ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

فیل اسپنسر از تعهد ایکس باکس به ارائه تجربه‌های تک‌نفره و قوی می‌گوید

جهان به سرعت در حال تغییر است و صنعت بازی‌های ویدیویی هم شرایط مشابهی دارد؛ در چند سال اخیر، گرایش استودیوها به ساخت بازی‌های چندنفره کاهش یافته است و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌ ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۵

جهان به سرعت در حال تغییر است و صنعت بازی‌های ویدیویی هم شرایط مشابهی دارد؛ در چند سال اخیر، گرایش استودیوها به ساخت بازی‌های چندنفره کاهش یافته است و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌ زنی‌هایی پیرامون از بین رفتن بازی‌های تک‌نفره طی سال‌های آینده به وجود بیاید. حال و با روی کار آمدن سرویس‌های اشتراکی و سرویس‌های استریم، گمانه‌ زنی‌ها در این رابطه شدت هم یافته است.

مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان در صنعت بازی‌های ویدیویی با معرفی Xbox Game Pass و Project xCloud عملاً وارد هر دو حوزه سرویس‌های اشتراکی و سرویس‌های استریم شده است. Xbox Game Pass نخست برای کنسول ایکس باکس وان و سپس برای پی سی در دسترس قرار گرفت و از قضا عملکرد بسیار خوبی نیز داشته است. در چنین شرایطی، این سوال برای برخی طرفداران به وجود آمد که آیا با موفقیت سرویس‌های نامبرده، تمرکز مایکروسافت روی بازی‌های تک‌نفره باکیفیت و قدرتمند کاهش می‌یابد یا خیر.

ایکس باکس

در راستای یافتن پاسخ این سوال، یکی از کاربران توییتر از فیل اسپنسر پرسید آیا بازی‌های تک‌نفره‌ بیشتری در راه هستند یا خیر. مدیر بخش ایکس باکس نیز صریحاً پاسخ داد بله. اسپنسر در جواب آن کاربر گفت: «بله، این موضوع را تایید می‌کنم. با استودیوهایی که به مجموعه ایکس باکس گیمز استودیوز اضافه شده‌اند، تیم‌های بسیاری داریم که تاکنون بازی‌های تک‌نفره قوی ساخته‌اند و می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم.»

مایکروسافت طی سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از استودیوهای معروف بازی سازی از جمله نینجا تئوری و آبسیدین اینترتینمنت، پلی‌گراند گیمز و آندد لبز را خریداری کرده است. کاملاً قابل حدس بود که ردموندی‌ها نمی‌خواهد اشتباهاتشان در آغاز نسل هشتم را تکرار کرده و قصد دارند تا کنسول‌ جدیدشان را همراه با لیست طولانی از بازی‌ها به بازار عرضه کنند. اما اینکه باید منتظر چه سبک بازی‌هایی می‌بودیم، سوالی بود که پاسخ دادن به آن اطلاعات بیشتری نیاز داشت.

فیل اسپنسر چندی پیش مصاحبه‌ای را با مجله فامیتسو پیرامون بهبودهای صورت گرفته در ایکس باکس اسکارلت انجام داد. طبق صحبت‌های او، پیشرفت‌های گرافیکی این کنسول نه تنها به ارتقای جزئیات بصری بازی‌های نمی‌انجامد، بلکه باعث می‌شود تا کاربران تجربه‌ای روان، فوق العاده و بدون دغدغه از بازی‌‌های مورد علاقه‌شان داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی