با اینکه هنوز تجربه نکردم گیمو ولی تا اینجاش خوشم اومده ازش
ببخشید بابت اسپم
وارزون موبایل برای ریجن استرالیا منتشر شده
تعجب کردم بعد از دو روز هنوز پوشش ندادید
چند بار قبلا پرسیدم هیچکس جوابمو نداده
این وارزون دو برای ما ایرانی ها تحریم شده یا نه و یا اگه تحریم نشده فیلتر شده ؟
تحریم نیست و فیلتر نشده
بازیش باحاله
ولی من بتل رویالایی که زود میمیری رو دوست ندارم
اگه نوب نباشی زود نمیمیری:////
XD
نه منظورم اینکه TTK و TTD کمه
واقعا نمیشد اینارو با یه آپدیت به همون نسخه اصلی اضافه کنن ؟?
بهونشون مشکلات کد بود که نمیشد باگا رو ویرایش کرد از اول خراب کردن ساختن
اصلا اگه بخوایم این بازیو با بازیا بهتر مقایسه کنیم اشتباهه
وارزون یک هم در ابتدا همین مشکلاتو داشت مطمعنم تا سیزن بعدی مشکلاش رفع میشه.
ولی فعلا جای کار داره.
خودم یکو به خاطر سیستم لودات خیلی بیشتر دوست دارم حیف که برش داشتن
احتمالا قراره حجمش بیشتر بشه و محتواش هم بهتر میشه.
کاش که دیکه وارزون ۳ نسازن واقعا.
چرا امتیازی که به این دادید از Goat Simulator 3 هم کمتره:)؟
از نظرم این امتیازی که دادید هرچند با وجود این باگ ها منصفانه نیست:)
نمیدوننی باگ هاش بخاطر اینه که بازی رو باحال تر کنه؟:/
??
نه خب آخه از شبیه ساز بز هم کمتر واقعا ناعادلانست:)
خب ببین از بازی مثل Goat simulator انتظار میره که فان باشه و بخاطر همین کلی طرفدار داره ولی بازی مثل وارزون که تو سبک خودش مثل یه غول بهش نگاه میشه نباید انقدر نا امید کننده باشه مخصوصا تو روزای لانچ اولیه بازی که کلی پلیر می خوان تستش کنن
از نظر من امتیاز دهیشون واقعا مشکل داره:)
مثلا
Efootball 2022 که میدونیم باید امتیاز کم میگرفت
ولی خدایی ۱۰؟!
یا چرا امتیاز شبیه ساز بز اینقدر به گاد آف وار رگناروک نزدیک باشه؟!
شبیه ساز بز ۷۰، رگناروک ۸۰!
از نظر شما امتیاز ها نیاز به کمی دستکاری ندارن؟
برای هرکدوم تو سبک خودشون نمره میدن
خوبی ویجیاتو اینه چشمشون رو الکی رو مشکلات نمیبندن و به رگناروک مثلاً ۱۰۰ بدن
ولی خب سلیقه رو هم وارد نمره دهی میکنن که متاسفانه زیادی رو نمره بازی تاثیر میذاره این
این مود بلک اوت بلک اپس ۴ هم به نظر من باید جدا عرضه کنن چون داره خاک میخوره ( البته مثل اینا رایگان باشه ! ) ولی اون از حق نگذریم واقعا بتل رویال باکیفیتی بود
نمیدونم چرا اما به دل من خیلی ننشست.به نظرم یه چیز هول هولکی بود.اکتیویژن فقط اون موقع میخواست از بقیه شرکتها که بازی بتل رویال میساختن عقب نیفته.به نظرم یه میمون آزمایشی برای وارزون بود.
انتظار داشتم همچین امتیازی بگیره
بازیی که با رفقا حال میده، تک نفری اصلا بهت حال نمیده
ui بشدت عذاب اور
بهینه سازی وحشتناک ضعیف
ولی سیستم شوتینگ عالی
صدا گذاری عالی
ولی سیستم پیدا کردن مچ همچنان ضعیفه
ممنون بابت نقد اقای تیموری
بازم یه نقد عالیه دیگه از آقای تیموری ??